| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 13.08.2009 11:23 Post subject: |
|
|
| Apropos Konans nye tilværelse; det skal bli spennende å se om han klarer den tyske kravmetaliteten med bla streng disiplin..... |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 13.08.2009 21:28 Post subject: |
|
|
| Han har nog lärt sig klocka i Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 13.08.2009 21:33 Post subject: |
|
|
| Jeg håper han lykkes, for gudene skal vite at han er en kjempehyggelig fyr. Ikke hans feil at han har blitt brukt feil i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 14.08.2009 03:00 Post subject: |
|
|
Å la Konan gå er klubbens største tabbe iår. Konan kunne, med skikkelig oppfølging og integrering, vært en av de virkelig store spillerne i Norge. han har fart, nærteknikk og avslutteregenskaper. RBK´s evne til å integrere utlendinger fra Afrika er langt fra imponerenede ( i forhold til MFK) Jeg tipper Konan blir en hit i Tyskland, i like stor grad som Eguren ble en hit tilslutt i Villareal. Det er kort og godt betenkelig hva enkelte spillere har oppnådd ETTER at de har forlatt RBK.
Mc Beth Sibaya er et annet eksempel.
Sist jeg så Konan spille 2. div. ble han riktignok avkledd av en 18 årig venstrebekk fra SIL, tatt av etter én omgang og RBK tapte 3-0. Men da var vel hjernen hans allerede i Tyskland...... |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.08.2009 04:18 Post subject: |
|
|
Å få 4,5 millioner for en som trakter etter å gå fra klubben gratis, er aldri en tabbe, men du har nok rett i at vi ikke forvaltet hans talent godt nok mens han var her. Samtidig kan man ikke være for bastant når han så ut til å være et "problembarn".
Thioune skal Molde ha minimalt med kreditt for. Mame kom vel fra en folkehøgskole? Pape er fortsatt ingen lagspiller. De trives tydeligvis, men vet vi om det skyldes spesielt god integreringsinnsats fra klubben? |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 14.08.2009 10:44 Post subject: |
|
|
| Ja. Det vet vi. Google is your friend.... |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 14.08.2009 12:09 Post subject: |
|
|
Begge Dioufene har gått på fotballinja på Molde FHS, så integreringen startet nok først og fremst der.
Når det er sagt tror jeg også at dette fort kan bli en ny "Eguren"-sak. Det re jo bare å se på hvordan Constant Djakpa, veid og funnet for lett i saftklubben, har slått til for fullt og etablert seg som fast på landslaget etter at han kom til Tyskland. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 14.08.2009 22:52 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Å få 4,5 millioner for en som trakter etter å gå fra klubben gratis, er aldri en tabbe, men du har nok rett i at vi ikke forvaltet hans talent godt nok mens han var her. Samtidig kan man ikke være for bastant når han så ut til å være et "problembarn".
Thioune skal Molde ha minimalt med kreditt for. Mame kom vel fra en folkehøgskole? Pape er fortsatt ingen lagspiller. De trives tydeligvis, men vet vi om det skyldes spesielt god integreringsinnsats fra klubben? |
Thioune har vel fått sitt definitive gjennombrudd siden han begynte å spille for Molde, så litt kreditt skal de ha. Mame ble vel hentet i ung alder og sent på folkehøgskole som en del av integreringsprosessen. Pape er kanskje ingen lagspiller, men han fungerer tidvis veldig bra han også og i de kampene jeg har sett av Molde i år har han vært jevngod med Mame og bedre enn folk som Mota og Mostrøm.
Tror nok Traore og Konan hadde blomstret mye mer om de hadde spilt i Molde _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 15.08.2009 01:00 Post subject: |
|
|
Verdt å merke seg i denne sammenheng :
- Molde ga begge senegaleserne tillit og MYE spilletid fra dag 1.
- De hadde en kurator heltidsansatt som fulgte opp begge Diouf gutta fra starten og helt fram til idag.
- Thioune ble hentet fra Sparta Sarpsborg, ikke bare fordi han var en god spiller, men også fordi han hadde en lysende autoritet som MFK visste å benytte i.f.t Dioufene både på banen og privat.
- Det er kort og godt et svært bra stykke arbeid MFK har gjort i dette tilfelle, det smerter å si det, men det stemmer.
- Å få en sjekk på 52 mill. fra ManU er "ganske god betaling" for denne jobben...... RBK burde ha sparket noen av forståsegpåerne i klubben kjempehardt bak slik at mer av strategien med å hente spillere fra den 3. verden hadde ligget under hovedtreneren. Slik det framstår for utenforstående pr. idag har altfor mange synsere og inkompetente en klam hånd borti hovedtrenerens oppgaver. Gi hovedtreneren mer makt slik Jonevret har i Molde.....
Udugelige folk som f.eks. Nordstein burde ha holdt seg til kvinnefotballen der han hører hjemme.....
Last edited by julegrisen on 15.08.2009 01:12; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 15.08.2009 01:10 Post subject: |
|
|
Det virker som du tror du har peiling Julegrisen, kanskje du burde jobbe med integrering i RBK? _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.08.2009 01:12 Post subject: |
|
|
| Herregud frenchy, det er da ingen hemmelighet at RBK ikke akkurat har vært i førersetet hva gjelder integrering de senere åra? |
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 15.08.2009 01:22 Post subject: |
|
|
| frenchy wrote: | | Det virker som du tror du har peiling Julegrisen, kanskje du burde jobbe med integrering i RBK? |
Kanskje jeg burde det, ihvertfall hadde jeg hatt en STRATEGI med å håndplukke spillerne som skulle bli toppspillere i klubben. Det er mere enn hva RBK har klart å formidle til omverdenen. Om du synes RBK har vært gode på integrering har du sovet i timen som mange andre....
Pr. idag har vi en situasjon der Traore er på tribunen og Konan, en av Afrikas beste spillere , blir solgt etter å ha gått for lut og kaldt vann i lengre perioder....
Mulig det er GRÅSTEIN du ønsker å se på Lerkendal, det ønsker ikke jeg.
Se bare på hvordan MFK rundspilte klubben din i cupen med fart og en selvtillit som vi ikke er i nærheten av pr. idag. Jeg går ikke på Lerkendal for å se på at RBK forsvarer seg til et hederlig resultat og slipper inn lite mål, jeg vil se at laget SCORER mål. da trenger vi spillere som har fart /teknikk og selvtillit til å passere andre spillere...
Det har ikke RBK idag, dette er noe av grunnen til at vi er ute av EL og NM. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.08.2009 01:40 Post subject: |
|
|
| Julegrisen wrote: | | Å la Konan gå er klubbens største tabbe iår. |
I følge deg burde han jo ha blitt solgt allerede i fjor.
7. april 2008:
| Julegrisen wrote: | Selg følgende spillere:
Koné : vil bort hver gang det går litt "trådt" og mangler pr.idag mye på storformen. Mangler også fart og lure bevegelser.....
Storflor : Nardo FK kan kanskje bruke ham....kanskje....
Konan : elsker å spille "på fot" til tross for 14mndr. på treningsfeltet
Det sjokkerer meg at Afrikanerne fremdeles spiller på fot og snubler i beina på hverandre foran mål...er det ingen som greier å formidle noen enkle kjøreregler i.f.t bevegelsesmønsteret foran kassa til dem ?
OK. det er tidlig i sesongen , men jeg har trent guttespillere som har skjønt ting fortere............ |
|
|
| Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 15.08.2009 01:52 Post subject: |
|
|
At Konan elsker å spille på fot er ikke hans feil, men trenernes feil. I.l.a 24 mndr. burde han ha fått en forståelse for hvordan man ønsker å få en pasning i RBK når det skal gå fort framover på banen. Dette er trenernes oppgave å formidle. Diouf gutta hadde det samme problemet da de kom til MFK, det tok klubben 12 mndr. å få avvent disse "egenskapene".
Dette er endel av integreringsprosessen det ogå.
Om klubben ikke makter å formidle enkle oppgaver til spillerne, så ja, selg.
Men dette er det samme som å innrømme at man ikke makter å implementere nye kjøreregler hos disse spillerne.
Da har man i utgangspunktet ikke klart å benytte spisskompetansen hos spilleren samtidig som man har gitt tapt i.f.t å lære opp spilleren til nye arbeidsoppgaver.
Det var jo en grunn til at disse gutta ble hentet, spisskompetanse som fart, nærteknikk og goalgetter egenskaper. Har man klart å spisse disse egenskapene og samtidig lært dem opp til å få full effekt av disse egenskapene ?
I dont think so. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 15.08.2009 08:23 Post subject: |
|
|
Selv skulle jeg gjerne sett at Konan hadde blitt en av gutta og gitt alt for laget osv. Men slik gikk det ikke, så da er jeg glad vi er kvitt ham. Tipper det er mange innad i klubben som kunne fortalt hvorfor han aldri ble en av gutta eller lot seg forme til en lagspiller. Fortsatt ren tipping fra min side, men Kone var en annen type. Vi har vel egentlig hørt nok om Konan,Storflor osv. nå. Selv synes jeg det var adskillig verre misbruk av ressursene at postulatet om at RBK skulle spille 433 var med på å ikke nyttigjøre seg av Helstad. Helstad sammen med den av Iversen/Prica som til enhver tid er i best form kunne fortsatt vært en hit.
Mere interessant og høre om Tettey som signerte langtidskontrakt og gav masse penger tilbake til klubben. Konan fortjener ikke å bli nevnt i samme innlegg som Tettey egentlig, men det ble nå slik. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.08.2009 08:33 Post subject: |
|
|
Herlig Knerten!
Fint med litt oppklaringer på hva folk egentlig mener  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.08.2009 08:59 Post subject: |
|
|
| Hvorfor skal alltid ballen betraktes som en "håndgranat" i Norge? |
|
| Back to top |
|
 |
ya Senior
|
Posted: 15.08.2009 20:23 Post subject: |
|
|
Hannover 96 med Konan Ya på laget spilte i dag 1-1 mot J. Andersen sin gamle klubb Mainz.
Konan skaffet straffe og Hannover 96 fikk dermed utlikningsmål.
Det følgende er hentet fra Bundesliga sin offisielle web side og ganske artig lesning:
Trotz eines klaren Chancenplus mussten sich die Platzherren am Ende mit einem Unentschieden begnügen. Zu Hoffnungen für die Platzherren berechtigte jedoch das Debüt von Ya Konan. Der Ivorer, zu Wochenbeginn von Rosenborg Trondheim gekommen, war ein ständiger Gefahrenherd. |
|
| Back to top |
|
 |
ya Senior
|
Posted: 15.08.2009 20:28 Post subject: |
|
|
Dette er bildeteksten til bilde av Konan som spilte h. ving fra start. Han ble byttet ut i det 88 min.
Didier Ya Konan (r.) im Zweikampf mit dem Mainzer Milorad Pekovic. Hannovers Neuzugang machte in seinem ersten Spiel ordentlich Betrieb
http://www.bundesliga.de/...tivIndex=2 |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 15.08.2009 21:03 Post subject: |
|
|
På tide og ta det i " Hvor er de nå? " tråden? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.08.2009 09:20 Post subject: |
|
|
Flyttet hit  |
|