| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
fubar Veteran

|
Posted: 27.10.2009 00:38 Post subject: |
|
|
La oss nå først se hva som skjer.
Heltestatusen blir ihvertfall enormt stor dersom han velger å bli her fremfor å ta over det svenske landslaget...! |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 27.10.2009 01:14 Post subject: |
|
|
Ikke noe nytt der. Bare Olof Lundh i fotbollskanalen.se sin antagelse. _________________ Nils Arne Eggen.
Last edited by Torbjørn on 27.10.2009 01:23; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 27.10.2009 01:14 Post subject: |
|
|
Kunne med fordel tatt med "Svensk fotballekspert:" også  |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 27.10.2009 02:43 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: | | Som Hoftun sa, de kan jo faktisk si nei. |
Vi kan ikke si nei, grunnen til det er at vi står igjen med en umotivert trener. Og ikke skal vi ha en midlertidig løsning heller..
| Rånny wrote: | | Og om Sverige da finner seg en ny sjef, så hvorfor skulle ikke da Hamren skrive ny kontrakt? |
Fordi han er umotivert og føler seg dårlig behandlet..
Dere må ikke høre på PS, vi har krav på penger.
10 millioner er markedspris, ikke TIL-pris. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 27.10.2009 04:16 Post subject: |
|
|
Han har jo et ekstremt stort valg å ta. Det er ikke ofte man får muligheten til å trene et landslag, og om man får muligheten er det slettes ikke sikkert man får den igjen om man takker nei.
At han er Svensk og at familien er Svensk veier nok veldig tungt i saken, men han har også blitt tatt vel imot i Trondheim - til og med uendeliggjort i Balladen om Odd Iversen. Jeg hadde blitt veldig glad og stolt om han hadde vært med oss videre, men jeg tror han takker ja til jobben i Sverige - noe jeg ikke vil klandre ham for - heller ønske ham lykke til.
Jeg tror heller ingen av oss her hadde ønsket å stått i veien for Hamren - om han sier ja. Det er heller ikke noe RBK styret ønsker. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.10.2009 07:16 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | | Fordi han er umotivert og føler seg dårlig behandlet.. |
Leser jeg dette en gang til, så spyr jeg!
Han tjener fire millioner kroner i året. Om han ikke klarer å motivere seg til å gjøre en respektabel jobb og innsats da, kan han bare selvantennes og dø.
Folk snakker om trenere som om de skulle være noen ekstremt følsomme typer som rett og slett ikke fikser å ikke få viljen sin. Hvorfor er det slik? Selvfølgelig må RBK kreve det de mener Hamren er verdt - uavhengig av denne frykten for Hamrén sin motivasjon. Blir for dumt når spillere og trenere skal bruke motivasjonskortet for å presse seg ut av en kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 27.10.2009 07:27 Post subject: |
|
|
VG papirutgave i dag:
"Erik Hamrèn har kontrakt med oss, og den er totalt uaktuelt å bryte - uansett hvor mange penger svenskene legger på bordet" uttaler en provosert Skutle.
Han uttaler videre at dersom svenskene spør om forhandlinger vil svaret uansett være nei. Dette på grunn av at Rosenborg ikke vil kvitte seg med Hamrèn nå, men også på grunn av svenskenes oppførsel i denne saken.
Hamrèn skal i følge samme avis ha fått høre direkte av Hoftun i går kveld at han bare kan glemme Sverigejobben. Dette bekrefter Hoftun selv. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 27.10.2009 07:32 Post subject: |
|
|
Jaja, en trener som blir tvunget til å bli i jobben mot sin vilje kommer sikkert til å gjøre en bra innsats neste sesong... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 27.10.2009 07:34 Post subject: |
|
|
Hehe, det sitter noen sinte fyrer på brakka nå....
Får håpe dette ikke blir blåst helt ut av proposjoner med kontraktsbrudd og hele den pakka nå. Men all honør til Skutle/Hoftun for de utalelsene  _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 27.10.2009 07:39 Post subject: |
|
|
På spørsmål fra VGjournalisten om det er noe poeng i å ha en misfornøyd sjef i klubben, svarer Hoftun:
"Jeg er ikke så sikker på at han blir sur. Kanskje er det bra at andre tar en beslutning for han, og vi forventer at han aksepterer dette og er profesjonell i forhold til det." |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 27.10.2009 07:39 Post subject: |
|
|
| Se der ja, endelig setter man seg i respekt og sier klart ifra om det ikke er bare å ture fram slik de tror! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.10.2009 07:41 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Jaja, en trener som blir tvunget til å bli i jobben mot sin vilje kommer sikkert til å gjøre en bra innsats neste sesong... |
"tvunget til å bli i jobben mot sin vilje". Skulle tro han ble tvunget til å jobbe som vaskedame. Han har da for pokker integritet og yrkesstolthet nok til å svelge dette og gjøre en minst like bra jobb neste år. Om han ikke respekterer den kontrakten han selv har inngått (med gigantlønn), ødelegger han sitt eget omdømme og sine muligheter for store oppdrag i fremtiden. |
|
| Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 27.10.2009 07:43 Post subject: |
|
|
| Bra at klubben kommer på banen i dag. Gjennom flere uttalelser har Lagrell gjort det klart at de bare kan hente Hamren om de vil, noe som viser mangel for respekt ovenfor nåværende arbeidsgiver RBK. De "uformelle" samtalene i går er også sterkt kritikkverdig, var jo rene forhandlinger (virker sånn utenfra). Hamren har prøvd og opptre politisk korrekt, men gikk også over streken i går. Hadde dette skjedd med en spiller ville det blitt rabalder. Se for dere Chelsea i et 5timers "offentlig" møte med feks Rooney uten at UTD var blitt kontaktet... |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
SLOGUM Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 27.10.2009 08:12 Post subject: |
|
|
Nå kan jeg melde meg inn i mengden av dere som drømmer om lagets viktige affærer. Drømte i natt at Hamrén tok over sverige.
Med det sagt er jeg snart ikke sikker på om vi gidder å holde på ham. Eneste forskjellen på Hareide og Hamrén er at hamrén ikke kom til en klubb som var bortskjemt med gull.
Er ikke sikker på at en forbedret kontrakt er noe han fortjener etter sånn han har tedd seg, men det blir jo fort sånn. Bare stå på bremsen, han er kontraktsbndet det neste året. Selv Hoftun og Sapara godtok jo avslagene på mye mer lukrative jobber uten alt for lange sutreperioder.
SVFF, ryk og reis!! Vi skal til CL neste år. Det var det eneste jeg kom fram til. Vanskelig sitasjon å forholde seg til. Skal man sette æra først eller fortsette avgudsdyrkelsen? |
|
| Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 27.10.2009 08:23 Post subject: |
|
|
Jeg vil bli veldig negativt overrasket dersom Hamrén skulle bli vrang om Rosenborg velger å beholde ham.
Husk at han selv har vært svært lite villig til å slippe spillere under kontrakt som har fått veldig lukrative tilbud fra utlandet.
Jeg tar det for gitt at Hamrén er såpass proff at han bretter opp armene og gir alt til neste år dersom han fortsetter som Rosenborgtrener. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 27.10.2009 08:24 Post subject: |
|
|
Hvis saken nå ender hos ECA eller UEFA eller noe slikt forventer jeg at det svenske fotballforbundet får en kraftig smekk uavhengig av hvordan forhandlingene med Hamren og RBK ender.
Fotballforbundene er de nasjonale organene for å følge opp de regelverk som gjelder i internasjonal fotball og når de bryter dem på denne måten blir det veldig feil.
Hvis Hamren går og SvFF blir enig om en kompensasjon bør UEFA doble denne og gi bot til SvFF. Hvis Hamren blir bør de finne en passende bot.
Det skal svi å ikke følge regler en selv sørger for å få på plass! |
|
| Back to top |
|
 |
enur81 Senior
|
Posted: 27.10.2009 08:26 Post subject: |
|
|
| Synes å huske en Hamren som var forbannet over salget av Tettey, og som sikkert hadde en liten finger med i spillet når vi avslo bud på Sapara. Viktig for laget og holde på de største stjernene for videre satsning. Da skjønner sikkert Hamren at dette selvfølgelig også gjelder for treneren. Om vi lar Hamren gå, så skal vi sette oss i respekt og krever en god slump med penger. Samt at ting skal skje i riktig rekkefølge (ikke forhandlinger med Hamren før RBK er kontaktet!!). |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 27.10.2009 08:47 Post subject: |
|
|
Skutle viser baller! bra!
Om det er slik at Hamrén har lyst til å dra, så skal han få dra. Mannen må få ta sitt frie valg uavhengig av supportere, hylekort etc. Og drar han skal han ihvertfall ikke få noe svikerstempel, men en stor takk for at han brakte gullet tilbake der det hører hjemme. Men inntil videre skal ikke det svenske fotballforbundet behandle oss som en lort.
Men jeg drømte i natt at jeg hadde en diskusjon med meg selv om Hamrén var best som klubbtrener enn landslagstrener. Han er jo mere en lagbygger enn en strateg, og med landslaget får han ikke like stor mulighet til å påvirke spillerne på en daglig basis. Samtidig er han flink til å få et lag til å spille for hverandre på kort tid, en god egenskap for en landslagstrener. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 27.10.2009 08:48 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Skadeståndet utgör alltså de merkostnader RBK har på grund av avtalsbrottet. Man kan räkna med att den nya tränaren får ungefär samma lön under nästa säsong. Merkostnderna utgör då anställningsprocessen. |
Hva med den nye trenerens måte å spille på. Han ønsker andre spilletyper. flere av hamrens kjøp kan være uønsket av den nye treneren. Mange indirekte kostnader med å bytte trener. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 27.10.2009 08:49 Post subject: |
|
|
Sukk...Du vet det er høst når trenerspørsmålet i RBK kommer på dagsorden. At det aldri skal gå an å beholde en trener lenger enn i ett års tid.
Det hjelper neppe mye mtp å beholde Hamrén hva Hoftun og Skutle sier i media, til det svenske forbundet, til Hamrén selv eller til ECA. Er Hamrén innstilt på å ta jobben i Sverige - noe han nok dessverre er - så forsvinner han. En reaksjon er selvsagt på sin plass når Lagrell aggerer som han gjør, men det vil ikke endre utfallet av saken. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 27.10.2009 08:52 Post subject: |
|
|
| intrigene er i gang. NÃ¥ blir det baluba. |
|
| Back to top |