English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trener 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 04:46    Post subject: Reply with quote

Solskjær er et flott treneralternativ, bedre en luremus og uspiselig. At vi skal diskutere hvaomat han henter de spillerne eller de spillerne, synes jeg er unødvendig.
Eller forholdet til ManUtd, da dette blir vel spekulativt og hypotetisk.

Flott alternativ men ikke optimal, jeg ser for øvrig Jan Jönsson som et bedre alternativ selv om, jeg også er noe usikker på ham..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Strand
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 09:03    Post subject: Reply with quote

Solskjær er en dårlig kandidat, vi så hvordan det gikk med en ung umerritert trener som Tørum. Neste Rosenborgtrener bør være over femti år, og ha en lang og god karriere.. Det er viktig at han skal lære klubben, ikke at klubben skal lære ham.

edit: er litt svak for Zeman selv, 4-3-3 og ultraoffensiv fotball Cool
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 04.11.2009 09:26    Post subject: Reply with quote

Adresseavisen vet at Jönsson skal være ønsket på Lerkendal hvis det svenske fotballforbundet, som nå sitter på gjerdet og venter, sikrer seg Erik Hamrén som ny landslagstrener. Men i Stabæk er det null forståelse å få om RBK skulle finne på å banke på døren.

– Det er ikke aktuelt for oss å gi slipp på ham med mindre det dukker opp ett eventyr for Jan. Det å være norsk landslagstrener ville vært det, men Rosenborg er ikke noe eventyr, sier Stabæks sportslig administrative leder Tom Schelvan.

Les mer: - RBK er ikke et eventyr

- I denne bransjen er ingenting sikkert. Det er fortsatt en ledig trenerjobb i Sverige, og helt sikkert i klubber internasjonalt, men jeg tror i hvert fall ikke han går til en annen klubb i Norge. Verken Rosenborg eller andre.

- Som sagt jobber vi for å få til en ny kontrakt med Jan. Men vi har respekt for at han fristes av enda større oppgaver, sier Ingebrigt Steen Jensen.

Les mer: - Kunne like gjerne ansatt Alex Rosén
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 04.11.2009 09:46    Post subject: Reply with quote

Stabæk-ledelsen er så aggresive i sine uttalelser om hvor lite attraktiv Rosenborg-jobben er for Jönsson at jeg nesten tror han er interessert. Har noen prøvd å spørre Jönsson? Vil tro han er mer proff en Hamrèn og svarer "ingen kommentar", men uansett interessant.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 09:49    Post subject: Reply with quote

"...Sist fredag var Eggen på Brakka og da fortalte han at for ham så virker det som Jan Jönsson er en grundig og dyktig trener. Men det er et «men».

– Han er en god trener, men han har jo ikke all verdens erfaring da. Internasjonalt har han ikke fått prøvd seg så mye. Han var så vidt borti det nå med Stabæk, sier Eggen, som ikke vil uttale seg om hvilke kandidater han mener Rosenborg bør foretrekke om Hamrén forsvinner..."

Mulig det er et men angående Jönsson, men det mannen har vist her til lands bør være nok til at ikke vurderes som mindre aktuell enn de to herrene Hareide og Sollied.
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 09:52    Post subject: Reply with quote

Noen som vet om Jönsson har en sånn forhandlingsklausul som Hamrén har?
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 10:06    Post subject: Reply with quote

dette med internasjonal rutine er vanskelig å få tak på. janne har mislyktes med sitt stabæk, men laget var også nede med dalende form når de røk ut av e-cupen. ingen har mer rutine enn de gamle ringrevene sollied og hareide, men jeg er meget enig i at vi må klare å løfte blikket en smule i jakten på ny trener.

norden er et naturlig sted og lete, og det finnes flere gode kandidater i sverige. solskjær kan være et godt trenertalent, jeg syns at en kartlegging er på sin plass også her.

det som taler til janne's fordel, er stayerevne, offensiv fotball og en karismatisk lederstil. så er usikkerheten hans evne til å få laget til å prestere ute i europa, spesielt med tanke på defensiv organisering. faen og, hvor mye jeg skulle likt å se hamren lede rbk ut i CL-kvalik i år ...
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 10:08    Post subject: Reply with quote

Ønsker man seg en trener med mye rutine fra e-cupspill de siste årene, er vel uansett ikke Norden stedet å lete?
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 10:39    Post subject: Reply with quote

av de kandidatene som er lansert rangerer jeg de slik:

1. Åge Hareide - kjenner RBK. internasjonal erfaring. ferdig med å beile - bredt skandinavisk/europeisk kontaktnett. var godt likt av spillerne på landslaget og kan sikkert være i stand til å overtale spillere som tarik, tore r, fredrik strømstad til å spille for oss.

2. Jan Jønsson - suksess med stabæk, 3 medaljer på 3 år med relativt lite ressurser. Virker som faglig sterk med en klar offensiv filosofi. mangler som nevnt her den internasjonale erfaringen.

3. Ole Gunnar Solskjær - må innrømme at det er en spennende tanke. inspirerende og seriøs type som har fått god skolering under sir alex. mangler erfaring på toppnivå, og er et relativt dristig valg.

4. Trond Sollied - stoler rett og slett ikke på fyren. har ikke prestert som forventet de siste årene. Virker gretten og lite motivert. Er en skikkelig klubbhore som kan forsvinne til en antatt større klubb når som helst.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 11:03    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...154808.ece

Hareide og Solskjær sammen hadde kanskje vært noe det...
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 11:04    Post subject: Reply with quote

Bytt Hareide med Jönsson så er jeg med. Laudrup burde kanskje være med på listen.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 04.11.2009 11:11    Post subject: Reply with quote

Hareide:
NEI
NEI
NEI
NEI
NEI
NEI
NEI
NEI
NEI
NEI
NEI
NEI
NEI
NEI
NEI
NEI
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedley
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 11:14    Post subject: Reply with quote

Uff, så lei jeg begynner å bli Hamrén-sagaen. Håper de kan bestemme seg kjapt, så vi evt kan jobbe videre med Hamrén inn i 2010, eller at vi kan begynne å se etter arvtaker.

Da toppes min liste helt klart av Janne J.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 04.11.2009 11:22    Post subject: Reply with quote

At forhandlingene er gjenopptatt betyr forhåpentligvis ikke at Hamrén nødvendigvis må dra nå. Det kan kanskje også bety at svenskene får lov til å ferdigforhandle en kontrakt med ham fra 2011.

RBK kan bare ikke slippe Hamrén med mindre de har gode alternativer som kan steppe inn umiddelbart (og da regnes ikke Sollied og Hareide som gode kandidater).
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SLOGUM
Senior

PostPosted: 04.11.2009 11:23    Post subject: Reply with quote

Om Stabækk ikke slipper jønson nå kan RBK ta en slik landslaget gjorde? Hareide i 1 år da e jønson kontraktløs og kommer til rbk??
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 11:24    Post subject: Reply with quote

Du må finne på noe annet en stund fremover Kristobal enn den takk skal du ha Drillo... Wink
Mulig du har nevnt det før, men vil du utdype noen av dine nei nei nei angående Hareide?
At han gjorde seg usmakelig ifm. avgangen herfra, ja.
Supersympatiske Hamren er i ferd med å gjøre det samme, dog en vesentlig forskjell. Han legger ikke skjul på hva han ønsker.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 11:26    Post subject: Reply with quote

knækk wrote:
Uff, så lei jeg begynner å bli Hamrén-sagaen. Håper de kan bestemme seg kjapt, så vi evt kan jobbe videre med Hamrén inn i 2010, eller at vi kan begynne å se etter arvtaker.

Ser vi på det RBK faktisk har uttalt, har de jo faktisk bestemt seg. Det er vanskelig å bli mer tydelig enn "han blir her". Media vil selvfølgelig desperat forsøke å holde liv i spekulasjonene fordi det er interessant nyhetsstoff, men dette vil de jo gjøre enten det er basert på faktiske opplysninger eller ren løgn.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 11:32    Post subject: Reply with quote

Lurer på hvordan denne situasjonen påvirker salget av sesongkort...Hadde vært moro å høre hvordan det går.
Traff tilfeldigvis et par stykker i går som har lagt det på is.
Hedley
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 11:35    Post subject: Reply with quote

@bolge:

Joda, det er sant. Men det vil uansett komme til et punkt der media ikke kan drive med sine falske spekulasjoner. Hvis evt Hamrén blir ansatt eller en løsning blir lagt på bordet, da med en annen trener eller en løsning der Hamrén tar over fra 1.1.2011.

Den tid dette er forstyrrende for meg som supporter, så vil jeg tro det også er det på brakka, og i spillergruppa til en viss grad.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 11:56    Post subject: Reply with quote

RBK er ikke et eventyr sier Ingebrigt S J.
Det er mere interessant hva treneren mener.
Men han vil nok med alle utspillene demonstrere at det ikke vil bli vist noe som helst velvilje om RBK kommer på banen.
Som den drevne reklamemannen han er ser han sikkert også frem til å ydmyke RBK i media og skaffe seg selv masse oppmerksomhet.
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 11:57    Post subject: Reply with quote

Hvis det står mellom å få 5 mill nå eller ha en trener som skal bytte jobb etter året så vil jeg ha 5 mill nå og en ny trener. JJ er min favoritt.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 11:59    Post subject: Reply with quote

Når det kommer til Jönsson så har jeg personlig fått ekstremt gode tilbakemeldinger på ham fra spillere som har vært under ham i Stabæk.. det vanker mye skryt og er liten tvil om at de som har hatt flere trenere mener Jönsson er den beste de noen sinne har hatt!

Et navn vi derimot ikke burde diskutere nå eller noensinne er Tom Nordlie, han var vel inne til diskusjon forrige gang. Den mannen bringer med seg dårlig arbeidsmiljø, og det går rykter om at han til og med skjeller ut vaskedamene til de er på gråten om han finner et støvkorn på feil plass! Kongsvinger skal ha hatt så mange sykemeldinger pga Nordlies lederstil at det var en gledens dag når FFK hentet ham..
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 12:28    Post subject: Reply with quote

men husk at spillerne også er mennesker. Må innrømme jeg liker en snill sjef som ikke går rundt å maser og kjefter hele dagen. Men det beste for firmaet jeg jobber i er kanskje en masete sjef som får meg til å jobbe ennå litt hardere. Oversatt betyr det at Nordlie er god på resultater, og det er det viktigste. Alle likte jo Tørum, til og med en del av oss som er opptatt av resultater...
Bakklandia
Legende

PostPosted: 04.11.2009 12:28    Post subject: Reply with quote

Jan Jönsson får vi aldri, desverre. Jeg tror ikke en gang det er verdt bryet å forsøke.

Nei, det blir nok Fritjof som kommer tilbake.
h b
Veteran

PostPosted: 04.11.2009 12:30    Post subject: Reply with quote

hvis de ikke vil slippe han, og han vil til oss kan vi jo ta hareide et år, og så få JJ gratis. men man ser vel etter en permanent løsning
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 163, 164, 165  Next
Page 21 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb