View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kris0stby Veteran

|
Posted: 29.07.2009 18:37 Post subject: |
|
|
Start 2006: Overtrent
EDIT: Innså nettop at dette var Tettey-tråden. Da føler jeg jeg må si noe Tetty-relevant. Jeghåper klubben ikke priser ham ut av markedet. Han fortjener å få sjansen i en større liga. Alt over 40 mill er bra. Kan være tilbøyelig til å også godta 35 |
|
Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 31.07.2009 13:20 Post subject: |
|
|
http://msn.tv2sporten.no/...837833.ece
I tre år har franske Rennes fulgt Alexander Tettey og nå ser det ut til at de endelig blir enig med Rosenborg om en overgang. Etter det TV 2 Sporten kjenner til er partene nå så nære enighet at det bare er et tidsspørsmål før overgangen blir en realitet.
Går vi for en 40M-avtale?  _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 31.07.2009 13:22 Post subject: |
|
|
Hehe. Hoftuns østersstil begynner å bli varemerket...
Alexander Tettey vil ikke kommentere TV 2 sportens opplysninger, og som alltid - Rosenborgs sportslige leder, Erik Hoftun, vil ikke bekrefte at de møtte Rennes i går |
|
Back to top |
|
 |
LanoX Rutinert

|
Posted: 31.07.2009 13:24 Post subject: |
|
|
Ja, selv om det fra mitt ståsted er forferdelig å ikke hvor landet ligger til enhver tid så er det all respekt for hemmelighetskremmeriet RBK holder på med for tiden.
 _________________ Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.07.2009 13:43 Post subject: |
|
|
4-4,5 mill. euro er nok en bra pris nå som vi begynner å bli litt desperate etter friske kontanter. |
|
Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 31.07.2009 14:48 Post subject: - |
|
|
Vil han egentlig dra til Rennes? De greide bare såvidt å hamle opp med Stabæk i eurpoacupen. Med en årsinntekt på flere millioner så har han det vel greit i Trondheim å?
Jeg synes Tettey burde vente til neste år. Forhåpentligvis vinner vi serien i år og med litt flaks kommer vi til gruppespillet i CL neste år. Da er jeg bombesikker på at han med grei prestasjon der vil kunne gå til en atskillig bedre klubb. Jeg ser helst at han ender opp i Premier League på direkte overgang fra RBK.
Gangner vel Norge bedre også at han havner i en klubb der han i allefall ikke har dårligere utviklingspotensial enn Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Journalist Junior
|
Posted: 31.07.2009 14:59 Post subject: |
|
|
Den franske ligaen holder jo et mye høyere nivå enn den norske, og dermed er Rennes også en bedre utviklingssarena.
Slår han til der så havner han fort i en bedre klubb.
Tror det er riktig at Tettey å ta steget via en klubb hvor det er sannsynlig at han får mye spilletid.
Kampene mot Karabach forteller vel også at det skal mer enn litt flaks til for at RBK er i mesterligaen neste år. |
|
Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 31.07.2009 15:07 Post subject: |
|
|
Journalist wrote: | Den franske ligaen holder jo et mye høyere nivå enn den norske, og dermed er Rennes også en bedre utviklingssarena.
Slår han til der så havner han fort i en bedre klubb.
Tror det er riktig at Tettey å ta steget via en klubb hvor det er sannsynlig at han får mye spilletid.
Kampene mot Karabach forteller vel også at det skal mer enn litt flaks til for at RBK er i mesterligaen neste år. |
Er ikke helt enig med deg der. Se på Strømstad, Helstad og Daniel Braaten. Jeg er redd for at Tettey visner bort i en halvgod fransk klubb som såvidt er med i europa turneringenes laveste nivå. Fordi om ligaen holder høyere nivå enn den norske så betyr ikke det automatisk at utviklingsnivået til Rennes er høyere enn Rosenborgs. Det mener jeg bestemt er lavere.
Når det gjelder kampene i Europa Ligaen i år, så vil de glemmes fortest mulig. 3. og eventuelt 2. kvalikrunde i Champions League tror jeg vil holde et helt annet nivå mentalt for spillerne enn et jalla lag fra Asia grensen. |
|
Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 31.07.2009 15:16 Post subject: |
|
|
Hvor Tettey eventuellt skulle visne er ikke så veldig interessant som RBK supporter synst no eg Håper han lykkes da, det er en annen sak _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 31.07.2009 15:18 Post subject: |
|
|
En viktig forskjell fra de tre nevnte tilfellene er at Tettey er en langt bedre fotballspiller med langt større potensialet. Overgangen til fransk fotball har forresten vært udisktutabelt positiv for en spiller som Daniel Braaten. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.07.2009 15:18 Post subject: |
|
|
siNch wrote: | Fordi om ligaen holder høyere nivå enn den norske så betyr ikke det automatisk at utviklingsnivået til Rennes er høyere enn Rosenborgs. Det mener jeg bestemt er lavere. |
Fordi? |
|
Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 31.07.2009 15:19 Post subject: |
|
|
fab4fan wrote: | Hvor Tettey eventuellt skulle visne er ikke så veldig interessant som RBK supporter synst no eg Håper han lykkes da, det er en annen sak |
Hehe. Poenget er at jeg helst ser ham spille i RBK. Må han gå bør det være til en bedre klubb.
Jeg mener Rosenborg har høyere kvalitet i laget enn Rennes. Jeg tror også at en spiller som spiller fast på et lag som ligger på topp og vinner mye har lettere for å utvikle seg både fotballtaktisk mentalt og teknisk samt at jeg tror det lettere holder spillerens potensial oppe da selvtiliten etterhvert kommer med lagets gode prestasjon.
Last edited by siNch on 31.07.2009 15:29; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Journalist Junior
|
Posted: 31.07.2009 15:20 Post subject: |
|
|
Braaten har jo visstnok vært knallgod i Toulouse. En klubb som kjempet i toppen i fransk serie. Helstad og Strømstad har vel vært mer blandet drops, og jeg tror ikke nivået i fransk fotball er skyhøyt.
Men i motsetning til disse er Tettey ung og kan utvikle seg på å spille mot jevnt bedre motstand enn han får i eliteserien.
Antallet e-cupkamper er jo uansett begrenset. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 31.07.2009 15:31 Post subject: |
|
|
I motsetning til Braaten, Helstad og Strømstad er Tetty i utgangspuktet mer kontinental i spillestilen, og mer støpt for den franske måten å spille på enn de var. Det bør kunne bety at tilpassnings- og innspillingsfasen hans blir mindre og kortere, og at pilen dermed kan peke oppover raskere. Og som vi ser, spillere som slår til i den franske ligaen, er hot news for de tre største ligaene i Europa.
Fransk liga er nok det beste "Mellomsteget" i Europa akkurat nå. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 31.07.2009 15:44 Post subject: |
|
|
Även holländska ligan är en bra språngbräda för en vidare karriär. |
|
Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 31.07.2009 16:05 Post subject: - |
|
|
Mulig det er Rosenborg patrioten i meg som kommer fra her, men jeg ser ikke at middels lag verken i den nederlandske eller den franske ligaen kan tilby bedre utvikling enn Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.07.2009 16:12 Post subject: |
|
|
Strømstad, Helstad og Braaten er alle å regne som velykket norske utlandsproffer og Tettey kan komme veldig langt i fransk fotball og har mye mer å strekke seg etter der. I Norge er han allerede omtrent best. Rennes er heller ikke akkurat snakk om en småklubb i Frankrike slik som Le Mans er. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 31.07.2009 16:13 Post subject: |
|
|
Både den franske og den hollandske serien er bedre end TL, i hvert fald i mine øjne. Tettey vil møde bedre modstand stort set hver gang han spiller kamp i den franske liga, end hvad han ville have gjort i TL. Det eneste vi har at tilbyde er kampe i Europa, dog ikke i denne sæson, da vi blev slået ud af mægtige Qarabagh.
Ud over dette vil han få langt mere i løn, så jeg har ingen problemer med at forstå at Tettey gerne vil skifte. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 31.07.2009 17:29 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Både den franske og den hollandske serien er bedre end TL, i hvert fald i mine øjne. |
No må du ikkje ta for hardt i, her.
---
Det er klart at for Tetteys utvikling er Rennes eit strålande lag å koma til. Eit OK lag i ein bra liga, der han sannsynlegvis vil få speletid. Men så lenge han ikkje spelar i Rosenborg, bryr ikkje eg meg så mykje om Tetteys utvikling. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 31.07.2009 17:39 Post subject: |
|
|
Det synes jeg heller ikke jeg gør, begge ligaer er bedre end den norske. Jeg bryr mig heller ikke specielt om Tetteys udvikling, når han skifter til en udenlandsk klub. Andet end at det selvfølgelig er glædeligt, at norske spillere bliver gode, og endnu bedre at de engang spillede for os. Men min pointe var, at jeg fuldt ud forstår hvorfor Tettey gerne vil ud. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Sølve Rutinert
|
Posted: 31.07.2009 17:46 Post subject: |
|
|
Det der med å ta for hardt i var ironisk meint. Resten var ikkje eit svar til deg, berre generelle betraktningar. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 31.07.2009 17:49 Post subject: |
|
|
Jeg tror også dette er et bra tidspunkt for Tettey som spiller å dra ut på. Han har nok litt å gå på som Rosenborg-spiller ennå, jeg tror nok vi ville sett ham enda bedre neste sesong, men å gå til fransk serie nå kan fort gjøre ham til vår heteste utenlandsproff i løpet av et par år.
Og ja, jeg bryr meg om hvor eks-RBKerne havner når de drar ut. I alle fall de som var "våre" til å begynne med (hvor Sibaya spiller nå har jeg for eksempel lite interesse av å følge med på). Dessuten vil jeg, i motsetning til mange andre, gjerne ha et bra landslag som spiller fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 31.07.2009 17:54 Post subject: |
|
|
Sølve wrote: | Det der med å ta for hardt i var ironisk meint. Resten var ikkje eit svar til deg, berre generelle betraktningar. |
Ahh ok, den fangede jeg ikke  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 31.07.2009 18:01 Post subject: - |
|
|
ship them all of then... |