English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Olsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 71, 72, 73  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
LanoX
Rutinert

PostPosted: 02.09.2009 15:20    Post subject: Reply with quote

1r9b1k7 wrote:
LanoX wrote:

Poenget er at når man spiller i en slik offensiv rolle på norges desidert beste fotballag, så bør man prestere bedre, score mer og jeg synes ikke vi bør vise mye tålmodighet med denne karen, da jeg synes begrensningene hans er såpass åpenbare at vi heller bør selge han.

Noe av det samme som med Skjelbred?

Egenskapene til Ciljan er åpenbare, og han har en helt annen rolle i laget enn Olsen. Ciljan er en ballfordeler og en spiller som evner å holde ballen i laget når vi spiller en såpass omstendelig type fotball som vi gjør i dag. Olsen er en direkte spiller, som i utgangspunktet skal komme seg forbi sin oppdekker og fôre spissene med innlegg (FAIL) samtidig være et våpen på kontringer (EPIC FAIL, les: Olsen vs. Pepe og Olsen vs. etablert forsvar).

Med andre ord, Ciljan har i hovedsak sin begrensning i tilslag/skuddfot - men dette er en bonus og ikke en hovedoppgave han har i laget.

Sammenligning forøvrig med Olsen og Ciljan er håpløs da sistnevnte er "pur klass" iflg. Semb mens Olsen er en "toillpeis" i følge han selv.
Ryujin
Veteran

PostPosted: 02.09.2009 15:34    Post subject: Reply with quote

Jeg vil vente til neste sesong får jeg gir min endelige dom over Olsen.
Det er flere spillere som har hatt en dårlig første sesong men som har over tid vist at de var gode kjøp, og jeg tror at Olsen er et godt kjøp.
All her må huske at rollen han hadde i B/G er en helt annen en den han har her i Rosenborg og da er det viktig at vi gir han denne sesongen til å finne seg til rette.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 02.09.2009 15:59    Post subject: Reply with quote

Å bli kalt pur(e) class av Semb høres ikke bra ut....

Ifølge toillpeisen Semb kunne Tippeligaen sendt 50 spillere til de store ligaene i 2007 og 2008. (Ut fra hvor mange som har fått betegnelsen verdensklasse).

Olsen har ikke teknikk og fysikk nok til å spille i en stor liga. Der er jeg enig med skeptikerne. Det betyr imidlertid ikke at han ikke kan gjøre en god jobb i et kollektivt RBK, slik spillere med åpenbare svakheter på det feltet også har gjort tidligere.

Ciljan har teknikk og småspillskvaliteter til å spille i en stor liga. Og det er vel her at Ciljan-elskerne avslutter konklusjonen. For problemet til Ciljan er at han mangler vesentlige offenisve kvaliteter. Det vil i mine øyne si at han godt kan spille for et godt lag i Spania og stå og trille ball på midten. Henge bra med i tempoet også. Men, og det er et stort men, hvorfor skal en toppklubb ha en spiller som henger bra med i tempoet og ikke produserer noe som helst, når de kan ha en spiller som BÅDE henger bra med og i tillegg har offensive kvaliteter.

Selv ikke en Roar Strand på høyden av karrieren ville vært god nok for en toppklubb i Europa. Nettopp på grunn av for dårlig teknikk, fysikk og fart. Imidlertid kunne han i et kollektiv i RBK spille utrolig gode kamper mot god motstand. Det er nettopp det Olsen også kan gjøre hvis han blir brukt på riktig måte.

RBKs utfordring er å sette sammen et lag hvor hver enkelt kan gjøre noen få gode ting som til sammen blir veldig bra. Det hjelper ikke å ha bare lettbeinte teknikere, bare duellsterke trege angripere eller bare raske forsvarsspillere.

Lyn-kampen var omtrent som å se gamle Brattbakk-dager hvor han også hadde kamper hvor han svei de mest utrolige sjanser på grunn av litt dårlig teknikk. Brattbakk var kanskje ikke god nok til å spille for et topplag i Skottland, men i selve kollektivet RBK kunne han godt score mot både Celtic og Real Madrid. Ikke var Mini god nok til noe topplag ute heller, men det betød ikke at hans kvaliteter kom til sin rett her hjemme og mot god motstand da han spilte i RBK.

Asgeir Snekvik scoret mot oss både for KIL/Hemne og Kristiansund og skapte mye trøbbel for oss. Men det er ikke sikkert han er god nok for oss av den grunn. Men han fikk spille på det han var god til da de møtte motstand som var mye bedre enn dem selv.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 02.09.2009 16:07    Post subject: Reply with quote

LanoX wrote:

Med andre ord, Ciljan har i hovedsak sin begrensning i tilslag/skuddfot - men dette er en bonus og ikke en hovedoppgave han har i laget.

I tillegg mangler han gjennombruddskraft på den siste tredjedelen av banen. Du ser Ciljan passere spillere midt på banen, men nesten aldri i og utenfor 16-meteren. Hvorvidt disse tre åpenbare svakhetene ikke er vesentlige for en offensiv midtbanespiller kan diskuteres.

Ciljan er en flott type, en artig spiller og et teknisk vidunder på vårt nivå. Likevel må Ciljan-elskerne kunne se hvordan Tettey i løpet av to år gikk fra å være milevis bak Ciljan i kvalitet til å suse forbi ham og videre ut i Europa.

Tettey så nok på seg selv mer som et defensivt anker og kanskje en ballfordeler, men videreutviklet seg selv til tross for flere ulike posisjoner. Han tok tak i sine svakheter og ble bedre i en ganske annen rolle enn den han nok selv trodde han var best i. Se og lær, Ciljan.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 02.09.2009 16:33    Post subject: Reply with quote

Olsen er Norges beste kontringsspiller om han blir brukt riktig. Han passer ikke inn hos oss. Hadde vi hatt kontringsspillet til Molde, så kanskje. Og han passer mye bedre inn i dårligere lag, lag som ligger bakpå og kontrer hele tiden. For Olsen er ikke i stand til å drible av en mann, og han er heller ikke særlig taktisk og teknisk begavet. Feilkjøp fra dag 1.
Back to top
View user's profile Send private message
LanoX
Rutinert

PostPosted: 02.09.2009 16:48    Post subject: Reply with quote

Som alle andre fotballspillere er det fremdeles en god del ting Ciljan kan bli bedre på. Men trekker like frem klisjéen om at han har enda ikke fått spille i den rollen han behersker best, det har han vel forsåvidt aldri gjort. Iallefall ikke over tid, så det er kanskje ikke så rart at Tettey til slutt "tok han igjen".

Forskjellen er at mens Tettey tok et steg videre, så er jeg hellig overbevist om at han vil falle igjennom på et høyere nivå. Ikke pga. av fysikken, løpskapasiteten og agressiviteten, der er han i europaklasse - men på grunn av en enkelt ting: pasningskvaliteten. Han behersker enkelt og greit ikke kortpasningspill i høyt tempo, og har ikke følsomhet i høyrefoten til å slå presise langpasninger. Derfor tror jeg Ciljan - når hans tid er inne - vil ha mer på et slikt nivå å gjøre enn Tettey.

Men så var det visst Olsen-tråden dette ;P

Heia Olsen!
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 02.09.2009 17:02    Post subject: Reply with quote

Jeg synes kampen mot Lyn var positiv for Olsens del. Ene og alene fordi han kom til 4 klare 100% sjanser noe som jeg ser på som særdeles positivt. Vi trenger folk som kommer til de mulighetene som Olsen kom til. Ikke ser jeg for meg så mange andre på RBK som kan komme til den type sjanser like ofte som Olsen. Setter han 2 eller 3 av 4 sånne så er det glimrende.

Jeg tror det er viktig å gi Olsen litt ro og muligheten til å bli trygg. Med selvtillit ville han ha scort 3 mål mot lyn. Håper Hamren ser dette og ikke benker han i neste kamp for å ikke la han komme innpå i det hele tatt eller bare de siste 10 - 15 min. Jeg ser potensialle i Olsen selv om det er lettere å se alle manglene hans. Olsen behøver ikke å glimtre, han kan godt være borte 80 min av kampene for min del så lenge han blir en notorisk målscorer med 15 - 20 mål i løpet av sesongen noe jeg tror han er kapabel til. Kanskje han ikke passer i RBK men det får vi først vite etter neste sesong dersom han får muligheten til å feile mye og spille med trygghet og ro og visshet om at ikke havner utenfor laget pga av 2 - 3 svake kamper på rad. Andre får lov til å spille seg i form, det samme trenger Olsen.

Jeg kunne slaktet Olsen etter kampen mot Lyn men velger å se det positive i at han kom til så store sjanser og ønsker han lykke til med en klapp på skulderen "neste gang setter du dem".
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 02.09.2009 17:18    Post subject: Reply with quote

Skulle vært interessant å vite hvor involvert Torbjørnsen var i dette kjøpet. Sånn i ettertid ser jeg likhetstrekk med andre Hoftun-kjøp.
moomoo
Veteran

PostPosted: 02.09.2009 17:24    Post subject: Reply with quote

klaging klaging og klaging.....

Alle sammen hvet at olsen ikke har lyktes 100% i RBK drakta foreløpig, men det hersker ingen tvil om at han besitter en enorm spisskompetanse i hurtigheten sin og venstreslegga.

La ham få tid og tillit så skal dere se at han kan bli mindst like god hos oss som hos B/G!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 02.09.2009 22:14    Post subject: Reply with quote

Roamer wrote:
Skulle vært interessant å vite hvor involvert Torbjørnsen var i dette kjøpet. Sånn i ettertid ser jeg likhetstrekk med andre Hoftun-kjøp.

Han var nok ikke involvert her, Hoftun burde uansett ha bedre grunnlag til å bedømme ham ettersom de spilte sammen i to sesonger.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.09.2009 23:27    Post subject: Reply with quote

pingvindrops wrote:
Olsen er Norges beste kontringsspiller om han blir brukt riktig. Han passer ikke inn hos oss. [..] Feilkjøp fra dag 1.

Delvis enig.

Hittil i sesongen har det offensive spillet og kontringene våre gått for tregt til at Olsen har kommet til sin rett. Men jeg så faktisk et lite gjennombrudd for Olsen mot Lyn, da vi faktisk var mer direkte enn før i år, noe som skapte bakrom og gjorde plass for Olsens spisskompetanse - fart. Det ble riktignok ikke mål av det, men det var bare nyanseforskjeller fra at han gikk målløs av banen og at han gikk av med hat-trick. De fleste av de store sjansene til Olsen er sjanser han "normalt" setter.

Nå skal det selvfølgelig legges til at Lyn er et lag som ønsker å spille offensiv fotball, og i tillegg hadde en veldig statisk midtbane, men jeg tror Olsen kan være en ganske viktig spiller mot lag som vil opp i banen, da fortrinnsvis på egen hjemmebane.

Jeg er selv ganske lunken til Olsen og mener det kan vippe begge veier. Noe internasjonalt snitt har han absolutt ikke, men det er mulig han kan bli nyttig med litt tid.
michael collins
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 05:59    Post subject: Reply with quote

pingvindrops wrote:
Olsen er Norges beste kontringsspiller om han blir brukt riktig. Han passer ikke inn hos oss. Hadde vi hatt kontringsspillet til Molde, så kanskje. Og han passer mye bedre inn i dårligere lag, lag som ligger bakpå og kontrer hele tiden. For Olsen er ikke i stand til å drible av en mann, og han er heller ikke særlig taktisk og teknisk begavet. Feilkjøp fra dag 1.

Dette er nøyaktig hva jeg har sagt om Trond Olsen helt siden dere begynte å diskutere kjøp av ham.
kristobal
Legende

PostPosted: 03.09.2009 08:04    Post subject: Reply with quote

RBK kommer til å ha et langt mer utviklet kontringsspill og vil sannsynligvis få mer rom neste sesong. Ut fra at JD Sørensen heller ikke spilte all verden før han fikk et slags gjennombrudd mot Bilbao i den siste kampen i 1998 så bør Olsen også få en ny vinter og en ny vår på å imponere.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 09:19    Post subject: Reply with quote

JD Soerensen var en helt annen spilletype og var meget god med ballen i beina.

Uansett, Trond Olsen er en nyttig spiller aa ha i troppen. Synes han har spilt som forventet og ogsaa bidratt med maal. Han har ikke vaert katastrofalt daarlig men heller ikke spesielt god.

Jeg synes det er greit at han faar sjanser til aa spille seg til selvtillit men han boer stille paa lik linje med alle andre spillere i troppen. Naa synes jeg det er paa hoey tid en spiller som Traore faar spilletid. Olsen har spilt ca 1200 minutter i aarets tippeliga mens Traore har spilt ca 30. Husk paa dette naar dere sier at Olsen ikke har faatt nok sjanser til aa spille seg inn paa laget.
kristobal
Legende

PostPosted: 03.09.2009 10:30    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
JD Soerensen var en helt annen spilletype og var meget god med ballen i beina.

Jo, han var bedre med ballen. Gjennom 98-sesongen var Sørensen fæl til å gå innover i banen nesten hele tida, fordi han ikke turde å utfordre ned mot linja og gå for innlegg.

JD var flinkere til å skaffe seg tid og rom, og pasningene fra midtbanen kom også slik at han hadde bedre tid til å være trygg på å kontrollere ballen. Det er også litt av forskjellen.

Folk glemmer dessverre 98-sesongen til Sørensen når de husker ham fra tida i RBK. For 99-sesongen var strålende, og ikke minst mesterligaen den høsten.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 10:43    Post subject: Reply with quote

Jeg deler din oppfatning av Sørensen i 1998, og husker også at gjennombruddet kom mot Athletic Bilbao.

Det er vanskelig å sammenligne Olsen med tidligere typer, men muligens er det Brattbakk og Mini han ligner mest på. Dette var spillere med begrenset teknikk, men som var veldig flinke til å skaffe seg gode posisjoner via et innøvd mønster, samt at de var dyktige til å starte på løp i bakrom. Olsen kunne nok blitt en suksess i det gammel-eggenske RBK, hvorvidt han blir det i et mer ballbesittende RBK, gjenstår å se.

Jeg håper Kristobal har rett i sine spådommer mtp at angrepsspillet vil utvikles neste år, og at man på den måten klarer å bruke Olsens egenskaper på en riktig måte. I en ballbesittende fotball hvor det meste går på fot, faller han imidlertid gjennom, noe jeg også tror både Brattbakk og Mini hadde gjort dersom de hadde spilt i dag.
Back to top
jarand
Junior

PostPosted: 03.09.2009 11:43    Post subject: Reply with quote

Trond Olsen blir jo et fantastisk tilskudd for Ranheim når de skal kontre seg til fornyet kontrakt i Adecco sesongen 2010.

12 mill er da ingen pris for å ha et farmerlag i Adecco
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.09.2009 13:15    Post subject: Reply with quote

Får han med seg Skjelbred som OM så får han vel også de kreative gjennomspillene til å bli en suksess. I tillegg banker vel Skjelbred inn 15-20 mål på langskudd og egne gjennomløp slik at Ranheim berger plassen med grei margin Razz
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 15:06    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
pingvindrops wrote:

Dette er nøyaktig hva jeg har sagt om Trond Olsen helt siden dere begynte å diskutere kjøp av ham.
Ellers takk, men jeg har vært mot kjøpet lenge før diskusjonen kom opp. Fyren er jo så begrenset at jeg blir redd.

Zorac: Det var mot FC Lyn Oslo... Men som med alle kjøpene til RBK siste årene, så vil jeg ikke avskrive noen etter kun halv sesong. Og gjerne gi de sjansen til å prestere. Men har han ikke begynt å levere noe i nærheten av godt spill når vi når juni neste år, da er det rett ut.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 03.09.2009 15:38    Post subject: Reply with quote

Synes det er litt mye negativitet rundt Olsen inne her... og det er greit nok at man kan være kritisk, men jeg synes faktisk ikke Olsen har fått mulighet til å vise seg frem og spille seg i form som mange andre har. Med 10 mål og 10 målgivende i fjor samt imponerende vingspill i mange kamper så skulle man jo tro at guttungen har talent? Høres mer ut som han er komplett udugelig ut fra synspunktene her inne. Enkelte poengterer at han ikke passer i systemet osv og det er greit nok, men han kom jo faktisk til mange 100% sjanser i forrige kamp som jeg ikke tror ville kommet med noen andre av spillerne. At han ikke satt disse er beklagelig, men det er nok et resultat av manglende selvtillitt. Synes vi skal backe opp under spillerne våre mer jeg. Det er sikkert noen av de som også ser inne her på forumet og da vil de i allefall aldri greie å få selvtillitten opp.

La da i det minste Olsen prøve seg fra start i noen flere kamper så oppsummerer vi etter sesongen...
pingvin
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 16:39    Post subject: Reply with quote

Olsen har i snitt spilt 57 min pr kamp fordelt på 21 kamper i TL i år. Å si at han ikke har fått sjansen synes jeg blir å ta vel hardt i.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 03.09.2009 17:06    Post subject: Reply with quote

Som nevnt tidligere, etter 11 starter hadde han fem scoringer og to "selvmål", så å si at han var komplett udugelig fram til han ble mer innbytter enn startmann er vel også å ta vel hardt i.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 18:33    Post subject: Reply with quote

Cyrilp wrote:
Synes det er litt mye negativitet rundt Olsen inne her... og det er greit nok at man kan være kritisk, men jeg synes faktisk ikke Olsen har fått mulighet til å vise seg frem og spille seg i form som mange andre har. Med 10 mål og 10 målgivende i fjor samt imponerende vingspill i mange kamper så skulle man jo tro at guttungen har talent? Høres mer ut som han er komplett udugelig ut fra synspunktene her inne. Enkelte poengterer at han ikke passer i systemet osv og det er greit nok, men han kom jo faktisk til mange 100% sjanser i forrige kamp som jeg ikke tror ville kommet med noen andre av spillerne. At han ikke satt disse er beklagelig, men det er nok et resultat av manglende selvtillitt. Synes vi skal backe opp under spillerne våre mer jeg. Det er sikkert noen av de som også ser inne her på forumet og da vil de i allefall aldri greie å få selvtillitten opp.

La da i det minste Olsen prøve seg fra start i noen flere kamper så oppsummerer vi etter sesongen...

tror ikke du skjønner helt kritikken. Olsen blir kritisert ut i fra hvordan dagens Rbk spiller (og motstanderne spiller mot oss). Det betyr at en bakromsspiller som han overhodet ikke får brukt farten sin (den eneste egenskapen han har). Dermed blir han en ubrukelig spiller på banen.

Er til og med pinlig å se hans ekstremt dårlige teknikk på treningssvideoene.
Back to top
doris
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 18:55    Post subject: Reply with quote

Fint at du påpeker at farten er den ENESTE kvaliteten han har, for det stemmer jo? Det er så mange surmaga fjompenisser innpå dette forumet, jeg tror rett og slett jeg driter i å besøke forumet fremover. I forhold til kamper og spillere generelt er det stort sett bare piss og galle å lese. INGENTING er bra nok. Kan selv være kritisk, men det får da være grenser. Kan ikke huske at dette forumet var slik tidligere, men nå gidder jeg altså ikke mer. So long.
Back to top
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 19:01    Post subject: Reply with quote

so long doris, lykke til på reisen
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 71, 72, 73  Next
Page 46 of 73

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb