English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 24, 25, 26  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
rbkkid96
Junior

PostPosted: 10.08.2009 21:36    Post subject: Reply with quote

artig kamp dette, litt synd at rbk tapte, men det gjør ikke så mye når de taper mot et lag som spiller så mye bedre. Hadde vært surere å tape en jevenere kamp, men når vi taper så det synger, kan vi ikke klage så mye. Vi var rett og slett for dårlig, og klarte ikke å matche molde sine individuelle kvaliteter.
Back to top
View user's profile Send private message
Ablativ
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 23:18    Post subject: Reply with quote

Merkelig nok har jeg allerede ristet av meg denne kampen. Etter tapet for Qarabag var jeg i svart humør i flere dager og helt umulig å være i hus med.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.08.2009 00:47    Post subject: Reply with quote

Hvorfor husker endel av dere bare det siste 30 minuttene da Rosenborg sluttet å spille fotball? Frem til 55 minutter så synes jeg vi har et bedre angrepspill enn Molde ,men dårlige avsluttninger og et par glipper i forsvar samt gode individuelle prestasjoner av Diouf og Thioune gjør at vi havner under mot spillets gang. Vi taper 5 - 0 ,men det er et ganske bizzarr resultat når en ser kampen over 90 minutter og selv Rosenborg haterene Semb og Alsaker måtte på tidspunktet da det ble 3 - 0 innrømme at 3 - 3 hadde gitt et mer riktig bilde av kampen. Molde var best på det som gjelder i fotball ,men i store deler av kampen så var det vi som sprudlet og Molde som var dødelig effektive.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2009 00:54    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Hvorfor husker endel av dere bare det siste 30 minuttene da Rosenborg sluttet å spille fotball?

Enig her. Molde var effektive, vi var effektive. Molde scoret på veldig gunstige tidspunkter både på 1-0 og 2-0. Frem til timen spilt og 3-0 synes jeg vi var fullt på høyde spillemessig, og det første kvarteret av hver omgang var det nesten bare spill mot et mål, med unntak av noen brudd imot som alltid er farlige.

Leste i VG at de talte seks store målsjanser til Rosenborg i første omgang, altså før Iversen brant straffen. Med normal uttelling (hva nå enn det måtte være) burde straffen vært mål nummer tre for oss.

Effektiviteten vi hadde i starten av sesongen er i ferd med å forsvinne helt, men jeg synes vi fortsatt er istand til å spille god fotball. Jeg er overbevist om at gårsdagens kamp, i hvertfall til vi "ga opp", må ha vært en fryd å se på for den nøytrale seer. Store sjanser begge veier, konstant bølging imellom 16-meterne, spenning og spektakulære mål.
Ablativ
Veteran

PostPosted: 11.08.2009 01:14    Post subject: Reply with quote

Dette er jeg enig i. Da målene etter hvert rant inn tenkte jeg at første omgang (+ litt til) i alle fall viste at spilleformen kan se ut til å være i ferd med å komme tilbake. Og det lover bedre for seriekampene som gjenstår. Laget har absolutt vært nede i en bølgedal rent formmessig - det så vi tydelig i Europa-kvaliken. Noen kommentatorer og andre "eksperter" nevner at det kan se ut til at RBK er på vei ned i en bølgedal. Den siste kampen mener jeg viste at laget er på vei opp av den igjen.

Underlig ting å si etter et 5-0-tap, kanskje men... Det var RBK som spilte ball, Molde hadde nesten ikke etablert spill før ut i andre omgang. Nøtta i de neste seriekampene er bare hvordan vi skal få puttet de målene...
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 11.08.2009 01:21    Post subject: Reply with quote

Ablativ wrote:
Nøtta i de neste seriekampene er bare hvordan vi skal få puttet de målene...

Og svaret er
* å få løst opp i det statiske spissparet og heller la en av de komme inn uthvilt i 2 omg
* å bruke godfot-teorien på Sapara og gi ham plassen som tilbaketrukket spiss
* å kanskje gi tettey-rollen til Demidov som et foreløpig grep for å trygge oss mer defensivt
* å gjøre byttene noe tidligere samt å gi målfarlige Olsen minst 30 minutt i hver kamp
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.08.2009 01:23    Post subject: Reply with quote

Enig med deg her puckno, bortsett fra at jeg vil ha Skjelbred som oms.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 11.08.2009 07:58    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Ablativ wrote:
Nøtta i de neste seriekampene er bare hvordan vi skal få puttet de målene...

Og svaret er
* å få løst opp i det statiske spissparet og heller la en av de komme inn uthvilt i 2 omg
* å bruke godfot-teorien på Sapara og gi ham plassen som tilbaketrukket spiss
* å kanskje gi tettey-rollen til Demidov som et foreløpig grep for å trygge oss mer defensivt
* å gjøre byttene noe tidligere samt å gi målfarlige Olsen minst 30 minutt i hver kamp

Enig i dette jeg også. Hadde vi hatt en høyreving (Konan?) som også kunne utfordre innover samt legge gode innlegg og kjørt Olsen/Traore opp i form på venstre side så ville jeg heller benket Ivers/Prica og kjørt med kun en ren spiss. Jeg tror suksessen ligger i vingspill og når vi har en spiller som bl.a Olsen med 10 mål + 10 målgivende fra i fjor så bør han få spille seg i form. Prica har jo hatt klippekort på tross av en litt ruskete start.

I tillegg savner jeg flere bytter tidligere for å få matchtrening på juniorer. Se hvor gode de yngre M**** spillerne har blitt nå som de har fått litt troa på seg selv.

Skal vi ha to DM er nok Annan og Demi et vel så potensiellt godt par som det Annan Tetty var. Når vi også da har to gode vingbacker som kan bistå med fart og gode innlegg så kan det kjøres mange morsomme kombinasjoner på vingen som gjør motstanderene svimmel.
Brumle
Proff

PostPosted: 11.08.2009 18:23    Post subject: Reply with quote

Hei hei folkens! Smile

Takk for kampen. Kjekt å se at Molde FK er bedre enn RBK for tiden, kanskje ut (hvertfall) ut året? Tror for øvrig også Molde vil fortsette å være et topplag i flere sesonger pga filosofien og kulturen som har satt seg i klubben ifht trening, speiding, og talentutvikling etter noen år med oppbygging nå.

Synd en del RBK-tilhengere (muligens utenforstående for Kjernen...kanskje UltrasNidaros?) måtte starte bråk på sin vei til stadion. Håper imidlertid politiet setter opp skikkelige sperringer så ingen klarer å ta seg frem til MFK-pub`en for å lage bråk senere i høst.

Blir spennende å se om RBK får inn nye spillere som klarer å ta nivået med en gang, eller om de blir nye "Eguren" m.fl. Det kan kanskje koste RBK forspranget ut over høsten...
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2009 22:46    Post subject: Reply with quote

Brumle wrote:
Tror for øvrig også Molde vil fortsette å være et topplag i flere sesonger pga filosofien og kulturen som har satt seg i klubben ifht trening, speiding, og talentutvikling etter noen år med oppbygging nå.

Haha ok, det hørtes sannsynlig ut Very Happy

Men takk for kampen ja, seieren var velfortjent, neste gang går det garantert ikke så bra.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 11.08.2009 22:49    Post subject: Reply with quote

Brumle wrote:
Tror for øvrig også Molde vil fortsette å være et topplag i flere sesonger pga filosofien og kulturen som har satt seg i klubben ifht trening, speiding, og talentutvikling etter noen år med oppbygging nå.

Vil sette mye penger på at dere er i nedrykksstriden neste år.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 11.08.2009 22:55    Post subject: Reply with quote

Greier ikke helt å hate et lag som spiller skikkelig angrepsfotball når motatanderne er naive og blir kontret i senk på bortebane,der det er hjemmelaget som skal underholde...
Bakklandia
Legende

PostPosted: 11.08.2009 23:55    Post subject: Reply with quote

Brumle wrote:

Det avhenger slik jeg ser det av kun en enkelt faktor: Hvordan blir Biram-pengene benyttet. Blir de benyttet klokt, kan de bli et stabilt topplag, vhis ikke tror jeg gleden blir kortvarig.
Haugen
Veteran

PostPosted: 12.08.2009 08:52    Post subject: Reply with quote

Debatten er i ferd med å ta en artig vendig i Molde. Enkelte har nå begynt å kritisere krattets politisk korrekte væremåte:

http://www.tornekrattet.n...t=80#88438
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Brumle
Proff

PostPosted: 12.08.2009 12:27    Post subject: Reply with quote

Det handler ikke bare om penger fra Mame-salg, men måten klubben jobber på. Det virker som hele organisasjonen har tatt seg selv i nakken og tatt flere steg i riktig retning, funnet sin "egen vei", og sett at den fungerer. Akkurat dèt kan virke selvforsterkende, og avle ytterligere suksess. Virker også som flere supportere hos andre lag beundrer Molde for tiden, og ønsker gjerne at deres egne lag skal ta etter Moldes spillestil.

Måten laget spiller på kommer gjennom det kontinuerlige treningsarbeidet som har pågått siste 3 årene under samme trener (Jonevret), og det vil bidra til kontinuiteten for kommende sesonger, selv om noen skulle forsvinne. Det viktige er at Molde har en filosofi og måte å jobbe på. Det er lettere å jobbe seg inn i et system man passer inn i og har klare roller og mål man strekker seg etter.
I tillegg til et bevisst arbeid med speiding og innhenting av spillere som passer inn i en filosofi gjør at man kan bevare suksessen, og her kan selvsagt ekstra penger fra suksess komme godt med.
Som jeg ser på noen av diskusjonene her, så er kanskje ikke alle fornøyde med f.eks å ha to litt trege spisser på banen samtidig (Prica/Iversen), men spillermaterialet til RBK er nå slik at man "må" bruke dem... og da kan det "stokke seg" i spillet.

Dette burde dere vite alt om, mtp Nils Arne Eggen, "go` fot" og RBK på 90-tallet.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 12.08.2009 12:34    Post subject: Reply with quote

Du kunne vel også tatt med at Molde i årevis har hatt et sugerør rett inn i Røkkes pengebinge. Det er talentløst at dere ikke har ligget i toppen av norsk fotball hele tiden.
Macha
Veteran

PostPosted: 12.08.2009 12:43    Post subject: Reply with quote

Nå var det visst Molde-supportere som startet bråket da Brumle Smile

Dessuten spilte RBK best og mest underholdene frem til 3-0 Da kan enhver skjønne at det blir for drøyt derfra. Det hadde ikke Molde klart. Greit nok at dere vinner, men det resultatet er langt fra et riktig bilde på kampen.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2009 12:52    Post subject: Reply with quote

Jeg ser tankegangen din Brumle, og kan selvfølgelig ikke nekte for at du kan ha rett.

Men veldig mye taler for at dere går nedover på tabellen igjen. Kanskje ikke neste år, men i hvertfall i løpet av ganske få år.

Med unntak av Rosenborg har i grunn ingen klart å etablere seg fast i toppen. Stabæk virker å havne godt utenfor pallen i år, selv om de over tid har bygget lag og organisasjon og sakte steget i gradene. Brann og VIF er tilbake som middelhavsfarere så og si etter sine seriegull.
Det nærmeste vi har vært en stabil konkurrent i serietoppen under storhetstiden er vel Lillestrøm på deler av 90-tallet. De er nå på andre året i nedryksstrid etter å ha satset sportslig og økonomisk på grensen av det forsvarlige.

Glem heller ikke at Molde på slutten av 90-tallet var i ganske lik posisjon dom de er i nå. Rosenborg er heller ikke så dominante de en gang var, men vi har en annen stabilitet og trygghet over tid enn det samtlige andre lag har.

Så får vi se om Molde klarer det. Jeg kan vanskelig tenke meg det, uavhengig av lag, men kun på grunn av historien. Tippeligaens forbannelse virker å være ustabilitet og utskiftninger.
Macha
Veteran

PostPosted: 12.08.2009 12:55    Post subject: Reply with quote

har tro på at Stabæk etablerer seg i toppen.
Back to top
Brumle
Proff

PostPosted: 12.08.2009 12:57    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Nå var det visst Molde-supportere som startet bråket da Brumle Smile

Tror man kommer frem til at det ikke stemmer hvis man sjekker ut fakta og bevis. Det var noen som stormet Pub`en til Tornekrattet først, i forkant av resten av RBK-toget. Mulig UN-folk. Så kom RBK-folk dit de ikke skulle gå og kastet "bomber", og bluss ble kastet fra Krattets side, osv. RBK-fansen hadde nok ikke så mye utenfor der å gjøre annet enn å mane til bråk tror jeg.

Men det blir opp til politiet å komme frem til endelig konklusjon. Håper RBK også tar grep. Tornekrattet skal visst det ifht å be MFK ikke tillate disse bluss-kasterne inngang på kamper.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 12.08.2009 13:08    Post subject: Reply with quote

Nå har politiet sagt at det var først folk fra tornekrattet som kastet krus og kinaputter mot RBK-supporterne.
Back to top
Brumle
Proff

PostPosted: 12.08.2009 13:15    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg ser tankegangen din Brumle, og kan selvfølgelig ikke nekte for at du kan ha rett.

Men veldig mye taler for at dere går nedover på tabellen igjen. Kanskje ikke neste år, men i hvertfall i løpet av ganske få år.

Med unntak av Rosenborg har i grunn ingen klart å etablere seg fast i toppen. Stabæk virker å havne godt utenfor pallen i år, selv om de over tid har bygget lag og organisasjon og sakte steget i gradene. Brann og VIF er tilbake som middelhavsfarere så og si etter sine seriegull.
Det nærmeste vi har vært en stabil konkurrent i serietoppen under storhetstiden er vel Lillestrøm på deler av 90-tallet. De er nå på andre året i nedryksstrid etter å ha satset sportslig og økonomisk på grensen av det forsvarlige.

Glem heller ikke at Molde på slutten av 90-tallet var i ganske lik posisjon dom de er i nå. Rosenborg er heller ikke så dominante de en gang var, men vi har en annen stabilitet og trygghet over tid enn det samtlige andre lag har.

Så får vi se om Molde klarer det. Jeg kan vanskelig tenke meg det, uavhengig av lag, men kun på grunn av historien. Tippeligaens forbannelse virker å være ustabilitet og utskiftninger.

Ja, Molde hadde jo en slags utfordrerposisjon til RBK under storhetsperioden på 90-tallet, der Molde "pushet" RBK hvertfall i store deler av sesongen i flere år (noen ganger falt man fra topposisjon mot slutten, andre ganger..som i 98, forventet man gull til Molde inntil helt på slutten). Men Molde klarte altså å holde seg i toppen i flere år på rad, inntil Gunder Bengtsson kom, tok sølv..men samtidig ødela mye for klubben. I tillegg ble det noen vanskeligere økonomiske år etter dette, og flere idiotiske trenerforsøk uten klare filosofier.

Men, det jeg mener med filosofi på banen og treningsfelt, samt en mer effektiv organisasjon, kan fungere for Molde. Det er gjort store forbedringer i organisasjonen nå ifht tidligere. Så lenge det er effektivt trenger det ikke nødvendigivs være veldig stort.
En klarere filosofi vil også hjelpe, og hvis man er flink nok til å sørge for å ha nok talent i "pipelinen" for fremtiden, så kan det gå veldig bra. Molde har Mame Birams lillebror inne allerede, og har 2 afrikanere til på gang. I tillegg vil jeg tro at det seriøse arbeidet i AkerAkademiet snart begynner å vise resultater ettersom de yngre generasjonene som ble innrullert i dette begynner å komme oppover i årsrekkene. Ved siden av dette må man være flinke til å plukke opp speiderobjekt i Norge a là Forren og Thioune.
Magnus Wolf Eikrem var så "uheldig" at han ble hentet av Manchester United, men ville nok ha vært en "Skjelbred-type" for Molde hvis ikke, og således vært en som kunne tatt opp arven etter f.eks Berg Hestad.

Last edited by Brumle on 12.08.2009 13:23; edited 1 time in total
Back to top
Brumle
Proff

PostPosted: 12.08.2009 13:21    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Nå har politiet sagt at det var først folk fra tornekrattet som kastet krus og kinaputter mot RBK-supporterne.

TK kastet ikke kinaputter. Det ble imidlertid kastet på bl.a barn på Tornekrattets familierestaurant/supporterpub, og det utløste reaksjoner. Politiet har ikke kommet med ferdig uttalelse, men det er vel kommet frem flere bevis på hendelsesforløpet.

Men jeg gidder ikke ta diskusjonen her nå da. Blir litt feil på dette forumet nå. Wink
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 12.08.2009 13:53    Post subject: Reply with quote

Interessant at du først starter diskusjonen, for deretter å si at dette blir feil å diskutere. Fakta er vel uansett at det ble kastet glass/krus fra pub'en først, og deretter flasker/kinaputter tilbake, før noen fra Tornekrattet kastet nødbluss.

Når det gjelder å kaste kinaputter mot barn, tviler jeg meget sterkt på om fulle Rosenborg-supportere er så treffsikre at de klarer å bevisst kaste kinaputter på barn 10-20 meter unna. Det var nok heller tilfeldig kasting inn på pub-området, hvor kinaputtene tilfeldigvis havnet i nærheten av et barn.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 12.08.2009 14:01    Post subject: Reply with quote

Fleiper du? tilfeldig kasting... man skal ikke kaste kinaputter, hverken mot barn eller voksne Evil

Må man kaste kinaputter så la de sprenge på bakken, utenenfor folks rekkevidde eller du kan pakke dem i lomma di for min del Cool
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 24, 25, 26  Next
Page 25 of 26

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb