English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2009
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 161, 162, 163 ... 180, 181, 182  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 09.08.2009 23:35    Post subject: Reply with quote

TomH, din drømmemidtbane med Bjørkøy, Mjelde, Helge Haugen og Essediri ville sendt oss rett ned i Adecco.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran

PostPosted: 09.08.2009 23:54    Post subject: Reply with quote

Henning,
he he.

Du har glemt Knarvik, Yttergård Jenssen og Martin Knudsen også...
LarsG
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 02:42    Post subject: Reply with quote

Herregud, TomH, noen av dine meninger ville ikke vært så ille om du ikke legger de frem på en slik usmaklig og arrogant måte. Skjønner ikke hvorfor du tar den tonen du gjør.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 07:34    Post subject: Reply with quote

Eh, unnskyld meg, er det virkelig folk her som seriøst tror det kommer til å bli hentet spillere til RBK i dette overgangsvinduet???
Haugen
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 08:19    Post subject: Reply with quote

Juhu, den alltid så positive trondern er tilbake igjen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende

PostPosted: 10.08.2009 08:45    Post subject: Reply with quote

Mener å huske en identisk post fra forrige overgangsvindu, uten at jeg vet hvem det var som kom med den.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 08:57    Post subject: Reply with quote

Trondern.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
mcmort
Senior

PostPosted: 10.08.2009 11:29    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Ikke si at jeg ikke har greie på dette.
- For det har jeg.

Tøffe ord fra en som påsto at Tettey aldri ville spille noe særlig A-lagsfotball for Rosenborg.

Ellers er jeg tildels enig med deg denne gangen selv om det ikke er så svart-hvitt som du skal ha det til.
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 10.08.2009 11:37    Post subject: Reply with quote

Angående PCS:

han er bare 22, men han allerede lukter "lovende unggutt forever"... en av disse som blir gamle uten å ha fått et skikkelig gjennombrudd, iallfall ikke på nivået mange trodde da de var tenåringer. [tenk på Alan Smith eller Riquelme f.eks.]

PCS har nå spilt OVERALT på midtbana, man han ser ikke ut til å ha funnet sin rolle ennå.

Ikke kreativ nok som OMS, iallfall ikke i Hamréns system.
Ikke farlig nok som ving
Ikke duellsterk nok som DMS

Da står bare SM igjen... generisk som bare det...

Tettey kom, så og vant [kontrakt i utlandet], mens Golden Boy vår er fortsatt der, hengende mellom himmel og jord.

Kanskje er det på tide å satse på ham for alvor [for det gode eller for det vonde] ellers kan vi bare selge han bort så lenge som noen i utland vil betale gode penger for ham.

Forresten, når skal vi hente inn en spiss som er målfarlig og stabil i prestasjoner fra mars til november?
Og herregud... en spiss som LØPER!
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 11:39    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det kan bli hentet en spiller i dette vinduet, men det er mulig det avhenger av sjebnen til Sapara og Konan.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 12:30    Post subject: Reply with quote

Ciljan er god som indreløper i 4-3-3.

NÃ¥ er han en bremsekloss.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2009 12:55    Post subject: Reply with quote

Sukk...

Nå som vi hadde klart oss så lenge uten at noen foreslo å legge om til 4-3-3, jeg tror ikke den der kommer til å dø før sistemann som husker navnet til Nils Arne Eggen er død.

Joda, 4-3-3 er en fin formasjon, men det krever jo a) at man har spillere som passer - for eksempel er Sapara dårlig som kant i 4-3-3, og verken Traore eller Skjelbred går på løp uten å forvente å få ballen etter ti meter - og b) at man har en trener som kan og liker å spille med den formasjonen. Jeg beholder mye heller Hamrén enn mange av spillerne.

Forøvrig sikter jeg til Keenoir, ikke til v_olden med første setning.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 10.08.2009 13:07    Post subject: Reply with quote

Jeg har i utgangspunktet vært motstander av 4-3-3 nettop på grunn av arven til Eggen ,men i øyeblikket så har vi mangler uansett hvilke formasjon vi ønsker å fortsette med. Vi mangler en ving for 4-3-3 og i utgangspunktet så er ikke indreløperene våre målfarlige nok. Jeg tror riktignok det siste kan ordnes ved tilitt og utvikling. Balansen med en midtbane bestående av Annan, Skjelbred og Traore er veldig bra. Alternativ 2 er å handle inn en ordentlig ving og finne et egnet anker for 4-2-3-1 samt slutte å bruke Sapara og Iversen som OMS da dem ikke er beveglig nok eller har stort nok tempo til å bekle en slik rolle. Hamrèn er egentlig en 4-4-2 mann og en sentral midtbane med Skjelbred - Annan skulle utfylle hverandre bra ,men vi mangler enda minst en kantspiller og en spiss ( duoen Prica - Iversen er ikke dynamisk i det heletatt ) , alternativt kan vi satse alt på Sellin. Uansett så er det åpenbart at troppen mangler breddespillere i angrep ,men før en kjøper så må en bestemme seg for om det er vinger eller kantspillere en ønsker å spille med. Det viktigste er at en har en klar plan for hvordan en har tenkt å spille iforhold til hvilke spillere som blir hentet inn.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 14:01    Post subject: Reply with quote

Ergo, vi trenger en høyrekant. Ikke helst en høyreving, men en spiller som spesialiserer seg på høyre side
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 10.08.2009 14:50    Post subject: Reply with quote

Vi trenger ihvertfall en kantspiller som kan det med å opprettholde bredden.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2009 14:54    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg har i utgangspunktet vært motstander av 4-3-3 nettop på grunn av arven til Eggen ,men i øyeblikket så har vi mangler uansett hvilke formasjon vi ønsker å fortsette med. Vi mangler en ving for 4-3-3 og i utgangspunktet så er ikke indreløperene våre målfarlige nok. Jeg tror riktignok det siste kan ordnes ved tilitt og utvikling. Balansen med en midtbane bestående av Annan, Skjelbred og Traore er veldig bra. Alternativ 2 er å handle inn en ordentlig ving og finne et egnet anker for 4-2-3-1 samt slutte å bruke Sapara og Iversen som OMS da dem ikke er beveglig nok eller har stort nok tempo til å bekle en slik rolle. Hamrèn er egentlig en 4-4-2 mann og en sentral midtbane med Skjelbred - Annan skulle utfylle hverandre bra ,men vi mangler enda minst en kantspiller og en spiss ( duoen Prica - Iversen er ikke dynamisk i det heletatt ) , alternativt kan vi satse alt på Sellin. Uansett så er det åpenbart at troppen mangler breddespillere i angrep ,men før en kjøper så må en bestemme seg for om det er vinger eller kantspillere en ønsker å spille med. Det viktigste er at en har en klar plan for hvordan en har tenkt å spille iforhold til hvilke spillere som blir hentet inn.

Ja, jeg veit at du ikke egentlig er blant 4-3-3-kongene, og det var ikke meningen å gjøre deg til posterboy for den gjengen, men det har bare vært gjennomgangsmelodien hver gang spillet ikke sitter i løpet av sesongen.

Jeg tror fortsatt 4-2-3-1 er veien å gå med den troppen vi har, men da må man bruke spillerne på det de er gode til, og ikke bare skyve de fire mest offensive spillerne rundt omkring og be dem om å løse den nye rollen sin etter beste evne. Jeg er fortsatt av den oppfatningen at man spiller best dersom man får spille ti kamper på rad i samme posisjon, og så kommer tilbake i den posisjonen etter eventuell skade eller formsvikt.

Sapara er best som OMS, og også vår beste OMS. Iversen er også best som OMS, men kun når han er i form. Prica og Zahora er midtspisser, og bør spille der. Skjelbred er jo vanskelig å plassere, men jeg tror han blir bra som sentral midtbane når han får et par kamper på baken. Olsen og Sellin er rene vinger, og Strand (og Skjelbred) kan løse den samme tilbaketrukne vingrollen. Demidov kan spille midtbane når han ikke blir brukt som stopper, der han nok er best. Da har vi et lag med litt fleksibilitet, men stort sett definerte roller.

Det beste laget per idag med alle tilgjengelige:

Jarstein

Lustig Kris Lago Dorsin

Annan Skjelbred

Strand Sapara Olsen

Prica

edit: ja, høyrekant er åpenbart vår svakeste posisjon, med Strand/Skjelbred/Sellin som alternativer, hadde gjerne sett en mer ren ving i den rollen, med Sellin som backup.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 14:58    Post subject: Reply with quote

vil ha med demidov i stedet for Lago
Hedning
Legende

PostPosted: 10.08.2009 14:58    Post subject: Reply with quote

Hvis Per uansett ikke skal få spille i sin godfotposisjon vil jeg heller ha han på kanten med Demidov (som laget trenger sårt) inn som dm. Plassen ved siden av Annan blir for dyp for Skjelbred.

Laget mitt er

Jarstein
Lustig Kris Lago Dorsin
Annan Demidov
Sapara Skjelbred Olsen
Prica/Iversen

I 4-2-3-1 formasjonen.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 10.08.2009 15:06    Post subject: Reply with quote

Det alle vet er jo at RBK mangler to ting, det er fart i angrep(noe som er nesten umulig å få tak i) og folk som kan score mål. På nåværende tidspunkt er det noe RBK aldri får tak i. Ergo blir det vanskelig når vi har lag som Molde med målscorere på midtbane og i angrep.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 10.08.2009 17:19    Post subject: Reply with quote

Og likevel har vi scoret like mye som Molde hadde gjort etter 19 seriekamper.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 10.08.2009 17:33    Post subject: Reply with quote

Hvorfor taper vi 5-0? og vi bommer på masse sjanser hele tida, gang på gang, år etter år.....
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 17:42    Post subject: Reply with quote

Loki wrote:

PCS har nå spilt OVERALT på midtbana, man han ser ikke ut til å ha funnet sin rolle ennå.

Ikke kreativ nok som OMS, iallfall ikke i Hamréns system.

Nevn én dårlig kamp PCS har spilt som OMS. Med eller uten Hamren som hovedtrener.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 19:23    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Og likevel har vi scoret like mye som Molde hadde gjort etter 19 seriekamper.

Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!

Enig, nok svartmaling av 0-5 tapet, nå må vi se fremover!

Vi vinner fordi vi er stabil, og ikke bare vinner toppkamper.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 10.08.2009 19:41    Post subject: Reply with quote

Bare meg som savner flere ekte RBKere? Har ikke tenkt så mye på det før, men det føles ikke som om det er så mange på laget man kan identifisere seg med... Vanskelig å beskrive, egentlig, håper dere skjønner hva jeg mener. (Dette høres sikkert Kroksæter-aktig ut, men jeg er ikke noen bitter "alt var bedre før-kis", altså).
Back to top
rbkkid96
Junior

PostPosted: 10.08.2009 21:39    Post subject: Reply with quote

burde hente magne hoseth, hadde fint kommet rett inn i startelleveren med den formen han er i. En fantastisk spiller. Ser for meg han som en erstatter for sapara.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 161, 162, 163 ... 180, 181, 182  Next
Page 162 of 182

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb