English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hamrén
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 173, 174, 175  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EGA
Veteran

PostPosted: 27.09.2009 22:17    Post subject: Reply with quote

Ubeseiret så langt hvorav 7 uavgjorte kamper.
Men det kunne vært bedre og mer overbevisende.
Hamren sine prioriteringer er til dels sjokkerende.
Det mest graverende:
Strand til fordel for Traore.
Ivers med ubegrenset tilllit når vi ser hvor mange gode unggutter vi har.
Det samme med PCS som har fått frikort.

Hva ligger bak?
Back to top
View user's profile Send private message
Trondheim
Veteran

PostPosted: 27.09.2009 22:30    Post subject: Reply with quote

Er du ikke fornøyd med Hamrèn??
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 27.09.2009 22:33    Post subject: Reply with quote

EGA, gå og legg deg.

GJØK!!

- Torgeir Børven
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.09.2009 22:37    Post subject: Reply with quote

Jeg syns også at det mest kritikkverdige rundt Hamrén er laguttakene hans. De smaker av et på forhånd fastlåst hierarki.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 27.09.2009 22:38    Post subject: Reply with quote

Hamren er ekstremt resultatfokusert, noe som har vært viktig. Ivers er viktig defensivt og en matchvinnertype. Hyppige endringer på bakgrunn av formsvingninger kan slå negativt ut. Jeg tror ikke RBK hadde vært så trygge om man hadde skiftet titt og ofte.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 27.09.2009 22:40    Post subject: Reply with quote

Det er ikke det at man ikke skifter. Problemet ligger i at spillere blir plassert på feil plass på banen fordi noen 'står foran i køen' for å få spille på favorittplassen sin. Samtidig blir f.eks. Strand og Savolainen valgt gang på gang foran Traoré. Ufattelig.
Back to top
Asbøll
Proff

PostPosted: 27.09.2009 22:41    Post subject: Reply with quote

Vel godt mulig det har vært for den langsiktige utviklingen til traore at han har blitt satt bak i køen grunnet oppførselen sin på starten av sesongen. Nå spiller han hvertfall 100% i hvert minutt.
Brady
Veteran

PostPosted: 27.09.2009 22:42    Post subject: Reply with quote

Har Traoré ikke gitt 100% noen gang da?
Back to top
Asbøll
Proff

PostPosted: 27.09.2009 22:47    Post subject: Reply with quote

Ikke møte på trening og halvhjertet innsats på trening er da ikke 100%.
Brady
Veteran

PostPosted: 27.09.2009 22:54    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner ikke til detaljene der, men etter at Tettey forsvant har han iallfall vært bra i innhoppene sine, og da bør han snart få plassen som ble ledig.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 27.09.2009 22:56    Post subject: Reply with quote

Ser ingen grunn til å stille for mange spørsmål ved vurderingene når man ser resultatene. Vi så ifjor at vi blir litt for spede uten noen klare bærebjelker i laget. Antakelig er det viktig defensivt at vi har Ciljan og Ivers på banen selv om de har vært såder. Og Traore er nok en farligere mann defensivt enn Savolainen. Strand er mer diskutabelt kanskje, men vi har vel nok ungt på banen også.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.09.2009 23:07    Post subject: Reply with quote

Traoré er da ikke farligere defensivt enn Savolainen. Det er fri fantasi fra din side. I kampen i dag så vi spesielt mot slutten av førsteomgangen at Savolainen ikke orket å ta returløpene. I tillegg har han dårlig nærteknikk, dårlig fysisk styrke, og mistet derfor ballen i farlig posisjon mange ganger.

Traoré har jo bevist mot topp motstand (Valencia) at han holder defensivt i en midtbanerolle (kant i diamant). Han har også god nok teknikk til ikke å miste ballen veldig ofte, har trygge pasninger, gode taklinger og mer løpskraft enn Savolainen.

Jeg kan ikke med beste vilje se hvordan Savolainen er et tryggere defensivt valg enn Traoré, så lenge sistnevnte ikke kjører salto eller ruller rundt på frispark imot.

Å ikke se noen grunn til å stille spørsmål så lenge resultatene er bra, syns jeg er et rart utgangspunkt. Det er ikke akkurat det høyeste europeiske nivået vi snakker om her. Det er en Tippeliga i økonomisk krise som neppe har sin beste utgave i år.

I Europa falt vi igjennom mot et lag vi regnet med vi var bedre enn, om det skulle være glemt. Ikke over en enkeltkamp, men to kamper, der vi kjørte samme håpløse taktikk i begge kampene.

Det er mye å sette fingeren på selv om vi vant Tippeligaen. Husk at vi vant i 2004 og 2006 også, uten at årene etter ble noen suksess akkurat. Manglet de kritiske røstene?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 27.09.2009 23:24    Post subject: Reply with quote

Lov å stille spørsmål er det vel, men 2004 og 2006 er lite sammenliknbare. Da fikk vi gull uten å være så solide selv. Traore har knallgode enkeltkamper, men gjør det av og til for fint. Savo har hatt gode innhopp og vist at han gjør ting enkelt. Han gjorde seg ikke bort idag heller, men alltid lettere å se svakhetene hos de man selv ikke ville hatt på banen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 27.09.2009 23:33    Post subject: Reply with quote

Jeg syns faktisk veldig mye ligner på høsten 2006. Da også hadde vi mye flyt, var solide defensivt og vant jevne kamper.

Nå gjelder det å ikke la de etablerte spillerne sovne.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.09.2009 23:43    Post subject: Reply with quote

- Det grusomme maset om dårlig fotball gjør meg jævlig trist
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 27.09.2009 23:47    Post subject: Reply with quote

Høsten 2006 var kanskje ikke helt ulik, men fundamentet er et helt annet. Jeg manet til langsiktighet og ikke gullambisjoner foran 2007, men det utgangspunktet er et ganske annet nå. Da måtte fokus være å fortsette generasjonsskiftet. Nå kan vi ha et større fokus på sportslig utvikling av dem vi har.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.09.2009 00:17    Post subject: Reply with quote

Forskjellen var autoriteten som Tørum manglet kontra Hamrèn og Høgmo skal ha stor ære for det gullet og hadde ikke han sluttet så tror jeg 2007 sesongen hadde blitt bedre, selvom Høgmo langt ifra er på nivå med Hamrèn så hadde han en tyngde som gjorde at ihvertfall fikk frem et budskap til spillerene. Nå er det på tide å begynne å tenke på neste sesong og det viktigste er at vi får ordnet nye kontrakter til vårt nøkkelpersonell og begynner å legge en plan på hva skjer hvis den eller den forsvinner.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 28.09.2009 00:19    Post subject: Reply with quote

Jepp, ny kontrakt til Hamrén er første pri!
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 28.09.2009 00:28    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Jeg syns faktisk veldig mye ligner på høsten 2006. Da også hadde vi mye flyt, var solide defensivt og vant jevne kamper.

Nå gjelder det å ikke la de etablerte spillerne sovne.

Bortsett fra at jeg i 2006 hadde følelsen av at det var mulig å tape kamper i serien. Det har jeg ikke lenger i år! RBK
joakleis
Veteran

PostPosted: 28.09.2009 00:32    Post subject: Reply with quote

Nå som seriemesterskapet er avgjort er jeg veldig spent på hvordan vi opptrer i de resterende kampene. Men all sannsynlighet tilsier at Hamrén vil holde spillerne like skjerpet i de fire kampene vi har igjen, som i de 26 kampene vi har spilt.
Brady
Veteran

PostPosted: 28.09.2009 00:47    Post subject: Reply with quote

Jeg håper at vi gir blaffen i resultatene, og forsøker å utvikle det offensive spiller, samt lar de yngre spillerne få slippe til i de resterende kampene.

Jeg ser f.eks. ikke noe poeng i at Roar Strand skal spille noe mer i år. Gi ham heller tidlig ferie, slik at han kan være restituert og opplagt til å gå på en ny forsesong med hard trening.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 28.09.2009 01:31    Post subject: Reply with quote

Folk som sitter og skriver om at de ikke liker laguttakene til Hamrén, samme kveld som han har sikret seriegull til klubben igjen på det mest suverene vis...

Jeg lar det være med den kommentaren.
sunnhetsmannen
Senior

PostPosted: 28.09.2009 01:38    Post subject: Reply with quote

Fint at han får slappe av nå fra alt maset og bare kan nyte.
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 28.09.2009 01:49    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Jeg håper at vi gir blaffen i resultatene, og forsøker å utvikle det offensive spiller, samt lar de yngre spillerne få slippe til i de resterende kampene.

Jeg ser f.eks. ikke noe poeng i at Roar Strand skal spille noe mer i år. Gi ham heller tidlig ferie, slik at han kan være restituert og opplagt til å gå på en ny forsesong med hard trening.

Du ville ha Nordvik som fast på laget i stedet for Lago.

Du vil ha Traore inn sentralt for Savolainen (som du ikke finner noe positivt med). Savolainen spilte vel en 17-18 kamper i år som defensiv midtbane for Tampere, og det er kanskje den eneste posisjonen han kan spille på. Skal han ha en posisjon i laget, så er det der, mens Traore har et større teknisk register og kan spille på flere posisjoner, ikke minst langs venstre kant (og i dag på høyresida). Synes Savolainen fortjente en sjanse fra start i den posisjonen han ble hentet til RBK for å spille i, og jeg synes også han kom brukbart ifra det i en kamp hvor Rosenborg slet i en hel omgang.

At han lar Strand spille kan en vel stille spørsmålstegn ved når en ser hans prestasjoner i kamper som dagens, men Strand springer mest av alle, ofrer alt, og er kapteinen. Han er også den med mest erfaring, så det er nok en tanke bak valget av Strand...

Hamren hadde èn oppgave i år, og det var å oppnå resultater, noe han også har klart, blant annet fordi klubben desperat trengte resultater etter flere dårlige sesonger. Eneste minuset er taktikken og resultatet i E-cup, men det får så være. Måten RBK har vunnet serien på taler for seg.

Han har også gitt flere unge spillere muligheten til å vise seg frem med innhopp, og han har tidligere gitt f.eks. Sellin flere sjanser. De som er unge og i klubben må vise at de er gode nok på trening, så får de sjansen. Vanskeligere er det ikke. Å skulle spilt på disse spillerne erfaring slik man gjorde med Tettey og Skjelbred fra 2005 og fremover ville ha påvirket resultatene, både i enkeltkamper og moralen i laget om man hadde fått flere tap. Så nei, Nordvik må vise at han er god nok i Vålerenga, og juniorene må ståm på og vise seg frem. Er de gode nok blir de satset på og matchet fornuftig. Hamrèn må bygge sten på sten, og han har sikkert rett i at flere av disse spillerne vil være gode nok for førsteelleveren om en 3-4 år. Om RBK har en 4-5 unge trøndere på laget om 3-4 år, så er også generasjonsskiftet gjenomført, og skulle Hamrèn samtidig levere topp resultater, så skal klubb og supportere være ham evig takknemlig!

Rosenborg har vunnet serien overlegent, spiller trygt, skårer mest, og lar talentene få slippe til. Da er det nesten litt frekt å kritisere Hamrèn. Jeg tror laget kommer til å være enda bedre neste år, og spille enda bedre angrepsfotball enn det laget til tider har vartet opp med i år.

Har stor troa på Hamrèn, og det er bare å gratulere mannen for den jobben han har gjort.
Back to top
Tangen1986
Senior

PostPosted: 28.09.2009 02:08    Post subject: Reply with quote

Synes det blir feil og rette for mye kritikk mot Hamrèn rett etter at vi har sikret et overlegent seriegull på Røkkeløkka. Han har gjort en fenomenal jobb, men dette med Traore er jeg enig i. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor alle mann og hvermannsen blir prioritert foran han. Han er nok ingen opptimal ving, men likevel uendelig mye bedre enn Skjelbred og Strand som merkelig nok blir prioritert foran.
Like så er jeg rimelig trygg at han er et minst like godt alternativ på defensiv midtbane som Savolainen. Sistnevnte visste i dag at han ikke holder nivået som trengs i et slikt toppoppgjør. Han kan sikkert gjøre en grei jobb mot de dårligere lagene, men må holdes unna toppkampene.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 173, 174, 175  Next
Page 81 of 175

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb