English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeliga 2009
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 53, 54, 55  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir tøffeste utfordrer til RBK?
FK Bodø/Glimt
0%
 0%  [ 0 ]
SK Brann
10%
 10%  [ 8 ]
Fredrikstad FK
1%
 1%  [ 1 ]
Lillestrøm SK
21%
 21%  [ 17 ]
SFK Lyn
1%
 1%  [ 1 ]
Molde FK
1%
 1%  [ 1 ]
Odds BK
1%
 1%  [ 1 ]
Sandefjord Fb
2%
 2%  [ 2 ]
Stabæk IF
37%
 37%  [ 30 ]
IK Start
0%
 0%  [ 0 ]
Strømsgodset IF
1%
 1%  [ 1 ]
Tromsø IL
6%
 6%  [ 5 ]
Viking FK
7%
 7%  [ 6 ]
VÃ¥lerengens IF
7%
 7%  [ 6 ]
Aalesunds FK
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 80

Author Message
Hedley
Veteran

PostPosted: 02.08.2009 18:02    Post subject: Reply with quote

Hehe, han satt nettopp på fotballxtra og la ut om hvor viktig den defansive spilleren i ethvert lag med suksess er, og nevnte Daniel B Hestad, Henning Hauger og A. Annan. Dette etter at Arne Sandstø hadde snakket om den type spillere. KLOVN!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran

PostPosted: 02.08.2009 18:35    Post subject: Reply with quote

LSK - TIL 0-2 Tommel'n opp! Very Happy
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 02.08.2009 18:50    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Keenoir wrote:
Semb virker til å sette utrolig liten pris på gode defansive spillere og virker utrolig overflatisk i sine vurderinger.

Husk at Semb fylte midtbanen med angrepsspillere når han var landslagstrener.

For meg er fyren som en irritabel flue på TV-skjermen. En arrogant sådan.

Alla fluer är arroganta innan man får slått ihjäl dem.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 02.08.2009 18:53    Post subject: Reply with quote

hjem-knækk wrote:

Nu blir collins stursk - en period var han snäll som ett lamm.
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 02.08.2009 19:01    Post subject: Reply with quote

Hm, var det Nordvik som gjorde sitt beste for å holde Engen nede på tabellen?
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 02.08.2009 19:37    Post subject: Reply with quote

Vålerengen på det 5. strake tapet. Lure på hvor lang tid det tar før klanen begynner med det der 'spark martin'-maset sitt. Håper de får en oppsving snart, så det drøyer Smile
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 02.08.2009 19:39    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
hjem-knækk wrote:

Nu blir collins stursk - en period var han snäll som ett lamm.

2-2 nå, han ble nok fort spak igjen.
Ablativ
Veteran

PostPosted: 02.08.2009 19:40    Post subject: Reply with quote

Det har vært min strategi også. Og det har funket fint så langt. Perioder med gode og dårlige resultater - akkurat såpass at han henger med!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.08.2009 16:19    Post subject: Reply with quote

Papir-VG spekulerer i at 09 blir en invers 98-sesong, der Molde ikke tapte før 21. serierunde til tross for labre prestasjoner mens RBK imponerte og kom sterkt på slutten. I år er seriefinalen i Molde 27/9, den gang 26/9.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 04.08.2009 16:34    Post subject: Reply with quote

Sikkert morsomt å leke litt med historien, men det kommer ikke til å skje. Vi leder også mer enn hva Molde gjorde.

Molde 20 14 6 0 57-20 48
Rosenborg 19 14 2 3 56-19 44

Den gangen var det jo vi som hadde hengekamp da også. Så forskjellen i avgitte poeng var bare ett i motsetning til sju som det er nå.

Molde vil i mine øyne i beste fall ta litt over 20 poeng på sine siste ti kamper.

7-3-0 eller 8-0-2 eller enda bedre tror jeg er overoptimistisk. Grensen min ligger på 7-2-1, altså 23 poeng. Da avgir de sju poeng. I så fall skal vi avgi 14 poeng for at de skal gå forbi på målforskjell.

Det vil si noe ala 5-4-2, 6-1-4, 5-3-3 eller dårligere, og det kan jeg ikke med min beste fatteevne skjønne at vi kommer til å gjøre.

Leverer Molde svakere enn 23 poeng (hvilket jeg anser som sannsynlig), skal vi rote vekk enda flere poeng.

Molde har tre meget vanskelige kamper i resten av august, borte mot Viking, hjemme mot Aafk og borte mot VÃ¥lerenga.

Vi har Glimt hjemme, FFK borte og Lyn hjemme.

I mine øyne er sannsynligheten stor for at oppgjøret på Aker stadion bare blir av lokaloppgjør-interesse og eventuelt et ytterst teoretisk halmstråhåp for Molde ift seriegull.

Det er vel en ørliten mulighet for at vi kan fjerne enhver tvil selv teoretisk ved å vinne i Molde, altså sikre seriegullet i den kampen - selv med hengekampen til gode. Vi skulle gjerne fått spilt den hengekampen før Molde-kampen. Da ville det vært enklere å forholde seg til.

Blir hengekampen spilt etterpå slik den mest sannsynlig blir, så kan vi sikre gullet i den slik vi gjorde med seieren over Brann i 1994.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
michael collins
Veteran

PostPosted: 04.08.2009 19:19    Post subject: Reply with quote

Jeg har i dag sendt en email til NFF og bedt dem sende seriegullet 2009 i posten til RBK. Dette for å unngå unødige spekulasjoner om hvor det til syvende og sist vil havne. Alle med vett og forstand vet jo at RBK vinner gullet slik de har gjort i alle år siden 1980 (var det ikke det da?).
Harald
Forumsjef

PostPosted: 04.08.2009 19:27    Post subject: Reply with quote

Fint at du erkender nederlag, nu kan du, og de andre dygtige folkene i TIL, koncentrere jer om at få klubben til at stå på egne ben. Måske kan en ny powerpoint præsentation om Reginiussen klare sagen?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 04.08.2009 21:17    Post subject: Reply with quote

Ja "seriefavoriten" Tromsö ligger ju hela 20 p efter. Fast vi har förstått att det bara beror på otur; det måste vara djävulen själv som har varit i farten.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 04.08.2009 21:20    Post subject: Reply with quote

Har du ikke fulgt med, Storey? Det er jo den vanskelige kunstgressmatta som har skylda i år - den forårsaker skader på Tromsø-spillerne og er vanskelig å spille på.

Den de hadde i fjor var imidlertid noe heeeeelt annet. De bortelagene som klaget på den matta var jo bare dårlige tapere og nektet å erkjenne den taktiske briljansen til "gutan".
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 04.08.2009 21:29    Post subject: Reply with quote

Jag skall erkänna att jag inte följer med bottenlagen så noga så jag har nog missat lite där.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 04.08.2009 22:09    Post subject: Reply with quote

Jeg nøyer meg med å påpeke at jeg er en ganske objektiv, tilbakeholden og realistisk forumsdebattant, gjenspeilt i mine innlegg her tidligere. Når jeg går så åpent ut og avskriver en kamp om gullet er det ikke uten en viss erfaringsbakgrunn og forståelse. Jeg opptrådte meget realistisk ift RBKs muligheter i fjor også. Kampen om gullet er ren teori pga en heldig hengekamp som får avstanden til å se liten ut. Ikke fordi RBK helt sikkert vinner akkurat den kampen, men fordi RBK til nå har avgitt sju poeng færre enn Molde. Det er en mer riktig måte å se det på. At TV2 og impliserte parter prater om en reell gullkamp er ingen ulempe, men det vil ikke forundre om man etter sesongen vil høre feilaktige påstander om at det var jevnt inntil RBK forsterket med XX, at Moldes stall var for tynn etc. fordi avstanden plutselig ble større da alle hadde likt antall kamper. Jeg tar så å si aldri store ord i min munn om RBKs muligheter. Når det gjelder årets seriegull har jeg ingen betenkeligheter med det. Cupkampen føler jeg meg ikke like sikker på, men det er off topic her.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bolgebah
Veteran

PostPosted: 04.08.2009 22:34    Post subject: Reply with quote

Når settingen er en diskusjon med en Tromsø-supporter, ser jeg vel egentlig ingen naturlig grunn til at du skal måtte definere objektiviteten din i bedømmingen av ditt eget lag, kristobal. Det blir litt som å påpeke en og annen ubetydelig svakhet ved vatikanets geosentriske verdensbilde.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 05.08.2009 00:07    Post subject: Reply with quote

Beklager å måtte si det, men jeg tror Molde kommer bakfra og kniper gullet i år. Dette har ingenting med TIL å gjøre, vi skal bare sikre plassen i Tippeligaen. Dessuten skal vi kjempe om cupen. For ikke å snakke om at vi har eneansvaret for å hevde Norges ære i Europa. Very Happy
d@len
Rutinert

PostPosted: 05.08.2009 00:21    Post subject: Reply with quote

Jeg ser i krystallkulen og spår at Tromsø kommer til å ta en "Åtvidarberg, Kaerjeng og en Qarabagh" i neste runde. Dermed blir det bye bye-o Europa i denne omgang.

Kampen for å overleve Tippeligaen 2009? Kjedelig å ha slike mål.
Mye artigere med mål som:
- unngå å slippe inn mer enn 8 mål
- unngå å bli presset bak på banen de første 30 minuttene
osv..
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 05.08.2009 00:21    Post subject: Reply with quote

Den objektive betraktaren Kristobal har efter mångåriga empiriska studier redan försäkrat att RBK vinner guldet. Tror du inte på vetenskapen collins?
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 05.08.2009 00:35    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sagt noe om at TIL må kjempe for å overleve i Tippeligaen, men bergensere har jo litt tungt for det, og må som vanlig ha inn ting med teskje. Vi er hektet av i medaljekampen, men det er noe annet. Jeg har heller ikke sagt at vi kommer til å vinne Europaligaen, men vi er som kjent det eneste norske laget som fortsatt henger med. Smile
Lavik
Proff

PostPosted: 05.08.2009 00:54    Post subject: Reply with quote

Vålerenga ligger bare bak med 2 mål...
d@len
Rutinert

PostPosted: 05.08.2009 14:24    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Jeg har ikke sagt noe om at TIL må kjempe for å overleve i Tippeligaen, men bergensere har jo litt tungt for det, og må som vanlig ha inn ting med teskje. Vi er hektet av i medaljekampen, men det er noe annet. Jeg har heller ikke sagt at vi kommer til å vinne Europaligaen, men vi er som kjent det eneste norske laget som fortsatt henger med. Smile

Nuvel, "sikre plassen" og "overleve TL" går vel mye ut på det samme, men la gå.

Nå det gjelder EL så har jo Vålerengen en minimal sjanse til å avansere, da de benytter en skadet Hagen og spissen Sæternes i forsvar. How can they go wrong?
TIL regner jeg med klarer å avansere til neste runde. Rush har jo begynt å vise gode takter....
Back to top
SverreBrandhaug
Rutinert

PostPosted: 09.08.2009 21:03    Post subject: Reply with quote

Si adjø til gullet. Det tar Molde nå.
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 10.08.2009 01:11    Post subject: Reply with quote

Det ble i alle fall ikke mindre sannsynlig etter kveldens kamp. For Molde ser for det første ut til å ha funnet formen når det nå begynner å dra seg til mot oppløpssida. Laget spiller med selvtillit, man har tydelig definerte roller og en klar filosofi. RBK sliter på sin side med både form, spillestil og rollefordeling. Det kladder, det går sakte framover, det er liten bevegelse og det virker veldig tilfeldig hva som skapes. Og når man skaper noe blir det stang ut. Slikt svekker selvtilliten.

Forspranget er fire poeng med en kamp tilgode. I mine øyne er den luka alt for lita til at en kan ha noen som helst trygghet på at gullet havner i Trondheim i år. Kommer den virkelige formsvikten (i serien) nå, blir forspranget fort spist opp.

For RBK fikk i kveld en smak av hva det er som halser bak dem. Et Moldelag i flyt kan gi næring til nerver på brakka. Og det er her Hamrén som arbeidsleder har en stor utfordring. Han må snu mentaliteten som muligens er i ferd med å snike seg inn i spillergruppa. Han må få gjennomslag for sine idéer og tanker i en motgangsperiode.

RBK er av en eller annen årsak i svært dårlig form. Spillemessig har det vært delvis kladdeføre i deler av sesongen, men uttellingen har rent poengmessig vært svært god. Troen på egne ferdigheter, samt evnen til å jage på for utligning og seiersmål har vært tilstede. Men når man går på en fadese i e-cupen, samt blir sendt på hodet ut av cupen, er det naturlig at det skjer noe i hodet på spillerne. Troen på egne ferdigheter som lag vil kunne svekkes.

Den mentale styrkeprøven er altså å snu trenden, å få noen positive opplevelser igjen, og da er det seirer i serien som gjelder. Imidlertid kan en lure på hvordan høsten blir på Lerkendal, for lagets offensive spill går slettes ikke på skinner. Har man god nok offensiv slagkraft i form av spillestil og rollefordeling til at det kan plukkes nok poeng når det nå begynner å dra seg til? Jeg er ikke sikker på akkurat det. Og med Tettey borte - et av lagets viktigste kort - rikker man muligens enda mer på en grunnmur som kanskje ikke har fått tid til å sette seg.

I denne tråden snakkes det en del om statistikk. Her nevnes blant annet hvor mange poeng det er sannsynlig at RBK og Molde kommer til å avgi- og at RBK med det er en sannsynlig seriemester. Man er også inne på at RBK historisk sett er et høstlag. Ganske riktig, men likevel helt irrellevant. RBK-epoken under Eggen er en isolert historie som ikke har noe sammenligningsgrunnlag med dagens lag. De fleste statistiske rekorder fra Eggentida har falt. RBK anno 2009 er en klubb på lik linje med alle andre, og det finnes ikke lenger noen "naturlover" som tilsier at RBK er best om høsten eller at man vinner når man må.

På meg virker det som om lufta er i ferd med å gå ut av ballongen, og jeg er redd det kan bli travelt å finne den formen som kreves i høstinnspurten. Sprekker du på oppløpet og begynner å se deg tilbake, blir du fort tatt igjen og fraløpt. Imidlertid er også Molde en urutinert langdistanseløper, så det er heller ikke gitt at de står distansen ut.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 53, 54, 55  Next
Page 42 of 55

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb