English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Örlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 63, 64, 65  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.10.2009 15:02    Post subject: Reply with quote

Da bør jo strengt tatt Jarstein forsøkes selges i januar på samme måte som Hirschfeldt ble, hvis dette stemmer hvis det ikke stemmer så begynner jeg virkelig å lure på hva dem tenker med på brakka. Hva skal vi bruke store lønnsutgifter på å ha to keepere som er alltfor stor status til å sitte på benken. Vi har allerede for mange utlendinger så det er jo ingen god grunn til å bytte en yngre og vel så god nordmann med en svenske.
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 15:06    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Ørlund er dyrere enn hverken Lunna eller Johnsen i drift, men å hente en svensk keeper synes å være rart om han skulle sitte på benken.......

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 15:18    Post subject: Reply with quote

Blir vel det samme som foran 2006-sesongen? Hirschfeld var heller ikke kjøpt inn som noe klart og opplagt førstevalg, men vant keeperduellen mot Johnsen...
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.10.2009 15:20    Post subject: Reply with quote

Hva om Jarstein nekter å signere ny kontrakt på bakgrunn av dette og ettertid så flopper Örlund og vi står uten egnet keeper til 2011. Kan bli en veldig lik situasjon som med Stefanutto - Johnsen og Hanstveit - Holmvik både Brann og Lillestrøm ble kraftig svekket av deres grep på overgangsmarkedet som alle kunne se var idiotisk fra dag 1.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 15:23    Post subject: Reply with quote

Örlund er jo knallgod, en veldig bra signering. Det er selvfølgelig åpen konkurranse på keeperplassen.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 28.10.2009 15:35    Post subject: Reply with quote

Er usikker på om dette er lurt.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 15:37    Post subject: Reply with quote

Jarstein har opprettet seg en stor sympati-klan pga alle tabbene hans. Men når alt kommer til alt, ønsker man ikke seg så god keeper som mulig? Det er nok slik de tenker på brakka hvertfall.

Personlig så stoler jeg ikke på Jarstein i pressa situasjoner, synes han virker ekstremt svak mentalt. Tror hans sesong ble reddet av at han nærmest ikke hadde noe å gjøre i en stor periode, pga godt forsvar. For all del, han har sine gode kamper, men jeg stoler ikke på han i viktige situasjoner. Kan se for meg at han gjør tabber i f.eks viktige e-kval kamper, hvor presset er stort.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 15:43    Post subject: Reply with quote

Vi må ha to keepere og får nå både Jarstein og Ørlund.. dvs at vi har en minst like god duo som FCK har.. helt glimrende! Går ut i fra at den som ikke spiller i serien blir cup-keeper!! Dette blir bra Very Happy
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 28.10.2009 15:43    Post subject: Reply with quote

Jeg er alltid positiv til forsterkninger, uansett hvilken posisjon det er snakk om. Rosenborg har vel i lang tid prøvd å få Jarstein til å forlenge, men han har avventet. Om han avventer fordi Rbk flørter med andre keepere, eller om Rbk flørter med andre keepere fordi Jarstein nekter å skrive under blir vanskelig for meg(noen?) å vite sikkert.

Jarstein har også hatt sine krangler med keeper-treneren vår, ment at han tar feil etc. Han prøvde vel å få gjennomslag på en type felttrening i lang lang tid uten å lykkes før det ble luftet i pressen.
Kanskje er han rett og slett lei?

At vi kvalifiserer oss for CL er noe av det viktigste på lang tid framover, og hvis Jarstein skulle finne på å ha tabberunde i kvalikene så kan det velte 100 millioner i inntekt.

Jeg er glad for signeringen, å gleder meg til å se hva som skjer.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 15:44    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

At vi kvalifiserer oss for CL er noe av det viktigste på lang tid framover, og hvis Jarstein skulle finne på å ha tabberunde i kvalikene så kan det velte 100 millioner i inntekt.

Jeg er glad for signeringen, å gleder meg til å se hva som skjer.

My point
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.10.2009 15:46    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Jarstein har lagt av seg unotene fra starten av sesongen, og framstår som en stabil keeper helt i ypperste klasse i vår liga. Færre feilvurderinger i feltet, ingen "såpe på hanskene"-situasjoner, og like sterk en mot en og på strek som han alltid har vært.

Det eneste han manglet er stabiliteten, og den synes jeg til de grader har slått inn siste halvdel av sesongen.

Jeg håper det er en grunn og plan med kjøpet av Örlund. To like gode keepere trenger vi ikke. Og jeg synes det i utgangspunktet er best å satse på en nordmann med potensielt stort vidresalgspotensiale. Enten bør Örlund være en klar forbedring, ellers bør det være salgsplaner rundt Jarstein.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 15:48    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er han ikke signert da..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Asbøll
Proff

PostPosted: 28.10.2009 15:51    Post subject: Reply with quote

Er faktisk jarstein som har stallet samtalene om ny kontrakt da. Ser dette som en reaksjon på at Jarstein ikke vil signere ny kontrakt.
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.10.2009 15:55    Post subject: Reply with quote

At en fremdeles ikke ser at Jarstein har en ekstremt lovende kombinasjon av ferdigheter og presterer på et nivå som for 24 årige keepere er helt uvanlig. Mentalt svak, jeg vil heller si at det er en styrke at han går løs på Jamtfall og sørger for at han selv får treninger på et bra nok nivå. Örlund har heller ikke vært stabil ,men han er mye eldre ,men det er bare 1 år siden han var ansett som et tredjevalg i AIK og lånt ut til Fredrikstad. Jeg vil heller si at Jarstein har vist stor mental styrke ved å snu et utrolig vanskelig periode og til å prestere som tippeligaens beste keeper.

Vi har endelig greid å få et lag med en sunn aldersammensettning som kan vokse i sammen ,men istedenfor å la det vokse naturlig å spe på med flere lovende spiller så skal vi heller spe på en haug med gamlinger som igjen gjør at vi må foreta et generasjonskifte om kort tid. Jeg er mildt sagt svært bekymret over signalene fra Brakka etter Torbjørnsen sin avgang og tror nåværende opptur kommer til å bli kortvarig da vi tydeligvis ikke har lært en jævla skit det siste årene fra vår egen historie ,men heller ikke av andre norske klubbere sine fiaskoer. Det som er bygget i løpet av det siste 2 - 3 årene er enda et veldig skjørt byggverk og det er ikke så mange feilvalg klubbledelsen skal gjør før det hele igjen er rasert på samme måte som VIF og Brann gjorde da dem vant seriegull. Hver dag jeg hører om Winsnes, Moldskred, Örlund og andre dyre eldre skandinaviske spillere med variable spillefortider blir jeg bekymret og redd for klubbens sportslige resultater det nærmeste årene.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 16:05    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
At en fremdeles ikke ser at Jarstein har en ekstremt lovende kombinasjon av ferdigheter og presterer på et nivå som for 24 årige keepere er helt uvanlig.

Jeg har hele tiden sagt at Jarstein har potensiale til å bli en god keeper, men jeg gidder ikke å ofre f.eks en CL deltagelse på at han skal få utvikle seg. Til tross for at fyren har et enormt potensiale, så er han mentalt utilregnelig. Jeg ser derfor behovet for å ha minst en god keeper i tillegg til Jarstein.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.10.2009 16:07    Post subject: Reply with quote

Det kan jeg være enig i ,men slik som Jarstein har prestert i høst så vil jeg si at han har vist et stabilt og bra nivå. Vi trenger en ordentlig reservekeeper og en som kan pushe Jarstein ,men jeg kunne heller tenkt meg at det var en eldre nordmann eller Johnsen som gjorde det. Dette med forbehold om at Jarstein er villig til å signere ny kontrakt hvis ikke så er det bare å finne en egnet erstatter ved første og beste anledning.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 16:11    Post subject: Reply with quote

Slik som Jarstein har spilt i høst så kan man ikke sette han ut. Tabbene han gjorde var før han fikk den nye keeperøvelsen og etter det har han vært meget god.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 16:16    Post subject: Reply with quote

Hvis han er god nok, så danker han ut Ørlund.
Back to top
netrom
Senior

PostPosted: 28.10.2009 16:25    Post subject: Reply with quote

Vist er Ørlund her som 2. valg, men ikke så rart det. Som skrevet var han på utlån til ffk og jeg tror han synes det sikkert er spennende å være med på et CL lag og han får sikkert bedre betalt. Skal ikke mer til enn at Jarstein tråkker over, så står han i mål mot Real Madrid. (som forresten Jarstein viste at han hadde nivå til å møte ulikt noen av de andre spillerne)
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.10.2009 16:31    Post subject: Reply with quote

Jeg er overhode ikke bekymret for at Jarstein skal danke ut Örlund da Jarstein har mer enn gode nok ferdigheter til det og har tidligere vist iforhold til Holtan ( landslagskeeper da Jarstein danket han ut i tidlig 20 årene ) og nå i Rosenborg holdt unna for Lund Hansen ( har fått et alltfor bra rykte basert på en klasseredning mot Brønby ,men jeg husker alvorlig mange tabber før det og en keeper som har vært plantet på streken ) og Johnsen. Det jeg frykter at dette kommer til å gjøre vår mest spennende keeper på så lenge jeg kan huske til å ikke signere ny kontrakt å ønske å forlate oss.
Back to top
Sneipen
Senior

PostPosted: 28.10.2009 16:41    Post subject: Reply with quote

Kan jo selge Ørlund igjen da. Hente han gratis så selge han igjen Very Happy
Sølve
Rutinert

PostPosted: 28.10.2009 16:57    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
De är nog inte mindre seriösa än VG/Dagbladet. Det finns flera högklassiga fotbollsjournalister hos Aftonbladet.

Etter å ha fulgt landslagstrenar-saken i Aftonbladet og Expressen dei siste vekene, har eg omtrent mista all tiltru til desse svenske storavisene. Ein ting er at dei slår all slags utspel og antagelsar opp som sanningar, men i tillegg driv dei på og skryt over at dei er fyrst ute og vinn over konkurrentane. Verkar som at det går sport i det for dei to avisene å koma fyrst med siste nytt, uansett om 9 av 10 nyheiter ikkje stemmer.
Back to top
Keyser Soze
Senior

PostPosted: 28.10.2009 21:24    Post subject: Reply with quote

Åssen påvirker en ny utlending den såkalte utleningskvota. Svensk er vel fortsatt ikke som "domestic" å regne.

Regner med at det er noen her inne som kan dette godt Wink
bergert
Rutinert

PostPosted: 28.10.2009 21:27    Post subject: Reply with quote

Svensker er like mye utlending som en fra afrika Smile
så han går nok på kvota
longines
Veteran

PostPosted: 28.10.2009 21:34    Post subject: Reply with quote

Skikkelig tabbe av Ørlund i dagens kamp. Kanskje Jamtfall allerede har hatt kontakt med han via telefon?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 63, 64, 65  Next
Page 10 of 65

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb