View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 20.11.2009 10:50 Post subject: |
|
|
Det finnes alikevell veldig mange eksempler på at Hareide ikke takler presset når det gjelder som mest.
Etter at Øregryte inntok kvalikkplassen tre runder før slutt endte de tre siste kampene med to uavgjort og ett tap. Tapet mot Djurgården som jo var det laget som snek seg forbi.
Playoff kampene mot Tsjekkia i 2005, Tyrkia-kampen i 2007 og kampene mot Deportivo er også gode eksempler. To og halvt seriegull forhindrer ikke disse faktaene. |
|
Back to top |
|
 |
kytas Proff
|
Posted: 20.11.2009 11:23 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Ser at RA-saken er oppdatert:
Quote: | Erik Hoftun avkrefter ikke kontakten med Hareide.
- Vi er i en kartleggingsfase, der flere kandidater blir diskutert. Utover det har jeg overhodet ingen kommentar, sier han. |
|
Pga dette at RA har fått det for seg at Hareide er i diskusjoner med RBK? Hmm.. Vet ikke helt hvem jeg skal tro på i denne saken, men føler at Hareide snakker mer sannheten enn RA.. _________________ "90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 20.11.2009 11:39 Post subject: |
|
|
Hent Ã…ge Hareide.
Fortid er fortid, det han gjorde er glemt i min bok. Vi tilga Steffen Iversen også, og det har vært et varmt forhold siden.
Tingen er at vi kan stå igjen som tapere her dersom det er slik at Sollied har dratt til Tyrkia og om Hareide velger Viking. For jeg har ingen stor tro på at Jönsson blir Rosenborgtrener. |
|
Back to top |
|
 |
kytas Proff
|
Posted: 20.11.2009 11:43 Post subject: |
|
|
Jönsson blir ikke trener for oss.. Såvidt meg bekjent så har han og kona kommet frem til at de vil bli i Bærum, men at RBK var veldig aktuelt.. Så tror vi kan legge den ballen temmelig død.. _________________ "90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.11.2009 12:13 Post subject: |
|
|
Det finnes da langt mer enn tre kandidater og det er ganske så sikkert at det finnes vel så gode kandidater som ikke er blant de opplagte. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 20.11.2009 12:25 Post subject: |
|
|
Men hvorfor vente, og måtte risikere et trenerbytte halveis i sesongen, når vi kan få en god trener nå?
Det vikigste for meg er at riktig mann kommer på plass til riktig tid. Og riktig tid er nå i vinter. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 20.11.2009 12:26 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Det finnes alikevell veldig mange eksempler på at Hareide ikke takler presset når det gjelder som mest.
Etter at Øregryte inntok kvalikkplassen tre runder før slutt endte de tre siste kampene med to uavgjort og ett tap. Tapet mot Djurgården som jo var det laget som snek seg forbi.
Playoff kampene mot Tsjekkia i 2005, Tyrkia-kampen i 2007 og kampene mot Deportivo er også gode eksempler. To og halvt seriegull forhindrer ikke disse faktaene. |
Man kan vel komme med slike eksemplet på alle trenere. Enn når Hamren tapte mot Quarabagh over to kamper. Er han så dårlig trener for det? Nei.
Av og til glipper det, men i det store og hele har Hareide gjort en veldig godt jobb i RBK. Han fikk resultater og det er det mest viktige. |
|
Back to top |
|
 |
kilik Junior
|
Posted: 20.11.2009 12:39 Post subject: |
|
|
På tide man ser utenfor Skandinavia nå. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 20.11.2009 13:40 Post subject: |
|
|
Vi har ikke råd til å betale 20mill i året for en trener. Det virker som enkelte tror det.
Utenfor Skandinavia er det få aktuelle. Og de som er god trener nok klubber som er mer attraktive. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.11.2009 13:44 Post subject: |
|
|
Hvorfor skulle vi måtte betale 20 millioner? Det finnes da mange trenere og kompensasjonen for Hamrèn bør da være ihvertfall en god start iforhold til kompensasjon av ny trener. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 20.11.2009 13:48 Post subject: |
|
|
Trenere som er på Hamren-nivå utenfor skandinavia trener klubber som er av større kaliber enn RBK. De som er ledige er vant med et lønnsnivå som gjør at Reitan er den eneste som har råd i teorien til å betale og det kommer aldri til å skje uansett.
