English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 31.08.2009 19:50    Post subject: Stabæk - Rosenborg Reply with quote

Står at Daigo Kobayashi nå har 3 gule kort. Hadde han 2 før dagens kamp, eller fikk han sitt 4 i dag? Hadde ikke gjort noe om Kobayashi må stå over Smile

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 02.09.2009 09:04    Post subject: Reply with quote

Sjøl om Olsen bommet på alle sjansene sine, syns jeg treerne hos VG og Adressa var vel strenge. Likevel tror jeg at Hamrén velger ei "sikker" løsning med mer defensiv midtbane neste søndag:

Rune Jarstein

Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Mikael Dorsin

Anthony Annan - Vadim Demidov
Marek Sapara - Steffen Iversen - Per Ciljan Skjelbred

Rade Prica
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 02.09.2009 17:48    Post subject: Reply with quote

Tror dette blir en meget tøff kamp. Stabæk er gode hjemme. Dette blir en skikkelig test for RBK. Vinner de denne kampen er jeg optimistisk i forhold til at de kan gå gjennom serien uten tap.

Men jeg blir ikke overrasket om det første tapet kommer på Fornebu.
joakleis
Veteran

PostPosted: 02.09.2009 19:43    Post subject: Reply with quote

Hvis RBK ikke taper denne kampen, så tror jeg vi skal gå ubeseiret gjennom sesongen.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.09.2009 23:05    Post subject: Reply with quote

Vanskelig kamp å spå, egentlig.

Stabæk i Stabæk-hallen er nå en gang Stabæk i Stabæk-hallen. Det er her de spiller definitivt best, der har de også tatt 10 poeng mer enn borte. De ligger sammen med Odd på hjemmetabellen, tre poeng bak Rosenborg.

På den annen side sliter Stabæk med målscorere for tida. Nannskog scoret to mot Odd tidlig i sesongen, og hadde fire mål på tre kamper omtrent halvveis, og har bare tullemålet mol Vålerenga etter det. Berglund har "bare" scoret fem mål på 19 kamper, hvorav to kom i samme kamp mot Viking. Begge disse spissene ble også kledd av på Lerkendal.

Nå skal det sies at Stabæk har blitt bedre siden den gang, men vi har også en god flyt for tida. Jeg tror faktisk vi unngår tap her, men det er mulig vi må nøye oss med uavgjort.
Hedning
Legende

PostPosted: 02.09.2009 23:14    Post subject: Reply with quote

Tror vi vinner. Bare Molde kan slå oss i år.
Back to top
SigveEdvardsen
Senior

PostPosted: 03.09.2009 00:47    Post subject: Reply with quote

Da retter vi vårt syn sørover og mot Fornebu Arena der en høyst vanskelig kamp venter oss. Dette er sammen med bortekampene mot Molde og Odd de jeg frykter mest denne sesongen. Heldigvis har vi gjort oss ferdig i Skien, men vi har både denne og kampen i Molde igjen. Klarer vi oss uten tap? Kanskje, kanskje ikke. Det er vanskelig å si, men laget virker utrolig sterkt for tiden. Nekter å tape en kamp og da er det vanskelig for motstanderen, ingen tvil om det.

Gledelig er det at Daigo Kobayashi må stå over. Han ville absolutt vært en trussel og en fryktet spiller i mine, og sikkert mange andres øyne. Japaneren har til tider herjet i Tippeligaen og har utvilsomt vært en klok investering av Bohinen i Stabæk.

Lagoppstillingen har jeg allerede nå lyst til å spekulere i. Eller er det så mye å spekulere i? Tja, man kan jo spørre om Hamrén velger defensiv trygghet foran en litt mer offensiv oppstilling? Med det tenker jeg på at Alejandro Lago er tilbake etter å ha sonet for tre gule kort, noe som fører til benkplass eller plass ved siden av Anthony Annan på midten for den godeste Vadim Demidov. Selv har jeg på en måte veldig lyst til å ha med Demidov, rett og slett fordi killerinstillingen hans er direkte elskbar. På en annen side imponerte Sapara meg kraftig mot Lyn. Så kun første omgang, men likevel. Slovaken jobbet skinnet av seg - både offensivt og defensivt. Derfor tror jeg at jeg holder en knapp på kombinasjonen Annan - Sapara på to'eren på midten.

I forsvaret har jeg vel sagt det jeg mener allerede ettersom Lago er tilbake. De tre andre trenger jeg ikke nevne før den fullstendige lagoppstillingen min ettersom de er soleklare førstevalg. Bakerst på banen skal Jarstein få ruve videre.

Så var det den ordentlig offensive biten da. På topp skal Prica få gjøre alt han kan for at han kan fortsette å bøtte inn mål, mens han burde få hjelp av Iversen, i alle fall. Begge scorer for tiden, noe som er særdeles viktig. Som jeg skrev i kamptråden så er det fortsatt usikkert med Per Ciljan Skjelbred etter strekkskaden han pådro seg på landslagstreningen. Svar på om han kan spille denne kampen regner jeg med at vi får i løpet av ikke så altfor lenge.

Om Skjelbred ikke kan spille regner jeg egentlig med at Sapara kommer til å spille ute til høyre, mens Demidov går sentralt, men jeg er neimen ikke sikker. Vi er tynt besatt på høyrekanten, så dette hadde absolutt vært en god mulighet for Sellin, men han har jo slitt med skade den siste tiden. Kom nå på at jeg glemte å nevne det i kamptråden, men tror han skal være aktuell til å i alle fall være med i troppen til denne kampen.

Hadde vært utrolig kult og fått servert Savolainen fra start om Skjelbred er ute, men jeg tviler egentlig litt på det. Sapara og Demidov er nok foran han der. Strand er jo et annet valg på høyrekanten, forresten.

På venstrekanten fikk Trond Olsen endelig tillitt mot Lyn, og han kom til mange sjanser. Dessverre klarte han på uforståelig vis å brenne et par enorme sjanser. Dette tror jeg har med selvtillitten hans å gjøre ettersom han har spilt minimalt den siste tiden. Ser gjerne at han starter mot Stabæk, men Traoré er et annet alternativ.

Ble veldig usikker på det fullstendige laget etterhvert som jeg skrev dette innlegget, så tror jeg kommer tilbake med noe litt mer konkret de nærmeste dagene. Her er noen muligheter:

Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Lago - Dorsin
Annan - Sapara
Strand - Iversen - Olsen/Traoré
Prica

Jarstein
Annan - Savolainen
Sapara - Iversen - Olsen/Traoré
Prica

Jarstein
Annan - Demidov
Sapara - Iversen - Olsen/Traoré
Prica

RBK
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 02:00    Post subject: Reply with quote

Hvorfor blir Traore hele tiden trukket frem som et alternativ som ving? Han hører ikke hjemme der!
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 07:25    Post subject: Reply with quote

Da tar du feil. Hvor storspilte Traore i 2007?

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 03.09.2009 08:11    Post subject: Reply with quote

Stabæk er såpass dårlige defensivt pluss at de spiller offensivt noe som gjør jobben er mye lettere for RBK enn mot motstandere som legget seg lavt og venter, slik som Molde.
Back to top
Rosenborg-samba
Junior

PostPosted: 03.09.2009 09:41    Post subject: Reply with quote

Synes Trond bør få sjansen foran Traore her. Stabæk har ikke spesielle stor fart på høyrebacken, i Skjønsberg eller Høiland. Om Skjønsberg spiller, slipper han også flere defevnsive løp og kan torturere Skjønsberg hele tida.

NilsArneLeg(g)end
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 10:13    Post subject: Reply with quote

v_Olden,
Traore kommer ALDRI til å bli en skikkelig god ving.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 03.09.2009 10:14    Post subject: Reply with quote

Vi må i alle fall passe på å demme opp for storscorer Jon Inge Høiland, som har scoret de siste 3 målene til Stabæk i serien.. Kanskje vi må kjøre Demidov på venstre kant?
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 10:25    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
Hvorfor blir Traore hele tiden trukket frem som et alternativ som ving? Han hører ikke hjemme der!

Hamren spiller ikke med vinger
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 10:27    Post subject: Reply with quote

Rosenborg-samba wrote:
Synes Trond bør få sjansen foran Traore her. Stabæk har ikke spesielle stor fart på høyrebacken, i Skjønsberg eller Høiland. Om Skjønsberg spiller, slipper han også flere defevnsive løp og kan torturere Skjønsberg hele tida.

Er Olsen egentlig saa rask? har ennaa ikke sett ham 'ta' noen paa ren fart. Tror ikke det er saa mye forskjell paa Traore og Olsens fart, men Olsen er dyktigere til aa gaa paa loep mens Traore er dyktigere med ballen i beina.
kristobal
Legende

PostPosted: 03.09.2009 11:17    Post subject: Reply with quote

Fart handler om timing. Er du først foran er det vanskelig å ta deg igjen hvis du har anstendig fart. Mini ville herjet mot Bjørn Otto Bragstad i bakrom, men Bragstad var antakelig raskere på 30-40 meter.

Traore er kanskje ikke så mye tregere enn Olsen over lengre distanser, men går aldri i rom. Olsen er god nok på timing og rask nok til å løpe fra de fleste.

Å se på hva han gjorde mot verdens beste klubblag og si at han ikke kan bli noe fordi han ikke fikk til noe mot dem blir litt meningsløst.

Den dagen timingen stemmer med medspillerne og RBK (eventuelt) blir mer bakromssøkende så kan Olsen bli en ny Mini eller Brattbakk. Jeg er høyst usikker på om han faktisk blir det, men det har vel så mye med RBKs spillemåte å gjøre som Olsens fart og teknikk.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
v_olden
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 12:33    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
v_Olden,
Traore kommer ALDRI til å bli en skikkelig god ving.

Og siden du aldri tar feil så må jeg vel ta det for god fisk?

Du er morsom. Det skal du ha.

Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 12:42    Post subject: Reply with quote

V_Olden,
det er du også nå.
Asbøll
Proff

PostPosted: 03.09.2009 13:56    Post subject: Reply with quote

Vær så snill TomH, gi oss flere bombastiske konklusjoner om unge og delvis uprøvde RBKer.. Hvis du kommer med 10-12 uttalelser er jo minst et par dømt til å gå i oppfyllelse.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 14:13    Post subject: Reply with quote

Vi så jo alle hvor "god" Muri ble..
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 17:47    Post subject: Reply with quote

Asbøll,
skulle du ønske du var like treffsikker som meg?
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 03.09.2009 18:07    Post subject: Reply with quote

som regel er jeg enig i mye av det tomH sier på forumet(kun lest i det siste), men denne påstanden om at Traore ikke blir noen god ving føler jeg er litt skudd i blinde.

Traore har mange forutsetninger til å lykkes på "krittet". Bl.a. lavt tyngdepunkt, god teknisk, hurtig, samt evnene til å dra av en mann for å legge inn. Sistnevnte er kanskje den store svakheten hans. Innleggene har vært av for dårlig kvalitet, men det skal ikke så mye til å trene opp denne biten. Verre med hurtighet.

Når det er sagt, har jeg tro på Trond Olsen - bare Trond og medspillerne lærer hverandre å kjenne med tanke på pasninger og løp. Jeg syns vi så konturene av dette i kampen mot Lyn. Dessverre har ikke Trond den nødvendige selvtilliten til å omsette sjansene til mål. Men det kommer. Overbevist.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 03.09.2009 18:08    Post subject: Reply with quote

Takk og lov. Cool
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.09.2009 23:51    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:
Da tar du feil. Hvor storspilte Traore i 2007?

Venstre midtbane/indreløper i en 4-4-2 diamant.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 04.09.2009 07:19    Post subject: Reply with quote

Nemlig. Man spiller ikke der som 18-åring uten å ha mulighet til å utvikle seg som en god ving.

Indreløperrolle i en 4-4-2 diamant er jeg ikke helt enig i er så sentral som du sikkert vil ha det til. I 4-3-3 derimot skal jeg være enig. Eksempel: Skjelbred.

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
Page 1 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb