| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Tangen1986 Senior
|
Posted: 23.08.2009 23:05 Post subject: |
|
|
| Det har i hvert fall kommet frem mye rart i kommentatorboksen i forbindelse med den stadig utvidede dekningen av Tippeligaen med flere aktører. Dog duoen Espen Tvedt Håvard Lunde på VGlive tar den negative kaka. Øyvind Johannessen og Tor Hammerø er på hvert sitt og motsatte vis også helt forferdelige fotbllkommentatorer. Forøvrig har jeg oppdaget at Per Joar Hansen blir benyttet som ekspertkommentator hos VGlive. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.08.2009 10:01 Post subject: |
|
|
| Davy Wathne forsettet sitt forsøk på å få alle Rosenborg seiere til å høre ut som heldige seire. I går var det kampen mot Vålerenga, igrunn et merkelig valg da vi rundspillte dem og ble snytt for 2 straffespark. Den beste straffen vi kan gi TV2 er å fullføre tidenes sesong av norsk lag iforhold til antall poeng og differanse til lag nummer 2. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.08.2009 11:24 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Kan jo ikke ta Hoff seriøst, men at de følger opp fra studio er jo sjanseløst. Kovacs fortjener ingen hyllest, og særlig ikke etter teatralsk filming idag. Kovacs er en middelmådighet som scorer maks fem mål neste år når Odd også er et bunnlag. Skulle likt å se dagens Fotballekstra om ett år. Datoen er lett å huske, samme dag som RBK tapte mot Mjøndalen i 92. Mørk dag det også... |
Jada kristobal, har fått med meg at du hater Kovacs, men den "teatralske filminga" i går syns jeg faktisk så ut som et helt reelt fall. På reprisen ser det nemlig ut som Ramovic lander på foten til Kovacs når de slåss om returen, og Kovacs er i ubalanse, og faller. Sikkert litt lett, men det gjør ham vel neppe til noen unik fæl ulv. Så i mine øyne, verken straffe eller filming, men kamp om ballen. Merk: jeg er ingen fan av Kovacs eller Odd, og resten av betraktningene dine kan meget vel stemme.
Ivar Hoffs "giganten Kovacs, min favoritt" syntes jeg bare var pinlig for alle involverte. To minutter sendeflate til den husnissen. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 24.08.2009 11:32 Post subject: |
|
|
| Før var det i det minste litt trøkk over Hoff. Han var TV2s slugger som skulle komme med de mest krasse kommentarene. Nå er han redusert til en kraftløs gammel mann som en bare synes synd på. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 25.08.2009 01:46 Post subject: |
|
|
Nils Johan Semb irriterer meg grenseløst. Presterte i Fotball-Xtra i dag å påstå at Fredrikstad var desperate som tilbød Jørn Andersen trener-jobb.
Nei, Semb. Fredrikstad gjorde faktisk et forsøk på å få en bra trener som kan drive laget til større fremganger enn hva de har nå. Hadde de derimot tilbudt Semb jobben, skulle jeg vært enig i at desperat hadde vært mer passende.
Jeg blir kvalm av å se den egosentriske selvgodheten og innadvendte synet på fotball som den såkalte fotballeliten vår legger til syne i media. Vi er best, de andre vil gjøre oss dårligere, men har vi vunnet eller prestert noe å snakke om sammenlignet med de andre? Nei, som om det skulle ha noen betydning for tåkepraten deres. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.08.2009 04:04 Post subject: |
|
|
Alsaker var fin i kampen mellom Brann og Sandefjord. En SF-spiller tok imot ballen da den landet nærmest på sidelinja etter høy bue, og den gikk ut. Semb sa i ettertid at han var usikker på om kanskje Huseklepp stjal til seg kastet han fort tok, og som endte opp i en sjanse.
"Det er i såfall linjedommers ansvar å følge med på", kommer det kontant fra Alsaker. Joda, det stemmer det. Men nå er det vel få som dveler så lenge og tungt på dommeravgjørelse som han.
Når det gjelder Hoff må jeg i grunn bare flire hver gang jeg ser ham. Disse små reportasjene fra arenaene hvor han hver gang skal være så forbanna seriøs, faglig og profetisk minner mer og mer om dramatiske hørespill fra radioens barndom.
Noen som forresten husker Hoffs lovord om Mame Niang tidlig i sesongen? Han skulle jo bli en vanvittig hit i Tippeligaen. Fin den, Hoff. Nesa til Samuelsen er vel den som har merket mest til afrikanerens spisskompetanse siste månedene. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 25.08.2009 08:36 Post subject: |
|
|
Satt og så andre omgang mellom Odd og TIL på web, da TIL kjørte kampen og det virket som om det lå en utlikning i luften. Så kommer Ivar Hoff inn i direktesending på TV2 og påstår at Odd har haugevis av sjanser, og at TIL er heldige som bare ligger under med 0-1. Etter kampen er Hoff muligens blitt korrigert av noen, for da har det ifølge samme mann vært en jevn og spennede kamp som kunne bikket begge veier. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 26.08.2009 00:32 Post subject: |
|
|
Ivar Hoff har alltid vært flink til å se det som ingen andre ser. Det som er usynlig for alle andre. Når Ivar Hoff sier at Mame Niang er en fantastisk fotballspiller, så er det sånn. Selv om realitetene tilsier noe annet.
Når Ivar Hoff sier at Odd har dominert kampen mot Tromsø, så er det sånn. Selv om Tromsø egentlig har bombardert Odds keeper.
Ivar Hoffs første lov: Ivar Hoff har alltid rett. Selv om han skulle motsi seg selv. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 26.08.2009 01:07 Post subject: |
|
|
Spør du meg var duoen Langli og Myggen Mykland en fryd å høre på! Langli med entusiasme og Myggen med OBJEKTIVE faglige vurderinger.
Bør erstatte Alsaker og Semb som hovedkommentatorer. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.08.2009 04:49 Post subject: |
|
|
Myggen er riktignok nøytral, men han har ingen ting på tv å gjøre, hverken som kommentator eller ekspert. Han passer rett og slett ikke inn. Han snakker for lite som sidekommentator, og har ingen energi som går gjennom skjermen. Det samme gjelder når han er synlig, i tillegg til at han da står med hender i lomma og/eller retter på headsettet konstant osv. Han kan sin fotball, den karen, men han egner seg ikke til å formidle det dessverre. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 26.08.2009 07:09 Post subject: |
|
|
For min del er Myggen både behagelig å høre på, han kan sin fotball ABC, han har troverdighet i sin tilnærming til jobben samtidig som han som sidekommentator aldri "snakker ihjel" hovedkommentatoren.
Dette vil bare bli bedre...!
Takke meg til Myggen framfor den bedrøvelige og bastante Semb som er en idiot. |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 26.08.2009 11:30 Post subject: |
|
|
| Enig, sidekommentatoren skal ikke sitte og bable, de skal komme med analyser som den gjennomsnittlige seeren ikke kan komme opp med. Semb kommer sjeldent med slikt, og alt for ofte med bare "pjatt". |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 26.08.2009 11:35 Post subject: |
|
|
| Langli er bra, og Myggen var en utmerket sidekommentator. Hadde egentlig ikke sett for meg ham i en sånn rolle, men det fungerte. Behagelig, kunnskapsrik og med interessante poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 26.08.2009 14:38 Post subject: |
|
|
| Myggen var grei nok han, men hele opplegget med sidekommentator er unødvendig. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 26.08.2009 14:54 Post subject: |
|
|
| Heller Myggen enn Semb.. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.08.2009 17:46 Post subject: |
|
|
Kanskje få inn Kaggestad som sidekommentator på fotball også? I en seks timer lang sykkelsending snakker han omtrent uavbrutt som sidekommentator, så å si uten å gjenta seg selv  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.08.2009 17:51 Post subject: |
|
|
Vel Kristobal, vær klar over det  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.08.2009 22:04 Post subject: |
|
|
| Var en tråd om Myggen på VGD etter kampen. Der var flesteparten meget kritisk til han som sidekommentator. Selv synes jeg han var helt fabelaktig. Vil ha mer, sier jeg bare. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 26.08.2009 22:06 Post subject: |
|
|
Hundre ganger bedre enn Semb, i hvert fall. Det er fordi han faktisk har kunnskap om fotball. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 26.08.2009 22:09 Post subject: |
|
|
Enig i det som blir sagt her om at han muligens ikke egner seg til å formidle det han har av kunnskaper, men gi han nå hvertfall litt tid. Uansett bedre å høre en med erfaring enn Semb som ville sagt:
"Fortsatt fem minutter igjen da... Real Madrid kan fortsatt score et femte, men Rosenborg har fortsatt tid til å få et trøstemål" |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 26.08.2009 22:18 Post subject: |
|
|
Er langt mer positiv til Myggen enn mange andre merker jeg. Han har imidlertid litt å gå på når det gjelder intensitet, han kan gjerne være litt mer på offensiven i kommenteringen sin. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.08.2009 22:19 Post subject: |
|
|
Myggen er bra fordi han har kunnskaper, erfaring og en annen tilnærming til fotball enn de andre 'ekspertene'. Han vil også bli bedre med mer erfaring.
Jeg syns med fordel norske kommentatorer kan prate litt mindre, og konsentrere seg om det som skjer i stedet for å prate om alt annet. Slike som Roar Stokke er f.eks. helt grusom å høre på, fordi han kun kommenterer kampen når det oppstår målsjanser, og snakker om alt mulig annet ellers. Det tar fokus vekk fra spillet.
Det er mye bedre om de kan roe ned og f.eks. si noe så enkelt som spillernavnene på de som har ballen til enhver tid. Det skaper en stemning som tilsier at det snart vil skje noe, samtidig som vi som ser på blir mer oppmerksom på spillerne og prestasjonene deres. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.08.2009 23:14 Post subject: |
|
|
Enig med siste taler. Fotballkommentatorer i Norge snakker egentlig mer om sitt eget syn på fotball og sine favorittspillere, kombinert med barneskolehistorikk fra det laget de interesserer seg for, enn selve kampen.
Hvis man først skal prate i hjel kampen, så får man gjøre det med autistisk dybde i mer eller mindre relevant fotballhistorikk a la Scheie, og ikke med spekulasjoner og sensasjonsjournalistikk a la Krølle og Nepa.
Jeg kunne ønsket meg en rolig, saklig dekning av kampen uten radiokommentering ("Huseklepp drar seg forbi Mathisen", ja, ok, kampen går på TV, vi ser det.) og en sidekommentator som forsøker å belyse de valgene som gjøres underveis.
For eksempel: hør på kommenteringen av sandvolleyball under VM og WT. Til tross for hovedkommentator på Olav Traaen-nivå, klarer ekspertkommentatorene Høidalen og Kjemperud å gjøre spillet forståelig gjennom å forklare hvorfor spillerne velger som de gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 26.08.2009 23:33 Post subject: |
|
|
Syntes analysene er rævva.
Har ikke opplevd skikkelige analyser i år. TV2s ekspressanalyse suger balle.
Hvor ofte har de analyse av de to mandagskamplagene de siste fem minuttene på søndagssendingen?
Syntes det varierer stort *kremt' |
|
| Back to top |
|
 |
schmoo Junior

|
Posted: 26.08.2009 23:36 Post subject: |
|
|
mumlinga til Myggen klarer jeg meg glatt uten. Kom sjelden med noe fornuftig i det hele tatt og absolutt ikke bedre en Myhre.
Langli er sammen med Kvalvik TV2s beste kommentatorer. |
|
| Back to top |
|
 |
|