Slike trener blir også ikke her særlig lenge. Det blir for å oppleve et eventyr for deretter å dra til noe større. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.11.2009 13:57 Post subject: |
|
|
Det finnes da mange land med kostnadsnivå som er lavere enn oss og trenere som er langt ifra å få 5 - 10 millioner i lønn. Det sagt jeg foretrekker også at vi sonderer det skandinaviske markedet og det er etter min mening ihvertfall 5 - 10 gode kandidater fra det skandinaviske landene. En skal også ha med i betraktningen at det kreves langt større resurser å finne en egnet trener utenfor skandinavia. I Sverige har vi f.eks Magnus Haglund i Elfsborg som har fått gode resultater med sin 4-2-3-1 og etter å fått gull i 2008 fulgte opp med bronse i 2009. Hørtes fryktelig likt ut merittene til Jan Jönsson. |
|
Back to top |
|
 |
kytas Proff
|
Posted: 20.11.2009 14:44 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | I Sverige har vi f.eks Magnus Haglund i Elfsborg som har fått gode resultater med sin 4-2-3-1 og etter å fått gull i 2008 fulgte opp med bronse i 2009. Hørtes fryktelig likt ut merittene til Jan Jönsson. |
Gull i 2006, 4. i 07, 2. i fjor og 3. i år.. Gode meritter uansett..  _________________ "90% av penga jeg tjente brukte jeg på damer og øl... Resten sløste jeg bort." -George Best |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 20.11.2009 14:48 Post subject: |
|
|
Hva slags type fotball spiller Elfsborg? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.11.2009 14:57 Post subject: |
|
|
Rogalands Avis vet at Åge Hareide har vært i samtaler med Rosenborg forut for møtet med Viking. Etter at Østenstad og Hareide møttes i Oslo onsdag, skal trønderne ha intensivert jakten. Likevel hevder kilder rundt Hareide at han heller ønsker å trene Viking.
Argumentet for det skal blant annet være Hareides ønske om selv å få bygge opp et lag i Viking, og ikke komme til dekket bord i Trondheim. I tillegg skal Hareides ønske om utfordringer spille en rolle, og dem er det flere av i Viking enn i Rosenborg.
(...)
- Jeg venter på et utspill fra Viking, og skal gi Örgryte svar i dag. Jeg har ikke hørt noe fra Rosenborg, sier han.
Les mer: Viking er førstevalget |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.11.2009 15:10 Post subject: |
|
|
Jeg har bare lest meg litt opp på Wikipedia og tar det meste derifra. Storey kan vel gi en beskrivelse?
Fra Wikipedia
In the following years, IF Elfsborg under the guidance of coach Magnus Haglund and his 4-2-3-1-formation have established themselves as a top club in Swedish football. The clearly stated ambition to finish top 4, qualifying for european football every year. In 2007, the club finished 4th securing a place in the last edition of the Intertoto-cup, from which they advanced but was surprisingly knocked out by St Patrick's Athletic F.C in the second qualifying round of the UEFA Cup after conceding late goals in both legs.
The team bounced back though, competing for the title again until the very last round of 2008. In the end, injuries to key players like Anders Svensson and Stefan Ishizaki proved to costly, eventually having to settle for second place behind Kalmar FF.
The following year, IF Elfsborg once again challenged for a place in European football, brushing aside Hungarian side Szombathelyi Haladás and Portugese S.C. Braga before eventually falling in the last qualifying round against S.S. Lazio.
IF Elfsborg were big favourites for winning the 2009 but had problem capatilizing on their high possession and many chances and eventually ended up third behind AIK and rivals IFK Göteborg. |
|
Back to top |
|
 |
soda Junior
|
Posted: 20.11.2009 19:06 Post subject: Hareide takker nei |
|
|
Hareide takker nei til Örgryte - ingen stor overraskelse:
http://www.nettavisen.no/...762639.ece
Last edited by soda on 20.11.2009 19:13; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 20.11.2009 19:07 Post subject: |
|
|
Örgryte. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 20.11.2009 19:34 Post subject: |
|
|
Hareide takker nei til Örgryte.
Vi takker nei til Hareide. |
|
Back to top |
|
 |
roar Junior
|
Posted: 20.11.2009 20:55 Post subject: |
|
|
Også Trond Sollied har vært i Oslo denne uka. Passerte sikkerhetskontrollen bak han på Gardermoen i går..... _________________ roar |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.11.2009 21:19 Post subject: |
|
|
Har Sollied signert for Tyrkerene ennå? |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 20.11.2009 21:26 Post subject: |
|
|
roar wrote: | Også Trond Sollied har vært i Oslo denne uka. Passerte sikkerhetskontrollen bak han på Gardermoen i går..... |
ja han gikk hånd i hånd med Cooper. Dette virker lovende gutter! Sollied & Cooper samtidig! |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 20.11.2009 21:36 Post subject: |
|
|
Sollied enig med Ankaragücü wrote: | NTV skriver at Sollied tirsdag denne uken reiser til Norge for å besøke sin familie.
Ankaragücüs representant Ender Yurtgüven vil være med Sollied, før de vender tilbake til Tyrkia og presenterer nordmannen som ny hovedtrener torsdag. |
Mulig at tirsdag ble til torsdag... |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 20.11.2009 21:38 Post subject: |
|
|
Om RBK vill fullfölja Hamréns 4-2-3-1 så är Magnus Haglund, 1973, en given kandidat. Han har haft stor succé i Elfsborg de senaste åren med detta system. Elfsborg på sitt bästa har särskilt imponerat mig med ett mycket bra passningsspel. Brigaden skulle väl inte bli så glad med en Hamrén-kopia, men det har visat sig vara en vinnande strategi att strunta i vad de säger. Deras senaste förslag var väl att damma av Nils Arne på gammelhemmet.
Här en stilstudie av Magnus Haglund.
http://www.youtube.com/wa...ajAAf6uXX4 |
|
Back to top |
|
 |
|