English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-TV
Goto page 1, 2, 3 ... 33, 34, 35  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 09.09.2005 14:20    Post subject: RBK-TV Reply with quote

Brady wrote:
Egentlig hadde treningene fortjent en egen TV-kanal

dette minte meg på: hadde ikke rbk en egen tv kanal før? rosenborg kanalen? eller var det bare en deilig drøm?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.09.2005 14:23    Post subject: Reply with quote

Jo, det synes jeg også å huske fra mine besøk hos morfar i byen Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 09.09.2005 15:10    Post subject: Reply with quote

uoriginal wrote:

dette minte meg på: hadde ikke rbk en egen tv kanal før? rosenborg kanalen? eller var det bare en deilig drøm?

Neida, kanalen eksisterte den, men den begrensa seg til 'før kampen' og 'etter kampen'. Var mye mer underholdende enn nåværende innslag i TVTrøndelags nyhetssendinger. Varte mye lengre, og programleder var tidligere RBK-spiller Erling Næss, som hadde bl.a. hjemmehos-reportasjoner hos spillerne, samt var på treningsfeltet og plukket frem tidligere spillere.

'Etter kampen' var også både underholdende og lærerikt, da Nils Arne Eggen som oftest kjeftet programleder huden full, samtidig som han kom med gullkorn av noen observasjoner rundt spillet, og hvorfor spillerne burde gjort andre valg enn hva de gjorde i forskjellige spillsituasjoner. Var noe helt annet enn de 'ekspertene' som kommer med sine sedvanlige selvfølgeligheter i rikskanalene.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.09.2005 15:25    Post subject: Reply with quote

"Rosenborg-kanalen" var, som Brady skriver, ikke noe mer enn et magasinprogram på lokal-TV, gamle Trøndelag Kringkasting (TK TV).

Er helt enig i at det var et severdig program. Sjøl om "hjemme hos"-reportasjene ikke var så interessante sportslig sett, var de artige. Husker i farta at "hjemme hos Gøran" var spesielt underholdende. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 09.09.2005 16:22    Post subject: Reply with quote

noen som har disse? ellers så tror jeg jeg skal ta fram mine beste norskkunnskaper og skrive et hyggelig tiggerbrev. hvem rettes det mot? tv-norge? tv-trøndleag?

edit: eller er det nå defunct og like umulig å få tak i som metropols "en lun aften med golden og antonsen"?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 09.09.2005 16:34    Post subject: Reply with quote

Tror du skal slite med å få tak i materiale fra TK TV. Kanalen gikk konk, og jeg tror ikke arvtageren TVTrøndelag overtok arkivet deres. Men du kan f.eks. sende en mail til odd.rune.wolden@tvtrondelag.no og spørre...
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 10.09.2005 22:56    Post subject: Reply with quote

Vet ikke helt om Odd Rune kan svare så mye på det da. Men det kan antakelig ikke Ørnulf eller noen av de andre heller. Men har de det, så vet han det sikkert. Men det er vel heller tvilsomt.
2mas
Sjef

PostPosted: 16.10.2005 12:40    Post subject: Reply with quote

Jeg må ærlig innrømme at jeg sjelden fikk med meg "etter kampen"-sendingene til Rosenborg-kanalen seint på søndagskveldene (de gikk nærmere 23.30). Noe har jeg likevel sett, og først innbilte jeg meg at studioet var plassert i de gamle VIP-boksene på gammel-tribunen. Ved nærmere ettertanke kan ikke dette stemme, da de var for trange til slikt.

Derfor: Hvor var det egentlig TK-TV holdt til? Innbiller meg nesten det var i høyhuset ved 3T på Rosten... Får kanskje prøve å spore opp e-postadressen til Erling Næss...

I alle fall: Arvtageren, RBK-magasinet, på TVTrøndelag er også meget bra. Wolden er ivrig - spesielt i forbindelse med CL. Han hadde daglige rapporter fra Aten, og han skal også til Madrid. Alle i grisgrendte strøk Wink kan se TVT i opptak på www.tvtrondelag.no .
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.10.2005 14:58    Post subject: Reply with quote

TVTrøndelag lenker til deg. Tommel'n opp!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.10.2005 15:07    Post subject: Reply with quote

Ett av gullkornene til Eggen:

- Asså, det e' jo det som e' poænget med friåret. Da koinn æ like godt vært hær!
Og pekte mot RBK-brakka da Rosenborg-kanalens Erling Næss antydet at han kanskje kunne komme hjem til Eggen i sabbatsåret hans for å få betraktninger om Rosenborg.

...forstår som Eggen godt; "hjemme hos"-intervjuene til Næss var ofte heller vel spreke. Wink

PS! Tror lektor Næss nå driver Med-Idé på si'.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.10.2005 16:40    Post subject: Reply with quote

Når vi er inne på Rosenborg-kanalen er det gjerne viktig å ta med årsaken til at hele greia ble nedlagt:

Våren 1999 ble ikke TVTrøndelag og RBK enige om en ny avtale om "Rosenborg-kanalen". RBK forhandlet i stedet fram en avtale med NRK MidtNytt, som etablerte en egen Rosenborg-revy. Programmet ble tatt av lufta etter ei sending. Årsaken var etter sigende at saken ikke var klarert med NRK sentralt.

Bruddet mellom RBK og TVTrøndelag ledet til en del avispolemikk. TVTrøndelag begynte med programmene "Før" og "Etter" RBK - "bortelaget". Programmene fikk langt bedre seeroppslutning enn den gamle Rosenborg-kanalen.

Les mer: TVTrøndelags fem første år

Striden om Rosenborg-kanalen - i NRK omdøpt til Rosenborg-revyen - startet da NRK Sør-Trøndelags distriktsredaktør inngikk en avtale med RBK om å ta over det tidligere TV Trøndelag/ TVNorge-programmet.

Rosenborg-(s)kan(d)alen
Klubben (les: Norsk Journalistlag) ble ikke orientert, men presentert for en løsning der NRK skulle lage et 10 minutters sponsorfinansiert program om Rosenborg i sin egen nyhetssending før og etter mesterligakampene.

Det ble framstilt som om avtalen var drevet fram av Tom Berntzen og TV-sporten. Men avtalen var ikke klarert med NYDI-ledelsen. Etter ett program, som i tillegg til Sør- og Nord-Trøndelag dessuten ble sendt til hele Nord-Norge i TV-sportens sendetid, ble Rosenborg-kanalen stanset av TV-direktør Bjerkaas minutter før sending nummer to.

Nylig avgåtte klubbleder Jørn Arve Flått innledet årsmøtedebatten med å orientere om hva som hadde hendt, og om hvordan klubben hadde håndtert saken. Hvis ikke klubben (les igjen: NJ) hadde reagert tidlig og fått stanset de mest rabiate planene, er det uvisst å si hva avtalen med Rosenborg hadde inneholdt. Saken har mange prinsipielle sider: Hvem styrer innholdet i det vi sender? Hvem "selger" vi sendetid til - og på hvilke premisser? Hva tror seerne når NRK gir sendetid til et kjent TVNorge-program? Samtidig vitner det som skjedde om et lokalt ledelsesproblem.

Les mer: NRK-journalistenes gode navn og rykte
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.01.2006 14:41    Post subject: Reply with quote

Som den første fotballklubben i Norge starter Vålerenga med TV-sendinger. Før sesongstart skal prosjektet være på bena.

- Vi skal kunne sende fra studio, vi skal ha intervjuer, reportasjer fra treninger og selvsagt nyheter, enten det er fra pressekonferanser eller annet. Og dokumentarer, sier nyansatt medie- og pressesjef i Vålerenga, Bjørn Olsen.

Les mer: NÃ¥ kommer VIF-TV

Tror ingressen er feilaktig, da jeg mener RBK sjøl styrte det meste av Rosenborg-kanalen på tidlig 90-tall.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 08.01.2006 15:03    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ handler VIF-TV om noe helt annet enn den gamle RBK-kanalen.

Det handler om selv å ta kontroll over medierettigheter og salg av disse samt glimrende merkevarebygging....

Når kommer RBK på banen tro ?

Om 2 år ?
Sjef

PostPosted: 08.01.2006 15:04    Post subject: Reply with quote

Helt enig i det, men det spede forsøket til RBK var tross alt først ute. Wink

Er litt usikker på hvor gira RBK er på å ta ansvar sjøl, da "RBK-magasinet" på TVTrøndelag på mange måter dekker behovet hos supporterne. Å begynne å konkurrere med Wolden & Co. er kanskje ikke så lurt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.01.2006 21:37    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
jeg mener RBK sjøl styrte det meste av Rosenborg-kanalen på tidlig 90-tall.

Fikk svar fra Otto Ulseth nå:

"Du har rett. RBK startet med dette i Eldar Hansens tid, men da jeg var programleder, var det jeg som bestemte hva som skulle sendes og ikke. Men altså: Det var RBK som drev kanalen."
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 10.02.2006 19:03    Post subject: Rosenborg TV Reply with quote

Jeg lurer på når RBK kommer med egen TV kanal, jeg syntes det er på tide med en egen TVkanal som kan holde oss oppdatert på RBK nyheter, intervju, trening og kamper....! Hva synte dere! 2mas kanskje dette er noe for deg??!!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.02.2006 19:30    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at RBK i første rekke bør begynne å utnytte mulighetene samarbeidsavtalen med (TV-)Adressa gir. rbk.no bør f.eks. få lov til å legge ut interessante reportasjer Wolden & Co. lager.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 10.02.2006 19:33    Post subject: Reply with quote

...hm, hm...enig....jeg syntes det er litt slapt pr. dags dato....lite RBK stoff....utenom det 2mas klarer å snoke frem. Dette bør det satses mere på!
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 10.02.2006 19:38    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at hvis RBK fortsatt skal være klubb nr. 1 i Norge bør man satse skikkelig på egen tv-kanal evt. samarbeid med andre for å holde stand og interessen oppe. Folk er interessert i å få vite status på treninger, intervjuer etc..! Se på VIF...de har noe på gang og RBK må ikke bli utrangert!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.02.2006 19:39    Post subject: Reply with quote

VIF satser "bare" på web-TV, og det er lignende planer også på Brakka.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 10.02.2006 19:43    Post subject: Reply with quote

Det er godt å høre at det er noe sånt på gan...takk for info`n 2mas!!
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 10.02.2006 21:29    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at video-podcastingen til VIF er en ganske god ide. Jeg håper de andre lagene kan følge etter, spesielt RBK.
Storflor
Senior

PostPosted: 10.02.2006 21:57    Post subject: Reply with quote

Mulig dette er litt off topic, men angående Rosenborg-TV:

2mas, har du noen anelse om når Rosenborg TV-seksjonen blir oppdatert igjen? Skjønner at det er tekniske problemer, men jeg savner videoer fra 2005...
2mas
Sjef

PostPosted: 11.02.2006 00:55    Post subject: Reply with quote

Hmmm... Lover å se på det når jeg får tid. Smile
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 11.02.2006 10:07    Post subject: Reply with quote

På www.nrk.no kan man se høydepunktene fra tippeligaen gratis på web-TV, fra både 2004 og 2005 Wink
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 33, 34, 35  Next
Page 1 of 35

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb