View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 25.08.2009 00:43 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Vi starter jo med den forsvarsrekka som skal spille til helgen, og det er helt naturlig. |
Har du sjekka hvem RBK skal spille mot i kampen hvor Lago står over? Hjemme mot Lyn. RBK kan spille med Trond Olsen eller ALH som makker til Stadsgaard i den kampen, og selv da skal RBK skåre langt flere mål enn de slipper inn med et slikt forsvar, om Lyn i det hele tatt får låne ballen.
Rosenborg burde stilt med toppet lag fra start. Stadsgaard og Demidov har tidligere vist at de roter det litt til for seg selv i TL, og mot RL behøver man rutine. Demidov hadde man trengt på midten i stedet for en joggende Iversen som stoppet helt opp etter å ha slått feilpasninger. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2009 00:45 Post subject: |
|
|
Skjelbred wrote: |
Demidov starter vel på DMS (?), så da blir Lago Stadsgaards makker på stopperplass.
Syntes forresten at Demidov var god i dag. Deilig å se taklinga hans på Kakà tidlig i 1. omg! |
Lago må stå over mot Lyn med tre gule, så vi stiller nok med dagens fire bak fra start av. |
|
Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 25.08.2009 00:50 Post subject: |
|
|
Skjelbred var for en gangs skyld god, og jobbet utrettelig. Synd han ikke er målfarlig. Dorsin klarte seg bra. Jarstein også. Fint innhopp av Traore, men han sinket "angrepsmulighetene" et par ganger. Pluss for et genialt innspill som Olsen ikke skjønte bæret av.
Prica, Iversen, Strand, Lustig og i særdeleshet Sapara og Trond Olsen ble helt avkledt til skinnet. Annan slet når matchen ble spilt ved 16 meteren, han er bedre ute ved midtstreken. Stadsgård og Demidov var ikke bra ved første målet. Skulle ønske Stadsgård var litt mer sjef og besluttsom i de avgjørende øyeblikkende. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2009 00:52 Post subject: |
|
|
nidaros997 wrote: | Har du sjekka hvem RBK skal spille mot i kampen hvor Lago står over? Hjemme mot Lyn. RBK kan spille med Trond Olsen eller ALH som makker til Stadsgaard i den kampen, og selv da skal RBK skåre langt flere mål enn de slipper inn med et slikt forsvar, om Lyn i det hele tatt får låne ballen. |
Jeg tror også RBK skal ta seg av Lyn, men dette er en fullstendig feil måte å forholde seg til kamper på.
Demidov skal jo spille stopper mot Lyn sammen med Stadsgaard, og jeg mener det var greit at de spilte sammen i dag. Jeg tror nok det blir Annan, Skjelbred, Sapara, Iversen, Olsen, Prica der foran mot Lyn også, i en eller annen konstellasjon.
Mest trolig med Olsen til venstre, Iversen sentralt, Ciljan til høyre, Annan og Sapara sentralt litt bak, og Prica på topp. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 25.08.2009 00:53 Post subject: |
|
|
Roar1961 wrote: | Skjelbred var for en gangs skyld god, og jobbet utrettelig. Synd han ikke er målfarlig. |
For en gangs skyld? Ciljan er vel den på RBK som er mest stabil god i prestasjonene sine. I kveld var han outstanding! |
|
Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 25.08.2009 00:56 Post subject: |
|
|
Noe som bekymrer meg seriøst er at jeg trodde denne utgaven av RBK ville passe bedre i Europa enn i serien pga av måten vi spiller på. Jeg tror faktisk måten vi spiller på vil føre til svært liten suksess av den enkle grunn at når vi møter lag med større ferdigheter enn oss (de fleste i C.L vil falle inn under den kategorien) så har vi ikke noe spillemønster som tidligere var vår store styrke. Mot lag som har ballen mer enn oss så er ikke spillerne våre kreative nok og når vi først har ballen så vet vi ikke helt hvor vi skal sentre for vi aner ikke hvor de ulike egentlig har tenkt seg.
Hamrén ønsker vel at vi ikke skal være fortusigbare og derfor skal spillerne skape mønstret under veis. Kan sikkert passe fint i serien hvor de fleste lag lar oss trille mye ball, men i Europa kommer vi til å gå på tap så det suser da vi nesten ikke vil komme til reelle målsjanser....... Selvfølgelig kan mye endre seg til neste år noe jeg virkelig håper. De som ikke ser at vi har store mangler i angrepspillet vårt bør se på en rekke av kamper en gang til og ikke bare resultatene. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2009 01:01 Post subject: |
|
|
Skjelbred wrote: |
For en gangs skyld? Ciljan er vel den på RBK som er mest stabil god i prestasjonene sine. I kveld var han outstanding! |
Jeg skjønner godt det nicket ditt for å si det sånn. Skjelbred har ikke spilt veldig mange gode kamper de siste årene. Men han er en fyr det er lett å like. |
|
Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 25.08.2009 01:04 Post subject: |
|
|
Hehe det var vel svar på tiltale fra rett person. Nei jeg synes ikke Skjelbred har vært god i år. Han fører ballen for mye og for lenge på tvers og gjør det for vanskelig for seg selv og for medspillerne, og er omtrent vaksinert fra å avslutte innenfor 16m (unntatt en gang i år).
Idag var han glimrende i første del av andrepsfasen, og han virket veldig motivert. Sånn sett passet kampen ideelt for han fordi han er god til å bryte og sette fart, noe det blir lite av i tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2009 01:08 Post subject: |
|
|
FanFraSør wrote: | Noe som bekymrer meg seriøst er at jeg trodde denne utgaven av RBK ville passe bedre i Europa enn i serien pga av måten vi spiller på. Jeg tror faktisk måten vi spiller på vil føre til svært liten suksess av den enkle grunn at når vi møter lag med større ferdigheter enn oss (de fleste i C.L vil falle inn under den kategorien) så har vi ikke noe spillemønster som tidligere var vår store styrke. Mot lag som har ballen mer enn oss så er ikke spillerne våre kreative nok og når vi først har ballen så vet vi ikke helt hvor vi skal sentre for vi aner ikke hvor de ulike egentlig har tenkt seg.
Hamrén ønsker vel at vi ikke skal være fortusigbare og derfor skal spillerne skape mønstret under veis. Kan sikkert passe fint i serien hvor de fleste lag lar oss trille mye ball, men i Europa kommer vi til å gå på tap så det suser da vi nesten ikke vil komme til reelle målsjanser....... Selvfølgelig kan mye endre seg til neste år noe jeg virkelig håper. De som ikke ser at vi har store mangler i angrepspillet vårt bør se på en rekke av kamper en gang til og ikke bare resultatene. |
Det er vel få som betviler at vi kan bli vesentlig bedre i angrep. Men realiteten er at vi i tellende resultat leverer bedre enn på mange år hva angår målproduksjon.
Jeg har fortsatt stor tro på at vi til neste år vil få atskillig bedre skikk på overgangsspillet, og muligens også blir noe bedre mot etablert. Men hvis vi bare får skikk på overgangene så har vi det vi trenger. For vi viser jo i år at det ikke er noe poeng å legge seg bakpå mot oss heller. Når motstanderne ser det, løser de mer opp og vi får mer bruk for kjapt overgangsspill. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 25.08.2009 02:40 Post subject: |
|
|
Denne kampen var enda en bekreftelse på at Erik Hamrén gjør en elendig jobb når det gjelder å utnytte laget han har til disposisjon på best mulig måte.
Igjen ser man Sapara falle helt bort i kamper mot god motstand. Han spilte ok mot Valencia for et par år siden, men uansett mener jeg Skjelbred er en mye, mye bedre fotballspiller. At Sapara derfor foretrekkes i den sentrale offensive rollen fremfor Skjelbred er til å grave seg ned i frustrasjon av.
De dragningene og stikkerne Skjelbred gjør ute på siden kunne han med fordel gjort fremfor motstanderens 16-meter, og vi ville vært et mye bedre fotballag. Han er den klart beste teknikeren på laget vårt, og at han blir misbrukt på kanten er helt håpløst. Hamrén fortjener noen svenske lunch-paier i fjeset fordi han prioriterer så utrolig feil.
Og om ikke det er nok, ser man jo at Traoré også holder nivået og vel så det når han kommer inn. Så hvorfor får han ikke spille, når Roar Strand får lov til å slå 60% feilpasninger i hver kamp og Iversen får leke midtbanespiller? Traoré er den naturlige partneren til Annan sentralt på midten. Han har løpskraft, kan takle, kan holde på ballen og kan slå pasninger. Hva mer skal man forlange? Spesielt når man ser hvordan de andre som har fått forsøke seg har løst rollen.
Jeg må også si meg uenig med de som syns Savolainen var positiv i dag. Jeg syns han er mye, mye dårligere enn f.eks. Traoré, og vil neppe utvikle seg til å bli noe mer enn en Espen Søgård eller Christian Berg. Og det er vel ikke der lista skal ligge? |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.08.2009 02:44 Post subject: |
|
|
Blir ikke å lese hele denne tråden nå, så det jeg sier er det nok folk som har sagt før meg.
1. Tabbe å stille med Demi i forsvar. Han skulle spilt med Annan, mens Lago skulle spilt med Statsgaard bak. Helt uforståelig oppstilling fra Erik imo.
2. Strand henger ikke med på dette nivået lenger, men greit at han fikk spille.
3. Traorè burde ikke være bortgjemt på benken.
4. Per Ciljan Skjelbred viser hvilken kjempespiller han er, en av svært få på dette laget som tar nivået uten å nøle.
5. Jarstein gjør en veldig god kamp.
6. Resten er ok + / -
7. Tull at vår spillestil ikke er egnet for Europa. Ingen skam å tape 4-0 her i dag. Vi viste også litt av hva som bor i laget. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.08.2009 02:56 Post subject: |
|
|
Du ser virkelig ikke verdien av å samspille Demidov og Stadsgaard til neste seriekamp? Det er lenge siden de to har stått sammen bak der nå, så for meg er det et logisk valg av Hamren. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.08.2009 04:56 Post subject: |
|
|
Jeg synes det blir feil å se på denne kampen som forberedelse til Lyn-kampen. Når man får en så fantastisk mulighet som det er å møte Real på Bernabeu i en prestisjekamp for hjemmelaget, stiller man med det beste laget man har til rådighet i mine øyne. Å skulle kjøre inn et "rustent" stopperpar mot et av verdens beste lag borte er uansett lite matnyttig.
Første omgang var dessverre ikke bra nok defensivt. Vi lå med forsvaret på 15 meter og midtbanen på 20, slik at det ble lett å tre ballen gjennom to ledd. Benzema høstet gost av dette flere ganger, og scoret på to av dem.
Andre omgang flytta vi opp spillet litt, turte å gå opp i press og satte inn press på ballfører tidligere. Da var vi mer effektive i begge ender plutselig.
Og dersom noen var i tvil om Traorès kampform/evner - han var en av våre definitivt beste i dag. Hvem som skal ut av første-elleveren kan diskuteres, men jeg er overbevist om at unge Abdou Razak bør inn. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 25.08.2009 08:03 Post subject: |
|
|
Vi kunne så absolut ha utnyttet mer av potensialet i laget vårt.
Men se det på den lyse siden: Vi tapte mer mot Molde en mot Real Madrid  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.08.2009 09:22 Post subject: |
|
|
Synes nivåforskjellen var som forventa. Forøvrig helt enig i det FanFraSør skriver over, vi kan ikke slå lag som Real Madrid på ferdigheter, vi må ha et gjennomført spillemønster. Det har vi ikke i dag.
Skjelbred og Annan viser at de er de eneste som henger med teknisk på dette nivået. Traorè var også positiv og bør få flere sjanser. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.08.2009 09:27 Post subject: |
|
|
FanFraSør wrote: | Noe som bekymrer meg seriøst er at jeg trodde denne utgaven av RBK ville passe bedre i Europa enn i serien pga av måten vi spiller på. Jeg tror faktisk måten vi spiller på vil føre til svært liten suksess av den enkle grunn at når vi møter lag med større ferdigheter enn oss (de fleste i C.L vil falle inn under den kategorien) så har vi ikke noe spillemønster som tidligere var vår store styrke. Mot lag som har ballen mer enn oss så er ikke spillerne våre kreative nok og når vi først har ballen så vet vi ikke helt hvor vi skal sentre for vi aner ikke hvor de ulike egentlig har tenkt seg.
Helt enig. Vi har ikke noe offensivt mønster. Mot gode lag vil vi derfor ikke skape noe, men til syvende og sist slippe inn masse mål. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 25.08.2009 09:39 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Skjelbred og Annan viser at de er de eneste som henger med teknisk på dette nivået. Traorè var også positiv og bør få flere sjanser. |
Helt enig. Hva er det med Traoré som gjør at han ikke spiller fast? Mangel på taktisk forståelse? Han blåste ballen langt over mål fra en dårlig posisjon mot slutten istedenfor å passe, er det slike ting som gjør at han er ute i kulden? Så har jeg sluttet å forundre meg over at Steffen Iversen har klippekort på årets RBK-lag. Forklaringen må ligge i en parallell dimensjon, utilgjengelig for alle andre enn Rosenborgs innerste krets. _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 25.08.2009 10:16 Post subject: |
|
|
jaja så blei det noen mål i mot, men hadde en fin kveld forran TVn jeg. Fantastiske RM mål og synes Rosenborg kom hederlig fra det. Tror nok en del var star-struck. Per spilte veldig bra...samme gjorde Jarstein (selv om ticksa gjør meg veldig veldig nærvøs til tider). Noen gode innhopp og håper vi får se finsken og traore mere framover. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.08.2009 10:19 Post subject: |
|
|
Knøtten, vi ble rundspilt til det pinlige. Når du har ambisjoner om topp30, skaper ikke en sjanse og du vet at Real kunne vunnet 8,9-0 er det ikke artig.
Skal man ha en sjanse må det komme kvalitet inn i angrepet. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2009 10:22 Post subject: |
|
|
Ja, og det vil det jo gjøre i løpet av vinteren, når terping av angrepsspill kommer til å ha fokus.
Vi har ikke stort andre spillere enn i fjor bakover på banen, men er milevis bedre (selv om vi slet i går). |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 25.08.2009 10:22 Post subject: |
|
|
hallo, forskjell på topp-30 og topp 3 da.
2,2 milliarder !!! vi kan ikke konkurrere med det, det bør du innse _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.08.2009 10:29 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig ikke, men det må gå ant å unngå det pinlige. Det har blitt for mye pinlig i de siste årene. 0-4 mot Chelsea, 0-4 mot Valencia, 0-1 mot Qarabagh, 0-4 mot Real. Det blir litt for mye stygt.
Dessuten så er det ikke kun terping som gjelder, vi mangler fart i angrep. |
|
Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 25.08.2009 10:36 Post subject: |
|
|
Jeg ser det er mye negativitet rundt RBK hver gang de taper. Det er greit. Men når man taper mot Real Madrid, så virker det som folk glemmer at vi tross alt spiller mot et lag som sannsynligvis vil dominere alt som har med internasjonal fotball i årene som kommer. Dette er ikke Molde, vi tapte mot de også.
Denne kampen var i mine øyne fantastisk. Ikke spillemessig, ikke resultatmessig men jeg fikk se og oppleve mitt lag spille mot verdens beste fotballspillere, jeg fikk se en Demidov som løp fra Ronaldo, en Demidov som takla Kaká så det svei, en Ciljan som viste seg som den spilleren vi alle håper han er, med "null" problemer med å spille på dette nivået, en Annan som viste at han har en del problemer med å spille mot spillere som tjener mer enn BNP til et gjennomsnittelig afrikansk land og en Jarstein som virkelig var god.
Det blir ikke vanskeligere enn dette, og i enkelte angrep synes jeg vi spilte virkelig godt. Nå vet vi hvor skapet står, og er en erfaring eller to rikere.
Jeg tror det blir vanskelig å være Lyn-spiller neste kamp... _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.08.2009 11:13 Post subject: |
|
|
Vi hadde faktisk noen klasseangrep i første omgang. På stillinga 3-0 hadde de hatt 3 store målsjanser og vi 2. De var ekstremt effektive og de har enkeltspillere som kan skape noe ut av ingenting, vi var ineffektive og mangler disse enkeltspillerne. Ingen dårlig kamp av RBK i følge meg. Børs:
Jarstein 8 - Sjanseløs på måla, viser sin ekstreme ballbehandling og har noen meget kvalifiserte redninger.
Dorsin 7 - Meget godt med offensivt, noen friske driblinger. Står ganske bra mot defensivt, spesielt mot Robben, men plasserer seg feil noen ganger.
Demidov 5 - Flott takling på Kaka i starten, samarbeidet med Stadsgaard sitter ikke helt.
Stadsgaard 5 - Har noen viktige blokkeringer, men sover på 0-1 og kan bedre.
Lustig 4 - Ikke den Lustig vi kjenner, aldri med framover på banen og slet bakover.
Iversen 4 - Viser prov på klokskap og god ballbehandling i 1. omgang. Dårlige pasninger og svak defensivt.
Annan 5 - Svak start, men hever seg og viser noe av hva han kan.
Strand 3 - Definitivt ikke god nok på dette nivået, dessverre. Ting går for treigt.
Sapara 3 - Noe involvert i finspillet i starten, men forsvinner totalt ut av kampen og står ikke fram overhodet på dette nivået.
Skjelbred 8 - Viser ballbehandling av høy internasjonal standard. Gode pasninger og fint kombinasjonsspill. Jobber hardt.
Prica 5 - Kommer til en stor sjanse, og er farligere enn Olsen, men får ikke til allverden mot gode stoppere.
Olsen 3 - Får ikke til noe som helst. Timer de fleste løp for dårlig.
Traorè 6 - Et frisk innhopp av unggutten. Viser god ballbehandling og har en glimrende stikker Olsen ikke er med på. |
|
Back to top |
|
 |
|