View previous topic :: View next topic |
Hvem blir tøffeste utfordrer til RBK? |
FK Bodø/Glimt |
|
0% |
[ 0 ] |
SK Brann |
|
10% |
[ 8 ] |
Fredrikstad FK |
|
1% |
[ 1 ] |
Lillestrøm SK |
|
21% |
[ 17 ] |
SFK Lyn |
|
1% |
[ 1 ] |
Molde FK |
|
1% |
[ 1 ] |
Odds BK |
|
1% |
[ 1 ] |
Sandefjord Fb |
|
2% |
[ 2 ] |
Stabæk IF |
|
37% |
[ 30 ] |
IK Start |
|
0% |
[ 0 ] |
Strømsgodset IF |
|
1% |
[ 1 ] |
Tromsø IL |
|
6% |
[ 5 ] |
Viking FK |
|
7% |
[ 6 ] |
VÃ¥lerengens IF |
|
7% |
[ 6 ] |
Aalesunds FK |
|
1% |
[ 1 ] |
|
Total Votes : 80 |
|
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.08.2009 16:24 Post subject: |
|
|
Start mangler Goodson og det synes i det begredelige forsvarspillet sist gang var borte mot Stabæk. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 01.08.2009 16:24 Post subject: |
|
|
Legg merke til at det ikke er en eneste utenlandsk innbytter i dag. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 01.08.2009 16:34 Post subject: |
|
|
Start er jo helt fantastisk dårlig bakover. Men Molde spiller godt, det skal de ha. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.08.2009 16:36 Post subject: |
|
|
Uten Goodson så er Start forsvaret som en sveitserost da det andre spilleren rett og slett ikke holder mål ,men Goodson er blant seriens desidert beste forsvarspillere og hans betydning er helt ekstrem. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 01.08.2009 16:38 Post subject: |
|
|
Dette kan bli ny rekord. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.08.2009 16:39 Post subject: |
|
|
Hvorfor kan ikke RBK underholde slik? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 01.08.2009 16:42 Post subject: |
|
|
Mårradagens nyhet: Hoseth følger Diouf etter enda raskere hattrick |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.08.2009 16:43 Post subject: |
|
|
Fordi det første alle lag gjør mot oss er å mure seg inn foran 16 meteren deres. Itilegg er det veldig sjeldent at en får muligheten til å møte sånne grisedårlig forsvar som Start har stillt med i denne omgangen. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 01.08.2009 16:45 Post subject: |
|
|
georgios wrote: | Start er jo helt fantastisk dårlig bakover. Men Molde spiller godt, det skal de ha. |
Enig. Selvom Start er elendige defensivt, så tror jeg ikke noen andre lag i TL hadde gjort en så bra prestasjon som Molde i dag. De er fryktelig gode, og ikke minst underholdene. |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 01.08.2009 16:56 Post subject: |
|
|
Molde er fryktelig GODE Uten å ta noe bort fra RBK så mener jeg at pr. idag så spiller Molde den beste fotballen. Jeg tror også at når status gjøres opp for 2009 sesongen så er det stor sannsynlighet for at det er seriemesterne som knuser Start idag. Så gode som Molde har vært idag så kan det bære hele veien iår, dessverre. Når de er gode så er de GODE.
Jeg håper inderlig ikke at RBK svikter nå. Jeg håper at de gjør en god kamp imorgen. Tap er ikke bra nå som Molde virker ustoppelige. _________________ -No retreat,no surrender! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 01.08.2009 17:09 Post subject: |
|
|
Problemet til Molde er at de varierer for mye. Deres høyeste nivå er, som vi ser i dag, skyhøyt, men deres laveste nivå er for lavt til å kunne bli mester. Når de da i tillegg sliter med å stabilisere nivået, tror jeg strengt tatt ikke de utgjør noen virkjelig trussel. Det er en grun ntil at vi har en luke på dem. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 01.08.2009 20:01 Post subject: |
|
|
8-1 Ja,ja det var tross alt en toppkamp mellom 2. og 4. plass. Start er (var) et topplag inntil ikveld. Molde imponerer mer og mer. _________________ -No retreat,no surrender! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.08.2009 20:13 Post subject: |
|
|
Molde har spilt den beste fotballen i år, men det deles ikke ut stilkarakterer i fotball. At de tror de kan vinne serien nå når de er tre poeng bak og har to kamper mer spilt er jo hyggelig det, men tross 7-2-0 på de siste ni kampene så har de jo faktisk tapt terreng til oss i samme periode.
Molde har en underholdende måte å spille fotball på, men spillet deres er mer sårbart de dagene det ikke fungerer. Grunnen til at vi leder serien soleklart er at vi har hatt det klart høyeste bunnivået av alle i år.
Jeg tviler på at serieoppgjøret på Aker stadion vil ha noen stor betydning, og jeg er ganske sikker på at vi vinner den kampen. Det kan godt hende de spiller best i den kampen også, men da tror jeg vi kommer til å være nådeløse. I 1998 var vi vel også "heldige" da vi vant seriefinalen, men sånt er ikke tilfeldig.
Like lite som det er tilfeldig at vi leder serien tross to kamper til gode i år.
Molde går nok på den sedvanlige augustsprekken sin etter cupkampen (som er mer åpen mtp resultat synes jeg), og seriekampen der i september blir i mine øyne mer av ren teoretisk interesse. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 01.08.2009 20:31 Post subject: |
|
|
Åtte seiere på rad er også rekord i år er det ikke? For all del, 8-1 er imponerende og de har underholdt, men som tidligere nevnt har ikke Molde fått noen skikkelige murforsvar mot seg i år heller. Rosenborg-Odd er vel et klassisk eksempel på det. Vi har vel også i tilegg vært forberedt på et tøffere kampprogram enn Molde og derfor vært tvunget til å ta det litt mer med ro.
Stilig mål av Start forresten  |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.08.2009 21:22 Post subject: |
|
|
Ja hur bra är Molde mot etablerat försvar. Den ultimata testen hade varit Q. Hade de gjort åtta mål mot dem så skulle även jag konverterat till Molde-anhängare. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.08.2009 21:22 Post subject: |
|
|
dublett borttagen.
Last edited by Peter Storey on 01.08.2009 21:38; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 01.08.2009 21:37 Post subject: |
|
|
8-1 sier uansett mer om Start enn om Molde. Når du vinner så mye er det enten nivåforskjell på flere divisjoner eller menneskelig svikt. Tabellsituasjonen sier vel egentlig nok om at det er alternativ to som er hovedårsak. Tar ikke fra Molde noe, men frykter de ikke noe mer enn at de tok igjen tre poeng i kveld. |
|
Back to top |
|
 |
Tangen1986 Senior
|
Posted: 01.08.2009 21:39 Post subject: |
|
|
Som nevnt i Molde-tråden så er jeg enig i at Molde har vært det rent spillemessig beste laget i år, men de er ikke like stabile som oss. Eller det kan diskuteres for Molde har vel stort sett vært overlegen i nesten alle kamper de har spilt i år. Det som derimot svekker Molde iforhold til oss er slurv i forsvar og hos keeper samt generell ineffektivitet over tid.
Molde evner omtrent ikke pga ineffektiviteten og defensivt slurv verken å hale iland generelle sliteseire eller få det ene målet ekstra man trenger i kamper med dårlig effektivitet.
Tilslutt må jeg korrigere de som sier at Molde ikke har møtt forsvarsmur motstand i år. Det har de i noen enkeltkamper og det er stort sett i disse kampene de har tapt og avgitt poeng. Hjemmekampen mot Viking i 6.serierunde var et prakteksempel på at også Molde sliter med den type motstand. Viking lå hele kampen med hele laget i forsvar og tok vare på de to mulighetene de fikk mot et Molde-lag som ikke skapte noen ting før i sluttminuttene. |
|
Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 01.08.2009 21:45 Post subject: |
|
|
Engen vant vel også 3-0 på Aker stadion med tre muligheter eller noe. Roar Strand bommet vel litt når han før kampen 16.mai sa at Molde hadde vunnet sin gode plassering ved hjelp av god effektivitet på sjansene sine. |
|
Back to top |
|
 |
Brumle Proff

|
Posted: 01.08.2009 23:28 Post subject: |
|
|
Troilonge wrote: | Engen vant vel også 3-0 på Aker stadion med tre muligheter eller noe. Roar Strand bommet vel litt når han før kampen 16.mai sa at Molde hadde vunnet sin gode plassering ved hjelp av god effektivitet på sjansene sine. |
3-0 var et fantastisk resultat i den kampen. I den mest "fantastiske" versjon av ordet "fantastisk". Også oversatt til "utrolig". Og enda en kamp av "utrolige" poengtap for MFK. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.08.2009 23:43 Post subject: |
|
|
Serien handler like fullt om å unngå å tape poeng, som det handler om å kapre poeng. Molde har tapt 19 poeng til nå på 20 kamper. RBK 10 på 18. Basert på enkeltprestasjoner har Molde vært bedre i år. Flere knallgode kamper, men dere er nok avhengig av å vinne mot oss på Røkke-banen.
Alle de resterende bortekampene deres er vanskelige, kanskje med unntak av Fredrikstad i nest siste runde (med mindre FFK er nedrykkstruet). Hjemme er det vel bare oss og Stabæk som kan regnes som vanskelig.
Gleder med både til 9.august og 27.september  |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 02.08.2009 08:33 Post subject: |
|
|
SverreBrandhaug wrote: | Jeg tror også at når status gjøres opp for 2009 sesongen så er det stor sannsynlighet for at det er seriemesterne som knuser Start idag. |
Herregud, du må da ikke finne på å i det hele tatt _antyde_ Molde som seriemester på den måten, ønsker du å gi hele RBKWeb depresjoner og langvarige psykiske lidelser??  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
SverreBrandhaug Rutinert
|
Posted: 02.08.2009 08:56 Post subject: |
|
|
He he, nei langt ifra. Jeg tror den jevne RBK-fan har hatt sin del av nedturer og lette depresjoner de siste årene. Jeg håper inderlig ikke at Molde vinner serien. men kampen igår gjorde meg betenkt. Molde framsto som utilnnærmelige. 8 mål mot lag 4 på tabellen. Da kan ikke forklaringen være at de møtte et lag uten Goodson altså. Nei, her snakker vi fantastiske overganger og effektivitet så det holder. De framsto slik vi ønsker RBK skal spille. De imponerte slik vi har ønsket at RBK snart skal imponere.
Greit nok så har RBK spilt noen meget gode omganger og noen bra kamper, men ennå ikke på det nivået vi så Molde igår. Jeg tror ikke at RBK hadde scoret 8 mot Start igår for å si det sånn.
Mye kan sies om Molde vs. RBK, men de nakne fakta er alllikevel at Molde er en reel utfordrer til seriemesterskapet iår. Vi venter på det første tapet iår som (ikke) kommer på et eller annet tidspunkt. Da kan mye forandres.
Jeg synes egentlig at Molde har et høyere maksnivå enn hva RBK har prestert på sitt beste iår. Men RBK har vært jevnere. Men jeg håper og tror at RBK ikke lar seg stresse av dette Molde-laget og henter hjem 3 poeng i Skien ikveld. _________________ -No retreat,no surrender! |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 02.08.2009 09:26 Post subject: |
|
|
Molde har nok et høyere maksnivå enn RBK for tiden. Samtidig har laget også et lavere bunnivå. I sum blir det et lag som svinger mer i prestasjonene.
Det Molde viste i går var brilliant fotball i norsk målestokk. En kan sikkert trekke fra noe som en følge av at Start-laget ikke møtte til kamp rent mentalt, men bare noe. For Molde har - når alt fungerer - et angrepsspill som er sjeldent bra. Det går herlig hurtig framover med presisjon og samtidige bevegelser. Og når det hele krydres med slike detaljer som den Hoseth foretok før sitt første mål, kan i alle fall ikke jeg bli annet enn imponert.
RBK er mer et trygt og litt tungt kollektiv hvor det defensive har høyere prioritet, selv om laget tidvis - og da særlig på tidligsommeren - viste prov på feiende flott angrepsfotball. RBK er voldsomt stabile, man kommer alltid tilbake, man slipper motstanderen til få sjanser og mål.
Per dato ligger RBK tre poeng foran Molde, selv om laget har spilt to kamper mindre enn erkerivalen. Ledelsen virker dermed relativt trygg, men med 1/3 av sesongen igjen, er langt fra alt avgjort. RBK skal ut i en vanskelig kamp i kveld borte mot Odd. Det er den første store prøven, og definitivt en nøkkelkamp. Seier i Skien vil være en sterk prestasjon, ikke minst mentalt. Et poengtap vil på den annen side kunne skape nerver. For i kampen om gullet er det RBK, og ikke Molde, som har presset på seg.
Hullet etter Tettey blir ei utfordring som Hamrén forhåpentligvis makter å fylle. Mitt inntrykk er at RBK framfor alt er ei lagmaskin som ikke er veldig avhengig av enkeltspillere. At lagets kanskje beste spiller derfor forsvinner, trenger ikke bety all verden. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 02.08.2009 10:44 Post subject: |
|
|
SverreBrandhaug wrote: | Da kan ikke forklaringen være at de møtte et lag uten Goodson altså. |
Start med Goodson har kun tapt én seriekamp i år, den mot oss på Sør Arena. Start uten Goodson har kun vunnet én seriekamp i år, den borte mot Odd.
Totalt så har Start på de 7 kampene uten Goodson 1 seier, 3 uavgjort og 4 tap. Med en målforskjell på 10-23.
Med Goodson har de på 12 kamper 6 seiere, 5 uavgjort og 1 tap. Med en målforskjell på 26-15.
SÃ¥ jo, at Start spilte uten Goodsen kan absolutt forklare at det ble tap og ikke en heldig uavgjort. |
|
Back to top |
|
 |
|