| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 05.08.2005 13:00 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | - Man skal selvsagt ikke legge for mye vekt på enkeltspillere, men Ørjan er nok mer savnet enn man kanskje tror. Jeg tror nok noe av årsaken til den dystre statistikken er at ingen kan erstatte hans måte å løse rollen på, sier Perry.
[/url] |
Det er mange som kan erstatte Ørjan, men problemet er at Perry har brukt Solli i den sentrale rollen i hele år, og Solli er rett og slett ikke god nok til å fylle denne rollen slik RBK spiller (se innlegg under 'Solli atter en gang'). |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.10.2005 16:38 Post subject: Ørjan Berg |
|
|
Jeg må ærlig innrømme at jeg langt i fra stilte meg negativ da Ørjan i vinter/vår vurderte muligheten til å gå gratis til Glimt ved nyttår. Derfor var jeg likeledes skeptisk da han til slutt fikk en ny toårskontrakt med RBK.
Hva som var Ørjans begrunnelse for å velge og bli i RBK, er jeg usikker på, men det er ikke umulig at fam. Berg har begynt å gro fast i Trondheim etter seks (nye) år. Samtidig viste det seg allerede tidlig i vår at Glimt ville (bli svært nærme å) rykke ned.
Jeg må imidlertid si at jeg er redd for at Ørjan vil få en trist avslutning på karrieren. Skadene har bare blitt flere og hyppigere, og det viser seg at det gror seint i gamle bein. Pga. dette/samtidig (helst begge deler) sliter han med å komme opp i god kampform. Bevegelsene går tregere, og det blir både unødvendige balltap og frispark i mot.
Konkurransen på midtbanen er stor i øyeblikket, og det varsles ytterligere spillerkjøp til vinteren. I løpet av sesongoppkjøringa kan Ørjan fort komme lengre og lengre bort fra fast plass.
Derfor ser jeg ikke bort i fra at en overgang til Glimt i januar kan være det beste for alle parter. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 06.10.2005 16:41 Post subject: |
|
|
100% enig med Dem der!  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2005 16:44 Post subject: Re: Ørjan Berg |
|
|
| 2mas wrote: | | Derfor ser jeg ikke bort i fra at en overgang til Glimt i januar kan være det beste for alle parter. |
Det er veldig trist, like trist som med Hoftun, men det er vel det eneste rette. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 06.10.2005 16:50 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Ørjan har fortsatt to og et halvt år igjen på Lerkendal, da...
Ytterligere diskusjoner rundt emnet: Ørjan Berg |
joa, men ser for meg en situasjon der skaden ikke går over og derfor drar han til bg når vinduet åpner. |
|
| Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 06.10.2005 17:06 Post subject: |
|
|
men er egentli Ørjan Berg noe annet en skada for tida, syns han har vært skadet stort sett i hele år.. er han for gammel rett og slett? eller bare uheldig?  _________________ Bring him home! |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 06.10.2005 17:36 Post subject: |
|
|
| 2my wrote: | men er egentli Ørjan Berg noe annet en skada for tida, syns han har vært skadet stort sett i hele år.. er han for gammel rett og slett? eller bare uheldig?  |
De fleste idrettutøvere som legger opp, legger opp fordi at en lang idrettskarriere gir mange skader som gjør det nødvendig/fornuftig å legge opp. De legger vanligvis ikke opp fordi at de har blitt så gamle at det fysiske ellers ikke holder mål. Kroppen kan yte nok den fram mot 40 års alder om motivasjonen er topp og skadene har uteblitt.
Ørjan blir ikke satset på av Høgmo framover det kan dere være sikker på. Han får selv velge mellom å være backup for en yngre spiller eller å legge opp/gå til Glimt...tror nå jeg.
Han kan være en grei reserve neste år i mine øyne, men vil da frata Tettey samme mulighet, så Ørjan har nok kun noen få kamper igjen i RBK om en tenker helhetlig/langsiktig. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 06.10.2005 18:08 Post subject: |
|
|
| Da han ble ansatt, nevnte Høgmo at det fristet å få være trener for Ørjan Berg. Hvis Berg er frisk, vil han nok bli satset på til neste år også. Og det gjør ikke meg noe, så lenge han faktisk ER frisk over tid..Fungerer Ørjan, fungerer også Rosenborg. I år har det ikke vært bra nok mao. Pga. skader og manglende trening. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.10.2005 19:02 Post subject: |
|
|
| Forhåpentligvis blir ingen som ikke er frisk eller god nok satset på av Høgmo. Jeg tror han har såpass integritet at han kommer til å skjære i gjennom. Det har han jo allerede gjort på flere områder i klubben som sådan. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 06.10.2005 19:58 Post subject: |
|
|
Uansett hva som skjer så har Ørjan gjort jobben sin for RBK og han bør respekteres for enhver avgjørelse han måtte komme til å ta.  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 06.10.2005 21:41 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner stadig mindre av hvorfor RBK skrev ny kontrakt med Ørjan og Ørjan skrev ny kontrakt med RBK. Jeg er fortsatt av den formening at Ørjan burde ha latt dette være sin siste sesong i RBK-trøya og vendt nesa nordover for å spille sine siste år av karrieren sammen sin bror i Glimt-trøya. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
blubbin Rutinert
|
Posted: 07.10.2005 00:01 Post subject: Re: Ørjan Berg |
|
|
At Ørjan Berg fikk toårskontrakt må sees på som en skandale nesten, men bare nesten, like stor som at Frode Johnsen fikk tre(!)årskontrakt, hvis ikke den var enda lenger:P
Ingen som lærte av Skammelsrudsaken tydeligvis. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.10.2005 00:23 Post subject: |
|
|
| Det første Åge Hareide gjorde da han ble RBK-trener var å bruke tid på hvem som skulle få bli med videre. Han tok den tunge avgjørelsen å fortelle Bent Skammelsrud at "din tid på Lerkendal matta er over" , og spør du Bent i dag, så sier han at han er glad at han avsluttet karrieren før den buttet nedover. Dette hadde / har også Høgmo anledning til, og som en trener som kommer utenfra RBK-systemet, og har ikke det lange forholdet til klubb og spillere,så burde det være lettere å ta vanskelige avgjørelser, enn en trener med årelang fartstid i RBK. Å nå mener jeg at det er en rett tid å fortelle Ørjan Berg "at tiden din er over her, men vi ser ingenting i veien med at du går til en annen klubb, hvis du ønsker". |
|
| Back to top |
|
 |
Kafanskavimedhan Rutinert

Joined: 25 Apr 2005 Posts: 774 Location: Falkenberg, Sverige
|
Posted: 07.10.2005 01:50 Post subject: |
|
|
det er ikke tvil om at Ørjan Berg har gjort jobben sin for Rosenborg, og en skadefri Ørjan berg i toppform er det verdensklasse over... men visst han ikke kommer tilbake vil jeg bare takke Ørjan Berg for alt det flotte han har gjort for Rbk...  _________________ Bring him home! |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 07.10.2005 18:50 Post subject: |
|
|
| Stor honør til Ørjan, men han må i likhet med Erik, forstå at hans tid er over. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.10.2005 23:25 Post subject: |
|
|
Vi normenn må være jævlig naive hvis vi mener at Ørjan Berg holder "verdensklasse på sitt beste"... Hvorfor har han bare spillt i bakgårdklubber da, hadde Ørjan holdt høy europeisk klasse så hadde han spillt i enn bedre klubb en Rosenborg... Fotball verden er full av brasilianere og argentinere som holder mye høyere !! Jeg kan være med på at Ørjan Berg har holdt høyt tippeliganivå på sitt beste, ikke noe mer...
Men nå er Ørjan mer skadet enn han er frisk, og spillet er middelmådig også, så nå er det på tid å la han gå... |
|
| Back to top |
|
 |
Jalla Junior
|
Posted: 08.10.2005 07:27 Post subject: |
|
|
Toppnivået til Ørjan kom jo etter at han var 30, og da er jo ikke de store klubbene så ivrig på å kjøpe ham. hvis Ørjan hadde vært 25 år nå og hatt like høyt nivå som da han var 30+, er det sikkert at han hadde blitt etterspurt.
Men jeg mener ikke at han var verdensklasse. |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 08.10.2005 08:25 Post subject: |
|
|
Husker en engelsk champions league-kommentator for noen år tilbake:
"Berg is definately the best box-to-box player I have seen in this entire tournament!"  |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 08.10.2005 08:35 Post subject: |
|
|
| Ole-m wrote: | | Toppnivået til Ørjan kom jo etter at han var 30 |
jepp! rbk spilte en kamp mot glimt, og i etterkant uttalte Eggen at Ørjan hadde vært sensasjonell... dermed ble han hentet til trondheim, og han fikk umiddelbart vist hvor god han var i CL. Da var han allerede 31 år... (han er født i 1968, og kom til RBK sesongen 1999)
Fra 1999 og noen år fremover var Ørjan god nok til å spille i hvilken som helst klubb i verden...! Hadde han vært noen år yngre (eller hadde klubbene i europa visst hvor bra han bar alderen) så hadde han havnet i en storklubb med èn gang...! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.10.2005 09:10 Post subject: |
|
|
| fubar wrote: | Husker en engelsk champions league-kommentator for noen år tilbake:
"Berg is definately the best box-to-box player I have seen in this entire tournament!"  |
Tøft!
Jeg er forresten helt enig i at Ørjan Berg holdt verdensklasse på sitt beste. Dumt å tro at alle brasilianere og argentinere er overmennesker.
EDIT: En annen grunn i tillegg til alderen for at han ikke ble solgt, er jo at han spilte i Rosenborg og Tippeligaen. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 08.10.2005 11:30 Post subject: |
|
|
| Nå er vel alle brødrene Berg veldig gode spillere :I. Hva skjedde med Arild forresten? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.10.2005 11:32 Post subject: |
|
|
| Psykiske problemer eller noe sånt, tror jeg. Litt usikker. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 08.10.2005 12:43 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Psykiske problemer eller noe sånt, tror jeg. Litt usikker. |
google litt kankje før du spekulerer ? kronisk kvikksølvforgiftning _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.10.2005 12:59 Post subject: |
|
|
| Litjeggen wrote: | | attach wrote: | | Psykiske problemer eller noe sånt, tror jeg. Litt usikker. |
google litt kankje før du spekulerer ? kronisk kvikksølvforgiftning |
Det som lå bak i hjernebarken og demret, var at Arild la opp 20 år gammel i 1995, fordi han var lei av fotball. Det jeg ikke husket, var at han gjorde comeback etter det. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 08.10.2005 14:54 Post subject: |
|
|
Han hadde en eller annen sykdom tror jeg.. _________________
 |
|