| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
LarsG Veteran
|
Posted: 25.10.2009 15:57 Post subject: |
|
|
| Selger ikke arvesølvet vårt for 35 mill altså. 45 og oppover er OK. Tror godt PCS var smigret av at Wolfsburg, på god vei mot å bli bundesliga-mestere, var interessert i å skjøpe han. Han drømmer nok mest om England, men tror ikke tyske seriemestre er for "kjipt" heller. Håper vi beholder han til CL. Han løfter alltid spillet sitt noe vanvittig når vi møter god europeisk motstand. Mot R Madrid var han den eneste av spillerne våre som ikke var nervøs og leverte en god kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.10.2009 16:29 Post subject: |
|
|
srsly. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 25.10.2009 17:12 Post subject: |
|
|
De fleste trodhjemmere er jo sånn
Skjøpe, shino, shøttkak osv _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 25.10.2009 21:56 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er flott at man tør å bruke et muntlig skrivespråk. Men jeg savnet "skjipt" der oppe, altså, det vil jeg gjerne se neste gang  _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.10.2009 01:09 Post subject: |
|
|
Vi kan godt begynne å prissette spillerne våre på TIL-måten,
men jeg prissatt Skjelbred på det jeg mener er en nøktern,
god og markedspris. I så måte tror jeg 35-40 millioner er en
fin pris på Skjelbred. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 26.10.2009 03:25 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: |
srsly. |
Det der er en typo. Hadde jeg pratet som en fjortenåring fra østkant-Oslo som ønsket å muntliggjøre skriftsspråket sitt i sitt forrige innlegg, ville jeg skrevet "shøpe".
Jeg er forresten ikke fra Trøndelagen. Hvilke trøndere sier skjøpe? Ingen av mine mange trøndervenner. Spesielt ikke mine Trondheimsvenner, som gjerne er litt "finere" i målet enn resten av Trøndelagen.
Ballahl; Etter å ha sett kampen i dag, hvor PCS igjen viser sine største svakheter - omstendeligheten og "fiksfakseriet", er jeg villig til å gå med på salg om vi får 40 mill (men 10 mill ekstra ved 50 kamper spilt, og med videresalgsprosent på 35 %). - Ja, jeg leker TIL. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.10.2009 07:40 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Vi kan godt begynne å prissette spillerne våre på TIL-måten,
men jeg prissatt Skjelbred på det jeg mener er en nøktern,
god og markedspris. I så måte tror jeg 35-40 millioner er en
fin pris på Skjelbred. |
Nøkternt sett er ikke Skelbred verdt mer enn 20 millioner kroner. Men vi er glad i ham, han er en skikkelig klubbspiller, en del av sjela til RBK og så videre, og det utgjør vel de siste 15-20 millionene for de som mener 35-40 millioner er markedspris. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 26.10.2009 09:36 Post subject: |
|
|
| Må heller ikke glemme at han er "posterboy" og har et stort potensial for å selge mange drakter det er verdt noen kroner. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.10.2009 09:42 Post subject: |
|
|
Kristobal, du trodde väl inte att Tettey var värd 40 milj heller?
Du får inte förväxla marknadspriset med din egen värdering av Skjelbred, som tydligen inte är särskilt hög. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.10.2009 11:46 Post subject: |
|
|
Han er også en egenutviklet spiller, og med dagens krav for hvor mange slike man skal ha i stallen osv. vil nok det også være med på å forhøye prislappen hans. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 26.10.2009 11:57 Post subject: |
|
|
| Skjelbred var god i andre omgang i går når han fikk kombinere med Lustig. Nå når han har begynt å fått gjort "kantrollen" til sin egen så må han nesten få fortsette der. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.10.2009 12:54 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | Kristobal, du trodde väl inte att Tettey var värd 40 milj heller?
Du får inte förväxla marknadspriset med din egen värdering av Skjelbred, som tydligen inte är särskilt hög. |
Nei, jeg sa vel at det var helt greit å selge ham for de 32 millionene vi ble tilbudt til å begynne med.
http://www.rbkweb.no/foru...6a962c9a46
http://www.rosenborg.info...4a1e4f6d0d
Med begrunnelse i at vi uansett ville ta hjem et suverent seriegull og at den som tok rollen hans resten av sesongen ville få tid til å forme rollen og på sikt kunne bli enda bedre enn det Tettey var for RBK.
Det gjenstår å se, men jeg tror fortsatt på det.
Jeg ser ikke at det skal være veldig motstridende hvilken oppfatning jeg har av Skjelbred og hvilken verdivurdering jeg setter på ham. Jeg viser til verdivurderingen postet i egen tråd for ni dager siden:
http://rbkweb.no/forum/vi...d2c5585b42
Hvor jeg altså eksempelvis mener Trond Olsens verdi er lavere enn hva vi kjøpte ham for og Jarsteins verdi heller ikke er veldig forskjellig fra kjøpssummen.
Jeg forsøker å ha en viss edruelighet i mine anslag - enten det gjelder tilskuderbudsjett - eller verdivurdering på spillere. I størst mulig grad forsøker jeg også å være noenlunde objektiv og ikke la subjektive oppfatninger gå inn i argumentasjon som går på saker hvor subjektive vurderinger ikke har så mye for seg.
At vi fikk noe mer for Tettey enn jeg ville ha godtatt er flott det, men hadde vi ikke solgt ham til de 40 vi gjorde tror jeg fortsatt at vi kunne ha blitt værende inne med ham uten å utvikle klubben videre. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.10.2009 12:59 Post subject: |
|
|
| Hvordan skiller du mellom subjektive og objektive vurderinger i dette tilfellet, egentlig? Litt spesielt at du påberoper deg å ha den objektive vurderingen. Da er vel alle som er uenig med deg subjektive da? I motsetning til deg? |
|
| Back to top |
|
 |
Sneipen Senior

|
Posted: 26.10.2009 12:59 Post subject: |
|
|
Du er bra dyktig hvis du klarer å forholde deg objektiv til noenting som helst som har med RBK å gjøre
Men ja vi fikk vel mer for Tettey enn han var verdt. Og når den dagen kommer da vi får et liknende bud på Per, så mener jeg at vi skal selge, Skjelbred er en ung og talentfull spiller, og framtiden hans er ikke i Norge  _________________ Rosenborg og Liverpool |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.10.2009 13:12 Post subject: |
|
|
Det var klønete framstilt av meg sikkert.
Flere andre dyktige debattanter klarer også å se saker fra flere sider.
Saken er at jeg forsøker å ikke la meg rive med til å ha veldig sterke meninger i den ene eller andre retningen uten å vurdere for og i mot om dere skjønner.
Jeg er også en som ikke er i himmelen den ene dagen og i helvete den andre. Jeg skifter ikke oppfatning om spillere og andre saker over veldig korte tidsrom eller på lite grunnlag.
Jeg forsøker også å ha en viss sammenheng i meningene i ulike saker.
Jeg er altså ikke av den "oi-så-bra-han-var-idag-så-løp-og-kjøp"-mentaliteten, og heller ikke av "fy-f-så-dårlig-vi-kan-bare-gi-ham-til-ranheim-gratis"-måten å argumentere på.
Men det er jeg absolutt ikke alene om, hvis jeg skulle framstilt det som det. Men disse finnes også.
Ellers prøver jeg å vise til tidligere innlegg i saker jeg har diskutert for å fastslå hva jeg har ment og ikke ment, men også det har jo blitt mislikt til tider, så jeg vet ikke helt  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.10.2009 13:19 Post subject: |
|
|
Det blir vel mislikt fordi du har en sånn nedlatende "hva var det jeg sa"-holdning i innleggene dine. Du refererer til stadighet til tidligere innlegg hvor det du har skrevet har vist seg å stemme - selv i de mest opplagte tilfeller, som for eksempel tilskuertall. Det var vel ingen som trodde at 20 000 var et realistisk snitt i år, men du fremstiller dette gang på gang som noe du nærmest var alene om å mene. Jeg vil ikke akkurat si at jeg misliker deg, men jeg misliker til tider måten du alltid skal fremheve deg selv på. Det er ikke vanskelig å treffe på spådommer om man er kronisk nøktern og alltid skal holde seg i skinnet. Det er jo som regel nemlig slik at sannheten som oftest faller et sted midt imellom de mest pessimistiske og de mest optistiske spådommer.
