English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trener 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SLOGUM
Senior

PostPosted: 03.11.2009 11:36    Post subject: Reply with quote

Det må gi Moldenser bisamk i munn om deres egen solskjær kommmer.... til RBK... Håper han inngår en avtale med Sir Alex slik at RBK kan låne unge unitedspillere som trenger 1 lags erfaring... Kanskje mama, king og eikrem,..... Solskjær har vinner innstinkt...
Back to top
View user's profile Send private message
hendrix
Veteran

PostPosted: 03.11.2009 11:41    Post subject: Reply with quote

Det håper ikke jeg, greit med Diouf som vil styrke førstelveren, men talentfulle 18-19 åringer som trenger førstelagserfaring har vi selv.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 03.11.2009 12:19    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
trondh wrote:
Han (Rambo) har ledet laget greit som vikar.

Nja, en forferdelig sesongåpning i fjor, og paralysert innsats i den kampen Hamrén var borte i vår. Men som assistent når Hamrén har vært på plass har han vel gjort en ok jobb.

Jeg regner ikke Rambo som vikar våren 2008, da var han en midlertidig hovedtrener. Akkurat det at han var midlertidig taler til hans fordel, men uansett viste han seg ikke som noe hovedtreneremne.
Jeg synes ikke laget blomstret i den perioden når han måtte steppe inn i vår, heller ikke da Hamren ledet laget. Han er ingen hovedtrener, men som vikar en kamp hvis treneren må melde forfall duger han OK
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 03.11.2009 12:30    Post subject: Reply with quote

SLOGUM wrote:
Det må gi Moldenser bisamk i munn om deres egen solskjær kommmer.... til RBK... Håper han inngår en avtale med Sir Alex slik at RBK kan låne unge unitedspillere som trenger 1 lags erfaring... Kanskje mama, king og eikrem,..... Solskjær har vinner innstinkt...

Det bør gi trøndere bismak å bli ledet av en molde-j***.
Ja, la han ta meg seg unge spillere som kan bruke rbk som treningsarena til de blir gode nok for united - og stikker fra trondheim på første fly. Så kan vi jo spare penger på å legge ned norges beste juniorlag Crying or Very sad Rolling Eyes Evil
trondh
Veteran

PostPosted: 03.11.2009 12:50    Post subject: Reply with quote

Solskjær er fra Kr.sund og ville helst til RBK, men ble funnet for lett av Eggen. Han endte derfor i Molde, men dro jo videre når han fikk sjansen.

Hva er egentlig forskjellen på en United-reserve og Fredrik Stoor?
De bidrar i klubben når de er her og så drar de når de får sjansen.
Ingen har vel sagt at vi skal hente spillere fra United til benken. Men sannheten er at som at treneren var tunga på vektskåla for at Prica kom hit, så kan Solskjær dra med seg spillere som liker han som trener fra United.
Det må selvsagt være spillere som hever elleveren, hvis ikke er det ikke noe poeng. Men jeg innbiller meg at United har mange spillere som kan styrke RBK.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 03.11.2009 13:17    Post subject: Reply with quote

Nei, sånn var det ikke. Han ble litt skremt av Eggen, ja, men vurderte likevel RBK helt til det siste. Men da Bjørn Hansens fikk vite at Eggen plnla å kjøpe Solskjær for så å leie han ut en sesonge eller to gikk han bort til Solskjær å sa "Æ syns du ska gå te Molde, æ."

Som sagt, så gjort. Dessuten hjalp det at trrenere het Åge Hareide, og at Trond Andersen, Leo, brødrene Stavrum og Ole Bjørn Sundgot spilte for klubben - "Hjæmmekosli", sa Ole Gunnar.
h b
Veteran

PostPosted: 03.11.2009 13:18    Post subject: Reply with quote

det har du rett i, forskjellen er at slogum ville låne united-spillere.
Hamren kjøpte Prica.
Hedley
Veteran

PostPosted: 03.11.2009 13:18    Post subject: Reply with quote

Jeg er meget lunken til Solskjær. Dette kan fort bli en ny trenertabbe hvis vi ansetter han er jeg redd. Visst har han et stort navn, men han har aldri vist noe særlige resultater. Gå for JJ eller Trond Sollied istede.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.11.2009 13:37    Post subject: Reply with quote

Redd at Sollied kan bli en større trenertabbe, men JJ er jeg positiv til.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.11.2009 13:41    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke fatte at noen av dere går rundt ønsker at vi nærmest skal bli United sin farmerklubb, det mener jeg er under vår verdighet og jeg ser ikke hva vi har å tjene på å utvikle United sine talenter istedenfor våre egne. Det er uavhengig av hvilken klubb det er snakk om.

Skal Solskjær komme så får det bli på det samme prinsippene som Henning Berg har vært trener i Norge og alle formelle bånd med United kuttes da det kan skape intresse konflikter. Jeg har også sett noen reservelagskamper av og til og flertallet på disse lagene er ikke noe for Rosenborg å låne inn da dem ikke er god nok for å dominere og Rosenborg har lite igjen for å drive spillerutvikling for andre. Det er noe helt annet å låne f.eks Diouf som er en senior spiller som allerede er mer enn god nok for oss eller Tosic. Solkjær er et spennede emne ,men jeg er tvilsom om Rosenborg er rette stedet å drive med trenerutvikling. Jeg tror det er å foretrekke å ha en trener som har en god del erfaring da dette er en jobb med stort press og krevende omgivelser.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 03.11.2009 13:42    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
det har du rett i, forskjellen er at slogum ville låne united-spillere.
Hamren kjøpte Prica.

Det er jo begge deler med det da... Berisha hadde også Hamren tro på. Det var greit å kunne sende han tilbake etter et høstsesongen.
Zahora må en nå ut og lete etter ny klubb til.
Etter argumentasjonen din bør vi jo prioritere å låne. De som ikke slår til som ønsket kan sendes hjem igjen så de ikke tar fra juniorene reserveplasser og erfaringsbyggende innhopp.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.11.2009 13:43    Post subject: Reply with quote

Det er noe helt annet å låne en spiller som en tror er god nok for å tette et hull i stallen til en finner noe en har lyst å satse på ordentlig enn å låne et talent for å drive talentutvikling for andre.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 03.11.2009 13:45    Post subject: Reply with quote

Takk for alt du ga, Drillo. No si vi ha det bra, Drillo.

Kristobal, du bør endre din oppfatning angående Drillo for Norge. Velger Semb Jönsson, mister vi den beste erstatteren for Hamrén. Drillo for Norge. Jönsson for RBK. Når det er sagt, tror jeg faktisk Semb velger seg Jönsson.
Back to top
SondrMan
Rutinert

PostPosted: 03.11.2009 13:53    Post subject: Reply with quote

Solskjær hadde vært veldig spennende å hatt som trener. Jeg tror det er på tide å innse at Hamrén IKKE vil trene RBK, og som andre har sagt er det positivt at de ser etter andre enn Sollied og Hareide.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 03.11.2009 14:00    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg kan ikke fatte at noen av dere går rundt ønsker at vi nærmest skal bli United sin farmerklubb, det mener jeg er under vår verdighet og jeg ser ikke hva vi har å tjene på å utvikle United sine talenter istedenfor våre egne. Det er uavhengig av hvilken klubb det er snakk om. .

Noen steg opp fra å være Burnley sin farmerklubb. Eller Fulham, eller Rennes.... Eller Cluj.
Spillere kommer og spillere går. JA, har vi en junior som styrker laget så SKAL han spille. Har han ikke nivået er det ødeleggende at han blir brukt fra start i kamp etter kamp og blir en slags syndebukk..
At vi selger spillere som Kone og Konan videre uten noe spesielt tap er jo greit. Men vi har betalt lønn til spillere som ikke ble brukt i store deler av kontraktstida si.
Vi skal selvsagt ikke gi en OK United-reserve spilletid på en plass der vi har egne alternativer heller. Men har de en god høyreving f.eks som hever laget og som Solskjær vet har de kvalitetene vi leter etter så låner vi han i stedet for å kjøpe et usikkert kort fra Sverige eller Afrika....
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.11.2009 14:11    Post subject: Reply with quote

Junior spillerene til United er ikke på det nivået vi ønsker eller for den slags skyld andre juniorspillere og det aller mest lovende talentene kommer ikke til å bli sendt til tippeligaen ,men heller til Championship. Jeg har sett både King og Eikrem på reservelaget og ingen av dem er god nok til å være en god løsning for Rosenborg på kort sikt, kunne vi kjøpt dem så hadde det vært helt toppers ,men det er nok lite aktuellt. Jeg hadde gledelig tatt i mot Tosic som høyrekant for en sesong for å si det sånn ,men han er tross alt 22 år og kostet over 100 millioner så spørsmålet er hvor aktuellt det er. Den eneste jeg ser som kunne vært aktuell for oss er Diouf ,men hvorfor rive han vekk fra et miljø han trives for et lag som er i akkurat den samme divisjonen?
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 03.11.2009 14:16    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det er noe helt annet å låne en spiller som en tror er god nok for å tette et hull i stallen til en finner noe en har lyst å satse på ordentlig enn å låne et talent for å drive talentutvikling for andre.

Ethvert lån er å drive utvikling for den andre klubben. Om det er Diouf som kommer hit fordi han ikke spiller i United eller en 18-åring spiller da ingen rolle. Poenget er at han forsterker laget.
Det er heller ikke lik at noen mener at hele rekrutteringen til RBK skal gå via Uniteds reservelag, men det å utnytte at Solskjærs posisjon i United kan gi muligheter for ett og annet spennende lån eller kjøp.
Jeg kan ikke se at signering av Sollied eller Hareide f.eks. kan gi samme muligheter. Kanskje JJ kan hente noen fra Stabæk.
Men uansett, slår en spiller til på det nivået vi håper (CL) forsvinner han.
Så kan en selvsagt snakke om at ved å låne får en ikke noen overgangssum, men det er bedre med 100 mill CL-kroner og en gratiseksport enn ingen CL-kroner og et bomkjøp til 5-10 mill også.

EDIT: Det kan forresten være en Prica også. En litt gamlere spiller som ikke får plass på laget. Om det er lån eller kjøp er også likegyldig sånn sett. Poenget er at Solskjær kjenner til de nest beste hos en CL-finalist.
Han har sikkert også noen navn som sliter reservelaget i andre PL-klubber også. Det er i seg selv ikke en grunn for å hente Solskjær som ny trener, men det gir nye muligheter for å heve laget som en evt. bonus.

Last edited by trondh on 03.11.2009 14:24; edited 1 time in total
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.11.2009 14:20    Post subject: Reply with quote

Poenget er at det er få om noen av disse United spillerene som forsterker Rosenborg på kort sikt. For å si det slik så tror jeg Sollied og JJ har et langt breiere nettverk enn Solskjær. Den dagen vi blir en farmerklubb så dør mye av min intresse for denne klubben.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 03.11.2009 14:31    Post subject: Reply with quote

Er Vålerengen vår farmerklubb?
Nei, de trengte en midtstopper og vi hadde en til overs når vi røyk ut av europaeventyret.
Hva hvis f.eks. Prica og Iversen blir langtidsskadet i CL-kvaliken 2010.
Greit å hente en Solskjær vet bøtter inn mål i England, men ennå ikke klarer å utkonkurrere Rooney & Co?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.11.2009 14:35    Post subject: Reply with quote

Hvis det er så nærme i kvalitet som det så blir dem lånt ut til andre PL klubber og ikke en tippeligaklubb, det som blir aktuellt for oss er sånne som Mads Timm. Solskjær er et spennede emne ,men bør ha mye mer kjøtt på beina før han blir Rosenborg trener. Det er mange som er å foretrekke foran Solskjær for å si det sånn.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 03.11.2009 14:40    Post subject: Reply with quote

Å få relativt gode resultater med b-laget til Man utd er ikke vanskelig, det klarer til og med alle bestemødre.. Å få reservene til A-laget og de beste juniorene i England til å bli et ok lag, er ikke noen stor prestasjon. Systemet i klubben er fastlagt, det er bare å sette de beste juniorene i de ledige plassene som ikke A-spillere fyller opp...

Solkjær bør som alle andre, ut å være A-lagstrener. Men ikke kom til Rosenborg, for Rosenborg er dessverre ingen prøveklut....

Synes det meste med Manchester Utd er oppskrytt, nå skrytes King og Ekreim opp i skyene. Mens da Solkjær, Berg og Johnsen var spiller, så gadd ikke pressen å skrive om Erik Nevland's prestasjoner for Man utd B. Han gjorde minst like bra som King og Eikrem gjør i dag. Synes det er en skam at pressen skriver mer om de enn om Hangeland... Men Solbakken er en god agent, både for Solkjær,Eikrem og King. Han får PR om sine klienter hele tiden...
v_olden
Veteran

PostPosted: 03.11.2009 14:40    Post subject: Reply with quote

Ikke se dere blinde på utlånsobjekter. Solskjær har et navn som gjør at gode spillere ønsker å signere for RBK for å spille under ham.

SÃ¥fremt det blir noe av da...

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 03.11.2009 14:56    Post subject: Reply with quote

Godt navn og kan muligens trekke spillere hit vha det, men er han god nok som trener til å ta oss til et nytt gull og ut i CL? Jeg tviler.
Back to top
netrom
Senior

PostPosted: 03.11.2009 14:56    Post subject: Reply with quote

Synes Solskjær er et minst like godt alternativ som Sollied og Hareide. I min bok står det mellom han og JJ hvis jeg skulle velge. JJ har ikke noe særlig navn men har erfaring, kan godt ende opp som norsk landslagstrener. OGS, ikke så mye erfraing men tipper at han gjennom å være med på trenerteamet i en av verdens største klubber har ganske mye å komme med, samt et stort navn som er respekt i seg selv. Enig i at laget for noen år siden ikke hadde passet med ham, men vi er nå ett ungt lag med mange sulten spillere som har lært seg at det lønner seg å ha attityd.

Synes diskusjoen om ManU reserver ikke har så mye i denne tråden å gjøre, det er mer enn nok å spekulere om OGS i det heletatt er aktuell.
Back to top
netrom
Senior

PostPosted: 03.11.2009 14:58    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/2...r/8860136/
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 163, 164, 165  Next
Page 18 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb