| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.08.2009 11:12 Post subject: |
|
|
Tja, det er jo hyggelig for Lyn at de fikk seg en seier, og desto bedre hvis de tror de kommer til å møte et forsvar som ligner på Start sitt her på Lerkendal.
Jeg syntes faktisk det var litt pinlig å se på forsvarsspillet til Start i den kampen, de var tilbake på Molde-nivået igjen. Hva tenker de egentlig på? Øver de ikke på forsvarsspill? En del av markeringene var jo total katastrofe. Jeg tror ikke Lyn er gode selv om de slo Start i den kampen, jeg tror rett og slett at Start har TLs klart laveste bunn-nivå.
Nei, jeg tror seieren i den kampen bare øker sjansen for kapitulasjon på 2-0. Det er jo ikke her de liksom skal vinne. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.08.2009 12:55 Post subject: |
|
|
| Start kollapset vel defensivt for tredje gang i år som gjør at motstanderene ser ut som halvguder i angrepspillet ,mens det i realiteten er bare Start som spiller forsvarspill på 3 - 4 divisjons nivå. Jf. Stabæk borte, Molde borte, Fredrikstad borte og nå sist Lyn borte. Får satse på at den rekken blir utvidet med Rosenborg borte. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.08.2009 22:57 Post subject: |
|
|
Laget fremover og mot Lyn etter min mening:
Jarstein
Lustig Lago Stadsgaard Dorsin
Annan Savolainen
Sapara Skjelbred Traore
Prica
|
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 24.08.2009 23:05 Post subject: |
|
|
Mot Lyn må vi vel dessverre gi plass til Demidov i stedet for Lago. Men jeg skal ikke si meg uenig i resten. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 24.08.2009 23:08 Post subject: |
|
|
Synes absolutt at Traore og Savolainen viste nok til å starte mot Lyn, så jeg er enig i Keenoirs oppstillin minus Lago selvsagt. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 24.08.2009 23:47 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | Laget fremover og mot Lyn etter min mening:
Jarstein
Lustig Lago Stadsgaard Dorsin
Annan Savolainen
Sapara Skjelbred Traore
Prica
|
Bytt Lago med Demidov, så er jeg helt enig! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 24.08.2009 23:56 Post subject: |
|
|
Laget mot Lyn, enten jeg er enig eller ikke
Jarstein
Lustig, Stadsgaard, Demidov, Dorsin
Sapara, Annan
Skjelbred, Iversen, Olsen
Prica
|
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 25.08.2009 00:04 Post subject: |
|
|
Strand starter nok for Olsen.
Jarstein
Lustig, Stadsgaard, Demidov, Dorsin
Sapara, Annan
Strand, Iversen, Skjelbred
Prica
Traore kommer inn i det 89 min. |
|
| Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 25.08.2009 00:05 Post subject: |
|
|
[4-2-3-1]
Rune Almenning Jarstein
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Vadim Demidov - Mikael Dorsin
Juska Savolainen - Anthony Annan
Per Ciljan Skjelbred - Steffen Iversen - Abdou Razack Traoré
Rade Prica
Lyn skal være plankekjøring uansett om vi stiller med det antatt beste laget og dette. Hadde vært gøy med et enda bredere rotasjonssystem fra Hamréns side, og at for eksempel Savolainen og Traoré får sjansen fra start. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2009 00:17 Post subject: |
|
|
Tror Hamren vil rotere stadig mindre inntil vi har fjernet all mulig teori. Muligheten for å gå ubeseiret gjennom en hel sesong henger nok også så høyt at vi ikke får se de veldig eksperimentelle oppstillingene.
Resultatene har vært formidable i år, og det er vel ingen grunn til å rotere for roteringens skyld når vi kun har serien å tenke på, og få en haltende avslutning på sesongen.
Gode resultater er det eneste som betyr noe nå, og det trygge som har gitt oss null tap til nå er helt naturlig å satse videre på for å fullføre med stil.
Hamren har faktisk gitt mange spillere muligheten i år, og om han safer mer nå på slutten så kan vi ikke si noe på det.
Nils Arne var jo atskillilg mer ekstrem på å holde på sine favoritter, og ikke sette innpå folk før helt på slutten i kamper som for lengst var avgjort. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 25.08.2009 08:35 Post subject: |
|
|
Synes egentlig ikke Hamren har gitt saa mange spillere sjansen. Spesielt synes jeg det er rart at Traore og Zahora aldri har faatt sjansen, spesielt ettersom Strand, Olsen, Ivers og Prica har hatt lange svake perioder og Tettey har blitt solgt. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
bergert Rutinert

|
Posted: 25.08.2009 09:47 Post subject: |
|
|
Med tanke på at Traore inntil nylig har vært skadet og Zahora i 2.div har visst gryende "svineinfluensa"-form, er det helt forståelig at de ikke har fått mer spilletid.
Det jeg stusser på er at det tok så lang tid før Hamren plasserte Sapara på høyrekanten. _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
Tobb Senior
|
Posted: 25.08.2009 10:23 Post subject: |
|
|
Det jeg stusser på er at Roar Strand stadig starter kamper. Han faller bare mer og mer av lasset mtp ballbehandling, oversikt og tempo. Han har enda sine løp og en og annen avslutning, men for min del er det for lite.
Mot Real i går var han livsfarlig å ha på banen, og det har han vært ved flere anledninger tidligere også.
Håper for hans egen del at han gir seg nå. Vil helst huske han for den han var, og ikke for den han har blitt.
Men dette er trenerens disposisjoner, og følgelig først og fremst kritikk mot Hamren. Roar gjør så godt han kan. Det er bare det at andre spillere kan bedre.
Om Roar startet på Bernabeu som en takk for lang og tro tjeneste, vel forunt. Ellers, hvorfor? Erfaring kan ikke erstatte manglende ferdigheter, bare kompensere noe.
Mot Lyn bør det være mulig å danne en slagkraftig midtbane med Strand på benken. Flere gode alternativer nevnt her i tråden. Spennende med Savo og Traore. Vi får se hva det blir til. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2009 10:34 Post subject: |
|
|
| Tror som nevnt over at det blir Strand på benken og de fem andre mer eller mindre faste for øvrig. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 28.08.2009 17:33 Post subject: |
|
|
| HÃ¥per det. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.08.2009 17:55 Post subject: |
|
|
| Ganske så passende med "redebutt" mot Lyn som han spillt sin første kamp ifra start imot. |
|
| Back to top |
|
 |
Per Proff
|
Posted: 28.08.2009 19:29 Post subject: |
|
|
Mitt lag:
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Demidov - Dorsin
Annan - Traore
Sapara - Skjelbred - Olsen
Prica |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.08.2009 12:14 Post subject: |
|
|
Mot Fredrikstad fikk Rade Prica mer utilslørt hjelp fra Steffen Iversen. Trolig fortsetter Rosenborg med tilnærmet 4-4-2 mot Lyn.
- Tanken er at han defensivt skal ligge litt bakom, men framover kommer han opp sammen med meg. Det funket bra mot Fredrikstad, og vi får håpe det funker like bra på mandag, smiler Prica til rbkweb.no.
Antatt Rosenborg-lag:
Rune Jarstein
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Vadim Demidov - Mikael Dorsin
Anthony Annan
Per Ciljan Skjelbred - Marek Sapara - Abdou Traoré
Rade Prica - Steffen Iversen
Les mer: Prica får Iversen-hjelp
Var forholdsvis klart på treninga at Iversen blir mer framoverretta enn tidligere i sommer. |
|
| Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 29.08.2009 17:25 Post subject: |
|
|
Blir morro å se Traoré fra start igjen  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 29.08.2009 18:30 Post subject: |
|
|
"Iversen funker ikke : la oss endre litt på rollen hans!"
"Bilen går ikke : la oss sveise litt på den og lage båt!" _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.08.2009 19:02 Post subject: |
|
|
Trenger jo ikke lage båt selv om man sveiser på en bil da...
Rallyteamene jobber jo dag og natt for å toppe ytelsen på en bil gjennom sveising, endring av vektfordeling, luftgjennomstrømming etc |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 29.08.2009 19:08 Post subject: |
|
|
Rallyteamene pleier vanligvis å skifte ut modellene som plages av stadige motorhavari, spesielt hvis de i tillegg er vesentlig treigere enn de andre bilene, og allerede begynner å nærme seg veteranbilstatus... _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 30.08.2009 09:44 Post subject: |
|
|
| Såtr på tv2sporten.no at Jo inge Berget skal til Molde og at han kanskje ikke spiller mandagens kamp mot RBK... |
|
| Back to top |
|
 |
|