| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Nusso Junior
|
Posted: 18.09.2009 09:11 Post subject: |
|
|
Det å ha en utgangsposisjon sentralt kontra kanten ser kanskje, i seg selv, ikke ut som særlig stor forskjell pga formasjonen og spillesystemet vårt. Men for hver gang Ciljan kommer inn i midten har han ett valg mindre enn en OMS ville hatt. For å presisere litt. Han har like mange valg, men han mangler valg til høyre i og med at han er høyreving, og hvis han skal spille ballen ut til høyre blir det mest sannsynlig en tversover pasning til Lustig. For jeg mener det er ikke sånn at når Iversen eller Sapara ser Ciljan trekke inn så trekker de automatisk utover. Det skjer i beste fall sporadisk. Derfor tror jeg ikke spillet flyter på samme måte når vi ser Ciljan i sentrale posisjoner som ving kontra OMS.
I tillegg vil du som OMS få mye ballkontakt. Noen spillere blir bedre jo mer ballkontakt de får. Touchen sitter ekstra og de får en bedre ro over spillet sitt. Skjelbred er en av disse mener jeg. Sapara på den annen side har en god ro fra før og er ikke like avhengig av jevnlig ballkontakt for at teknikken skal sitte 100%. Det er også en av grunnene til at jeg vil ha han ut til høyre og Ciljan inn. Nettopp dette kan også være grunnen til at han spilte bra som høyreving i 2. omgangen mot Aafk. Gjennom 1. Omgang hadde han opparbeidet seg ro og selvtillitt, som han dro nytte av på kanten senere. Derfor blir det litt feil å si at han var best som høyreving den kampen. Ja, han var best i 2. omgang, men jeg tror ikke han ville spilt like bra dersom han hadde startet på kanten. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 18.09.2009 09:30 Post subject: |
|
|
Du er nok inne på noe der ja.
Hvis Sapara, Ciljan, Prica, Ivers veksler posisjoner og søker kantene vekselvis er det ikke så overordnet hvordan de starter.
Sapara er god med innlegg fra høyre, med er vel heller ikke en spiller som skal følge krittet hele tiden.
Kort fortalt så har vi ikke noe høyreving.
Sellin og Jamtfall er 2 typer som kan bli det. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 18.09.2009 09:31 Post subject: |
|
|
Har merket meg at Skjelbred er ganske ubrukelig med venstrebenet. Han foerer saa og si aldri ballen med venstra og vender alltid mot hoeyre naar han dribler/foerer ballen.
Kanskje derfor han sliter paa hoeyresiden da han ikke har saa mye plass til drive mot hoeyre...? _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.09.2009 01:38 Post subject: |
|
|
| Det så ut til at Lustig og etter hvert Prica var ivrige etter å applaudere innlegget til Skjelbred. Virket nesten som at det har vært fokusert på hans manglende evne til å være involvert foran mål. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 21.09.2009 07:15 Post subject: |
|
|
| Tenkte det samme selv. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.09.2009 07:56 Post subject: |
|
|
| Godt mulig, men det var også et veldig teknisk krevende innlegg, i tillegg gjort med feil fot. |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 21.09.2009 09:00 Post subject: |
|
|
Bra gjort av Per ja.
Noen her som så kampen på Sumo, hvorfor i heiteste omtaler Kaasa han konsekvent som Per Christian? Han er en av norges mest kjente spillere og mellomnavnet blir alltid brukt. "Alle" burde vite at han heter Ciljan. Presterte å si Alexander Lago ved noen anledninger også. Værste kommentatoren jeg vet om. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.09.2009 09:23 Post subject: |
|
|
| Score mål i La Coruna klarer 'n heller ikke! |
|
| Back to top |
|
 |
Nusso Junior
|
Posted: 03.10.2009 11:04 Post subject: |
|
|
"- Tungt å komme til målsjanser"
http://fotball.adressa.no...151948.ece
Interessant artikkel om det å score mål, sette opp andre spillere, og rolle i laget der Hamren blant annet innrømmer at Ciljans beste posisjon nok er som hengende spiss (offensiv midtbane). |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 03.10.2009 11:26 Post subject: |
|
|
Ja Kristobal?
Venter en ny stor utredning om hvor dårlig Ciljan er på den offensive delen av spillet.
Artikkelen er som et sammendrag av det jeg har følt i det siste.
Han har en defensiv rolle i laget, selvpålagt eller bevisst fra treneren.
Det jobbes med hans manglende ferdigheter som trussel foran mål.
Han sees på som en fremtidig OMS.
Han har foreløpig endt opp som LAG-spilleren fremfor noen, og drukner litt i massen av den grunn.
Målpoeng er det man ofte måler spillere på.
Husker ikke hvem, men noen av de fremtredende debattantene her har også hele tiden ment at OMS-rollen kunne passe ham godt.
Som tidligere nevnt tror jeg han formet seg selv som en defensiv arbeidshest i de magre åra da han følte at noen måtte ta defensivt ansvar.
Vi hadde jo et par andre som sluntret unna men stakk av med oppmerksomheten pga. målpoeng. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 03.10.2009 18:57 Post subject: |
|
|
At Skjelbred bruker snus har da ikke akkurat vært ukjent, har det det da? _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 03.10.2009 19:14 Post subject: |
|
|
| Det går nog fortare att rada upp de som inte snusar i RBK än de som gör det. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.10.2009 19:33 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | Ja Kristobal?
Venter en ny stor utredning om hvor dårlig Ciljan er på den offensive delen av spillet. |
Jeg har vel sagt mitt om Skjelbred flere ganger, og mine vurderinger burde være kjent for de fleste.
Ser at man i artikkelen i Adressa hevder at han gjør en viktig offensiv jobb og at han ofte er tredje sist på ballen. Men statistikken min i tråden "Mål og målgivende, hva er godkjent" viser at han kommer ut med bare seks ekstra målgivende, noe som ikke er spesielt bra.
Så det finnes intet statistisk grunnlag for å hevde at han gjør så mye nytte offensivt. Skjelbred gjør heller ikke ofte de dype offensive løpene som trekker med seg forsvarere og åpner rom for de andre utenfor 16-meteren.
I det øvrige er jeg naturligvis helt enig i at han gjør en viktig jobb defensivt, men mener altså at han per nu ikke har kvalitetene til å inneha en offensiv midtbanerolle. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.10.2009 19:39 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | At Skjelbred bruker snus har da ikke akkurat vært ukjent, har det det da? |
Følgende stod i hvert fall ifm saken hvor Ciljan følte seg feilsitert av Dagbladet, som skrev at han sa at han hadde spydd av alkohol:
RBK-tv var også til stede da Per Ciljan Skjelbred og Michael Jamtfall besøkte klasse 8A på Ugla skole. I det redigerte innslaget sier Skjelbred ingenting om egne alkoholerfaringer. Men han sier følgende:
- Jeg har selv ligget på gata og spydd av snus. Det er ikke kult og er første og siste gang jeg har smakt snus |
|
| Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 03.10.2009 23:38 Post subject: |
|
|
Det var nettopp det intervjuet jeg tenkte på. Derfor synes jeg det var merkelig han satt med en snus-boks.
Han lærer vel av de eldre! _________________ Forza Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 25.10.2009 10:43 Post subject: |
|
|
| VG hevder i dag at Rosenborg takket nei til et bud fra de tyske seriemesterne Wolfsburg på Per i vintervinduet 2009, budet lå på rundt 50 millioner! |
|
| Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 25.10.2009 10:49 Post subject: |
|
|
Har du link til dette, eller er det papirutgaven du ref. til?
Uansett, 50 mill er nok noe vi ikke kan si nei til. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 25.10.2009 10:57 Post subject: |
|
|
Forsida av papirutgaven. Magath tok kontakt med Hoftun i januar og på nytt i mars etter landskampen mot Tyskland.
Vi sier nok ikke nei hvis budet kommer etter jul. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 25.10.2009 11:36 Post subject: |
|
|
 _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
BigT Junior
|
Posted: 25.10.2009 11:55 Post subject: |
|
|
| OMG! Om vi får et lignende bud i vinter, er det bare å selge. Vi er på ingen måte avhengig av å ha Per på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 25.10.2009 11:58 Post subject: |
|
|
Det å si nei til sammenlagt 100 millioner kroner er jo omtrent galskap for en norsk klubb. Men akkurat i dette tilfellet forstår jeg det, siden RBK jo omtrent hadde tømt midtbaneleddet for spillere hvis alle hadde fått ja. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.10.2009 12:51 Post subject: |
|
|
| Jeg tror ikke Hoftun hadde sagt nei til et bud på 50 mill, jeg tipper Wolfsburgs potensielle bud var en del lavere. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 25.10.2009 12:56 Post subject: |
|
|
Det står jo i artikkelen at det ikke kom noe konkret bud så hva det er de skriker om fatter jeg ikke. Jeg mener, man kan ikke akkuratt si ja til "hei, vi vil kanskje by 45 mill for spillern deres." _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 25.10.2009 13:13 Post subject: |
|
|
Denne gangen var det ikke konkret, og ikke tror jeg Per Ciljan ønsker seg til Tyskland heller.. Men uansett, hvis en klubb kommer på banen med et bud på rundt 35-40 er det bare selge. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
|