View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
senador Legende
|
Posted: 10.08.2009 17:35 Post subject: |
|
|
Veltrent er han ikke. Noe så statisk har jeg sjelden sett i de kampene han har spilt mot elendig motstand. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.08.2009 17:38 Post subject: |
|
|
Han bør ikke overbevise såpass på trening og andrelagskamper at han fortjener sjansen? Det kan ikke være sånn at man hiver han innpå i eliteserien uten at han har fortjent det igjennom innsats på trening og kamp.
Se bare på andrelagskampene, Rosenborgs egne talenter som Bakenga og Karlsen bøtter inn mål, mens Zahora ikke markerer seg spesielt der heller(vurdert utifra liveoppdatering og artikler på rbk.no, gjerne kom med egne observasjoner).
Når Hamren vurderer det dit at han ikke har gjort seg fortjent til et innhop i en kamp som i går engang så mener jeg det er bare å kvitte seg med han. Da har man bommet så grovt på kjøpet i første instans at man bare må innse at dette var et feilkjøp. |
|
Back to top |
|
 |
acabar Senior
|
Posted: 10.08.2009 17:45 Post subject: |
|
|
For å være helt ærlig så er det vanskelig å forstå hva RBK/Torbjørnsen tenkte når de kjøpte Zahora. Enten så har de bommet grovt på vurderingene, eller så har de tenkt å trene han opp til 1. laget. Han kommer seg til mange sjanser. Han har gode avslutninger på hodet, men med beina skorter det seg alt for ofte.
Hadde vært flott om 2mas eller noen kunne fått en forklaring fra ledelsen. Om de ikke har noen god grunn så er det bare å selge han, om noen vil ha han da.. _________________ Work hard, every day. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.08.2009 22:23 Post subject: |
|
|
Slik jeg oppfattet det så var det ganske mye tvil om angrepsstyrken vår på det tidspunktet det ble bestemt å hente Zahora.
Man hadde en Ivers som både har vært skadeplaget og sjelden i form på våren, man kjøpte en Prica uten matching på høyt nivå på veldig lenge og man hadde en Konan Ya som var i kulden på grunn av ønske om å bytte klubb.
Så viste det seg at Iversen var i bedre fysisk form og fotballform enn noen gang på våren tidligere etter hjemkomsten. Prica brukte bare et par-tre innhopp på å finne formen.
Dermed ble Zahora overflødig, siden han nok ikke anses å være brukende til annet enn å være spiss.
Ivers er jo egentlig også overflødig så lenge Hamren mener at Prica er den beste spissen vi har. Men Ivers er det funnet plass til likevel med noen omrokeringer.
Ikke godt å si hva man tenker med Zahora videre, siden han ikke har stått fram som noe spesielt i cupkampene og e-cupkampene heller. Han har scoret noen mål, men ikke vist så mye annet.
Jeg ville i hvert fall gitt ham vinteren på å trene godt og se om han kan være nærmere en plass på laget eller være mer av en supersub til neste år. Det er utrolig hva en vinter kan gjøre med spillere. I sesongen med tett kampprogram blir det mest bare restitusjon og lite tid til å trene for å bli bedre.
Han kunne naturligvis fått noen flere innhopp slik situasjonen har vært, men så har man også måttet vise fram Konan Ya litt for å få noe igjen for ham og Olsen har jo dessuten vært mye innbytter også på grunn av Iversens omskolering. Dessuten viste vel Sellin mer enn Zahora i kampene hvor vi bare stilte med reserver.
Dog er det nok lettere for typer som Sellin å vise seg fram i slike kamper, fordi han har litt andre kvaliteter hvor ikke medspillerne betyr like mye for å vise seg fram.
Når alt dette er sagt så tror jeg Hamren med hell kunne fortsatt å bruke "B-laget" mot Qarabagh. Istedet stilte vi toppet mannskap og rotet oss vekk. Og da kom vi inn i den dårlige stimen.
Arsenal pleier vel stille med reserver i ligacupen hvert år, og de fortsetter med det selv om motstanden etter hvert blir bedre. Likevel har det ofte gått bra, og samme strategi tror jeg faktisk Hamren burde valgt mot Qarabagh og eventuelt Honka om vi hadde slått ut aserbajdsjanerne. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.08.2009 14:16 Post subject: |
|
|
Hørtes jo litt spesielt ut. Men får vel egentlig berømme klubben for at de tar tak i det og vil sjekke det ut. Kanskje vil det også føre til økt fokus på den fysiske biten i fortsettelsen. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.08.2009 14:19 Post subject: |
|
|
Kanskje hans faste burgersted har hatt hygieneproblemer i det siste? |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 13.08.2009 14:25 Post subject: |
|
|
Oppmannen som står bak?  |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 13.08.2009 14:27 Post subject: |
|
|
Jeg må ærlig innrømme at jeg jublet da de kjøpte Zahora i tillegg til Prica.
Som Kristobal skriver var Iversen ute av balltrening og Prica veldig rusten.Han har en historie som måltyv om enn på forskjellige nivå og så også litt sånn ut i starten.Virker på meg som om han har blitt bare dårligere og dårligere etterhvert.
Håper de fikser formen hans på et eller annet vis og at han i det minste kan bli en god back-up på spissplassen etterhvert.
Ender det opp med at han blir husket som et gedigent feilkjøp får man trøste seg med at det ikke blir det dyreste feilkjøpet som er gjort, og langt derifra. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 13.08.2009 14:52 Post subject: |
|
|
Slapp fyr, ja. Bra de får testet fyren.
PS, toreinar: Vet du ikke at man skal ha mellomrom etter punktum, eller dropper du det bevisst?  |
|
Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 13.08.2009 15:00 Post subject: |
|
|
Dario kommer sterkt tilbake, de fleste stjerner har hatt sine problemer med vekt og kvinnfolk, se bare på Rooney, Ronaldo (Begge), Ronaldinho, Iversen, Maradonna etc.... _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 13.08.2009 15:01 Post subject: |
|
|
Takk for tipset. Noen år siden jeg gikk på skole. Huff dette vil det ta tid å venne seg til. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 13.08.2009 22:07 Post subject: |
|
|
frenchy wrote: | Dario kommer sterkt tilbake, de fleste stjerner har hatt sine problemer med vekt og kvinnfolk, se bare på Rooney, Ronaldo (Begge), Ronaldinho, Iversen, Maradonna etc.... |
Dario har väl inga problem med kvinnfolk. Det är väl tvärtom. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 13.08.2009 22:10 Post subject: |
|
|
Haha, ja, er det noe den fyren kan, så må det være kvinnfolk og burgere. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 13.08.2009 22:24 Post subject: |
|
|
Han har ikke noe problem med vekt i alle fall. Så ham i bar overkropp etter en eller annen kamp, og han har ikke et gram fett på kroppen. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 14.08.2009 03:12 Post subject: |
|
|
Ikke et gram fett på kroppen..........mulig du sammenligner med ditt eget speilbilde, men RBK´s "krav" er 10 % underhudsfett......
Det ligger ca. 1000 burgere bakover i tid for Zahoras del.
Gutten er for feit og det vil han få beskjed om etter testen. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.08.2009 03:37 Post subject: |
|
|
Du gjør meg alltid trist, Julegrisen. Nå har du riktignok et poeng, men du er alltid (evt. kun) frempå når det er noe du kan slakte fullstendig. Har du en spesiell agenda? |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 14.08.2009 03:42 Post subject: |
|
|
Ja det har jeg. Min agenda er å være ærlig i.f.t det jeg ser og ikke rævslikkende i.f.t klubben, det er det nok av folk som er. Jeg kaller en spade for en spade . Liker du det ikke , er det det greit. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.08.2009 03:54 Post subject: |
|
|
Ok dette, på sett og vis, men du er ganske spesiell hvis man ser alle innleggene som en helhet, men greit  |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 14.08.2009 04:09 Post subject: |
|
|
Kyssesyken? Blir man ikke slapp av den? _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.08.2009 04:10 Post subject: |
|
|
* I perioden frem til man får kyssesyken vil det ofte være en til to uker med influensalignende symptomer
* Halsbetennelse og hovne mandler med et tykt hvitt belegg
* Feber og svette
* Muskelsmerter
* Hodepine
* Vondt i magen kan være et tegn på forstørrelse av milten
* Man får hovne lymfeknuter på halsen, under armene og i lysken
* Man kan få forstørret lever
* Man kan få utslett. Et antibiotikum som heter ampicillin kan framprovosere utslettet |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 14.08.2009 04:12 Post subject: |
|
|
Jeg tror Rosenborgs medisinske apparat ganske greit hadde funnet ut om han har kyssesyken...
Det er ikke vondt i viljen han har da? Vanskelig å finne sånt på tester:) |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 14.08.2009 04:21 Post subject: |
|
|
Ã… ta over etter "The Burgerneister" Wiseth som beste kunde er en prestisjefylt bragd......men ikke som fotballspiller i RBK...... |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 14.08.2009 04:27 Post subject: |
|
|
Bare hørt om folk som har hatt kyssesyken uten å vite om det, men følt seg slapp over lengre tid. Synes jeg leste at han samtidig skulle sjekkes for sykdom, så ikke sikkert de har plukket opp sånt ennå. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 14.08.2009 05:53 Post subject: |
|
|
Jeg hadde spilt for AC Milan hvis det ikke var for min kroniske kyssesyke  |
|
Back to top |