View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
pingvin Veteran

|
Posted: 16.10.2009 14:03 Post subject: |
|
|
Laget støttes 2mas. Bare jeg slipper å rive meg i håret over Strands mange enkle tekniske feil, så kan dette bli en trivelig søndagskveld. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 16.10.2009 16:28 Post subject: |
|
|
Blir spennende å se Savolainen igjen - forhåpentligvis. Jeg er vel en av de få som ikke har gitt opp fyren  _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 16.10.2009 16:35 Post subject: |
|
|
Jeg liker laget også. Får inderlig håpe vi får se Traoré fra start. Også en god sjanse til å se hva Savolainen egentlig duger til. Hadde håpet på Wangberg i midtforsvaret egentlig, for å se om alt skrytet er berettiget. Har sett på forumet her at mange er bekymret for mangel på tempo som har kommet til syne i kamper for andrelaget. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.10.2009 18:58 Post subject: |
|
|
pingvindrops wrote: | Laget støttes 2mas. Bare jeg slipper å rive meg i håret over Strands mange enkle tekniske feil, så kan dette bli en trivelig søndagskveld. |
Jeg er temmelig sikker på at Hamrèn kommer til å velge Strand, jeg mener det er et helt håpløst valg ,men en mann av Strand sin status må selvsagt spille når så mange er ute. |
|
Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 16.10.2009 19:53 Post subject: |
|
|
Sellin er jo skadefri og blir nok foretrukket på høyrevingen framfor Traoré.
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Lago - Dorsin
Strand - Demidov
Sellin - Skjelbred - Olsen
Prica |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 16.10.2009 20:39 Post subject: |
|
|
Jeg griner hvis Hamren velger den sentrale midtbanen du tror det blir ozh. Makan til dårlige pasningsføtter på en rosenborgmidtbane har det vel aldri vært i såfall. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 16.10.2009 21:03 Post subject: |
|
|
Dessverre er det nok en god mulighet for at Ozh har rett... _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 16.10.2009 21:52 Post subject: |
|
|
ozh wrote: | Nå er det på høytid Traore får seg litt spilletid, hvis Strand starter og Traore benkes er det bare å kvitte seg med Abdi i vinter. |
Evt. Hamren? |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 16.10.2009 22:00 Post subject: |
|
|
Ja, dessverre, Roamer.
Traore bør etter min mening få sjansen i en slik kamp, og da særlig med tanke på at han har en rekke gode innhopp for oss nå på høsten. Særdeles urovekkende å tenke på at Strand blir prioritert foran en så talentfull spiller. En spiller som også snart blir å regne som en av våre egentutviklede. |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 17.10.2009 10:23 Post subject: |
|
|
I følge Adressa så det svært tynt ut på trening i dag, og de tippet på dette laget i søndagens kamp:
Jarstein – Lustig, Wangberg (Lago), Stadsgaard, Dorsin – Savolainen, Skjelbred – Strand, Traoré, Olsen – Prica
Regner med at de så litt feil, og at Skjelbred og Traoré skal spille på omvendt plasser. Det hadde jo vært helt merkelig hvis ikke. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 17.10.2009 11:27 Post subject: |
|
|
Skrekk og gru til CL-spill neste år om stallen kollapser etter at gullet er sikret i september.
I tillegg skal vel stallen slankes ytterligere.
Rotasjonen det ble lagt opp til i vår da vi var med på alle fronter blir vanskeligere å få til samtidig som kravet til resultater opprettholdes. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
TomBoy Proff
|
Posted: 17.10.2009 12:35 Post subject: |
|
|
Artikkelen i avisa omhandler fredagens trening og ikke dagens trening.  |
|
Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 17.10.2009 12:41 Post subject: |
|
|
Da så. Uansett, nå har Hamrén selv bekreftet til rbk.no at Iversen, Demidov og Lago starter på banken. Da kan det se ut som Adressa får rett i lagoppstillingen sin.
Hele troppen:
Rune Almenning Jarstein, Alexander Lund Hansen, Mikael Lustig, Mikael Dorsin, Kris Stadsgaard, Alejandro Lago, Simen Wangberg, Roar Strand, Per Ciljan Skjelbred, Vadim Demidov, Juska Savolainen, Trond Olsen, Markus Henriksen, Abdou Razack Traoré, Steffen Iversen, Rade Prica, Michael Karlsen og Kjell Rune Sellin. |
|
Back to top |
|
 |
BigT Junior
|
Posted: 17.10.2009 13:03 Post subject: |
|
|
Det skal bli veldig spennende og følge med hvem som får plass i startoppstillingen, og hvem som kommer inn i løpet av kampen. Ettersom både Lago og Demidov ikke starter, tyder vel alt på at Wangberg får sin første kamp fra start. Det skal bli veldig spennende.
På midten har vi flere valgmuligheter, så der er det umulig å si noe for sikkert. Savolainen, Traore, Strand, Sellin og Henriksen er alle spillere som har fått spilletid i år, og kan komme inn å gjøre en god figur. Dog, jeg tviler på at Sellin og Henriksen går forran de tre førstnevnte.
Personlig håper jeg veldig på at Karlsen får komme inn for Prica etterhvert. Det er en spiller jeg har stor tro på. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.10.2009 13:14 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Håper ærlig talt ikke Strand blir satt sentralt. Da er det bedre med Skjelbred der. Sjøl kunne jeg tenkt meg å se noe à la dette - gitt toppet lag:
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Lago - Dorsin
Savolainen - Demidov
Traoré - Skjelbred - Olsen
Prica |
Hamrén hørte bare delvis på gode råd. Laget blir som følger:
Rune Jarstein
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Simen Wangberg - Mikael Dorsin
Roar Strand - Juska Savolainen
Abdou Traoré - Per Ciljan Skjelbred - Trond Olsen
Rade Prica
Les mer: Helt ny Rosenborg-midtbane
Blir veldig artig å se Traoré og Skjelbred i disse rollene - spesielt Abdi var (naturligvis) ivrig på treninga i dag. Så får vi håpe at Strand ikke blir altfor mye presset med ball i beina...
Zahora er forresten syk. Derfor er han ikke med. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 17.10.2009 13:40 Post subject: |
|
|
Per Ciljan Skjelbred som offensiv midtbane spiller, ENDELIG!
På tide og svært spennende.
Nå har du sjansen til å overbevise sikkerlig Per.
Ta vare på sjansen.
Blir spennende å følge med Simen Søraunet Wangberg og
Abdou Razack Traoré også. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 17.10.2009 14:15 Post subject: |
|
|
Deilig lag, men med et stort spørsmålstegn. Roar Strand på sentral midtbane? Tikkende bombe det der! Huff huff huff. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.10.2009 14:30 Post subject: |
|
|
Det jeg føler Hamrén overser i resonnementet sitt ang. Strand, er at det er stor forskjell på hjemme- og bortebane når det gjelder press på ballfører på midtbanen. På Lerkendal kan Strand ofte føre ballen til 30 meter mens i morgen vil vikingene presse ham allerede på midtbanen.
Ergo får han mye kortere tid på å bestemme seg for hvor han skal gjøre av kula. I likhet med Solli drar Strand således fordel av å spille ute mot høyre, der han mister én av fire muligheter; bare framover, til venstre eller bakover.
(Hamrén svarte egentlig ikke på spørsmålet mitt på ordentlig måte heller, men jeg gadd ikke presse ham - hadde allerede satt problemet på dagsordenen.) |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 17.10.2009 15:06 Post subject: |
|
|
Birkir Bjarnason er tvilsom til kampen, og trente ikke med laget i går. Sokolowski og Danielsen er også uaktuell pga skade, mens Fillo soner for 3 gule! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.10.2009 15:19 Post subject: |
|
|
Ja, et Viking i ingenmannsland er ikke den skumleste bortekampen for Strand å spille sentralt, men jeg er likevel skeptisk. Men måtte min skepsis forsvinne utover kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 17.10.2009 16:27 Post subject: |
|
|
Hvorfor er ikke Bakenga med i troppen? |
|
Back to top |
|
 |
Runkle Junior
|
Posted: 17.10.2009 16:29 Post subject: |
|
|
Sikkert fordi det allerede er nok spisser i troppen |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.10.2009 17:38 Post subject: |
|
|
Bakenga og resten av hospitantene inngår i en sosialdemokratisk runddans, der førstnevnte i dag ble satt til å banke Drøbak/Frogn mens Karlsen og Henriksen ble værende igjen i Trondheim og trente som normalt. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 17.10.2009 19:43 Post subject: |
|
|
Jeg kunne tenkt meg å se Markus Henriksen i stedet for enten Savolainen eller Strand, men ellers ser det bra ut. |
|
Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 17.10.2009 20:36 Post subject: |
|
|
Det skal bli utrolig spennende å se morgendagens kamp. Denne oppstillingen gjør det i alle fall veldig interessant.
Wangberg fra start er supert! Har sansen for fyren, og endelig får han sjansen. Framover blir det spennende å se hvordan Savolainen klarer seg. I tillegg er jeg som flere her skeptiske til Strand på sentral midtbane, men vi får bare satse på at det går bra.
Skjelbred har sjansen til å overbevise for fullt nå som han får spilt i den sentrale rollen. Traoré fortjener i likhet med Wangberg å få sjansen fra start, og jeg håper han lykkes!
Lykke til, alle sammen!  |
|
Back to top |
|
 |
|