| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
WegHard Veteran

|
Posted: 02.11.2009 12:34 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Hamrén har betalat tillbaka med saftig ränta det han har fått i lön från RBK genom seriemästerskapet och att höja laget till en anständig nivå igen. Här är det en som borde ha en klekkelig bonus i stället för de halvkriminella bankdirektörerna. |
RBK jobben var en gavepakke for Hamren. Alt lå til rette for seriemesterskap, og jeg kjenner meg sikker på at en rekke andre trenere også kunne tatt gull med årets lag.
Hvis Hamren hadde blitt i AaB er det langt mer usikkert om suksessen hadde fortsatt. Jeg tviler på at han hadde tatt dem til et nytt gull. Det er sånn sett RBK jobben som har gjort Hamren aktull for landslaget. Hadde han blitt i AaB er det ikke engang sikkert at han hadde vært en kandidat. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 02.11.2009 12:37 Post subject: |
|
|
| Även dumma svenskar förstår att det var en större prestation att föra Aalborg till guld än RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 02.11.2009 12:41 Post subject: |
|
|
Ikke gjenta det med dumme svensker for ofte, noen kan tro det er sant. -Hvilket jeg ikke tror det er. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Gauder Junior
|
Posted: 02.11.2009 12:50 Post subject: |
|
|
Det hele er jo ganske enkelt, det hele koker ned til et par ting.
Hva var tilbudet, hva var kravet?
Hva er en rimelig pris?
Når man vet svaret på de to spørsmålene vet man hvem som er den stygge ulven i dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Mowinckel Junior
|
Posted: 02.11.2009 12:59 Post subject: |
|
|
| Begynner å bli mektig lei mediesirkuset rundt forbundskansler debatten. Hamren vil bort, så hvis de kommer med et ok bud syns jeg vi burde la han gå. Så kan vi hente inn Michael Laudrup *sikle sikle*, selv om det er høyst usannsynlig. Jeg syns Hamrén har tapt ansikt i det siste... |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 02.11.2009 13:11 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Sigurd wrote: | http://www.dagbladet.no/2009/11/02/sport/tippeligaen/fotball/erik_hamrn/sverige/8837440/
Begynner å bli lei av Hamrens fotballkampmetafor. Kampen er over, og avklaringen var at det var for stor avstand mellom partene. |
Kampen var inte över eftersom den ena parten i kontraktet, slaven Hamrén inte hade sagt sitt. Och han lät sig inte hundsas. Han accepterar inte RBKs omvända skambud. |
Fy faen så tett du er, du er vel enig med Sepp Blatter i at Christiano Ronaldo er en slave også? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 02.11.2009 13:26 Post subject: |
|
|
| Tvångsinslaget finns där. Ronaldo tvingades kvar i Manchester, Hamrén i Trondheim och slavarna på plantagerna. Alla behandlas som egendom som kan köpas och säljas. Förövrigt finns det en del här på forumet som hade kunnat bli riktigt bra slavdrivare. Jag tror jag fastnar för Keenoir som den främsta. Han verkar vara en hård principryttare som vill att slaven skall veta sin plats och hålla kjeft när plantageägaren har sagt sin mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 02.11.2009 13:29 Post subject: |
|
|
Slavearbeid, hva snakker du om?
Spillerne er under kontrakt med fete lønninger og SOF'er som betales nettopp fordi de må forholde seg til kontrakten. Vil en klubb beholde de man har under kontrakt, er det fullt lovlig, selv om spilleren/treneren mistrives eller vil bort. |
|
| Back to top |
|
 |
olag Junior
|
Posted: 02.11.2009 13:35 Post subject: |
|
|
Jeg fatter ikke hvorfor det legges en jævla naivitet til grunn her i Norge når det gjelder overganger for spillere og trenere. Det er innarbeidet en kultur som nesten utelukkende aksepterer at det bare er å sutre i media så ordner alt seg.
Håper innstendig at RBK opptrer like kynisk som klubber ute i Europa. Hamrén er under kontrakt og da får han og andre forholde seg til det. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 02.11.2009 13:38 Post subject: |
|
|
| Klart det är trevligare att träna fotbollsspelare än att plocka bomull, men det är väl inte det lättaste att få Iversen till att springa på träningarna. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 02.11.2009 13:43 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Ronaldo tvingades kvar i Manchester, Hamrén i Trondheim och slavarna på plantagerna. |
Ronaldo kom ditt frivillig, fikk som Knækk skriver feite lønninger i Man U og sannsynligvis feite SOF for å skrive lengre kontrakter. Videre hadde han en fin jobb med forholdsvis få timers "arbeid" pr. uke.
Hamrén kom hit frivillig, fikk en bra SOF og en høy lønn på en relativt kort kontrakt. Noe mer arbeidstid enn en spiller dog, men samtidig har han vel fri til hjemreiser og alt i alt en grei arb.situasjon.
Slavene ble kidnappet fra Afrika, tvunget til Amerika og jobbet fra tidlig morgen til sein kveld uten lønn og med knappest mulig matrasjon.
Når dine "slaver" Ronaldo og kanskje Hamrén skifter "eier" er det fordi de vil til den nye arb.giveren. Slavene ble solgt fordi eieren ville bli kvitt dem.
HELT LIKT, bevares... |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 02.11.2009 13:45 Post subject: |
|
|
| Helt likt har jag inte sagt, men det finns tvångsinslag som är lika. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 02.11.2009 13:50 Post subject: |
|
|
Nei, det gjør det alldeles ikke. Hamrén har med viten og vilje, helt uten "tvångsinslag", signert på en kontrakt som binder ham til Rosenborg ut 2010. For dette har han fått meget godt betalt. At han holder sin del av denne avtalen må man nesten kunne forlange av en voksen mann.
Hvilken del av dette er det du ikke forstår? |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 02.11.2009 13:53 Post subject: |
|
|
Neste gang du er på jobbintervju Storey, si hvem du er på forumet. Jeg er rimelig sikker på at jeg aldri skal skrive en arbeidskontrakt med deg.
Men, jeg forsøker å forstå hvor du vil, men blir fortsatt sittende med spørsmålet: -Hva blir poenget med en arbeidskontrakt, hvis man ikke skal forholde seg til den?
Jeg er forsåvidt klar på at Hamrén bør få trene det svenske landslaget, hvis dette betyr så mye for ham. Men vi kan vel ikke ha det slik at Rosenborg skal sitte igjen med skjegget i postkassen, når de i første omgang skrev en kontrakt, med Hamréns underskrift på, som nettopp skulle hindre en sådan overgang. Kjøp han fri for all del, men da må man betale summen selger ønsker, eller komme til en enighet som begge parter er enige om. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 02.11.2009 13:54 Post subject: |
|
|
Han tvingas kvar i Trondheim mot sin vilja. Jag skulle inte bli glad om jag hade tvingats till det.
Last edited by Peter Storey on 02.11.2009 13:58; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 02.11.2009 13:56 Post subject: |
|
|
| Av kontrakten han selv har skrevet under på, ja.. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.11.2009 13:59 Post subject: |
|
|
| Peter S, stikk å blogg litt a. |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 02.11.2009 14:00 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Han tvingas kvar i Trondheim mot sin vilja. Jag skulle inte bli glad om jag hade tvingats till det. |
Han tvinges ikke. Han har en sum. Betal, og han får viljen sin.
Men for all del, la oss oppløse alt som heter kontrakter og avtaleforhold. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
| Back to top |
|
 |
sunnhetsmannen Senior

|
Posted: 02.11.2009 14:02 Post subject: |
|
|
| Svenskene sier ballen er hos RBK, men det er jo de som må komme opp med pengene? Hvis Hamren skal være irritert på noen så må det være Lagrell og co. som kan bla opp om de virkelig ønsker ham. Uansett om det er 10mill. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.11.2009 14:04 Post subject: |
|
|
Noen som har lest Papir-VG?
Jeg antar det er snakk om at signeringsbonusen skulle kompensere for at han ble "tvunget" til seksmåneders-klausulen. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 02.11.2009 14:05 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Han tvingas kvar i Trondheim mot sin vilja. Jag skulle inte bli glad om jag hade tvingats till det. |
Niks... Hans mulig nye arbeidsgiver eller han selv er ikke villig til å betale det RBK mener er en rimelig kompensasjon for kontraktsbruddet.
Tallet her blir bare synsing uansett for ingen vet nøyaktig hva det vil koste å erstatte han. Men RBK har tross alt en erfaring med både å miste og å bli kvitt trenere under kontrakt noe SvFF vel ikke har gjort på mange år. Derfor er det vel rimelig å tro at de kjenner prisen på å hente en ny trener bedre enn Lagrell & co.
RBK legger ingen hindringer i veien for Hamrén, men de vil ha erstattet det de mener er verdien av det som er igjen av kontrakten. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 02.11.2009 14:08 Post subject: |
|
|
Får vel dra og kjøpe den da, men hvor er ignore funksjonen hen på forumet 2mas, skulle gjerne slippe å se babblet til Storey? _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 02.11.2009 14:08 Post subject: |
|
|
For min del kommer det på ett ut hvem som tar kontakt videre. Summen er satt, SvFF har ikke akseptert denne summen. Da får man enten:
1: Betale
2: Akseptere, og kapitulere
3: Forhandle/Prute
Men når alle parter bortsett fra Skutle og kompani utvikler spontanmens når ting butter mot, så har jeg faktisk forståelse for at Brakka velger å avvente SvFFs inntog i puberteten. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 02.11.2009 14:30 Post subject: |
|
|
U21-tränarna kan leda Sverige i väntan på Hamrén.
Lagrell: Vi har förståelse för att RBK vill behålla Erik. Samtidigt borde de sätta sig in i hans familjesituation och vad han vill göra.
http://www.fotbollskanale...nitiativet[url][/url] |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 02.11.2009 14:35 Post subject: |
|
|
Hamren er genial som trener og person, og jeg ønsker å beholde han, ingen vits i å bli fornærmet over at han ønsker å flytte hjem og ta over drømmejobben.
Alle ønsker seg en bedre jobb, men man gjør jo sitt beste i den jobben man har, ellers får man jo aldri en bedre jobb.
Det beste er om Hamren forlenger. Vil han ikke det beholder vi han ut 2010, og da kan JJ komme gratis til oss. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
|