View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kim-Rune Junior
|
Posted: 24.11.2002 21:00 Post subject: Satse nytt! |
|
|
RBK bør sattse på spillere fra litt mindre sports klubber i landet fek Romulslia Byåsen Kolstad Strindheim Nardo Start for da tjener de penger og får mer og angasjere seg i!!  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.11.2002 22:10 Post subject: Re: satse nytt!! |
|
|
Kim-Rune wrote: | RBK bør sattse på spillere fra litt mindre sports klubber i landet fek Romulslia Byåsen Kolstad Strindheim Nardo... [/i] |
... Og Sjetne... For der spiller jeg  |
|
Back to top |
|
 |
aegis Junior
|
Posted: 25.11.2002 01:20 Post subject: |
|
|
En din måte å gjøre det dårlig på er å bare satse lokalt. Se på B-G, de satser nesten bare lokalt og fostrer frem mange spillere, de beste selges, mens de fleste selges eller leies ut. Eks Bjørn arve Lund og Sami Sakka. Det er klart at RBK bør engasjere småklubbene og samarbeide med dem, men man må være klar over at ti småklubber til sammen kanskje skaper en toppspiller. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.11.2002 17:09 Post subject: Re: Satse nytt! |
|
|
Kim-Rune wrote: | RBK bør sattse på spillere fra litt mindre sports klubber i landet fek Romulslia Byåsen Kolstad Strindheim Nardo Start for da tjener de penger og får mer og angasjere seg i!!  |
Det er vel egentlig akkurat det Rosenborg har gjort de siste årene...
Klubben la ned sin egen ungdomsavdeling (smågutte- og guttenivå) tidlig på 90-tallet fordi unger fra hele byen "valfartet" til Lerkendal i stedet for å spille for bydelsklubbene sine.
I stedet satser RBK nå på at klubber som Byåsen, Kolstad og Sjetne klarer å få fram talenter. På juniornivå velger Rosenborg ut de spillerne de mener er gode nok og tilbyr dem plass på juniorlaget sitt.
F.eks kom Steffen Iversen fra Astor og Fredrik Winsnes fra Ranheim og ble med på juniorlaget til RBK.
Rosenborg samarbeider også med fotballkretsen når det gjelder talentarbeid. Totalt 10 trønderske fotballklubber er valgt ut til å være talentutviklere for aldersgruppen 13 til 15 år i sitt nærområde. Namsos, Levanger, Steinkjer, Stjørdals-Blink, Ranheim, Byåsen, Orkla, Verdal, Tynset og Strindheim er alle med i prosjektet som forhåpentlig skal bidra til flere trønderske fotballtalenter på aldersbestemte landslag.
:arrow: Les mer
...problemet er derimot at Eggen ikke har villet gi spillere fra juniorlaget sjansen på førstelaget. Forhåpentligvis er Hareide flinkere på akkurat det området. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.11.2002 21:32 Post subject: |
|
|
Ja, det har du veldig rett i Thomas!
Når var det sist Rosenborg hadde en gjenommsnittsalder under 26 år? Det har vel aldri skjedd en gang! Vi må få fram flere lokale spillere! Slik som Clausenengen var god til!
B/G har som nevnt fått fram mange lokale talenter som Ludvigsen, Lund og Sakka for ikke og nevne Andrè Hanssen som er fast på både a-laget til Glimt og Norges under 21-landslag!
Tromsø har også vært god til dette. Når de solgte en spiss, så plutselig kom det en ny dvs. Rushfeldt gikk til RBK, Lange til Brugge og nå sitter de med Rune Johansen som er en god spiss.
Etter det jeg har sett så gjør Rune Skarsfjord og Trond Henriksen en kjempejobb med juniorspillerne men hva hjelper det når de aldri får tillit av Nils Arne?
Det er allt for dårlig rekrutering i Norge fra 10-15 år og en ganske bra fra 16-19 år men det er faktisk for sent og bli en god fotballspiller npr du allerede er 16 år!
Hva mener du Rosenborg med drøssevis av penger kan gjøre for og få fram lokale talenter? Jeg mener de bør få fram klubbens ungdomsavdeling igjen... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.11.2002 22:12 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Hva mener du Rosenborg med drøssevis av penger kan gjøre for og få fram lokale talenter? Jeg mener de bør få fram klubbens ungdomsavdeling igjen... |
Rosenborg kan bli tvunget til å gjøre dette. UEFA planlegger nemlig å stille en del krav til klubber som deltar i e-cup, deriblant at klubbene skal ha et tilbud til ungdom fra 13 år og oppover.