Men nok om deg. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.10.2009 14:13 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Nøkternt sett er ikke Skelbred verdt mer enn 20 millioner kroner. Men vi er glad i ham, han er en skikkelig klubbspiller, en del av sjela til RBK og så videre, og det utgjør vel de siste 15-20 millionene for de som mener 35-40 millioner er markedspris. |
Akkurat slik jeg tenkte.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.10.2009 15:46 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Du refererer til stadighet til tidligere innlegg hvor det du har skrevet har vist seg å stemme - selv i de mest opplagte tilfeller, som for eksempel tilskuertall. Det var vel ingen som trodde at 20 000 var et realistisk snitt i år, men du fremstiller dette gang på gang som noe du nærmest var alene om å mene. |
OT
Jeg er klar over at jeg ikke var den eneste som mente dette. Likevel var jeg den som kanskje skrek høyest rundt mine meninger om temaet. Uenigheten var relativt stor da diskusjonene begynte i en annen tråd på ettersommeren i fjor:
http://www.rbkweb.no/foru...start=1900
og at 2mas fortsatt fant mine argumenter interessant en uke før årsmøtet skulle vedta budsjett i februar og laget "redaksjonell" artikkel på et innlegg skulle jo tyde på at dette ikke akkurat var noen allmen mening.
Det jeg skal beklage er signaturen min en periode i høst, med linker til tilskuerbudsjettet, til de gode framtidsspådommene om RBK før jul i fjor og gullkamp-snakket. |
|
| Back to top |
|
 |
firkl0ver Junior

|
Posted: 04.11.2009 13:59 Post subject: |
|
|
Her skjer det tydeligvis ting i det skjulte:
A Rosenborg source told the Chronicle today from Norway: “We’ve been told that the Skjelbred transfer situation will continue, with a potential loan move for the midfielder now in the works during the Norwegian off-season (November to March), with a view to a permanent transfer should there be a possibility for it.”
http://www.chroniclelive....-25089109/
Edit: La til quote |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.11.2009 14:02 Post subject: |
|
|
| Jepp på nyhetdesken til "the chronicle" som lar fantasien nok engang løpe løpsk og attpåtil skriver det i avisen.... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.11.2009 10:47 Post subject: |
|
|
- Jeg er stolt på Tetteys vegne. Det er i alle fall bra at en av oss har kommet seg ut og fått prøve seg på profflivet.
Samtidig er det også en inspirasjon for Skjelbred, som ikke legger skjul på at det frister å få prøve seg på internasjonalt klubbnivå.
- Det er klart det gir mersmak på å komme seg til utlandet når man ser andre får det til, sier han.
Ciljan understreker at han trives i Rosenborg, og at han er veldig glad i klubben sin. Samtidig preges fotballen av at folk flytter på seg over klubb- og landegrensene. Da er det kanskje mindre som holder en igjen etterhvert.
- Det er flere folk som har betydd mye for meg som har reist ut. Så dersom det skjer noe, må vi jo se på det, sier Skjelbred.
Les mer: Skjelbred er inspirert av Tetteys proffeventyr |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 13.11.2009 11:06 Post subject: |
|
|
Per bør komme seg ut og bort fra RBK nå. Han kommer aldri til å hente ut potensialet sitt i denne klubben. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.11.2009 11:06 Post subject: |
|
|
| Selg PCS snarest. For hans egen skyld. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 13.11.2009 11:23 Post subject: |
|
|
La Skjelbred bli for hans egen skyld sier heller jeg.
Ser ikke helt for meg hvilken større liga han skal gjøre seg bemerket i.
Gjør seg ikke bort teknisk, og har en god motor. Hvor er det lille ekstra som kan heve en større klubb?
Egoistisk sett skulle Per forlange å bli satset på som OMS og bruke vinteren på å trene avsluttninger og besluttsomhet foran mål.
Når den biten er forbedret, noe som kan måles i tall, kan han tenke på neste steg.
Annan,Demi,Winsnes,Sapara,Traore,Iversen. La dem kjempe om plasser det er naturlig for dem å spille.
Ser kun Sapara som reell konkurrent, og han utkonkurrerer Skjelbred som flankespiller igjen.
Winsnes er en konkurrent, men synes ikke Skjelbred skal ofre seg for lagets beste i forhold til en 34-åring. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.11.2009 11:44 Post subject: |
|
|
Før han presterer jevnt bra i Rosenborg så bør han konsentrere seg om det fremfor "hypotetiske" utlandseventyr. Veien ut er å gjøre som Tettey som er å heve spillet sitt at en gjør seg attraktiv for utlandske klubber og Rosenborg får tilbud dem ikke kan si nei til. Ikke å hype seg selv opp ved hver eneste anledning i pressen og late som han gjør Rosenborg en tjeneste ved å bli her. Hva er forskjellen på Skjelbred og f.eks Konè og Konan sin oppførsel?
Det er ikke akkurat slik at Brakka blir rent ned med tilbud vil jeg tro og så lenge prestasjoenene ikke er bra nok her så vil også utlandske klubber være skeptisk. Hadde han vært så god som alle skal ha det til så hadde han også vist det i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
|