| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.11.2009 21:20 Post subject: |
|
|
Kjøp han, fo å så leie ut han til Bodø/Glimt  _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Bjørkis Senior
|
Posted: 07.11.2009 22:42 Post subject: |
|
|
Thomas Drage har jeg personlig spilt juniorfotball mot ved flere anledninger. Senest to ganger tidligere denne høsten. Han er en drivende midtbanespiller. Bra motor. Brukbar fart og rykk. Relativt pasningssikker og bra overblikk. Han er litt liten av vekst og har nok ikke den fysikken som kreves i Eliteserien fåreløpig. Riktignok er han bare 17 år, og fysikk er kanskje det letteste å trene.
Artikkelen overdriver skuddfoten hans, samt hans målteft.
På juniornivå har han en tendens til å hele tiden skal slå den spektakulære gjennombruddspasningen som åpner opp forsvaret. Dermed slår han ballen unødvendig bort ved flere anledninger.
Dette kan selvsagt være noe han prøver på på et slik nivå siden han er såpass god. Jeg vil tro at han gjør det enklere og sikrere på høyre nivå...
Jeg stiller meg positiv til at han får prøve seg på et treningsopphold hos Rosenborg. Men jeg vet at Drage ikke er like god som Markus Henriksen for eksempel, som er jevngammel og spiller i samme posisjon som Drage.
Skal jeg tippe, noe som selvsagt er vanskelig, så tror jeg at han ikke kommer gjennom nåløyet hos Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 09.11.2009 14:32 Post subject: |
|
|
| Interresant inlegg |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 09.11.2009 16:04 Post subject: |
|
|
Ja. Flott med nøkterne sammenlikninger med de vi allerede har i klubben. Spesiellt fra slike som deg som har grunnlag for å foreta slike vurderinger.
Vi utenforstående blir ofte lett revet med av nye talenter som blir nevnt.
Vi skal ikke glemme at noen av de største talentene allerede er midt iblandt oss. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Dragoon84 Junior
|
Posted: 09.11.2009 21:41 Post subject: |
|
|
| Thomas Drage har idag imponert Høgmo i en treningskamp for Tromsø mot Senja |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.11.2009 10:46 Post subject: |
|
|
| Dragoon84 wrote: | | Thomas Drage har idag imponert Høgmo i en treningskamp for Tromsø mot Senja |
Who to fu** is Høgmo?
Ps. se signaturen min,føy til Sebastian Euguren... _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 14.11.2009 20:51 Post subject: |
|
|
3 norske spillere på vei til Manchester United
Rart at slike spillere aldri er aktuelle for Rosenborg.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.11.2009 11:37 Post subject: |
|
|
Rosenborg har lenge vist interesse for Mosjøen-spilleren.
– De har spurt meg to ganger før om å komme ned, men det har ikke passet, sier Drage, som reiser til Trondheim 1. desember.
– Skal være der i tre-fire dager, sier Drage.
– Hva gjør du dersom du også får et tilbud fra RBK?
– Det kommer litt an på det sportslige, hvor de vil ha meg. I A-stallen eller på B-laget. Det har veldig mye å si, sier Drage.
Les mer: Kan glippe til Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
gjølpert Junior
|
Posted: 17.11.2009 12:37 Post subject: jr spillere 2010 |
|
|
| Er det ellers noen nye spillere klar for RBK (gutte/Junior)? Antar at troppene begynner å ta form etterhvert? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.11.2009 11:05 Post subject: |
|
|
| Det er vel en sånn type kontrakt Drage også er aktuell for vil jeg tro? Ville vært utrolig merkelig om han skulle gått rett inn i a-stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 18.11.2009 19:25 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Det er vel en sånn type kontrakt Drage også er aktuell for vil jeg tro? Ville vært utrolig merkelig om han skulle gått rett inn i a-stallen. |
Helt enig, men TIL har garantert tilbudt ham en plass i A-laget. SÃ¥nn sett er nok kanskje det mer fristende..
Han får kose seg i andredivisjon!  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 18.11.2009 22:27 Post subject: |
|
|
Regner fort med at en b-lagskontrakt i RBK for mere verdt, enn en A-lags kontrakt med klubber som har store økonomiske problemer.
Da disse klubbene vil be spillere gå ned i lønn etter en tid.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Dragoon84 Junior
|
Posted: 18.11.2009 23:32 Post subject: |
|
|
en b-lagskontrakt med RBK kan fort være verdt mere økonomisk sett.. Men for utviklingen sin del har jeg mine tvil til at en b-kontrakt med RBK kan være så veldig mye bedre.
Men det er nå min mening |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 25.11.2009 20:00 Post subject: |
|
|
Dette er veldig unge spillere. De er vel født i 1995 alle tre. Sønnen min har spilt mot bl.a. Dæhli. Veldig god (sønnen til Truls Dæhli), men veldig liten. Rosenborg har knappest mulighet til å drive et tilsvarende opplegg som Man U. Husk at Man U har usedvanlig mange gutter på prøvespill, og store akademi. Noe tilsvarende har ikke Rosenborg.
Hvor mange fra akademiet har egentlig slått igjennom. Jeg tror at det er bedre at Rosenborg ser hen til spillere som er et par år eldre. Gutter som bl.a. er mer ferdig utvokst. Har sett mange gode 14 åringer, som aldri har blitt bedre senere. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 25.11.2009 20:01 Post subject: |
|
|
Eikrem var samme alder som disse tre da United hentet han. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 26.11.2009 10:56 Post subject: |
|
|
Antar at Man U sitt akademi er litt mer strukturert enn det RBK kan tilby det som enda er guttespillere. At en 14-15 åring som går på ungdomsskolen skal flytte til Trondheim for å spille fotball, høres ut som et risikoprosjekt spør du meg.
Forresten hvor mange av disse "stjernene" som har flyttet utenlands som 15-16 åringer har virkelig slått til?
(Nordtvedt, Eikrem, King, Lekaj brødrene, Landaas i Monaco, Dag Alexander Olsen i Valencia). |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.11.2009 12:15 Post subject: |
|
|
| Søskenbarn til Kim Kvande (92), som tidl. var i Rosenborg. Fikk også tilbudet i fjor, utvilsomt et stort talent. Hurtig og teknisk angrepsspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.11.2009 13:31 Post subject: |
|
|
| Escudos wrote: | Antar at Man U sitt akademi er litt mer strukturert enn det RBK kan tilby det som enda er guttespillere. At en 14-15 åring som går på ungdomsskolen skal flytte til Trondheim for å spille fotball, høres ut som et risikoprosjekt spør du meg.
Forresten hvor mange av disse "stjernene" som har flyttet utenlands som 15-16 åringer har virkelig slått til?
(Nordtvedt, Eikrem, King, Lekaj brødrene, Landaas i Monaco, Dag Alexander Olsen i Valencia). |
Falkirk-"Proffen" Eirik Kjønø har jo allerede kommet hjem til norsk 2. divisjon... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 01.12.2009 10:18 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Alexander Sørloth Strindheim IL |
Sønnen til Gøran? |
|
| Back to top |
|
 |
kystad Junior
|
Posted: 01.12.2009 10:24 Post subject: |
|
|
| Ja. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.12.2009 10:25 Post subject: |
|
|
| Ser i alle fall at de bor i samme hus, så må nesten tro det. Godt observert, leste ikke ordentlig gjennom lista. |
|
| Back to top |
|
 |
kystad Junior
|
Posted: 02.12.2009 11:15 Post subject: |
|
|
| Kuriositet: Åsmund, sønnen til Oddvar Brå, spiller på Byåsen G95 - tidl laget til Daniel Kvande - og er ganske god. |
|
| Back to top |
|
 |
|