English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Braaten
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende

PostPosted: 30.09.2005 12:38    Post subject: Reply with quote

Større potensiale i og med at jeg ser evner fra både Grindheim og Hæstad i ham. Han har begges kvaliteter, men er også ung enda. Han kommer aldri til å bli en panserspiller, men det var da heller ikke Myggen f.eks. Grindheim har noe mere playmaker over seg enn PCS foreløpig, men vi har heller ikke sett en utviklet PCS enda. Det vi dog har sett er at han også kan tre endel herlige pasninger gjennom forsvar (bl.a borte mot Olympiakos).

Men som sagt, å ha potensialet betyr ikke at han noensinne vil oppfylle hele.
Flere norske spillere som har endt der.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert

PostPosted: 09.10.2005 15:17    Post subject: Reply with quote

de konsentrasjonsvanskene til braathen, er det AD/HD eller noe sånt? tenkte han kanskje har et eller annet problem, også siden han er sky i forhold til å prate om det.

Jeg tror ikke det skyldes dårlige holdninger, men jeg kan jo ta feil. Håper det ikke er dårlige holdninger, det kan gå ut over hele klubben. Husker hvordan hoppmiljøet sleit i den perioden de beste hopperne var ganske useriøse (kristian brenden, og tommy) det første kojonkoski gjorde var å sende hjem tommy fra samling, og vi vet jo hvordan laget har utviklet seg etter det. det blir et problem hvis daniel har dårlige holdninger og etterhvert blir forbilde.

men jeg vet ikke, vanskelig å si bare fra media og kampene.
Back to top
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 09.10.2005 15:24    Post subject: Reply with quote

Jeg syns ikke at han er ett feilkjøp, han er en god spiller og som regel de gangene han blir fratatt ballen blir det også frispark fordi motstanderne må ty til lovbrudd for å ta fra han ballen. Han er jo også en av de eneste på Rosenborg som har GOD teknikk, skjeldbred har litt han og men ikke på samme nivå, og han passer jo godt i 4-3-3 som høyre ving thorstein på midten og storflor på andre siden.. etter min mening er han ikke ett feilkjøp Razz Wink Tommel'n opp!
joakleis
Veteran

PostPosted: 09.10.2005 15:27    Post subject: Reply with quote

Tror heller det er bare Daniel som aldri tidligere har blitt stilt de samme kravene til, som han blir i RBK. Det er ingen som tidligere har kjefta på ham for å ta pause midt i kampen.
Tror ikke nødvendigvis det er dårlige holdninger. Tror bare det er litt smådårlig arbeidskapasitet, og pur latskap. Sånn ellers virker Daniel som en ganske jordnær fyr på meg. Aldri prata me'n, men han virker bare litt lat. Men det bør være mulig å begrense den latskapsfatkoren på fotballbanen.
RbkUrge
Veteran

PostPosted: 09.10.2005 15:30    Post subject: Reply with quote

Odd Iversen er jo en av toppscorerne i norsk eliteserie fotball, og han hadde såvidt kondis kanskje braaten blir neste "ivers" Wink Razz
ode
Veteran

PostPosted: 09.10.2005 15:36    Post subject: Reply with quote

Foreslår å endre tittel på denne tråden til kun Daniel Braaten. Om han er et feilkjøp, syns jeg ikke bidrar særlig til diskusjonen. Men å diskutere styrker og svakheter ved fotballspilleren Daniel, det er selvfølgelig interessant.
2mas
Sjef

PostPosted: 09.10.2005 15:38    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Foreslår å endre tittel på denne tråden til kun Daniel Braaten.

Oppdrag utført.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.10.2005 16:17    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Han er jo også en av de eneste på Rosenborg som har GOD teknikk, skjeldbred har litt han og men ikke på samme nivå

Personlig synes jeg både Skjelbred og Berg har bedre teknikk enn Braaten. Dribleegenskaper derimot; der er han god.
Back to top
syltynn
Proff

PostPosted: 09.10.2005 16:52    Post subject: Reply with quote

Braaten er det beste kjøpet som noensinne er gjort i norsk historie. Fikk han vel for 2,5 til 3 mill, men så fikk vi tilbake 50 da han på egenhånd fiksa CL-spill ei uke etter.
Tommel'n opp!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 09.10.2005 18:12    Post subject: Reply with quote

syltynn wrote:
Braaten er det beste kjøpet som noensinne er gjort i norsk historie. Fikk han vel for 2,5 til 3 mill, men så fikk vi tilbake 50 da han på egenhånd fiksa CL-spill ei uke etter.
Tommel'n opp!

Nå hadde vel Rosenborg uansett scora mål i de ekstraomgangene om ikke Braaten hadde gjort det, fordi motstanderen var skikkelig på felgen.

Er det noen som skal ha æren for de 50 millionene er det Brattbakk som banka inn frispark på overtid og redda ekstraomganger. Beckham fikk jo fullt av lovprisninger og ære for å gjøre det samme like før slutt mot Hellas i 2001 (og sendte England til VM), men det virker ikke som Brattbakk's prestasjon ble verdsatt på samme måte av RBK-fans og media.

Det samme vil jeg si skjedde da vi slo AC Milan i 1996. Heggem fikk all rosen og ble betegnet som Milan-dödaren, mens den største helte burde vært Harald Martin Brattbakk som scoret det første målet etter å ha driblet seg forbi et par Milan-spillere (en meget bra prestasjon og flott mål), og la opp til det andre målet ved å bryte en Milan-pasning, orientere seg og slå en presis pasning rett på hodet til Heggem. Jeg vil si at pasningen var en større prestasjon enn headingen.
Back to top
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 09.10.2005 19:09    Post subject: Reply with quote

Man trenger ikke god teknikk for å være god til å drible. Å ha god teknikk innebærer at man har gode basisferdigheter, sånn som pasninger, dampiner og mottak. Dribling er en annen sak, der handler det om å være kjapp med bina og klare å stokke dem.
Back to top
25
Proff

PostPosted: 09.10.2005 19:31    Post subject: Reply with quote

Dampiner og bina, ja... Rolling Eyes
Back to top
Raem
Senior

PostPosted: 09.10.2005 19:56    Post subject: Reply with quote

Quote:
de konsentrasjonsvanskene til braathen, er det AD/HD eller noe sånt? tenkte han kanskje har et eller annet problem, også siden han er sky i forhold til å prate om det.

Daniel har ikke konsentrasjonsproblemer... de "sosiale" problemene er mediaskapt fordi han i motsetning til visse andre fotballspillere ikke setter nevneverdig pris på fotfulgt av media... Og Daniel får jo spalteplass bare han viser seg utenfor døra si(omtrent), og når du da i tillegg liker verken journalister eller å bli intervjua, har det oppstått dette holdningstempelet som overhode ikke holder mål.... Heldigvis har han fått ganske fire tøyler av rbk hva media angår...

Quote:
Tror heller det er bare Daniel som aldri tidligere har blitt stilt de samme kravene til, som han blir i RBK. Det er ingen som tidligere har kjefta på ham for å ta pause midt i kampen.

Krav og krav fru blom.... Vil faktisk si det ble stilt høyere krav til han i skeid.... Der var han klubbens fremste angrepsvåpen og det var forventa at han skulle løfte laget og være den største bidragsyteren fremover på banen....

Og ang kjeftbruk så blir trenerene i rbk gamle kjerringer i forhold til Kjell Sverre(skeid treneren). Det forekom ikke på skeid treninger at spillere fikk lov til å irettesette/kjefte på treneren... da ble man sendt på hue og ræva hjem fra trening... Og hvis de tapte en kamp var det ikke snakk om å si "ja ja" det går bedre neste gang... Da ble det straffetrening og det som verre var...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Jalla
Junior

PostPosted: 10.10.2005 06:19    Post subject: Reply with quote

erlendmf wrote:
Man trenger ikke god teknikk for å være god til å drible. Å ha god teknikk innebærer at man har gode basisferdigheter, sånn som pasninger, dampiner og mottak. Dribling er en annen sak, der handler det om å være kjapp med bina og klare å stokke dem.

Jeg mener at det meste om fotball dreier seg om teknikk, men på forskjellige måter. Daniel Braaten er kanskje ikke så teknisk god på mottak, pasninger osv... men har har gode tekniske dribleferdigheter. Dribling er jo også en teknikk man må øve inn for å blir god. Frode johnsen kan man også si er god teknisk sett når det kommer til hodestøt.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 10.10.2005 07:23    Post subject: Reply with quote

Mye tyder vel på at Daniel kan bli en joker for landslaget i playoffkampene. Ingen andre har maktet å etablere seg på høyreflanken, og mot forventet bedre motstand, er kontringsegenskapene til Daniel gode å ha.

Daniel ser ut til å etablere seg på landslaget...
Veteran

PostPosted: 10.10.2005 08:08    Post subject: Reply with quote

Daniels fremste våpen er hurtighet, styrke og balanse. Han har en utrolig evne til å holde kontroll på ball + balanse/kropp selv om han er i "nærkamp"... han søker også slike situasjoner hele tiden. Kanskje litt for ofte? Men han er jo god på det også da Smile
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 10.10.2005 08:08    Post subject: Reply with quote

erlendmf wrote:

Endelig en som skjønner det.
Syns forøvrig Ørjan er bedre dribler enn Daniel også. Ikke at Daniel er dårlig, men Ørjan har mere framdrift når han dribler enn Daniel.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 10.10.2005 08:37    Post subject: Reply with quote

Daniel har så ekstreme kvaliteter i duellstyrke og toppfart m ball at han ikke trenger å være noen driblegud for å bli en fantastisk spiller.

Braaten trenger ikke bli en like god dribler som Valencia/Kopteff for å bli en MYE bedre kantspiller. Han må bare bli jævla dyktige til å utnytte sine overlegne fysiske egenskaper.

Det han må lære er å utvikle/bruke en teknikk der han selv på egen hånd ( fot ) eller sammen med medspiller greier å skape situasjoner der han er rettvendt med ball i/mot bakrom.

Er han først i en løpeduell med sisteforsvarer så vinner han den 3 av 4 ganger.

Utfordringen for Daniel er å skape disse situasjonene 3 ganger så ofte som nå.

Enten ved at Daniel selv skaper duellsituasjonene når han får ballen eller ved at han spiller vegg med en motspiller / starter uten ball ala Mini.

Det skulle ikke være en umulig oppgave, som skulle være oppnåelig i løpet av vinteren eller neste sesong. Eller hva ?
Veteran

PostPosted: 10.10.2005 09:41    Post subject: Reply with quote

Helt enig...
Godt poeng det med Mini forresten - han var jo i aller høyeste grad middelmådig på det meste, bortsett fra det å starte på løp i rett øyeblikk. Denne ene egenskapen gjorde ham god.

Klarer Braaten å time løpene sine bedre, vil bare det gjøre ham særdeles god.

Men fortsatt vil jeg ha Kopteff!
Vi må i hvertfall ha èn som kan slå innlegg og som er målfarlig på skudd fra 30 meter. Det er ikke mange skudd farlige i RBK-elleveren fra midtbanen og opp. Det er en stor svakhet, for det betyr at laget må spille seg helt frem til mållinjen for å klare å lirke ballen i mål.

Nei, jeg vil ha et par tre spillere som kan skyte (a la Staurvik, Brocken Ishisaki, KOPTEFF, til og med Gashi fyrer av en liten rakett i ny og ned - selv om de alltid går i tverrliggeren).
Henri
Legende

PostPosted: 10.10.2005 09:55    Post subject: Reply with quote

Quote:
Men fortsatt vil jeg ha Kopteff!

Trenger vi enda flere ustabile spillere? I likhet med Braaten/Storflor/Ødegaard så er vel Kopteff en av/på spiller?
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 10.10.2005 13:52    Post subject: Reply with quote

Braaten er utvilsomt en god spiller. Problemet med han er at han ikke jobber konstant under kampene. Han trenger nok ennå å få opp nivået kondisjonsmessig og vil nok få god nytte av treningslabratiumet som blir bygd. Får han opp intensiteten, arbeidsinnsatsen og slikt er han utvilsomt en av de beste spillerne vi har. Han har jo teknikk, fart, styrke, dribleferdigheter og det som jeg ellers mener at en spiller i hans posisjon skal ha. Et feilkjøp er han iallfall ikke, EOD.
Back to top
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 10.10.2005 13:58    Post subject: Reply with quote

Jeg synes han har kommet seg de siste kampene?

Hvorfor tror dere han er så lat, både på trening og i kamp?
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 10.10.2005 14:26    Post subject: Reply with quote

Generelt lat type... Tipper han sover til kl 2 når han har fri! Cool
Rutinert

PostPosted: 10.10.2005 22:48    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at jeg liker Braaten sånn, er fordi jeg indentifiserer meg med han Rolling Eyes

Sover til halv 3 jeg da. Er også lat som fotballspiller.
Back to top
kikki
Senior

PostPosted: 11.10.2005 17:21    Post subject: Reply with quote

braaten er en glimrende fyr.. han er genial på banen, og så har han ikke det vanvittige behovet for å reklamere for seg selv og kle av seg i diverse blader.. evnene hans på banen er helt magiske.. min absolutt favorittspiller Cool
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 52, 53, 54  Next
Page 8 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb