View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 12.03.2005 16:29 Post subject: Flotte RBK-mål |
|
|
Er i mimrehumør i øyeblikket, og tenkte at dette ville være en fin tråd: Hvilke(t) RBK-mål synes du er det aller flotteste?
Her tenker jeg først og fremst på utførelse, og altså ikke på viktigheten av målet.
Det er mange å velge blant, her er et par scoringer jeg personlig husker godt i farta:
Bent Skammelsrud, NM-semfinale borte mot Brann, 1998
Fem minutter før full tid, på stillingen 2-2 fikk RBK frispark på 25-30 meters hold. Skammels tok god fart og dro til ballen med utsida av venstrefoten. Den skrudde seg forbi muren og føk inn i nettmaskene på ekte Roberto Carlos-vis! Herlig! Målet som sendte oss til Ullevaal for 12. gang i historien kunne ikke ha vært flottere!
- Det er egentlig for langt hold for å score. Men jeg hadde to ganske like forsøk tidligere i kampen. Og det gir selvtillit å vite at du har scoret fra samme hold tidligere. Jeg fant det eneste hullet - og skrudde ballen bort fra Rohnny Westad. I tillegg fikk ballen en hendig stuss like før mål. Det var deilig å se den i mål, sa Skammelsrud.
Les mer: En glad gutt
(Fotnote: Skulle gjerne ha hatt videoklipp av denne scoringa; noen som f.eks. har musikkvidoen til "Den lille Rosenborgsangen" liggende?)
Jan Derek Sørensen, CL borte mot FC Bayern, høsten 2000
Samme vinter hadde RBK tapt 1-2 i München, og nå skulle man ha revansje! RBK spilte en god 1. omgang, og holdt det tyske storlaget i sjakk på Olympiastadion. Da like før pause, sto Derek plutselig fram: Han fikk ballen fra Ørjan Berg, og begynte på dribleshowet sitt: Han lurte vekk både Andreas Linke og Patrik Andersson på ræva før han elegant satte ballen i mål med venstrefoten.
- Jeg er fornøyd med målet. Jeg bestemte meg først for å dra på skudd, men da jeg så den første forsvareren skli, ombestemte jeg meg. Da også den neste kom skliende var det bare å dra av ham også, fortalte Sørensen.
Les mer: - Vi burde avgjort
«Sørensen fikk forsvarerne Andersson og Linke til å se riktig gamle ut, og skjøt utagbart for Oliver Kahn fra 11 meter,» skrev Stuttgarter Zeitung.
Les mer: Tysk presse roser RBK
1-0-ledelsen holdt seg til langt ut i kampen, før Bayern plutselig våknet til live og knallet inn tre mål på et kvarter.
«Men så nær en virkelig Europa-bombe har ikke Rosenborg vært siden de slo AC Milan på San Siro i Milano i 1996,» konkluderte VG.
Sist, men ikke minst: Video av målet til Derek  |
|
Back to top |
|
 |
Kolstad I.L Junior
|
Posted: 12.03.2005 17:04 Post subject: |
|
|
Målet til Brattbakk borte mot Maccabi Haifa var et veldig vakkert og viktig mål. I samme kamp kom jo også Braaten med sitt flotte mål!
Roar Strand sitt 3-0 mål hjemme mot Bohemians er også et flott mål.....
Dagfinn Enerly sitt frispark hjemme mot Stabæk i 2002 som ble klint oppe i vinkelen. (kampen endte 2-1) |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.03.2005 18:39 Post subject: |
|
|
Hvordan er egentlig det målet som nevnes i sangen "10 tusen troll"? "Gode, gamle Sverre skøyt i vinkel'n.." er det vel Dag synger. Er det et pent mål? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.03.2005 18:53 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: | Er det et pent mål? |
Det vises titt og ofte på Lerkendal i en rundt ti år gammel "musikkvideo" til den klassiske Rosenborg-sangen. Fint mål, ja.  |
|
Back to top |
|
 |
Gaustad Junior
|
Posted: 12.03.2005 20:45 Post subject: |
|
|
Personlig rangerer jeg de fineste på denne måten:
1. John carews mål i hjemmekampen mot Feyenoord i CL for noen år tilbake. Han får et innlegg fra Jan Derek i hodehøyde, som han saksesparker på utrolig vis, sjanseløst forbi keeper. Det var virkelig en perle. Han hadde også to mann i ryggen.
2. Roar Strands mål i hjemmekampen mot Olympiakos i 1998, hvor han elegant lobber ballen over en utrusende keeper.
3. Fredrik Winsnes` sin volley mot Brann i 1 - 6 -oppgjøret på Brann stadion var heller ikke mye dårligere. Innlegg fra en eller annen fra høre kant. Der har Fredrik Winsnes løpt halve banen. han møter opp til presis tid og dundrer den ballen knallhardt, og utagbart for branns målvakt. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 12.03.2005 21:08 Post subject: |
|
|
Supermann's scoring mot Arsenal var pent da... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Fredrik90 Senior

|
Posted: 12.03.2005 21:59 Post subject: |
|
|
Målet til Brattbakk mot Lyon var et fint utført mål, selv om det ikke var noe godt plassert eller sånn, så var det et vakkert mål. _________________ Wonderfull, wonderfull football!!! |
|
Back to top |
|
 |
Toom Senior
|
Posted: 13.03.2005 01:20 Post subject: |
|
|
Hvis jeg skal trekke frem et fra de senere tider, må det vel bli Stensaas sitt perle frispark mot Esbjerg  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.04.2005 19:48 Post subject: Re: Flotte RBK-mål |
|
|
2mas wrote: | Skulle gjerne ha hatt videoklipp av denne scoringa |
Har nå fått tak i videoklipp av drømmemålet til Skammels, og deler det gjerne med trofaste forumgjengere: Skammels skyter RBK til cupfinale i 98
 |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 13.10.2005 12:58 Post subject: Re: Flotte RBK-mål |
|
|
2mas wrote: | Jan Derek Sørensen, CL borte mot FC Bayern, høsten 2000
Samme vinter hadde RBK tapt 1-2 i München, og nå skulle man ha revansje! RBK spilte en god 1. omgang, og holdt det tyske storlaget i sjakk på Olympiastadion. Da like før pause, sto Derek plutselig fram: Han fikk ballen fra Ørjan Berg, og begynte på dribleshowet sitt: Han lurte vekk både Andreas Linke og Patrik Andersson på ræva før han elegant satte ballen i mål med venstrefoten.
- Jeg er fornøyd med målet. Jeg bestemte meg først for å dra på skudd, men da jeg så den første forsvareren skli, ombestemte jeg meg. Da også den neste kom skliende var det bare å dra av ham også, fortalte Sørensen.
Les mer: - Vi burde avgjort
«Sørensen fikk forsvarerne Andersson og Linke til å se riktig gamle ut, og skjøt utagbart for Oliver Kahn fra 11 meter,» skrev Stuttgarter Zeitung.
Les mer: Tysk presse roser RBK
1-0-ledelsen holdt seg til langt ut i kampen, før Bayern plutselig våknet til live og knallet inn tre mål på et kvarter.
«Men så nær en virkelig Europa-bombe har ikke Rosenborg vært siden de slo AC Milan på San Siro i Milano i 1996,» konkluderte VG.
Sist, men ikke minst: Video av målet til Derek  |
Denne linken er nå død (selvsagt..). Men tok noen vare på videofilen? Skulle likt å sett dette vakre målet igjen  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 13.10.2005 14:05 Post subject: |
|
|
Totto Dahlum i cupfinalen mot LSK 92.... Perlemål.
Sørloths mål i omkampen mot Brann i 88.
I litt nyere tid har vel både Skammelsrud og Runar Berg en del perler på sent 90-tall.
Stensaas mot Blackburn også forresten.
Og for å dra fram lyspunkter i en mørk sesong. Helstads mål mot Ålesund. Ikke et sånn drømmetreff, men et glimt av storhet fra Solli med rykk og millimeter pasning og et godt løp av Helstad... |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 13.10.2005 15:09 Post subject: |
|
|
Fikk ikke Derek filmen til å spille av! vet du hvordna jg kan få den til å funke!  _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 13.10.2005 15:11 Post subject: |
|
|
Funka fint her! takker 2mas!  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 13.10.2005 16:04 Post subject: |
|
|
Funker ikke til meg heller. |
|
Back to top |
|
 |
Xilent Junior
|
Posted: 13.10.2005 16:14 Post subject: |
|
|
FUNKA FINT HÆR!!!!    _________________ Rooooooooooooseeenboooorg |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.10.2005 16:23 Post subject: |
|
|
Er dere tålmodige nok? Hele fila må laste seg fram før avspillinga starter. Dette kan ta et minutt eller to. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 13.10.2005 16:25 Post subject: |
|
|
Takker igjen 2mas Så vakre mål  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 13.10.2005 18:02 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Er dere tålmodige nok? Hele fila må laste seg fram før avspillinga starter. Dette kan ta et minutt eller to. |
Det står klar, da. Kan det hende at det ikke funker i FF? |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 13.10.2005 18:27 Post subject: |
|
|
funker fint i FF her. Men det dere kan gjøre, er å høyreklikke i videovinduet, gå til "properties" eller "egenskaper" og deretter kopiere url'en som kommer opp i vinduet der. Det url'en som viser direkte til filen. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 13.10.2005 19:29 Post subject: |
|
|
Noen som vet hva bakgrunnsmusikken heter i disse filmene. Stille og rolig musikk! _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
Back to top |
|
 |
Candyman Proff
|
Posted: 13.10.2005 19:47 Post subject: |
|
|
"Con Te Partiró" av Sartori
Last edited by Candyman on 13.10.2005 20:43; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 13.10.2005 19:52 Post subject: |
|
|
gracias. er det noen som har den, og som vil dele den over msn?? _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
Back to top |
|
 |
Candyman Proff
|
Posted: 13.10.2005 19:54 Post subject: |
|
|
Prøver å lete den opp på Soulseek nå. |
|
Back to top |