Rune Bratseth har tidligere sagt at han tror det går bra uten, men det er nå ikke sikkert at de høye herrer i Sveits deler den oppfatningen.
Jeg må vel ærlig innrømme at jeg tror det blir samme styret som før, altså at unger fra hele byen skal spille for klubben. Tror at RBK må finne seg en "nedslagsfelt". Det vil si at bare lokale unger får lov å være med i de yngste årsklassene. Så får spørsmålet bli; skal dette området være Rosenborg- eller Lerkendal/Stavne? |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.11.2002 22:27 Post subject: |
|
|
Dævven da må æ jobb på spræng for å komm på 13 laget da
Bare to år igjen...  |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 26.11.2002 12:22 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | knerten_10 wrote: | Hva mener du Rosenborg med drøssevis av penger kan gjøre for og få fram lokale talenter? Jeg mener de bør få fram klubbens ungdomsavdeling igjen... |
Rosenborg kan bli tvunget til å gjøre dette. UEFA planlegger nemlig å stille en del krav til klubber som deltar i e-cup, deriblant at klubbene skal ha et tilbud til ungdom fra 13 år og oppover.
Rune Bratseth har tidligere sagt at han tror det går bra uten, men det er nå ikke sikkert at de høye herrer i Sveits deler den oppfatningen.
Jeg må vel ærlig innrømme at jeg tror det blir samme styret som før, altså at unger fra hele byen skal spille for klubben. Tror at RBK må finne seg en "nedslagsfelt". Det vil si at bare lokale unger får lov å være med i de yngste årsklassene. Så får spørsmålet bli; skal dette området være Rosenborg- eller Lerkendal/Stavne? |
Tror det beste hadde vært å etablere ett ungdomslag i Rosenborgområdet. Rosenborg må da i såfall ta over for idrettslaget Trond som allerede driver der. En mulighet kunne være å ha en regel om at bare elever ved Rosenborg Skole får spille på laget.
Lerkendal/Stavne-området tror jeg ikke er noen god løsning da både Nidelv og Nardo henter spillere fra det området... |
|
Back to top |
|
 |
Kim-Rune Junior
|
Posted: 26.11.2002 15:07 Post subject: |
|
|
[size=18][/size]
Koffår det egentlig, det e da mang andre steda dær det e bra spillera så den regeln e ikke akseptabel!!!!! :? :? [/url][/quote][/list][/code] |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.11.2002 17:06 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Tromsø har også vært god til dette. Når de solgte en spiss, så plutselig kom det en ny dvs. Rushfeldt gikk til RBK, Lange til Brugge og nå sitter de med Rune Johansen som er en god spiss. |
Johansen ble ikke den store hiten etter at han slo gjennom. I år har Peter Kovacs vært midtspiss, og Johansen har nå forlatt TIL i fordel Aalesund: Valget er tatt |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.11.2002 20:42 Post subject: |
|
|
Jaja... Det kan stemme... Men Tromsø får ihvertfall fram spiss etter spiss... |
|
Back to top |
|
 |
Kolstad I.L Junior
|
Posted: 26.09.2003 14:57 Post subject: |
|
|
NÃ¥ kommer jo Alexander Tetty fra Kolstad som mange andre!!
Spiller jo for Kolstad jeg da.......  |
|
Back to top |
|
 |
m@ds Senior

|
Posted: 26.09.2003 19:12 Post subject: |
|
|
Siden det er skryterunde her så kan jeg vel skryte litt jeg også!
Fra Nardo FK ble det fostret opp:
Roar Strand
Alexander Lund Hansen
Odd Inge Olsen
Øyvind Storflor
Tor Trondsen
*SKRYTE* *SKRYTE* *SKRYTE* _________________ Lunna i RBK-buret!  |
|
Back to top |
|
 |
bohemen99 Junior
|
Posted: 26.09.2003 20:16 Post subject: |
|
|
m@ds wrote: | Siden det er skryterunde her så kan jeg vel skryte litt jeg også!
Roar Strand
Alexander Lund Hansen
Odd Inge Olsen
Øyvind Storflor
Tor Trondsen
*SKRYTE* *SKRYTE* *SKRYTE* |
Hoi, hoi, hoi!
Slapp av, gutt.
Storflor er fra Utleira og Odd Inge Olsen, som er fra Hitra, spilte for både Kolstad og Melhus før han kom til Nardo.
Lund Hansen kommer aldri til å bli noe annet enn en andrekeeper, og Tor "Tregeste midtstopper i verden" Trondsen er heller ikke all verden å slå i bordet med.
SÃ¥ da sitter du igjen med Strand...
boh. |
|
Back to top |
|
 |
m@ds Senior

|
Posted: 26.09.2003 22:00 Post subject: |
|
|
Storflor spilte ikke bare i Utleira min kjære mann! Hvis du sjekker medlemslistene fra den tida, så ser du svart på hvitt at det står Øyvind Storflor!!
POINTET HER VAR Å SI HVILKE SPILLERE SOM GIKK I KLUBBEN DIN! UANSETT OM DE SITTER PÅ BENKEN FOR 2. LAGET SÅ ER DE ROSENBORGSPILLER DIN FORPULTE OTERKUK AV EN DROTTKVÆTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *ARG* V _________________ Lunna i RBK-buret!  |
|
Back to top |
|
 |
bohemen99 Junior
|
Posted: 26.09.2003 23:48 Post subject: |
|
|
Roar Strand
Alexander Lund Hansen
Odd Inge Olsen
Øyvind Storflor
Tor Trondsen
Stakkars liten...
I uttrykket "fostret opp" ligger det normalt mer enn et par sesonger i klubben, skjønner du.
Ellers er det bare å gratulere Real Madrid for å ha fostret opp Zidane og Figo, også...
Point taken?
Flott. NÃ¥ kan du legge deg.
Boh. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.09.2003 18:14 Post subject: |
|
|
Fra Sjetne har også noen spillere hvert innom
Martin Høyem
Håvard Karlsen(Var på junior.. Nå I Hønefoss)
Og om 8 år sim... eh.. ok ... skal ikke skryte mer ;)
RBK TAR GULL |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 28.09.2003 11:19 Post subject: |
|
|
Da sier jeg takk og farvel til dette fjortis-forumet... |
|
Back to top |
|
 |
DJ_G|zm0 Junior
|
Posted: 02.10.2003 09:11 Post subject: |
|
|
Hvis noen av dere husker Christian Johansen som nå spiller i Byåsen, han kom fra Tiller til RBK.... men er det noen av dere som vet hvilken klubb Kim Andre Mienna kom fra?? _________________ Mvh. Christian Lauritsen |
|
Back to top |
|
 |
DJ_G|zm0 Junior
|
Posted: 02.10.2003 09:13 Post subject: |
|
|
Må også legge til noen fra Ranheim siden det er en av mine favoritt klubber i Norge:
Fredrik Winsnes
Gisle Refeth _________________ Mvh. Christian Lauritsen |
|
Back to top |
|
 |
m@ds Senior

|
Posted: 02.10.2003 10:46 Post subject: |
|
|
DJ_G|zm0 wrote: | Hvis noen av dere husker Christian Johansen som nå spiller i Byåsen, han kom fra Tiller til RBK.... men er det noen av dere som vet hvilken klubb Kim Andre Mienna kom fra?? |
Nei, men Kim spiller for øyeblikket i Nidelv! _________________ Lunna i RBK-buret!  |
|
Back to top |
|
 |
olaola80 Senior
|
Posted: 02.10.2003 14:30 Post subject: |
|
|
Roar Strand
Alexander Lund Hansen
Odd Inge Olsen
Øyvind Storflor
Tor Trondsen
sist æ sjekka va heller ikke Lund Hansen noen Nardo-gutt, men fra Åfjord. men så læng dæm har vorri innom klubben din, så e vel du fornøyd!  |
|
Back to top |
|
 |
Magnus S Junior
|
Posted: 03.10.2003 12:38 Post subject: |
|
|
DJ_G|zm0 wrote: | men er det noen av dere som vet hvilken klubb Kim Andre Mienna kom fra?? |
Heimdal -> Byneset/Leinstrand -> RBK Junior -> Nidelv |
|
Back to top |
|
 |
|