View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kkakk Rutinert

|
Posted: 15.08.2009 19:43 Post subject: |
|
|
LanoX wrote: | Jeg kjenner jeg blir provosert når enkelte av dere her inne klarer å lire av seg (gang på gang) at prestasjonene til våre spillere (Demidov/Sapara f.eks) var laaangt under pari i dag. Jeg spør meg selv hva slike folk som dere gjør på et forum for deres eget lag hvis dere dere ikke evner å se når de gjør en godkjent innsats som i dag.
Demidov fortjener ikke pepper, men gjorde en godkjent defensiv jobb, og fylte rommet etter både Annan og Tettey (who? godt.
|
Enig at det blir en del negativitet, men saken er jo at alle vi vet at det kan være så mye mye bedre. Min kritikk mot demidov går ikke mot spilleren demidov, men mot at han ikke bør brukes på midtbanen. Sapara er frisk i kveld og gjør mye bra, men synes faktisk ikke han er ivrig nok til å komme etter og fylle opp rundt 16 meteren. |
|
Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 15.08.2009 19:45 Post subject: |
|
|
Troilonge wrote: | Prica er godt i gang med arbeidet mot en ny karantene, så neste hvilekamp er ikke langt unna. Teller det gule kortet hans fra Molde i serien? Må vel det? |
Man drar ikke med seg gule kort fra cup. Mulig hvis man oppnår 3 gule i cupen, og dermed må sone. Men ikke ellers. |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 15.08.2009 19:48 Post subject: |
|
|
Klevolainen wrote: | Haha, Olsen på Iversenintervjuet på rbk.no  |
du mener han var morsom? |
|
Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 15.08.2009 19:50 Post subject: |
|
|
Frankiefourfingers wrote: | Klevolainen wrote: | Haha, Olsen på Iversenintervjuet på rbk.no  |
du mener han var morsom? |
Feil fot idag? |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 15.08.2009 19:58 Post subject: |
|
|
Prica var helt fantastisk dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.08.2009 20:00 Post subject: |
|
|
Som andre har påpekt, vi har blitt et maskinlag som vinner uten å imponere særlig. Selvfølgelig er det bedre enn å tape, men jeg håper vi får tilbake den rytmen vi hadde i starten av sesongen.
Prica er fullstendig ute av form. Synes nesten synd på han der han sliter seg rundt. |
|
Back to top |
|
 |
acabar Senior
|
Posted: 15.08.2009 20:01 Post subject: |
|
|
kkakk wrote: | Troilonge wrote: | Teller det gule kortet hans fra Molde i serien? MÃ¥ vel det? |
Man drar ikke med seg gule kort fra cup. Mulig hvis man oppnår 3 gule i cupen, og dermed må sone. Men ikke ellers. |
Stemmer, det er jo ikke kortet han drar med seg, men karantenen.
---
Demidov gjør vel ingen dårlig kamp. Jeg synes han var et friskt pust. Han var mye bedre enn Ciljan. Lago var stor i dag, med Lustig tett følgende. Prica sin miss på Dorsin-innlegget var direkte flaut.
Det er vel ikke slik at vi har blitt Norges svar på Italiafotball. Det handler mye om spillertyper og mannskap til rådighet. Vi har ingen Huseklepp som løper i bakrom, med Carew som alt-mulig-spiss ved siden av. Jeg synes vi mangler det førstnevnte, altså en komplimentær spiss til Iversen/Prica. Jeg synes ikke begge burde starte kampen, dessuten må vi snart få spilt inn noen andre spillere i 1. elleveren, før det gror mose på de to sistnevnte. _________________ Work hard, every day. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 15.08.2009 20:19 Post subject: |
|
|
Virker som om Prica får lide fordi han ikke har hatt noen god sesongoppkjøring slik som de fleste andre på laget. |
|
Back to top |
|
 |
John Ass Senior
|
Posted: 15.08.2009 20:23 Post subject: |
|
|
Nei, midt i august så skal en middels god trener ha klart å ta en spiller som har missa deler av forsesongen opp på samme nivå som resten. |
|
Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 15.08.2009 20:27 Post subject: |
|
|
Det stemmer ikke, da en spiller som Prica ikke har noen form for mulighet til å trene seg opp innimellom kamper. Håper og tror vi får se en annen Prica med en god treningsvinter bak seg i 2010  |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 15.08.2009 20:46 Post subject: |
|
|
Prica i toppform er en internasjonal klassespiss. I dag er han ikke det, men det handler også om selvtillit. Hamrén vet vel det at hvis Prica blir satt på benken så ødelegges selvtilliten helt. Han har hatt Prica på banen i flere dårlige kamper, men så har han kommet og levert så til de grader også. |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 15.08.2009 20:50 Post subject: |
|
|
Usikker på om det å være på banen og ha en rekke dårlige opplevelser er bra heller. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 15.08.2009 21:13 Post subject: |
|
|
Glemte å nevne at jeg ble svært så imponert over Kjernen i dag. Kan ikke huske at det var slik i gamle dager nei. Men det virket samtidig som om resten av publikum dermed ikke følte for å gi lyd utenom applaus av og til. Nå havnet jeg på Byggern, så det er mulig det har noe med det å gjøre. Burde kanskje komme meg nærmere banen? Veit itj, jeg er som nybegynner å regne akkurat nå. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 15.08.2009 21:36 Post subject: |
|
|
Ingeman wrote: | - Demidov var dårlig.
- Sapara var dårlig.
- Prica var dårlig.
- Roar Strand var dårlig, som vanlig.
- Dorsin medium.
- Stadsgaard medium.
- Resten bra. |
Iversen bra?? Synes han var ganske så rævva.
Juska var middels, det var ikke tilfeldig at vi fikk et veldig trykk imot da han kom in - men han skal ha for at han spilte seg opp.
Skjelbred synes jeg også var middels. Hans "tversoverløp" påfulgt av en enkel kortpasning er kanskje småpent men det blir aldri farligheter ut av det. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 15.08.2009 21:45 Post subject: |
|
|
[quote="acabar"][quote="kkakk"] Troilonge wrote: | Demidov gjør vel ingen dårlig kamp. Jeg synes han var et friskt pust. Han var mye bedre enn Ciljan. Lago var stor i dag, med Lustig tett følgende. Prica sin miss på Dorsin-innlegget var direkte flaut.
|
Demidov var ganske dårlig, misset mange enkle pasninger. Defensivt var dagens kamp ingen hard test.
Forstår egentlig at Hamren vil ha muskler defensivt på midtbanen men dersom er villig til å starte med Annan - Skjelbred/Sapara synes jeg like godt han kan starte med Traore eller Savolainen dersom det er skade på en eller flere av disse. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Slartibartfast Proff

|
Posted: 15.08.2009 21:49 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Juska var middels, det var ikke tilfeldig at vi fikk et veldig trykk imot da han kom in - men han skal ha for at han spilte seg opp. |
Var vel ikke så veldig voldsomt trykk fra Glimt. Så mer ut som vi la oss bakpå og var fornøyd med resultatet etter å ha presset Bødø/Glimt i hele kampen. Syntes Juska så bra ut jeg. Han var den eneste som gikk helhjertet på kontring da han fikk sjansen.
Ellers syntes jeg spillet vårt på siste tredjedelen suger mens resten er bra. Det holder til å slå Glimt, men Madrid? _________________ It's hope in a hanging snore......
Fishing snore!
Last edited by Slartibartfast on 15.08.2009 21:51; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 15.08.2009 21:50 Post subject: |
|
|
Quote: | Iversen bra?? Synes han var ganske så rævva.
Juska var middels, det var ikke tilfeldig at vi fikk et veldig trykk imot da han kom in - men han skal ha for at han spilte seg opp.
Skjelbred synes jeg også var middels. Hans "tversoverløp" påfulgt av en enkel kortpasning er kanskje småpent men det blir aldri farligheter ut av det. |
Jeg vet ikke hvilke filosofier du har når det gjelder fotball, men enkelte synes det er greit å ha et par-tre spillertyper i laget som evner å holde på ballen, selv om det ikke blir "farligheter" hver gang de har ballen i beina.
Ciljan _er_ en fantastisk fotballspiller, og hadde han hatt krutt i beina ville han vært "pur klass" som Semb ville kalt det. Til den tid kommer, så må vi godta at han velger å holde på ballen, og distribuere enkle baller mens resten av laget stormer i angrep. _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.08.2009 01:44 Post subject: |
|
|
Jarstein 6 - Problemfri.
Dorsin 6 - Hardtarbeidende.
Stadsgaard 7 - Elegant.
Lago 7 - Kontant.
Lustig 6 - MÃ¥lscorende.
Sapara 6 - Iderik.
Demidov 5 - Varierende.
Skjelbred 4 - Skuffende.
Iversen 6 - Friskere.
Strand 4 - Aldrende.
Prica 2 - Intetanende. |
|
Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 16.08.2009 02:27 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Prica i toppform er en internasjonal klassespiss. |
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men er det bare meg som mener han var banens dårligste spiller? _________________ DIXI |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.08.2009 02:28 Post subject: |
|
|
Nei, men han er totalt ute av form nå. På sitt beste er han en vanvittig bra spiss. |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 16.08.2009 03:29 Post subject: |
|
|
acabar wrote: |
Det er vel ikke slik at vi har blitt Norges svar på Italiafotball. Det handler mye om spillertyper og mannskap til rådighet. Vi har ingen Huseklepp som løper i bakrom, med Carew som alt-mulig-spiss ved siden av. Jeg synes vi mangler det førstnevnte, altså en komplimentær spiss til Iversen/Prica. Jeg synes ikke begge burde starte kampen, dessuten må vi snart få spilt inn noen andre spillere i 1. elleveren, før det gror mose på de to sistnevnte. |
Er veldig enig her. Det virker som Prica / Iversen har evig med tillit fra Hamrèn, og at de ikke føler for å kjempe for en fast plass på A-laget. Prica ligger masse på etterskudd og står feil plassert på mange gode innlegg eller pasningsmuligheter.
Prica og Iversen ER rutinerte og med et 'godt ballhode' som Bratseth sier så ofte, men nå til dags brenner de for mange sjanser og får alt for mye cred når de setter inn baller de får servert på gullfat fra sine hardtarbeidende medspillere.
Ciljan jobber hardt og viser at han vil mye i hver kamp, og jeg synes han er en veldig viktig spiller for Rosenborg. Han er ofte på rett sted til rett tid, men han kan bli enda bedre på dette. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 16.08.2009 08:04 Post subject: |
|
|
mange måter å oppsummere på. her en ny variant:
3 poeng og seier etter en turbulent periode med flere forsmedelige nederlag gjør at vi legger press på molde og sikrer ledelsen i serien.
iversen kan endelig notere seg på scoringslista etter lengre tørketid
demi tilbake fra skadefravær med innsats som bare strand og riseth kan matche
juska's innhopp viser at vi fortsatt har bredde i stallen
laget er defensivt meget trygt og godt. et stykke fra toppformen, vinner vi klart på en "dårlig" dag. jeg er svært fornøyd med akkurat det. finspillet er aldri tilstede i alle kamper, it takes two to tango og bodø/glimt ville ikke danse. hadde det blitt 0-0 i dag så ville jeg også vært besviken. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 16.08.2009 10:21 Post subject: |
|
|
God kampbeskrivelse, var hverken mer eller mindre. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 16.08.2009 12:04 Post subject: |
|
|
Quote: | Prica i toppform er en internasjonal klassespiss. |
Eh, greit han er god, men det får være grenser. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 16.08.2009 12:13 Post subject: |
|
|
media, du är den första som pekar på Bodö/Glimt som en orsak till avsaknaden av finspel. Det är svårt att spela bra fotboll när det ena laget inte är intresserad.av att spela. Bödö/Glimt har en väldig tydlig plan som de genomför till 100 %, nämligen 11 man i försvar och hopp om någon kontring. Detta räknas som höjden av fotbollskonst i vissa kretsar i Norge. Och de fick rikligt med beröm av kommentatorerna på teve för att ligga bra i positionerna. Medan RBK som försökte att spela fotboll var omständliga osv.
Last edited by Peter Storey on 16.08.2009 12:41; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
|