English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 05.09.2009 09:13    Post subject: Reply with quote

Et bedre overgangsspill vil lette utrolig mye. Keenoir har rett i at Eggen måtte dempe det der "framover-for-enhver-pris"-spillet for å lykkes i Europa (særlig på utebane).

Spillet vi i dag utfører mot etablert md stor frihet kan vi bare småjustere til neste sesong. Vi trenger ikke å spille med stor risiko mot etablert forsvar for å score ett og annet ekstra mål når vi vet at det fører til mange flere i sekken bakover.

Jeg er ikke så sikker på at vi spilte så mye bedre mot etablert i "gamle dager" heller. Jeg husker mang en kamp mot lag som la seg bakpå hvor vi stod og stanget. Men vi var atskillig kjappere og mer framoverrettet i overgangene og når vi vant ballen høyt i banen.

Klarer vi å tilnærme oss det (noe jeg har stor tro på), så kan vi spille like trygt og malende mot etablert uten at folk vil være så misfornøyd.

Å tro at vi må endre spillestil for å kunne kvalifisere oss til mesterligaen er en merkelig holdning synes jeg. Det nye systemet lar oss møte en del svakere motstand enn tidligere, og vi var da ikke akkurat så veldig mye mer framoverrettet til daglig da vi tok seks av seks mot Valencia og poeng på Stamford Bridge heller.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 05.09.2009 18:14    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Jeg er ikke så sikker på at vi spilte så mye bedre mot etablert i "gamle dager" heller. Jeg husker mang en kamp mot lag som la seg bakpå hvor vi stod og stanget.

Da husker du dårlig. For det var en helt annen bredde og fasong på det som skjedde offensivt. Jeg tror det het samhandling. Dagens utgave sender bare ballen inn til en klynge foran 16 meteren, helt ustrukturert. Godt mulig vi kunne stange i noen enkeltkamper i "gamle dager", men det var ikke regelen.

Quote:

og vi var da ikke akkurat så veldig mye mer framoverrettet til daglig da vi tok seks av seks mot Valencia og poeng på Stamford Bridge heller.

Jo, det var vi. I Valencia kampen var det spesielt tydelig. Valencia spilte bare ballen sidelengs og var utrolig trege i tempoet. Mens vi gikk i angrep med en gang vi vant ballen. Se f.eks på Iversen sin første scoring på Mestalla.

Med dagens stil så tror jeg vi hadde tapt begge kampene mot Valencia.

Last edited by longines on 05.09.2009 18:31; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
longines
Veteran

PostPosted: 05.09.2009 18:25    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Et bedre overgangsspill vil lette utrolig mye.

Dette er jeg derimot helt enig i. Dette vil føre til mindre spill mot etablert forsvar, og vi vil i større grad skjule våre "strukturele" svakheter offensivt.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 05.09.2009 21:49    Post subject: Reply with quote

Angrepene våre mot Valencia borte bestod i stor grad av hurtige ballerobringer og et pasningsspill uten feil. Målet til Iversen f. eks hadde vi meget få touch på, og det kom etter brudd.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.09.2009 23:42    Post subject: Reply with quote

Nettopp. Det er en overgang. Ikke noe strukturert spill mot etablert. RBK var "til daglig" (altså jevnt over i sesongen) i 2007 ikke noe mer fremoverrettet i det etablerte spillet. Vi spilte en del med Ivers/Kone på topp, som var enda verre enn Ivers/Prica mtp bevegelse uten ball.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 07.09.2009 10:26    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til kampen. Får satse på full plasthall og kjernen dominans. Regner med at lydnivået blir høyt, når lyden blir "lukket" i hallen.
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 07.09.2009 14:10    Post subject: Reply with quote

Får bare håpe Jarstein ikke begynner å hyperventilere av all skrikinga! Cool
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.09.2009 14:10    Post subject: Reply with quote

Positivt for Per
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 07.09.2009 15:34    Post subject: Reply with quote

Får satse på at kjernen kan være så høylydte at de høres i gymsalen til sesongslutt Razz

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
toavo
Senior

PostPosted: 08.09.2009 13:22    Post subject: Reply with quote

Hvordan kan vi sikres billetter til Stabæk - RBK ? Har Kjærnen et forhåndsalg ? Holder til i Vestfold
Jomer
Rutinert

PostPosted: 08.09.2009 13:27    Post subject: Reply with quote

www.kjernen.com følg link fra forsida.
andreasb
Senior

PostPosted: 08.09.2009 13:27    Post subject: Reply with quote

Bestill på kjernen.com. Står øverst på framsida. Trykk deg vidare for meir info og bestilling.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 08.09.2009 14:21    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Et bedre overgangsspill vil lette utrolig mye. Keenoir har rett i at Eggen måtte dempe det der "framover-for-enhver-pris"-spillet for å lykkes i Europa (særlig på utebane).

Spillet vi i dag utfører mot etablert md stor frihet kan vi bare småjustere til neste sesong. Vi trenger ikke å spille med stor risiko mot etablert forsvar for å score ett og annet ekstra mål når vi vet at det fører til mange flere i sekken bakover.

Jeg er ikke så sikker på at vi spilte så mye bedre mot etablert i "gamle dager" heller. Jeg husker mang en kamp mot lag som la seg bakpå hvor vi stod og stanget. Men vi var atskillig kjappere og mer framoverrettet i overgangene og når vi vant ballen høyt i banen.

Klarer vi å tilnærme oss det (noe jeg har stor tro på), så kan vi spille like trygt og malende mot etablert uten at folk vil være så misfornøyd.

Å tro at vi må endre spillestil for å kunne kvalifisere oss til mesterligaen er en merkelig holdning synes jeg. Det nye systemet lar oss møte en del svakere motstand enn tidligere, og vi var da ikke akkurat så veldig mye mer framoverrettet til daglig da vi tok seks av seks mot Valencia og poeng på Stamford Bridge heller.

Enig i det meste av det du skriver. Vi må huske på at Hamrèn skal bygge et nytt lag. Dette tar tid. Det defensive spiller begynner å sitte. Det offensive spillet tar mye lenger tid å få til å sitte. Se bare på andre lag som Brann, Stabek, molle... Det tar tid å sette et offensivt spill. Olsen, Prica, Bakenga, Sellin og Sahora (har fortsatt tro på mannen) har et enormt postensial som jeg tror kommer til sin rett neste år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 08.09.2009 19:36    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:
Finnes det noe mer patetisk enn et lag som forsøker å spille som Barcelona men som ikke innehar hverken teknikk, fart eller gjennombruddskraft til å få det til ?
Jeg bare spør....

Det blir vel stille rundt juletider når du slaktes..
2mas
Sjef

PostPosted: 11.09.2009 11:57    Post subject: Reply with quote

Prica (ankel) usikker mens Strand (lyske) står over.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKdesi
Proff

PostPosted: 11.09.2009 13:13    Post subject: Reply with quote

Dumt at Prica blir skadet nå som har tydeligvis er i knallform. Får håpe han er tilbake kjapt da.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 11.09.2009 13:48    Post subject: Reply with quote

prica og strand ute, det betyr offensiv svekkelse både fra midten og på topp.

ivers som enslig spiss, liten tvil om det. så er det midten, og der blir det spennende å se om hamren satser på olsen eller traore - eller en av våre juniorspillere som har vist lovende takter.

mht spillesystem: hamren har prioritert riktig med å innføre defensiv trygghet, samt et spillesystem som passer et ballsikkert lag som rbk. det vi alle her savner, er uhyre raske overganger når anledningen byr seg. det er tendenser, men ikke mer. her er det rbk må handle "riktig" i tida som kommer - det vi trenger, er ballsikre og svært raske spillere på midtbanen, på vingene, og på topp.

joda, vi har mange gode juniorer. men jeg mener at vi bør fortsette oppryddingen av stallen, og kvitte oss med alle (inklusive juska og olsen) som i dag ikke er i 11'eren, og handle høy europeisk kvalitet i vinterpausen. vi mener alvor med topp 30, vi trenger ballsikkerhet, fotballintelligens og hurtighet på minst 3 plasser - samt en defensiv midtbanespiller. drita gode, gjerne dyre, spillere. stammen, treneren og publikum er allerede i boks Smile
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 11.09.2009 13:50    Post subject: Reply with quote

må vel føye til, at jeg ikke mener vi bør kvitte oss med alle de lokale og lovende juniorspillerene. for all del, her er vi på rett vei.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 11.09.2009 14:17    Post subject: Reply with quote

---------------Jarstein-----------------
Lustig---Stadsgaard---Lago---Dorsin
----------Annan----Savolainen-------
Skjelbred----Sapara-----------Olsen
---------------Iversen-----------------

Usikker angående Skjelbred/Sapara.
Det er få kamper Olsen passer bedre i som spillertype enn denne kampen. Starter han ikke denne kampen kan han liksågodt transferlistes..
Savolainen imponerer på trening (konkluderer jeg utifra de klippene som er lagt ut på rbk-tv Smile), og har hatt gode innhopp. Bør få sjansen fra start! Blir Traore prioritert er det ok...
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.09.2009 14:49    Post subject: Reply with quote

Tipper du har rett lag bortsett fra Demidov for Savo. Flott om Juska kommer inn.
Back to top
RBKdesi
Proff

PostPosted: 11.09.2009 15:31    Post subject: Reply with quote

Davy Wathne er like latterlig som vanlig:

http://msn.tv2sporten.no/...02020.html

11.40 ut i klippet.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 11.09.2009 16:27    Post subject: Reply with quote

Helt greit når Davy sier sånt. Hans rolle er veldig åpenbar, og det ligger i kortene at jobben er å provosere og at troverdigheten skal være diskutabel. Som tidligere sagt er det mye verre det som skjer blant hovedkommentatorene og produksjonen i TV2.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 11.09.2009 18:05    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
---------------Jarstein-----------------
Lustig---Stadsgaard---Lago---Dorsin
----------Annan----Savolainen-------
Skjelbred----Sapara-----------Olsen
---------------Iversen-----------------

Usikker angående Skjelbred/Sapara.
Det er få kamper Olsen passer bedre i som spillertype enn denne kampen. Starter han ikke denne kampen kan han liksågodt transferlistes..
Savolainen imponerer på trening (konkluderer jeg utifra de klippene som er lagt ut på rbk-tv Smile), og har hatt gode innhopp. Bør få sjansen fra start! Blir Traore prioritert er det ok...

Ja vel? Merkelig... i de samme klippene synes jeg han har skuffet litt, kjoerer seg som regel fast og virker ubesluttsom og noelende. Uansett, jeg har sett et par treninger i det siste og vil si at han har vaert helt paa det jevne.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 11.09.2009 18:23    Post subject: Reply with quote

Jeg er tilhenger av å prøve Juska fra start sammen med Annan, men er i likhet med de fleste bekymret for at Prica er ute.
SigveEdvardsen
Senior

PostPosted: 12.09.2009 12:02    Post subject: Reply with quote

En veldig dårlig nyhet: Rade Prica blir ikke klar til morgendagens kamp på Telenor Arena grunnet overtrokket på treningen fredag. Svenskens ankel hindrer han i å spille, men Rosenborgs medisinske apparat tror han er klar innen uke, altså mot Sandefjord. De anser ikke overtrokket som alvorlig.

http://www.rbk.no/incomin...150037.ece

Jeg må innrømme at jeg fikk litt lyst til å kjøre Trond Olsen opp på spiss slik det ble gjort mot Real Madrid. Da har man en hurtig bakromsspiss på topp mot et hjemmelag som ikke vil legge seg bakpå. På venstrekanten vil det åpne for Traoré, men om dette skulle bli en realitet vil nok oppstillingen se slik ut:

Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Lago - Dorsin
Annan - Demidov
Sapara - Iversen - Skjelbred
Olsen

En annen mulighet hadde vært:

Jarstein
Annan - Demidov
Skjelbred <-> Sapara - Traoré
Olsen

Sannsynligheten er nok størst for at Iversen starter på topp, og da vil det stå mellom Traoré og Olsen på venstrekanten.

Jarstein
Annan - Demidov
Skjelbred <-> Sapara - Olsen/Traoré
Iversen
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 11, 12, 13  Next
Page 3 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb