View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.10.2009 09:37 Post subject: |
|
|
Utrolig bra at Myggen i går på FotballXtra først spør om det er assistenttreneren til RBK som intervjuer Øvrebø, siden spørsmålene var så ledende og pro-Rosenborg. Etterpå kjører Erik Myggen Eks-Start Mykland frem tunge argumenter om at Rosenborg føler seg større enn ligaen osv.
Uansett, denne kampen tapte vi sjøl. Nonchalant forsvarsspill, dårlig offensiv samhandling, og Prica som klikker på overtid. To mål på hjemmebane skal holde til seier mot de fleste (i allefall Start), og uavgjort mot resten.
Goodson og Øvrebø var selvfølgelig ikke akkurat positive for kamputfallet, men det holder ikke å skylde på dommeren etter en såpass slett kamp.
EDIT: Noen som egentlig fikk med seg hva Lago konkret fikk kort for? _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 05.10.2009 09:59 Post subject: |
|
|
Lago fikk gult kort for usportslig oppførsel idet han gikk tett på og kjeftet opp en liggende Goodson.
At Prica ikke er kald nok til å overse den dytten han får i ryggen, og i stedet retter ut armene og dytter, er utrolig urutinert. Og å skylde på Goodson og Øvrebø blir etter min mening feil. Her kan enkelte RBKere takke seg selv.
Attityd, årets hedersord, manglet i gårsdagens kamp. Kanskje ikke så overraskende, siden seriegullet allerede var sikret. Nå er jeg redd det kan komme flere tap i de kommende kampene. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 05.10.2009 10:26 Post subject: |
|
|
Er det bare meg eller er Goodson helt på jordet?? Etter kampen presterer han faen meg å si at han prøvde å heade ballen da han fløy rett inn i Prica, når han mener/sier no sånt så beviser det bare hvor dom han er. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 05.10.2009 11:24 Post subject: |
|
|
SondreRBK wrote: | når han mener/sier no sånt så beviser det bare hvor dom han er. |
 |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 05.10.2009 11:43 Post subject: |
|
|
vær snill med kidsa  |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 05.10.2009 11:56 Post subject: |
|
|
Frankiefourfingers wrote: | SondreRBK wrote: | når han mener/sier no sånt så beviser det bare hvor dom han er. |
 |
Hvis det var den ene skrivefeilen du sikta til så får jeg vel bare beklage til deg at jeg skreiv feil. Jeg veit det er dum, men hadde dårlig tid når jeg skreiv så da tenkte jeg meg ikke om.... |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 05.10.2009 12:01 Post subject: |
|
|
Kunne brydd meg mindre om at vi tapte kampen igår. Serien er vunnet, alle ventet på å få feire på hjemmebane, det lå i luften at et tap ville og måtte komme. Å gå sesongen gjennom uten å tape bør ikke være noe man skal prøve på. Man skal prøve å vinne kampene, om det så blir 5 på rad eller 30 blir som det blir.
Jeg vil heller at vi taper 5 kamper og spiller morsom fotball enn at vi prøver å sikre 1 - 0 og 2 - 1 resultater eller enda verre 2 - 2 fordi vi er redde for at en rekord skal sprekke.
Kampen i går, Olsen veldig positiv, Strand burde ikke få lov til å spille så lenge. Er lei av at han spiller på bekostning av Traore eller andre av våre lovende spillere. Strand bør være backup, spille i cup camper eller når vi har alt for mange ute med skader eller karantene.
Prica og Ivers er en utrolig dårlig kombinasjon sammen dersom Iversen skal være en hengende spiss. Vi trenger enten Prica eller Iversen på topp og en hurtig spiss som kommer bak og tar i mot de ballene som stusses videre.
Jeg er helt enig i de som sier at vi tapte kampen og selv om det var tragisk av han start idioten så kan vi takke oss selv for å sleppe inn 2 mål, og Prica for å være utrolig uproff i den situasjonen. Dytting og snakke på seg kort er en uting. Kan ikke huske sist gang en dommer har omgjort en avgjørelse ("Ja men for faen da, så du ikke hvordan den dritten grep tak i ballene mine i feltet???? Dommer: oooo når du sier det på den måten så skal han få kortet/jeg skal stryke det jeg ga deg for dytten, selvfølgelig ba han om det"). |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.10.2009 12:10 Post subject: |
|
|
Det er kanskje ikke så merkelig at en føler seg større enn ligaen vi er tross alt et lag på et helt eget nivå i forhold til det andre skrotlagene. At vi itilegg er det med en kontinental stil istedenfor den engelsk inspirerte "kick - run" som i mange år har vært forgudet i Norge er nok også tungt å svelge. Myggen er Start supporter og reager som en Start supporter. Davy Wathne skal ha skryt for å vise Start spillerene sin motbydelige oppførsel, uansett umodent og helt blåst av Prica og reagerer slik i en "ubetydelig" kamp. En kunne vel heller grisbanket Goodson etter kampen.
En spillerbørs:
Jarstein 7: Som vanlig solid i det han foretar og våkent fremme og hindrer flere gjennomløp fra Start spillerene før det ble store muligheter. Den perfekte keeper for en toppklubb.
Lustig 6: Ivrig med fremover ,men slet litt med presisjonen i innleggene brukbar kontroll på siden sin.
Lago 7: Kongen bak der som gir motstanderene utrolig mye juling.
Stadsgaard 5: Svakest i forsvaret nok engang det siste kampene, jeg forventer mye mer av den elegante dansken som har et enormt potensial ,men som sliter med at han ofte feilposisjonerer seg for tiden og er sløv. Våkn opp, du kan bedre.
Dorsin 6: Se Lustig
Annan 7: Som vanlig omtrent sliter idag litt med at makkeren ikke er helt med og særlig da i andre da Strand desverre ikke har farten til å kunne rekke å være med i angrep samtidig som han gir Annan nok hjelp.
Demidov 5: Vinner noen dueller ,men slår konstant vekk ballen og påfører oss mange potensielt farlige kontringer.
Skjelbred 7: Strålende kamp hvor han som vanlig jobber godt defensivt ,men idag endelig kryddrer det hele med nydelige stikkere og flott passninger. Slik som vi liker å se han. Burde ha fått målet sitt da han satte passningen ut ifra Olsen i stanga.
Iversen 3: Mannen evner omtrent ingenting idag utenom å slå feilpassninger eller smelle skudd langt opp på tribunen. At han får lov til å fullføre 90 minutter idag er en skam. Det har irritert meg lenge nå at Iversen hindrer spillere som er bedre og med et langt større potensial å få sin beste plass på laget. Jf. Skjelbred og Konan. Mitt håp er at en eller annen championship klubb skal hente han i vinter da han etter min mening er der som Koppinen, Riseth, Basma, Hoftun med andre at dem hindrer progresjon for laget. Det er bare å se hva som skjedde med Vålerenga sitt spill og resultater at dem fikk vekk Hagen og Andresen.
Olsen 8 BB: Livsfarlig idag og skorer to flotte mål. Touchen sitter også mye bedre og er en konstant trussel for Start forsvaret. Jeg tror og håper at dette er starten på den "Olsen" vi kommer til å få se hele neste sesonge.
Prica 3: Det kan være liten tvil om at Prica er en humørspiller, er han i bra humør så er han tippeligaens beste spiss. Er han i dårlig humør bør han byttes ut etter 60 minutter. Viser at han har endel å jobbe med når det gjelder å holde hodet kaldt da han gir vekk straffe på slutten av kampen.
Roar Strand 4: Bedre enn mot Molde ,men fremdeles langt under det nivået jeg forventer av en Rosenborg spiller. Burde lagt opp nå da han faktisk har særdeles få gode kamper nå. Det samme som med Iversen gjelder også for Strand da han stjeler spilletid ifra Olsen, Traore og Henriksen. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.10.2009 12:20 Post subject: |
|
|
Jævlig irriterende å se oppførselen til Hulsker etter at Goodson hadde knuffet med Jarstein; han får lagkameratene til å bli liggende nede i et forsøk på å få Jarstein utvist.
 |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 05.10.2009 12:39 Post subject: |
|
|
Kjernens hyllest til hulsker måtte ha hørtes bra i går, også på TV? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 05.10.2009 13:20 Post subject: |
|
|
Matta mener RBK trenger kursing
- Matta mener dere trenger et kurs i ydmykhet?
- Om han holder slike kurs skal jeg stille opp, jeg, smiler Skutle. |
|
Back to top |
|
 |
clarkbent Junior
|
Posted: 05.10.2009 13:31 Post subject: |
|
|
Så den artikkelen der, nesten så jeg trakk på smilebandet da han sa at Goodson ikke overspilte. Lurer nesten på om han hadde på seg brillene når han så kampen. Forøvrig 90741380 er nummeret til denne gøyale karen, om noen ønsker å forklare han på en human måte at han ikke treffer helt med sine uttalelser. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 05.10.2009 13:51 Post subject: |
|
|
Hvor mange ganger er det ikke dytting i et felt som ender med at en eller begge spillerne faller, i f.eks. frisparksituasjoner eller cornere? Er det da slik at en dytt som ender med fall automatisk skal gi straffespark, burde det vært blåst mange straffer.
Jeg tviler på om det hadde blitt blåst straffe i går om ikke Nordvik-situasjonen var friskt i minnet til Øvrebø. Nordvik burde jo heller ikke fått straffe imot, da han fikk et slag mot seg i forkant, akkurat som Prica fikk en kraftig skubb mot seg. Synderne her er Goodson og Diouf, som overspiller og faller teatralsk bakover.
En annen ting er jo at det ofte skjer at en spiller blir felt innenfor 16-meteren, men dommeren lar det gå fordi spilleren uansett ikke ville nådd ballen. Burde ikke dette prinsippet blitt brukt i Prica/Nordvik-tilfellene også da? Ballen var jo uansett ute av spill, ettersom keeperen hadde den trygt i armene i begge tilfellene. |
|
Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 05.10.2009 14:27 Post subject: |
|
|
Ligger an til å bli en skummel trend dette her når spillerne ser at man blir belønnet for å være hestkuk og fremprovosere situasjoner.
Tror ikke det er tilfeldig at Goodson tar rennafart og kræsjer i Prica når ballen er flere meter unna, sikkert fått med seg cup-kampen han også.
Merkelig av Øvrebø og ikke gi rødt til Prica, fryktelig dårlig nivå på norske "toppdommere"? |
|
Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 05.10.2009 14:30 Post subject: |
|
|
Syntes dette er en merkelig regel. I frispark/corner situasjoner oppstår, som brady sier, slike situasjoner hele tiden, men da skal det ikke blåses fordi "ballen ikke er i spill"? Det er da mye større kamp om ballen i disse situasjonene (løp, posisjonering osv) enn når keeper har ballen i fast grep. Ellers syntes jeg Gdson er den mest usportslige spilleren jeg har sett på lenge. Han skaper alle situasjonene med provokasjon, og filmer så man skulle tro han er fra Hollywood (det er han vel kanskje også?). Han får jo Kovac til å virke som mor theresa. Jævla drittspiller. (og Øvrebø er skalla ) _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore! |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 05.10.2009 14:37 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Jævlig irriterende å se oppførselen til Hulsker etter at Goodson hadde knuffet med Jarstein; han får lagkameratene til å bli liggende nede i et forsøk på å få Jarstein utvist.
 |
Så Wathne også nevnte dette, men er du sikker på at det ikke var for å holde dem unna, slik at de ikke skulle foreta noen hevnaksjon? Mer sånn "vi har fått straffesparket vårt, slapp av nå"? Greit at Hulsker er en drittsekk, men kan han være SÅ gjennomført da? |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 05.10.2009 14:41 Post subject: |
|
|
Jeg tviler ikke et sekund på at han er det. Faen for et rævhøl. |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 05.10.2009 14:41 Post subject: |
|
|
I går syntes jeg det var idiotisk av Prica å dytte Goodson, og jeg mente det var feil fokus å skylde på dommeren. Etter å ha sett nøyere på TV-bildene har jeg endret syn. Jeg forstår Prica godt: Goodson tar springfart og løper inn i ham helt bevisst. At Prica dytter tilbake er ren refleks. En ser også at Øvrebø peker (som jeg tolker som at han dømmer straffespark) tvert når Prica begynner å dytte, lenge før Goodson faller.
En kan spørre seg hvorfor han dømmer straffespark så raskt, særlig når Jarstein har ballen i hendene? Jeg gjetter at, som andre har påpekt, situasjonen med Nordvik har ligget i bakhodet hans, og han tar seg ikke akkurat tid til å vurdere situasjonen. Jeg ville ment det var mer naturlig å gi kort til begge spillerne, og ikke dømme hverken straffespark eller frispark.
Alt i alt en kamp som RBK burde rodd i land. Men vi slapp oss ned for mye på slutten og ga dem muligheten til å utligne. Straffesituasjonen er bare hinsides.
Jeg la merke til at glisene i TV2-studio stod i taket etterpå. de hadde bare ventet på en mulighet til å bruke ordet "attityd" mot oss...
Men den som ler sist ler best, og vi vant gullet!!!  |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 05.10.2009 15:23 Post subject: |
|
|
All den tid ballen er i spill er det irrelevant om Jarstien har ballen i beina, hendene, øret eller ræva. Synes ikke vi har noe å klage på. Øvrebø ser ikke (antar jeg) dytten Prica får, og det Prica gjør er i seg selv en klar straffe. Prica burde dog hatt gult kort, akkurat som Nordvik. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 05.10.2009 15:24 Post subject: |
|
|
Fin oppsummering av hall, er enig i den, men er ikke sikker på om det holder å definere ballen som ute av spill når keeper har den.
Det må begynne å ringe en bjelle når regler blir misbrukt på denne måten.
I forhold til offsideavgjørelser har de etterhvert skjønt at intensjonen med regelen er slik at det ikke bør blåses av om spillere som ikke er involvert i spillet teknisk sett er offside. Dette har etterhvert blitt presisert i reglene.
Latterlig nok ser det ut til å være nødvendig med en presisering også for reglene omkring straffespark, selv om jeg hadde et håp om at situasjonen med Nordvik var en engangshendelse. Intensjonen med regelen om straffespark er selvfølgelig å straffe overgrep mot spillere som er involvert i spillet, ikke å slå ekstra hardt ned på krangling som tilfeldigvis skjer i straffefeltet. Hvis ballen er i hendene på keeper, eller spillet foregår et helt annet sted på banen, så burde det være revnende likegyldig om spillere krangler i midtsirkelen eller i straffefeltet eller utenfor banen for den saks skyld. Den typen forseelser burde føre til gule og røde kort, men hverken frispark eller straffespark. Frispark og straffespark burde være forbehold forseelser som er relatert til spillet.
Det eneste jeg kan se for meg som ville vært enda mer komisk ville vært om Prica hadde falt etter den første dytten fra Goodson, og Øvrebø hadde gitt gult kort og straffe for filming.
Jeg tror ikke fotballen er tjent med regler som gjør det verdt forsøket å prøve å skape kvalm inne i straffefeltet til motstanderen på slutten av viktige kamper. |
|
Back to top |
|
 |
tokik Proff

|
Posted: 05.10.2009 15:26 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Jævlig irriterende å se oppførselen til Hulsker etter at Goodson hadde knuffet med Jarstein; han får lagkameratene til å bli liggende nede i et forsøk på å få Jarstein utvist.
 |
Ikke nok med det. Øvrebø blåser etter døtten fra Rade, men markerer ikke for straffe. Hulsker går bort til Øvrebø for å ytre noe (f.eks. Minne han om hva som ble dømt i *!*-VIF), så marker Øvrebø for straffe. |
|
Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 05.10.2009 15:39 Post subject: |
|
|
Begynner å bli lang den lista over hat-klubber for min del...
Molde, Brann, Vålerenga, LSK og nå Start.
Riktignok bare Hulsker og Goodson som irriterer meg, samt Myggen og Svein Mathisen.
Skal sies Start spilte bra igår og står respekt av at de turte å spille sitt eget spill og ikke slippe seg ned. Det gjorde derimot vi og rota bort hele skiten |
|
Back to top |
|
 |
Sutrekopp Junior
|
Posted: 05.10.2009 15:43 Post subject: |
|
|
Vemundo wrote: |
Jeg tror ikke fotballen er tjent med regler som gjør det verdt forsøket å prøve å skape kvalm inne i straffefeltet til motstanderen på slutten av viktige kamper. |
Så var det dette med å pisse i eget reir...
Det er faktisk Prica som starter det hele med å gi Goodson et realt kakk i foten i forkant... |
|
Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 05.10.2009 15:54 Post subject: |
|
|
Hadde Prica falt når Goodsun hadde dyttet han hadde RBK fått frispark... |
|
Back to top |