English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sandefjord
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 15.09.2009 09:57    Post subject: Rosenborg - Sandefjord Reply with quote

V

Gitt at Prica rekker kampen, blir det første gang siden i Fredrikstad at Hamrén kan velge fritt. Dermed blir også laget identisk med nettopp startoppstillinga den gang?

Slik som jeg indirekte ga uttrykk for i bildeserien i går, er jeg glad for at Lago ser ut til å gro fast sammen med Stadsgaard. I fjor høst mistet han plassen på rundt samme tid da han måtte stå over (på grunn av dødsfall i familien) og Stadsgaard var tilbake etter operasjonen.

Ellers så tror jeg at Sapara og Skjelbred fordeler kantene seg i mellom slik som mot Stabæk. Skjelbred var bedre på høyre enn venstre, men det hadde nok mest med den generelle kvalitetsstigninga etter pause å gjøre.

Antatt lag:

Rune Jarstein

Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Mikael Dorsin

Anthony Annan - Vadim Demidov
Marek Sapara - Steffen Iversen - Per Ciljan Skjelbred

Rade Prica
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 15.09.2009 11:03    Post subject: Reply with quote

En god lagoppstilling det. Skulle personlig likt å se Olsen fortsette å få tillit, bare denne gangen i riktig posisjon fra start, venstreving, mens PCS/Sappi/Iversen kunne blitt vraket.
Back to top
View user's profile Send private message
frenchy
Rutinert

PostPosted: 15.09.2009 11:14    Post subject: Reply with quote

PCS burde få en kamp på benken nå
skrukken
Rutinert

PostPosted: 15.09.2009 11:58    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal han få en kamp på benken?
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 15.09.2009 12:02    Post subject: Reply with quote

Lenge siden han imponerte, og som midtbane bør han sette flere mål, men saken er jo at han ikke kommer til mange sjangser.
skrukken
Rutinert

PostPosted: 15.09.2009 12:10    Post subject: Reply with quote

Så du mener da at vi heller bør spille med Olsen??
Beklager men hvor mye trenger egentlig Skjelbred å imponere? Han har et nivå som ligger langt over det vi finner på benken.
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 15.09.2009 12:15    Post subject: Reply with quote

Ja, Olsen passer bedre i den posisjonen ute til venstre, han kommer seg til sjangser, og snart sitter de også, alle spillere er i perioder med måltørke.

Skjeldbred har ikke imponert mye i denne sesongen, han har imponert meg i 2-3 kamper, han kan løpe og sette opp noen passninger....men herregud da....vet han kan mye mere....men må vise det snart....
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 15.09.2009 12:22    Post subject: Reply with quote

Håper også Olsen får fornyet tillit, framfor Skjebred.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.09.2009 12:45    Post subject: Reply with quote

Det kan i alle fall ikke være snakk om å sette Sapara på benken nå, han begynner å nærme seg toppnivået sitt, og da er han bankers på laget. Skjelbred eller Iversen kunne ha fått en tur på benken nå for å gi plass til Olsen, de to spiller jo stort sett hele tiden hver kamp uansett prestasjoner.

Når det er sagt, så ser ikke det antatte laget så verst ut det heller, spesielt på hjemmebane mot et lag som kun kommer for ett poeng. Jeg tror jeg ville gått for det.
Recon
Legende

PostPosted: 15.09.2009 13:18    Post subject: Reply with quote

frenchy wrote:
Ja, Olsen passer bedre i den posisjonen ute til venstre, han kommer seg til sjangser, og snart sitter de også, alle spillere er i perioder med måltørke.
Traore løp seg også gjennom flere ganger der ute. Det er fint å få masse sjanser, men er generelt LITE imponert over Olsen. Viser laber fart, horribel ballkontroll, slette medtak/mottak og roter dermed bort ballen alt for ofte i relativt enkle/upressede situasjoner.
Han er det jeg kaller en squadspiller, men overhodet ingen first XI-type på det nivået vi vil ha RBK-spillere. Kurante skudd fra distanse som deff er noe RBK mangler, men det er liksom ikke nok til å starte. Han gir meg rett og slett lyst til å kaste småstein å ham.

Skjelbred kan heller bytte plass med Sapara, som er det jeg alltid har ønsket. I motsatt fall ønsker jeg Skjelbred lykke til i ny klubb. For der ute på kanten har han lite å gjøre, annet enn å vise løpsstyrken sin.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.09.2009 13:24    Post subject: Reply with quote

Nå er det vel Iversen Skjelbred i så fall må tvinge ut på kant.

Ellers: Positivt for "ankel-Prica"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende

PostPosted: 15.09.2009 13:29    Post subject: Reply with quote

Spiller Sapara spiss? Wink
Jeg mente generelt, hvor Sapara gjerne ligger sentralt blant de tre offensivt på midten og Skjelbred til høyre.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 15.09.2009 13:58    Post subject: Reply with quote

Generelt ligger jo ikke Sapara sentralt av de tre offensive på midten, det gjør Iversen. Hvis Iversens rolle er en spissrolle, er det jo bare to offensivt på midten, og de virrer litt fram og tilbake og bytter plass og sånn uansett.
nin
Rutinert

PostPosted: 15.09.2009 14:43    Post subject: Reply with quote

Hjemme mot Sandefjord kommer til å gi lite rom for Olsen. Tror ikke dette er en kamp som passer ham veldig hvis alternativet er å benke PCS eller Iversen. Synes begge de er bedre alternativ hvis kampen blir slik man kan anta, nemlig mye spill i etablert angrep mot ett lag som ligger lavt.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 15.09.2009 15:01    Post subject: Reply with quote

Spar Olsen til Molde. Magefølelsen min sier han kommer til å slå hardt tilbake i den kampen... Ahh, ja, jeg ser det virkelig for meg. Da tenker jeg det blir stille i mangt et fjøs her inne, ja! Very Happy Den antatte startoppstillinga ser fin ut for meg for Sandefjord hjemme.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 15.09.2009 15:47    Post subject: Reply with quote

Tror dette fort kan bli en kamp vi vinner med behagelige siffer. Håper som nevnt Mushaga kan få 10-15 minutter på slutten med to-tre måls ledelse.
stolavs
Veteran

PostPosted: 15.09.2009 18:46    Post subject: Reply with quote

Tror ikke kampen er rett for Olsen. Sandefjord kommer til å ligge i forsvar og da er det bedre med Ciljan enn Olsen. Olsen kan komme inn når RBk leder og Sandefjord må fram på banen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 15.09.2009 18:48    Post subject: Reply with quote

Lyn lå også temmelig lavt uten at det hindret Olsen å komme seg alene igjennom opptil flere ganger.
Back to top
Cessna
Rutinert

PostPosted: 16.09.2009 13:55    Post subject: Reply with quote

I denne kampen mener jeg Olsen gjerne kan starte, sett at han ikke har vært forferdelig på trening. Vi spiller tross alt mot Sandefjord, som jeg vil påstå at er et lag vi skal slå ganske lett hjemme. TO kommer til mange sjanser - og uansett hvor uheldig eller talentløs man er så er det på tide at en av de går inn snart.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 16.09.2009 14:03    Post subject: Reply with quote

Skrukken wrote:
Så du mener da at vi heller bør spille med Olsen??
Beklager men hvor mye trenger egentlig Skjelbred å imponere? Han har et nivå som ligger langt over det vi finner på benken.

Hvor mange mål har Skjelbred vært involvert i egentlig? Sett ham på benken. Det vil sikkert lage litt oppstyr som kan være sunt for laget, samtidig som Skjelbred kanskje skjønner at han ikke bare kan legge ufarlige støtte- og tversoverpasninger hele tiden.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Maradona
Veteran

PostPosted: 16.09.2009 14:31    Post subject: Reply with quote

Uten Skjelbred så blir det veldig liten løpskraft på midtbanen... Den defensive midtbanen løper betraktelig mindre nå enn før (da Tettey spilte). Roar Strand løper mindre enn hva han gjorde i sine velmakts dager, og er den spilleren som er nærmest Skjelbred.
attach
Forumsjef

PostPosted: 16.09.2009 14:51    Post subject: Reply with quote

Det er han ikke, det er Sapara som stort sett alltid ligger høyt på løpslengde.
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 16.09.2009 16:13    Post subject: Reply with quote

Finnes det noen oversikt over slikt? Ser ikke noe annet enn rbk-brann kampen på zxy sine sider.
Back to top
RBK_fan20000
Senior

PostPosted: 18.09.2009 12:50    Post subject: Reply with quote

Sapara skadet på dagens trening Sad

http://www.rbk.no/incomin...150560.ece
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 18.09.2009 13:01    Post subject: Reply with quote

Takling på ankel... rimelig unødvendig i treningssituasjon spør du meg. Var det ikke Traore som presterte noe tilsvarende en gang tidligere også?

Bedre at dette skjer før Sandefjord enn før Molde, dog. Førstnevnte bør uansett slås komfortabelt hjemme. Bør vel være muligheter for å la en junior eller to få et innhopp på søndag.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 1 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb