View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedley Veteran
|
Posted: 17.08.2009 22:37 Post subject: |
|
|
Usedvanlig frekt kommentert. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 17.08.2009 22:38 Post subject: |
|
|
Neida, jeg har da sett betraktelig verre i kommentarfeltene til Adressa. Før jeg sluttet å lese dem, selvfølgelig. |
|
Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 17.08.2009 22:41 Post subject: |
|
|
Typisk adressa å ikke nevne at uttalelsen til Arnt er beklaget rundt 500 ganger siden fredag. Synes han har klart seg bra i rollen. Per Jørgensen var like snar selv til å gjemme seg bak svada som feilsitering da det stormet som værst rundt det med drakta før serieåpninga 2004. _________________ Påmeldt |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 17.08.2009 22:42 Post subject: |
|
|
Ja fy Bjørn. Du er alt for lang for denne oppgaven, fysj!  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 17.08.2009 22:56 Post subject: |
|
|
Mye bannskap - noe hatskap - piping mot motstanderen.
Hovedaktørene skader hverandre - og kjefter på fredsmekleren.
Dette er fotball - det er kanskje ikke alltid like barnevennlig.
Jeg skal ikke si det så altfor skråsikkert, men har en følelse at det på årsmøter der det velges disse "inkompetente" talsmennene ikke er så altfor stor deltagelse, og hvis man absolutt mener at "Kjernen beveger seg i feil retning" så kan man sikkert også "gjøre det bedre"(lite trolig). _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 17.08.2009 23:04 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Ja fy Bjørn. Du er alt for lang for denne oppgaven, fysj!  |
Hoppas bara att vi slipper att bli lika lang i trynet igen som efter
den famösa felsägningen. |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 17.08.2009 23:12 Post subject: |
|
|
Hvor er moralens voktere nå?
Edit: Se post og bilde under. Quote: | Under gårsdagens kamp mellom Vålerenga og Lillestrøm på Ullevaal Stadion dro Kanarifansen opp et banner som viste et lite barn med en ølflaske i ene hånda og en sprøyte i armen. Dette provoserer leder av Miniklanen, Kari Helstad.
- Vi som jobber i Miniklanen jobber mot å bruke fingeren og stygge sanger. Vi jobber for et positivt supportermiljø og samarbeider godt med Klanen. Klanen har en egen sjargong, men i Miniklanen jobber vi mot å bruke sterke ord og uttrykk på stadion. Det er egentlig det motsatte Kanarifansen gjør her, sier Helstad.
- Jeg synes det blir feil når voksne står rundt og ler og holder opp banneret. Det er ikke sånn vi ønsker å oppdra våre unge supportere.
Føler seg truet?
Miniklanen har nå 700 medlemmer og det kommer mellom 150 og 300 medlemmer på hver hjemmekamp. Miniklanen har blitt et fint innslag på Vålerengas hjemmekamper og de skaper god stemning fra sin seksjon.
- Vi er stolte av jobben vi har gjort med Miniklanen og synes det er veldig morsomt at så mange er med. Dette er fremtidens supportere, sier Helstad.
- I 2005 hadde Miniklanen et banner som viste en fiktiv karakter, en død fugl. I etterkant av dette har vi lagt ned forbud mot å lage egne bannere for våre medlemmer, slik at vi ikke skal assosieres med lite hyggelig bildebruk. Allikevel synes jeg det er stor forskjell på det og det å vise et lite barn med en sprøyte i armen og ølflaske i hånda. Ikke klarer jeg å forstå budskapet fra Lillestrøms supportere heller.
- Jeg synes det er spesielt at voksne supportere av Lillestrøm lar seg provosere av barn fra seks år og oppover. Kanskje Kanarifansen føler seg truet og sunget ut av 150 til 300 små barn? spør hun retorisk.
Begeret rant over med årets banner, men også i fjor opplevde Helstad mindre sympatisk oppførsel fra voksne Kanarifans.
- I fjor stod flere av supporterne til Lillestrøm og kastet gjenstander mot Miniklanen med hensikt å treffe barna. Jeg prøvde å få dialog med Kanarifansen via e-post for å ta opp problemet, men de ignorerte oss og svarte aldri.
- Jeg synes hele greia med årets banner, kasting av gjenstander og ignorering er usmakelig oppførsel. De går inn for å ødelegge for barna på stadion, og det bidrar ikke akkurat til at foreldre ønsker å sende barna sine på fotballkamp, avslutter Helstad. |
Last edited by Benoni Hartvich on 17.08.2009 23:18; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 17.08.2009 23:15 Post subject: |
|
|
Ikke gi VPN klikk, da
 |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 17.08.2009 23:33 Post subject: |
|
|
Miniklanen har nå 700 medlemmer og det kommer mellom 150 og 300 medlemmer på hver hjemmekamp. Miniklanen har blitt et fint innslag på Vålerengas hjemmekamper og de skaper god stemning fra sin seksjon.
De dyrkes tidlig som sofasupportere på Oslo Øst også ser jeg. Klanen har vel et sted mellom 13 og 15.000 medlemmer mens under halvparten er på kamp. Da er mye av poenget med supportermedlemskap borte. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
eirikstokke Junior
|
Posted: 20.08.2009 18:37 Post subject: |
|
|
Troilonge wrote: | Miniklanen har nå 700 medlemmer og det kommer mellom 150 og 300 medlemmer på hver hjemmekamp. Miniklanen har blitt et fint innslag på Vålerengas hjemmekamper og de skaper god stemning fra sin seksjon.
De dyrkes tidlig som sofasupportere på Oslo Øst også ser jeg. Klanen har vel et sted mellom 13 og 15.000 medlemmer mens under halvparten er på kamp. Da er mye av poenget med supportermedlemskap borte. |
For å si det sånn, de er ikke så mange i år.. _________________ London brash |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.09.2009 16:43 Post subject: |
|
|
Koster det mye å sende en konkursbegjæring? |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 08.09.2009 16:47 Post subject: |
|
|
Aner ikke. Og før en konkursbegjæring er det altså snatt om et konkursvarsel. Én ting i gangen. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 08.09.2009 17:13 Post subject: |
|
|
Quote: | Den som begjærer konkurs åpnet, skal ved innlevering av konkursbegjæringen innbetale kr 43.000,- som sikkerhet for gebyr og kostnader ved bobehandlingen. |
Domstol.no
Hmm, virker som det koster 20.000,- ifølge konkursrådet. Tror dette stemmer bedre, har aldri hørt summen 43.000,- før.
Konkursrådet |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 08.09.2009 17:53 Post subject: |
|
|
Kan ikke kjernen bare gi oppdraget til et inkassoselskap.. Hells Angels for eksempel  |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 08.09.2009 20:26 Post subject: |
|
|
Viktig å få konkursen på plass innen serien er over. Det er tross alt to viktige poeng i potten også... Denne konkursbegjæringen synes jeg brakka kan subsidiere... det er snakk om billige poeng... |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 08.09.2009 22:16 Post subject: |
|
|
Jeg blir kvalm bare av tanken på at Rosenborg kan bli seriemestere i en eller annen retssal midt på en torsdag formiddag i høst. Håper da vi greier å prikke inn de nødvendige poengene på banen og feire seriegull etter en seier på Lerkendal - gjerne mot Start i høstferien  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.09.2009 08:38 Post subject: |
|
|
Jeg aner en underliggende kritikk av Kjernen i denne saken her, Konesseur? Fortell! Hva bør de gjøre annerledes når noen som skylder de 50 000 kroner ikke vil gjøre opp for seg? På samme tid har de hentet inn flere nye spillere. Glem ikke at 50 000 er svært mye penger for en supporterklubb. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 09.09.2009 10:59 Post subject: |
|
|
Ingen kritikk.
Jeg sier bare at situasjonen er slik at man må bruke dette som en joker i ermet til sen Oktober hvis Molde haler innpå. |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 09.09.2009 11:35 Post subject: |
|
|
Mulig at jeg ikke har satt meg godt inn i saken, leste kun artikkelen på tv2sporten, men er det sånn at Kjernen har betalt inn 50 000kr for mye til Lyn? Og nå krever de penge tilbake?
Hvis det stemmer så syns jeg at det er veldig rart i og med at de sier å ha sitt på det tørre at de solgte 300 billetter mindre enn det Lyn fakturerte dem. Hvorfor da betale inn 50 000kr mer når man vet at den summen på fakturaen er for høy. Hadde de kontaktet Lyn med en gang så hadde hele situasjonen vært unngått.*
*Med forbehold om at jeg har forstått situasjonen korrekt. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.09.2009 11:44 Post subject: |
|
|
Siterer det styremedlem Alf Eliassen skrev på Kjernen sitt forum:
Quote: | 1. Lyn-RBK spilles. Dagen etter kampen mottar vi en epostfaktura pålydende 171 250,- for utleverte billetter. Sammen med denne faktura er en anmodning om å innbetale beløpet innen 3 dager, på grunn av Lyns "cashflow"-problem. Dette imøtekommes selvfølgelig, man ønsker da å avhjelpe der man kan.
2. Kasseopptelling, skjemagjennomgang samt avstemming av betalingsterminaler viser at innkomne midler i forbindelse med denne kampen langt fra når opp til beløpet som er utbetalt til Lyn.
3. Har noen forsynt seg av ene eller andre (eller begge) oppgjørskassen i et ubemerket øyeblikk mens salgsteamene var opptatt med kundediskusjoner eller lignende? Umulig å si.
4. Kontrolltellinger, videoanalyser, politirapporter, Ullevål Stadion ASA-rapporter, FC Lyn Oslo-salgsrapporter, vaktpersonalrapporter, dobbel- og trippelkontroller av billettkaruseller, sjekk av Billettservice's "utidige" utelevering av billetter og så videre, alt gjennomgås om og om igjen, i håp om at feilen er å finne noe sted.
5. Lyn vedgår å ha utlevert anslagsvis 400 billetter for lite, uten å ha noen god forklaring på hvorfor. Dette bekreftes i ettertid av øvrige innhentede rapporter.
6. Regning sendes Lyn, pålydende differansen.
. purr
. mas
. purr
. mas
. purr
15. Nok er nok. Etter gjentatte "Pengene er på konto på mandag"-løfter må noe gjøres. Konkursloven § 63 konsulteres, og dokument til namsfogden i Oslo utstedes.
16. Pressen kontaktes for å informere om hva som foregår, lager sak om det i Adressa, noe som resulterer i at Lyn i kveld tar kontakt med undertegnede og forteller om ekstraordinært møte i kveld for å forsøke å finne pengene de skylder oss.
17. Vi venter litt med å sende brevene og bilagene til namsfogden, inntil en ny avklaring foreligger fra FC Lyn Oslo.
Og, til orientering, her er loven i fortettet versjon:
Man prosederer vanligvis som følger:
1. Konkursvarsel.
Man kan for det første sende konkursvarsel før konkursbegjæringen fremmes. Først sendes krav på forfalt gjeld. Deretter må man gjennom hovedstevnevitnet (namsmann/namsfogd) på stedet forkynne en oppfordring til skyldneren om å betale innen to uker. I denne betalingsoppfordringen må det gjøres oppmerksom på fordringshaverens adgang til å begjære konkurs åpnet dersom betaling ikke skjer innen fristens utløp og på at insolvens i alminnelighet skal anses for å foreligge når fordringshaveren har gått frem etter disse reglene. Deretter må konkursbegjæring komme inn til retten i løpet av de første to ukene etter at betalingsfristen utløp. Det er meget viktig at reglene om konkursvarsel følges helt nøyaktig.
2. Konkursbegjæring. |
|
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 10.09.2009 03:32 Post subject: |
|
|
Lyn må skaffe 17 millioner på 20 dager
Ser dårlig ut for pengene til Kjernen. Om Lyn stryker med er det vel sånn at til og med om pengene blir utbetalt i morgen er Lyn likevel allerede i en situasjon hvor de er så nær konkurs at det vil anses som en prioritering av kreditorer, og pengene trekkes tilbake i boet.
Jeg vet ikke hvilke krav de har mot seg, men det er vel tvilsomt at det blir noe å hente ved en konkurs? I så fall bør Kjernen håpe i det lengste at Lyn overlever og klarer å stable på bena en sunn økonomi. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.09.2009 08:52 Post subject: |
|
|
Da kan man anmelde personene som står bak svindelen slik at de blir stående personlig ansvarlig (ved en fellende dom).  |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 10.09.2009 11:44 Post subject: |
|
|
Kjernen er ikke kreditor. Dette er Kjernen sine penger, ikke penger som Lyn skylder Kjernen. |
|
Back to top |
|
 |
|