English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rune Almenning Jarstein
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
torerik
Veteran

PostPosted: 24.09.2009 00:35    Post subject: Reply with quote

Nå snakket vel kristobal om det at mange mente Jarstein ikke hadde noe i klubben å gjøre og burde selges, ikke at det ble påpekt at han spilte dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
eirikstokke
Junior

PostPosted: 24.09.2009 08:49    Post subject: Reply with quote

At olsen fikk tittel som banens beste i går, var helt feil. Jarstein skulle ha fått den, sånn som han reddet i går. så det er sagt..
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 27.09.2009 15:36    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvorfor det har vært så stille rundt kontraktfornyelse angående Jarstein? Med bare 1 år igjen av kontrakten så må vel det begynnes snart?

- Torgeir Børven
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 27.09.2009 15:39    Post subject: Reply with quote

Plagsomt at man ikke signerer spillere med fireårskontrakter eller lengre når de blir signert. Det ender ofte opp med at de underpresterer i sesong én, presterer meget bra i sesong to og da vil de ikke forlenge fordi de har tro på å bli kjøpt enten etter sesong to, i løpet av sesong tre eller gå som bosmann.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.09.2009 10:04    Post subject: Reply with quote

– De har så vidt vært i kontakt med min agent, men det er for tidlig å forhandle. Jeg vil avvente litt, innrømmer skiensgutten.

En del av forklaringen er seriemesterens flørt med svenske Daniel Örlund. AIK-keeperen skal være ønsket etter sesongen, skriver vg.no.

– De henter garantert en keeper. Sånn er det bare. Espen Johnsen og Aleksander Lund Hansen forsvinner trolig, og en klubb som Rosenborg vil naturligvis forsøke å hente så gode spillere som mulig. Det er bare en utfordring, forsikrer Jarstein.

Les mer: Drøyer ny avtale
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 30.09.2009 11:48    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er litt usikker angående Jarstein. Han har vært veldig god en periode nå, men jeg er ikke så sikker på at man nødvendigvis vokser av seg tabbene, mao tror jeg det kan komme en ny tabbeperiode. I utgangspunktet foretrekker jeg en mer stabil keeper. Men han har jo som sagt vært god i det siste...
Back to top
Angriff
Proff

PostPosted: 30.09.2009 12:06    Post subject: Reply with quote

Han har gjort mange feil, men han er en svært offensiv keeper. Da blir det noen flere feil, men han avverger på den måten mange situasjoner som kunne ha blitt farlig. Siden de ikke blir farlige, blir de heller ikke lagt merke til. Dette kommer i tillegg til fenomenale redninger og gode returer. Det har vært en del tabber, og selv om de ikke forsvinner, mener jeg Jarstein er en bra keeper for Rosenborg. Dessuten tror jeg han har kommet styrket ut av tabbeperioden, slik at det blir lenge mellom tabbene i fremtiden.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.09.2009 12:18    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke tvil en plass, mannen tippeligaens soleklart beste keeper og det blir lengre og lengre mellom feilene. Hvis vi kjøper en spiller for 12 millioner og lar han gå som bosman etter 3 år er det noe alvorlig galt i hvordan en tenker økonomi iforhold til spillerkjøp. En kjøper ikke så dyre spillere i relativt ung alder uten å gi dem lang kontrakt. Uansett hvor er "gutsen" til Jarstein han burde ha nok tro på seg selv til å tro at han skal kune klare å danke ut en ny konkurrent.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 30.09.2009 16:40    Post subject: Reply with quote

Ny kontrakt må ordnes. Tippeligaens suverent beste keeper
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 30.09.2009 16:49    Post subject: Reply with quote

Jarsteins offensive stil i feltet kombinert med Stadsgaards fart og Annans defensive overlegenhet på norske midtbaner gjør oss overlegent best defensivt i norsk fotball. Jeg vil helst beholde alle tre for all fremtid.

Jarstein gjør veldig få tabber i forhold til alle situuasjonene han avverger i feltet. Motstanderne får færre avslutninger og alle bør være fornøyde. En keeper skal ikke bare stole på seg selv, men også medspillere, derfor kommer han bare til å vokse i RBK. Hvis gutten spiller like bra som denne høstsesongen (toppet med kampen mot Molde) neste sesong kommer han til å bli hentet til en europeisk toppklubb, garantert!
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 20.10.2009 20:24    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/incomin...153463.ece

Mini velger seg Jarstein. Respektabelt valg imo.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.11.2009 00:16    Post subject: Reply with quote

Ikke noe nytt:

- De har spurt meg om jeg vil forlenge, men jeg har satt det litt på vent. Jeg får se an situasjonen utover 2010, så får jeg vente å se, sier Rune A. Jarstein til NRK.

Les mer: Jarstein vil ikke forlenge

Det interessante er hva RBK tenker å gjøre. Hirschfeld ble solgt da han tok nøyaktig samme valg.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.11.2009 00:27    Post subject: Reply with quote

Sett han på transferlisten, utlandsplanene hans kan få en kraftig knekk hvis han ikke blir solgt vinter og må tilbringe en hel sesong på benken i Rosenborg.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.11.2009 00:35    Post subject: Reply with quote

Til Jarsteins forsvar så stemmer fort opplysningene om at Örlund skrev under allerede i juli. I så fall forstår jeg at han ble litt skeptisk til å forlenge, såfremt at RBK begynte forhandlingene i etterkant.
Back to top
RBKdesi
Proff

PostPosted: 13.11.2009 00:46    Post subject: Reply with quote

Synes det er latterlig å bare tilby 3 års kontrakter når man skal tenke langsiktig. Uansett utfall om flopp eller suksess, så sitter RBK igjen med svarteper i forhandlinger med andre klubber. Når man betaler 10 mil for en spiller, så signer de for 4 år minst!
Back to top
olaola80
Senior

PostPosted: 13.11.2009 00:47    Post subject: Reply with quote

Vi må også huske at det skal inn en ny trener i klubben i Jarsteins siste år. Kanskje han vil ha litt is i magen til RBK har trenerkabalen klar? Må jo huske at på keeperplassen er man enten førstevalget eller ikke, så jeg skjønner godt at han venter på å få ting på plass.
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 13.11.2009 00:56    Post subject: Reply with quote

Det er greit nok å ha utfordring på keeperplassen, men her må RBK prøve å tenke litt økonomisk.

Jarstein ble kjøpt for 10-15 millioner for ikke så lenge siden og godtok videre en treårs-kontrakt. Jeg synes det er merkelig at de da henter Örlund, som er en såpass god keeper, noe som kan medføre at Jarstein faktisk ikke ønsker å forlenge med RBK. Jeg vil derfor anta at RBK sitter igjen med en lavere sum enn hva de kjøpte Jarstein for.

I tillegg har RBK to meget gode keepere i ALH og EJ. Sistnevnte er det et meget stort potensiale i og EJ har ikke sagt seg motvillig til å fortsette i RBK. Ettersom ALH har gått ut offentlig å publisert sin motvillighet til å være andrekeeper, synes dette ikke å være en potensiell løsning.

Jeg ville personlig behold EJ, ikke hentet Örlund og forlenget med Jarstein.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.11.2009 10:59    Post subject: Reply with quote

– Jeg har fått beskjed om at de vil forlenge, men jeg vil avvente det. Jeg skriver ikke under ny kontrakt dette året, og det kan bli sommeren før jeg eventuelt gjør det, sier Jarstein.

– Hvorfor vente?

– Fordi klubben skal hente en ny keeper. Jeg trives veldig godt her, men det viktigste for meg er at jeg spiller. Jeg kan ikke skrive under for tre år så plutselig er jeg på benken. For benken har jeg absolutt ingen planer om, og jeg må tenke på meg selv. Det tror jeg folk forstår, sier han.

Les mer: Jarstein stresser ikke med ny RBK-kontrakt

Keenoir i Iversen-diskusjonen wrote:
Jeg er skuffet over å se at jeg hadde rett om Jarstein og Ørlund har mye å leve opp til skal dette ikke se ut som en blemme ifra Hoftun som istedenfor å beile etter ny keeper i sommer burde heller overbevist Jarstein om ny kontrakt.

Tja, i en ideell verden. Men Jarstein visste jo at Lunna og Johnsen var på utgående kontrakter, og forsto derfor at en ny konkurrent var på vei inn. Altså har nok usikkerheten hans vært der lenge.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 13.11.2009 11:56    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner Jarstein godt jeg. Det skal ikke mye til før du blir benket for en lang periode. En liten skade og en Örlund som står bra, og han har mistet keeperplassen for resten av kontraktsperioden hvis alt går til helvete. Jarstein er alt for god til bare å stå cup og RBK2-kamper.

I tillegg er det ny trener på gang, og hva vet Jarstein om hvem han vil ha som førstekeeper?

To veldige gode keepere er en utfordring å håndtere både for keeperne selv og for treneren. En av dem vil garantert være misfornøyd så lenge de har ambisjoner. I slike situasjoner er det jo ikke uvanlig at en av dem drar videre til nye jaktmarker. At Jarstein er realistisk nok til å forstå at han kan bli sittende igjen med svarteper er i mine øyne forståelig. Selv forventer jeg at begge tar opp hansken(e) og presser hverandre til det ytterste.

Hvis jeg var Hoftun og skulle håndtere dette ville jeg vært raus med å tilby Jarstein muligheter for å forlate klubben ved langvarig benking mot at han skrev under på ny kontrakt.
toreinar
Veteran

PostPosted: 13.11.2009 11:57    Post subject: Reply with quote

RBK kan ikke sitte på gjerdet og vente til en så viktig spiller finner det for godt å forlenge.
Når Ørlund dukket opp og Jarstein fortsatt ville vente måtte de bare trø til.
Personlig ville jeg helst forlenget for 3 nye år med Jarstein, men ikke ventet til det behaget Jarstein å bestemme seg.
Hvis Ørlund er så god som det hevdes og Jarstein forsvinner er vi omtrent like langt,avhengig av prisen vi oppnår for Jarstein.
Kan liksom ikke se for meg denne varianten: Jarstein,hvis du forlenger,dropper vi Ørlund og finner en litt dårligere 2.keeper.
toreinar
Veteran

PostPosted: 13.11.2009 12:03    Post subject: Reply with quote

Hvis jeg var Hoftun og skulle håndtere dette ville jeg vært raus med å tilby Jarstein muligheter for å forlate klubben ved langvarig benking mot at han skrev under på ny kontrakt.
-----------------------------------------
Fin variant o-rex.
Jarstein har slettes ikke spillt seg ut, men glemmer vel ikke så lett at det bare var tilfeldigheter som gjorde at ikke Lunna erobret plassen for en lengre periode sist han var inne i en dårlig periode.
Keenoir
Legende

PostPosted: 13.11.2009 12:38    Post subject: Reply with quote

Poenget er at det er gjort i feil rekkefølge og kontrakten til Jarstein var for kort i utgangspunktet, vi har heller ikke akkurat for mange nordmenn i stallen heller og ihvertfall ikke folk som er god nok for fast plass. Rosenborg måtte ikke hente ny keeper heller en kunne også tilbudt Johnsen ny kontrakt eller våget å ha tro på at Barli kunne være en passende reserve. Det lukter ny Stefanutto - Johnsen, Hanstveit - Holmvik lang vei og ingen av det klubbene kom styrket ut av det og det med en betydelig økonomisk kostnad. Hvordan vil det se ut på neste års regnskap om en må stryke en 12 millioners investering og sette den i 0.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 13.11.2009 12:55    Post subject: Reply with quote

Enig Keenoir, men her sitter vel Jarstein med minst 5 ess? Den eneste risikoen han løper er å bli tvangsbenket av klubben til kontrakten går ut? Det blir en skrape i lakken hans, men er han villig til å gjøre det? Er klubben villig til å gjøre det?
frehan
Proff

PostPosted: 13.11.2009 13:45    Post subject: Reply with quote

Om det kommer en norsk trener inn, så tror jeg Jarstein sitter med et lite pluss i margen. Dette pågrunn av at han er norsk. Selv håper jeg også at han viser attityd og står fram enda sterkere neste sesong. Om han går inn for det, så beholder han plassen sin. Føler jeg meg sikker på. Men blir nå spennende å se hvordan det arter seg ut videre.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 15.11.2009 12:46    Post subject: Reply with quote

Huff... dette kan være et skikkelig tabbe- opplegg. Vi kan ende opp med å miste en keeper i skikkelig landslags- og europeformat, for knapper og glansbilder, og sitte igjen med en keeper i greit tippeligaformat. Timingen ser dårlig ut for min del. Liker dette dårlig...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 103, 104, 105  Next
Page 85 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb