English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Macha
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 05:43    Post subject: Reply with quote

Nå føler jeg plutselig et jævla raseri og er bestemt på at M***e skal knuses med 10 mål i neste kamp. Bets anyone?
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 10.08.2009 07:38    Post subject: Reply with quote

Så lenge Hamren ønsker å bruke backene som vinger mot lag med stor kontringsvilje og hurtighet så ligger det mer i kortene at det blir 10 mål i mot. Kan nesten ikke klandre Dorsin og Lustig for å slippe angriperne til Molde når de må opp gang på gang for å slå innlegg. Det fungerer mot dårligere lag, men ikke mot de gode.

Synes Olsen var et friskt innhopp i kampen, men det er tydelig at han har fått for lite spilletid til å ha selvtillitt nok til å skyte fremfor å forsøke innlegg i en hver situasjon.

*Off gruer meg til å gå på jobb i dag Razz*
trondh
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 08:30    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hauge 7 - God kamp av dommeren, kryss i taket og noter til ettertiden.

Er enig med det mest av børsen din, men Hauge synes jeg nok en gang er svak. Kampen har lenge høy intensitet og tempo, men den var uansett etter mitt syn temmelig lettdømt.
Likevel synes jeg Hauge bommer på en del situasjoner som lett kunne skapt frustrasjoner.
Prica burde f.eks hatt kortet mye tidligere. Han herjet jo rundt som en destruktiv drittsekk i det meste av kampen. Diouf (MB var det vel) skulle hatt kort for sitt overfall på Dorsin i 1.omg. Motsatt vei får vel Dorsin frispark når han holder igjen og tilfeldigvis faller på kanten (Det var kanskje Thioune). Assistenten som tar den, men trioen står dårlig fram.
Ellers er det cornere som blir oversett, innkast som dømmes feil vei.
Begge lag skal egentlig ha ros for at de ikke lar seg irritere av mange slike små feil. Eneste unntaket er Annan, som drar på seg et unødvendig kort på noe jeg mener er hans innkast. Men like fullt bør han ikke protestere på den måten han gjør.
Back to top
Geir_Brann
Proff

PostPosted: 10.08.2009 10:26    Post subject: Lov Ã¥ hÃ¥pe? Reply with quote

Er det lov å håpe at Molde snapper Gullet foran nesen på Rosenborg ?? hehe

Rosenborg kommer som kjent til Bergen for å spille mot Brann, og den kampen vinner Brann..

Da har kun RBK 1 poeng ned til Molde, såfremt de to fortsetter å vinne og ta 3 poengere..

Rosenborg taper bortekampen mot Molde i ligaen, og vips er Molde 2 poeng foran..

Det hadde vært jævla morro Very Happy

Siden de spiller den desidert beste angrepsfotballen i Norge i øyeblikket vil det være fullt fortjent...

Rosenborg er et godt lag, med veldig mange gode spillere, men de spiller ikke fin og attraktiv offensiv fotball.. det er bare et maskineri der alle jobber hardt.. litt som Tromsø i fjor som tok Bronsen..

Heia Molde Smile
Keenoir
Legende

PostPosted: 10.08.2009 10:27    Post subject: Reply with quote

Fantastiske innlegg ifra Zaphod og Lars G som på veldig gode måter beskriver hva som gjekk galt i år. Tommel'n opp!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 10.08.2009 10:35    Post subject: Reply with quote

Naturligvis skuffet etter i går, men føler ikke at det ble gjort veldig feilaktige taktiske grep. Vi styrer mye av spillet i første omgang, og innleder andreomgang like suverent som vi var de første 10 minuttene. Det er faktisk ikke kødd at Alsaker og Semb var overrasket over hvor mye bedre vi var enn Molde de første 10 i begge omganger.

Det er naturligvis fullt fortjent seier når Molde vinner, men scoring på straffen kunne jo ha endra fullstendig på resultatet.

Kampen i går er vel den kampen sammen med Tromsø-kampen i år hvor resultatet lyver aller mest.

Hadde vi scoret på sjansene i går så hadde det taktiske opplegget blir genierklært. Men det gjorde vi ikke, og vi ble hardt straffet.

Det er åpenbart kamper i år hvor vi har bomma mer taktisk enn i går, hvor jeg føler at uttaket av spillere og disponeringen av dem ikke var veldig feil.

Man skal ikke bytte bare for å bytte i pausen eller tidlig i andre omgang heller, når vi fører kampen så tydelig som vi gjør og erfaringen tilsier at vi vanligvis får uttelling før eller siden.

Men ikke i går, og da blir Hamren liksom en idiot. Jeg deler ikke den oppfatningen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 10.08.2009 10:36    Post subject: Reply with quote

Selve spillet til RBK var jo til tider bra mot Molde. Det eneste Molde er gode til er effektiviteten og kontring. De makter aldri å styre kampene. RBK burde ledet 2-0 etter 5minutter, men de evner ikke å score. Det er ikke så stor forskjell på Molde og RBK.

Dessuten vil Molde falle gjennom internasjonalt. Det forsvarsspillet de presterer hadde gjort at de ville ligget under 4-0 etter 10min mot et bedre lag.

Jeg mener vi taper kampen fordi vi spiller naivt. Vi tilpasser oss ikke Molde. Vi skulle lagt oss bakpå å kontre, så får Molde styre kampen. Det skjedde jo ikke. Det var RBK som styrte og Molde som kontret. Akkurat perfekt for Molde.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 10.08.2009 10:43    Post subject: Reply with quote

Enig med Senador og Kristobal, Molde hadde ikke noe fantastisk flott angrepspill igår utenom om kontringer og vil få problemer med lag som nekter dem det. Vi var nok litt vel naive i vår angrepslyst ,men at Molde har noe fantastisk system er jeg ikke med på og en av det viktigste komponentene i det systemet gjekk av banen med skade igår. Molde viste ingenting igår som tyder på at dem har utviklet noe godt etablert angrepspill.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 10:44    Post subject: Reply with quote

jeg synes du overdriver veldig. Molde var svake de første 10 minuttene og Forren slurvet det til et par ganger etter det også men RBK dominerte på ingen måte etter dette. Synes det var forholdsvis jevnt spillemessig selv om RBK hadde ballen mest.
Keenoir
Legende

PostPosted: 10.08.2009 10:46    Post subject: Reply with quote

Hvis du ser på mulighetene Molde skapte igår så vil du finne særdeles få om noen før 60 minutter som er kommet etter etablert angrepspill. Jeg savner virkelig at ingen leverer ordentlig matchstatistikk slik som ACTIM gjør for PL.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 10.08.2009 10:48    Post subject: Reply with quote

Det som også er ganske synd er at vi har ingen som kan komme inn for Prica/Iversen. Det virker som Hamren vet at det vil ikke gi være noe bedre løsning. Molde har Ertsås som er milevis bedre enn Zahora på benken. Det er slike ting som irriterer når RBK er den største klubben. Da skal man ikke ha dårligere spillere.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 10.08.2009 10:49    Post subject: Reply with quote

Med andre ord vil de sannsynligvis i god tradisjon slite enormt neste vårsesong, når de attpåtil har mista spilleren som har gjort det lille ekstra og som også har gjort at Thioune har vært så synlig i år.

Hva blir det igjen av Thioune hvis han ikke kan stikke gjennom i bakrom mot høytstående forsvar. Da tror jeg han bare blir en balltriller på midten som innimellom må slå langt og høyt mot Mota.

Det kommer til å gjøre at han ikke får brukt kvalitetene sine, og skulle han bli tatt ut i større grad enn i år blir vel ikke prestasjonene stort bedre enn Kobayashi sine for Stabæk i år.

Kommer til å få masse skryt, dog. Men effektivt blir det ikke.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 10.08.2009 10:56    Post subject: Reply with quote

Enig med Keenoir vedr. etablert angrep. Får håpe for deres del at de ikke sliter like mye som kontringslaget Glimt sesongen etter, men det kommer nok til å bli ganske planløst neste år når Molde blir et lag motstanderne kjenner til, marginene tipper litt mer den gale veien og de svekkes ørlite med Dioufs overgang.

Som nevnt tidligere tror jeg RBK i løpet av vinteren kan utvikle et anrepsspill som fungerer mot etablert, i tillegg til å bli bedre på kontringer.

Når man ser på hvordan vi har gått fra å være et utrolig dårlig defensivt lag i så mange år til å bli ekstremt tette (med unntak av i går), så har jeg trua på at det lar seg gjøre å bygge angrepsspill fram mot 2010.

Da handler det ikke nødvendigvis så mye om forsterkninger heller. For det er omtrent de samme spillerne som er et pottetett forsvar i år som var tidvis veldig dårlige i fjor.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 11:27    Post subject: Reply with quote

Jag såg inte matchen i går eftersom jag var på Bornholm. Men det var väl lika bra att slippa eländet.
Förlusten av Tettey är tydligen mycket kännbar. Det hade aldrig blivit 0-5 med honom på banan. Tyvärr verkar inte Skjelbred klara av att ersätta honom. Demidov bör nog få den platsen mot Glimt.
Back to top
Tangen1986
Senior

PostPosted: 10.08.2009 12:04    Post subject: Reply with quote

Det jeg reager mest på i denne kampen er at vi sto så til de grader høyt med forsvaret fra start av. Det bude være en kjent sak at Molde er veldig gode på lynhurtige kontringer og vi ga de jo perfekte arbeidsforhold for dette. Ellers viser vel kampen at PCS ikke passer i en mer defensiv midtbanerolle, bruk heller Demidov der også evt Traore ville passet bedre i en slik rolle en PCS som ikke er i nærheten av god nok 1 mot 1 defensivt.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2009 12:29    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke at det faktum at vi skapte mange målsjanser mot Molde betyr at det taktiske opplegget var vellykket. Vi kom til mye mellom Moldes midtbane og forsvar fordi Thioune og Hoseth rett og slett var late defensivt, og fordi Skjelbred stakk opp for ofte og tidlig. Derfor var også midtbanen vår tom når en av våre tre(fire?) OMSer slo en feilpasning. Det blir ofte målsjanser når man stiller med fem spisser som ingen gidder å dekke opp, men jammen blir det noen baklengs også.

Jeg reagerer også på at noen, jeg tror det var Skjelbred, etter kampen sier at de ikke var tilstrekkelig forberedt på overgangene til Molde. Hva faen, liksom, fantes det noe annet å forberede seg på? De har jo åpenbart ikke trent avslutninger eller offensivt spill.

Dermed synes ikke jeg heller at Molde gjorde noen stor kamp, men de hadde en klar plan på overgangene sine, utnyttet RBK-spillernes manglende vilje til returløp, og hadde jo generelt gullhår overalt når de stadig vekk klarerte i blinde rett i føttene på Thioune. Maks flaks-kamp av et lag i flytsonen som er stinne av selvtillit - sånt skjer.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 12:39    Post subject: Reply with quote

tror nok hamren hadde studert moldes forsvar, og tenkt at her kunne rosenborg få en tidlig scoring hvis de satsa hardt fra start av. det så lovende ut, men jeg må innrømme at jeg er overraska over at rbk etterlot seg et 40 meter stort tomrom på midten.

enten skulle forsvaret ha stått høyt, kanskje helt oppe på midtstreken, noe farta til chris dels kan forsvare, eller så skulle vi ikke ha tømt midten så til de grader. rbk ble tatt litt på senga av kontringene, men det var først etter 3-0 og rødt kort at laget klappa sammen og molde ble farlige for alvor.
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 10.08.2009 12:49    Post subject: Reply with quote

Også litt merkelig at "Norges beste forsvar" ikke klarte å forsvare seg mot laget som bare hadde EN plan, og alle viiste den.

Molde kan ikke spille annerledes enn på kontring... og hva gjør RBK? Høye beckene og tre OMS... Rolling Eyes

Dette kunne KANSKJE funke om vi hadde en nådeløs spiss, i stand til å skåre på mange sjanser. Da ville det bli en åpen kamp, en målfest.

Men RBK sine spisser er neppe effektive, og OMS taper altfor mange baller i motstanders tredjedel.
Var noe annet enn et tap å forventes med en slik taktikk?

Ueffektiv i angrep, dårlig dekket i midbane og desperat aleine i forsvar. Mot landets beste kontringslag...

Tidenes sportslig selvmord der.
Back to top
spraggon
Proff

PostPosted: 10.08.2009 14:06    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke vi skal tillegge dette tapet et dårlig taktisk opplegg fra Hamrens side. Det har nok en sammenheng med spillere og et lag ute av form.

I motsetning til mange her inne liker jeg måten RBK spiller på. Haken ved det hele er at vi mangler et par spillertyper til virkelig å få det til å fungere offensivt.

Vi mangler en vingspiller(e) som kan dra av en mann eller to. Mao en spiller(e) som man kan spille opp til på kant og derfra gjøre ting på egen hånd, en dribler. Olsen er IKKE typen til det da vi stor grad ligger alt for høyt i banen til at hans egenskaper kommer til sin rett. Med en større trussel fra kant får de sentralt orienterte(de er det noen av i rbk) bedre betingelser fordi motstanderens flanker må hente støtte sentralt. Dette er blitt løst ved at Lustig og Dorsin overlapper ofte. Denne strategien er blitt vanskeligere utover sesongen fordi motstanderne våre legger seg så lavt som de gjør. Dette er også risikofylt når vi møter klassespillere som Mame...

En annen spiller som må erstattes er Tettey. For RBKs del var det vel han den siste jeg ville miste. Vi har noen kandidater i stallen allerede(Traore, Demidov, Skjelbred), men de må nok få tid til å definere den rollen etter sine egne styrker og svakheter.

Ellers så tror jeg ikke Molde holder denne formen helt til serieslutt. For akkurat nå er de norges beste lag....
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 14:21    Post subject: Reply with quote

Synes kampen var ganske brukbar fram til 3-0, etter det så ga vi opp. Det var tydelig at vi hadde en offensiv taktikk foran denne kampen, og derfor irriterer det meg at det gikk til helvete. Nå blir det vel sittende backer og hele pakka resten av sesongen.
Back to top
Tangen1986
Senior

PostPosted: 10.08.2009 15:18    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Synes kampen var ganske brukbar fram til 3-0, etter det så ga vi opp. Det var tydelig at vi hadde en offensiv taktikk foran denne kampen, og derfor irriterer det meg at det gikk til helvete. Nå blir det vel sittende backer og hele pakka resten av sesongen.

Kan på sett og vis skjønne at du ønsker en mer offensiv taktikk, men denne kampen var 2007 og 2008 opp og ned og i mente. Vi er fortsatt ikke der at vi er så overlegne at vi kan stå høyt og styre mot alle nasjonale motstandere slik som i storhetstiden. Det er den nok mer defensive taktikken med fokus på defensiv organisering som er grunnen til at vi leder serien så klart. Hadde vi fortsatt som de to foregående sesongene må å svært ofte styre kamper og ha flest sjanser, men bli kontret i senk gang på gang ville vi neppe ledet serien nå.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.08.2009 15:21    Post subject: Reply with quote

Var Iversen på TV2 i går? Da jeg så ut til å få ham i tale, ble han plutselig røsket bort av en TV2-kar. Ser likevel ingenting på tv2.no.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
v_olden
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 15:23    Post subject: Reply with quote

Dårlig av Iversen å la seg røske bort uten å gi et lite intervju engang.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.08.2009 15:31    Post subject: Reply with quote

Annan gikk forresten gjennom intervjusonen og pratet i mobilen, uvillig til å stoppe.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 16:43    Post subject: Reply with quote

Må si jeg kunne tenkt meg at Annan hadde laget et nytt hull i veggen på Aker Stadion. Men det ville jo bare blitt et ekstra trofé for Molde, som allerede hoverer noe grenseløst, og sannsynligvis har glemt at kampen var jevnspilt frem til nesten 60 minutter, så kanskje var det like greit at han lot det være.

Geir_Brann wrote:
Rosenborg kommer som kjent til Bergen for å spille mot Brann, og den kampen vinner Brann..

Morsom du, Geir. Jeg tror du har glemt en ting. Rosenborg har ALDRI tapt en seriefinale på Brann stadion. Hvorvidt man har kjempet mot Brann, Lillestrøm, Vålerenga eller noen andre har minimal betydning. Står det om seriegull når RBK gjester Brann stadion, så vinner RBK hver gang.

Så er spørsmålet hvorfor jeg forteller dette til en Brann-supporter. Du vil jo ikke tro meg likevel.

Mot Brann-supportere kjemper jo selv gudene forgjeves.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Next
Page 24 of 26

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb