English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Almenning Jarstein
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 22.11.2009 01:24    Post subject: Reply with quote

abikom wrote:
Er redd for at vi nå har ødelagt Jarsteins karriere som toppkeeper. Ikke pokker om Rosenborg kjøpte svensken for at han skal sitte på benken. Dette er en solid målvakt med mange år på baken, som er den desidert beste keeperen i Allsvenskan. Örlund kommer med 100 % sikkherhet til å danke ut Jarstein, som diverse keepere i sin tid igjen gjorde med Johnsen. Stor konkurranse rundt keeperplassen er en myte i internasjonal toppfotball. Det vil alltid forbli én taper, og den taperen vil ganske sikkert bli Jarstein. Örlund er i en psykologisk utfordrerposisjon. Synd for norsk landslagsfotball. Men om det vil gagne Rosenborg gjenstår å se.

Ta det med ro:

Ballahl wrote:
Hvis Jarstein forlenger så er jeg ganske sikker på at han er førstevalget, så det tror jeg ikke er en problemstilling engang, Frankiefourfingers..

Frankiefourfingers wrote:
Jarstein har megapotensiale. Meget synd hvis han blir benket for en svenske som har samme nivå eller marginalt bedre. Synes Jarstein fremstod som meget solid siste halvdel av sesongen og vil se han i buret neste sesong.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
abikom
Rutinert

PostPosted: 22.11.2009 04:27    Post subject: Reply with quote

Som jeg sa i mitt innlegg: Daniel Örlund kommer med 100 % sikkerhet til å danke ut Rune Jarstein. Rosenborg kjøpte ikke Sveriges for kanskje øyeblikket beste målvakt for at han skulle sitte på benken. Jeg er stygt redd for at Jarstein vil lide samme sjebne som Espen Johnsen, som i sin tid var europas største keepertalent og et mye større talent enn det Jarstein er i dag.

Vi ødela karrieren til Johnsen, og vi kommer til å gjøre det samme med Jarstein.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.11.2009 04:28    Post subject: Reply with quote

Johnsen kunne aldri stått for ett topplag, noe Jarstein med tiden kan. Dette fordi feltarbeid og ballbehandling er enormt viktig for keepere på topplag, og Johnsen er jo katastrofal på begge disse områdene.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 22.11.2009 04:32    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer på om du virkelig så Johnsen som 19/20-åring? Jeg har sett fotball i 30 år, og aldri sett et større målvaktstalent enn han. Johnsen var et mye, mye større talent enn det Jarstein noen gang vil bli. Jarstein har gjort mye større tabber enn det Johnsen noen gang gjorde. Det kan godt ligge i psyken, men herregud for et keepertalent Rosenborg klarte å ødelegge. Jeg er redd det samme vil skje med Jarstein, som du sier har potensial til å bli en meget god toppkeeper av internasjonal format.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.11.2009 04:36    Post subject: Reply with quote

Jeg og det tror Johnsen kunne blitt en fantastisk keeper, men kunne han stått for et av de beste lagene i verden f.eks.? Jeg tror ikke det fordi han mangler vitale ting keepere for topplag bør ha. Men at han kunne blitt en verdensklassekeeper er det ikke noe tvil om, jeg tror bare han hadde måttet stå i et lag som hadde fått mange skudd på seg i løpet av en kamp. En annen ting, Johnsen har vel aldri vært en spesielt seriøs fyr? Han bryr seg vel i det hele tatt ikke spesielt mye om fotball.

Støtter dine betraktninger angående Jarstein, og synes det er trist hvis det samme skal skje med ham.
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 22.11.2009 04:47    Post subject: Reply with quote

Har hørt at Espen Johnsen ikke engang visste hvem vi skulle spille mot da han sto for oss i CL for noen år tilbake. Ikke mye fotballinteressert...

http://www.youtube.com/wa...re=related

http://www.youtube.com/wa...re=related
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 22.11.2009 12:34    Post subject: Reply with quote

med en bedre keepertrener og i et annet lag ville Espen Johnsen vært i verdensklasse.. synd det ikke gikk slik! Hadde han blitt solgt til utlandet etter et år eller to i RBK kunne han vært en internasjonal legende. Bare så synd historien allerede er skrevet!!
Back to top
RBKdesi
Proff

PostPosted: 22.11.2009 12:41    Post subject: Reply with quote

Espen Johnsen er en "shot-stopper", en keeper som passer godt i bunnklubber. Han er alt for dårlig på bena til å kunne hevde seg på et topplag. Husker jeg hadde hjertet i halsen hver gang han skulle ta imot et tilbakespill. Ikke akkurat en spillertype som sprer trygghet i laget.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 09.12.2009 10:47    Post subject: Reply with quote

"Det å vinne gull var veldig stort og var selfølgelig det store målet med å gå til Rosenborg! Gleder meg allerede til neste sesong...og selv om jeg har fått en svensk konkurrent så har jeg troen på min beste sesong noensinne :) men jeg har jo bare 1 år igjen av min kontrakt så alt kan skje! :)"

Les mer: 9.12: Rune Almenning Jarstein
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.12.2009 14:11    Post subject: Reply with quote

[Tore] Kaspersen synes det er litt rart at RBK hentet inn nevnte Ørlund som konkurrent til Almenning Jarstein, og at de ikke gikk for en mer opplagt reservekeeper.

- Slikt skaper ofte usikkerhet. Det er bra for en keeper å være trygg på plassen sin, slik at man tør å gjøre feil og ikke bli engstelig for å miste plassen med en gang man gjør en tabbe. Men slike ting er individuelt fra keeper til keeper, og etter det jeg har hørt så er ikke Ørlund i nærheten hvis Rune holder det nivået han viste i høst, sier Kaspersen.

Les mer: Lærer og elev - igjen
Back to top
keeper111
Junior

PostPosted: 30.12.2009 14:35    Post subject: Rune Alemenning Jarstein Reply with quote

Det er bra at Rosenborg hentet in Ørlund. Jarstein holder nok ikke international klasse som kreves hos et topplag som skal hevde seg i champions leauge. Jeg må inrømme at jeg ikke har sett mye fra denne Ørlund, men han virker trygg, stor og god i feltet. En keeper et topplag trenger.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 30.12.2009 14:41    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner Kaspersens poeng vedrørende keeperens trygghet, men når Jarstein ikke gir klubben den trygget han kunne gjort ved å signere en ny kontrakt tvinger han strengt tatt RBK til å hente inn en toppklassekeeper så vi ikke står på bar bakke hvis han plutselig skulle finne på å forsvinne til en annen klubb.
kristobal
Legende

PostPosted: 30.12.2009 14:52    Post subject: Re: Rune Alemenning Jarstein Reply with quote

keeper111 wrote:
Det er bra at Rosenborg hentet in Ørlund. Jarstein holder nok ikke international klasse som kreves hos et topplag som skal hevde seg i champions leauge. Jeg må inrømme at jeg ikke har sett mye fra denne Ørlund, men han virker trygg, stor og god i feltet. En keeper et topplag trenger.

Hehe, så du har sett nok av Jarstein til å konstatere at han ikke er god nok, og har sett lite av Örlund men nok til å rangere ham foran Jarstein? Jaja.

Örlund er en bra keeper han, men det er Jarstein også. Personlig ville jeg vel rangere Jarstein foran i feltarbeidet, og så får det være et vurderingsspørsmål hvor mye vi tjener/taper på Jarsteins offensive innstilling i alle situasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 30.12.2009 15:33    Post subject: Reply with quote

Som O-Rex påpeker så har Jarstein fremprovosert signeringa av Örlund. Dessuten, dersom Örlund "ikke er i nærheten" så skjønner jeg ikke hva Kaspersen er så bekymra for.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 30.12.2009 16:57    Post subject: Reply with quote

Alle innlegg hvor man bevisst unnlater å nevne at Jarstein var den som fremprovoserte signeringen av en keeper i Ørlund-klassen burde vært kasta rett i dass!
I noen tilfeller er det greitt da det dreier seg om uvitenhet.
Men når de som vet bedre gjør dette bevisst er det en form for hersketeknikk som ikke er særlig grei.
PS! tar forbehold om at mine antakelser er riktige da de stort sett bygger på det inntrykket jeg har fått gjennom media og dette forumet.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 30.12.2009 22:07    Post subject: Reply with quote

Selv om Jarstein hadde hatt kontrakt ut 2013 så hadde vi vært nødt til å hente en ny keeper. Rosenborg har ikke råd til å sitte med kun Jarstein og Barli som keepere. Hva om Jarstein ble langtidsskadet i midten av april? Skulle vi da spilt med Barli som keeper til vi får hentet en ny keeper i august? Samtidig er det da forståelig at Jarstein ikke vil signere ny kontrakt før han vet om han får spille fast eller ikke.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 30.12.2009 23:50    Post subject: Reply with quote

Uenig der Kjello, med en nysignert Jarstein hadde man ikke trengt å hente en keeper i svensk landslagsklasse. Det hadde klart seg med en som for ei god stund var klar for å kjempe om plassen, men som ville godtatt å spille enkelkamper i cup og innhopp ved skader. Man trenger ikke være en ambisjonsløs og dårlig keeper for å tåle det en periode i en toppklubb. To landslagskeepere er i utgangspuktet rotterace og bikkjeslagsmål. En kommer raskt til å forlate klubben. Hverken Jarstein eller Ørlund kan godta å sitte på benken i lengre tid. Egentlig en drittsituasjon for alle involverte.
Ingeman
Veteran

PostPosted: 30.12.2009 23:56    Post subject: Reply with quote

Vi har satt oss selv i en tåpelig situasjon..
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 31.12.2009 00:08    Post subject: Reply with quote

Situasjonen er hverken tåpelig eller dritt. Vi har to gode målvakter og det betyr god dekning på en viktig posisjon.

At situasjonen ikke er ønskelig for Jarstein får nesten stå for hans egen regning.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 31.12.2009 00:19    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:
Uenig der Kjello, med en nysignert Jarstein hadde man ikke trengt å hente en keeper i svensk landslagsklasse. Det hadde klart seg med en som for ei god stund var klar for å kjempe om plassen, men som ville godtatt å spille enkelkamper i cup og innhopp ved skader. Man trenger ikke være en ambisjonsløs og dårlig keeper for å tåle det en periode i en toppklubb. To landslagskeepere er i utgangspuktet rotterace og bikkjeslagsmål. En kommer raskt til å forlate klubben. Hverken Jarstein eller Ørlund kan godta å sitte på benken i lengre tid. Egentlig en drittsituasjon for alle involverte.

Hadde Jarstein stått solid og bra gjennom de to årene han har vært her, så kunne jeg vært enig i dette. Til tross for en flott høstsesong av Jarstein, så har han over disse to årene stått ekstremt ustabilt. Og man kan rett og slett ikke kjøpe en ren reserve til en keeper som har stått så ustabilt. Da lar man følelser styre fornuften. Når vi legger til kontraktssituasjonen til Jarstein, så blir saken bare enda mer klar.

Jarstein har fysikken, og teknikken til å være landets beste keeper. Det han ikke har, er mental tøffhet. Jeg kan ikke sist huske når vi hadde en keeper som var så svak under press. Det er ikke tilfeldig at tabbene til Jarstein som regel kommer i perioder. Den første tabben i "periodene" er som regel en tilfeldighet og ren glipp. Men etter en tabbe, så blir det litt skriverier i avisen og på forum. Dette gjør at presset øker på Jarstein til neste kamp, et press han takler veldig dårlig. Så gjør han en ny tabbe en eller to uker senere og ballen har begynt og rulle. Dette gjør at han gjerne kan spille 2-3 måneder uten noen tabber, men plutselig så kommer med det noen uker hvor han gjør mange tabber på rad. Det virker som om han kommer i en slags ond mental sirkel. Jeg klarer bare ikke å slå meg til ro med den fine høstsesongen.

Jeg tror Jarstein potensielt er en keeper som vil svikte når det gjelder mest. Se for deg en helt avgjørende CL kvalifisering, avisene i Norge lader opp med den sedvanlige "Rosenborg spiller om 100 mill", supporterene, ledelse og trenerteam har store forventninger til at vi kvalifiserer oss. En varm høstkveld på en bane i Bulgaria, med "hat" stemning på tribunen. Tenk det presset det er på en keeper i en sånn kamp. Og det er her Jarstein kan komme til å gjøre en helt absurd tabbe, som vil koste oss dyrt.

Jeg sier ikke at det er sånn det er, for jeg er ikke i hodet til Jarstein. Men det er sånn jeg oppfatter det utenfra. Til Jarstein sitt forsvar, så kan det hende at han har blitt litt mer mentalt herdet etter disse to årene. Erfaring hjelper som regel på. Men jeg føler meg ikke trygg, det må jeg bare få si.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.12.2009 00:30    Post subject: Reply with quote

At Jarstein kom tilbake etter fjorårets katastrofe høst og igjen var tippeligaens beste målvakt i årets sesong tyder på en ganske bra psyke. En skal heller ikke glemme at Jarstein enda er veldig ung til å være keeper og for hver sesong som går vil spillet bli mer stabilt. Det samme gjelder Nordvik unge spillere i defensive posisjoner går veldig ofte igjennom perioder med store feil før dem blir stabilt gode. Lago har nok dårligere egenskaper enn Demidov og Stadsgaard ,men rutinen gjør at han gjør langt ferre feil og er en viktig støttespiller som gjør både Stadsgaard og Demidov bedre i sammen med han enn når Demidov og Stadsgaard spiller med hverandre.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 31.12.2009 00:35    Post subject: Reply with quote

Det kan du godt si, men det var vel tilfeldigheter at den tabbe bølgen ble avsluttet. Hadde den ballen mot Viking gått i mål, så tror jeg fort det kunne sett annerledes ut. Jeg tror det på mange måter var et mentalt vendepunkt, sammen med støtten han fikk fra Kjernen under samme kamp. Det er jeg overbevist om at hjalp på. Han hadde garantert en følelse av at fansen var mot han, istedenfor med han. Men det snudde nok der.

Last edited by longines on 31.12.2009 00:41; edited 2 times in total
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 31.12.2009 00:38    Post subject: Reply with quote

Jeg tror støtten fra Lerkendal som heiet frem Jarstein i en vanskelig tid kan ha vært utrolig viktig for å ha snudd trenden. Keeperen trenger trygghet og selvtilitt for å prestere og det fikk Jarstein av publikum. Tommel'n opp!
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 31.12.2009 00:39    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg tror støtten fra Lerkendal som heiet frem Jarstein i en vanskelig tid kan ha vært utrolig viktig for å ha snudd trenden. Keeperen trenger trygghet og selvtilitt for å prestere og det fikk Jarstein av publikum. Tommel'n opp!

Enig
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 31.12.2009 01:14    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:
Uenig der Kjello, med en nysignert Jarstein hadde man ikke trengt å hente en keeper i svensk landslagsklasse.
Så du mener RBK burde risikere å måtte stille med Barli eller en annen andregrads keeper i avgjørende kvalikkamper i juli om Jarstein skulle bli skadet? RBK har faktisk ikke råd til det. Å i det minste delta i Europa League neste sesong er totalt avgjørende for Rosenborgs fremtid, sammen med å ta minst medalje i Tippeligaen. Og vi bør helst komme oss til CL. Da kan man ikke sitte med en junior som reservekeeper. Og når Lund Hansen ikke ville forlenge så hadde man ikke annet valg enn å hente inn en ny keeper. Og Örlund kom faktisk gratis, jeg ser ikke noen andre gratise alternativer som kunne passet oss godt. Skulle vi betalt ekstra for å finne en keeper som ikke var like god som Jarstein, men god nok til å steppe inn?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 86, 87, 88 ... 103, 104, 105  Next
Page 87 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb