English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sebastián Eguren
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 29, 30, 31  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
ode
Veteran

PostPosted: 27.09.2005 22:28    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Recon wrote:
Vanligvis er det fornavn.etternavn @ rbk.no
Spørs om Høgmo har Per-Mathias.hogmo da... Wink

Siden Per-Mathias oppgir e-posten sin i programbladet på hjemmekampene, tar jeg sjansen: Det er per.mathias.hogmo krøllalfa ærbekå dått ænno.

Har som sagt planer om å ta opp saken med ham sjøl også, men har vært veldig opptatt med studiene de siste ukene, og før og etter kampene er det umulig å få tid til en slik alvorsprat.

joko- wrote:
er ikke Lago på laget mot Lyon i morgen, vil jeg tippe at Lago får samme skjebne...

Lago er halvskadet. Usikker hvor alvorlig. Høgmo ville holde alt hemmelig i dag.

Ja, det er nok best at du følger opp denne saken, Thomas, som kjenner Høgmo fra før. Men det er viktig at 'realitetene' kommer fram.
Det finnes kanskje en sjanse til å 'redde' Eguren ennå, hvis de riktige virkemidlene blir satt inn. Håper Høgmo har en plan for Seb.
ode
Veteran

PostPosted: 27.09.2005 22:34    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
du har fått det bekreftet selv? Bratseth virka litt usikker når han sa at Lago var småskadet..

Jeg var på treninga mandag morgen. Lago så ikke særlig skada ut da ihvertfall. Kun reservene og innbytterne fra Odd-kampen spilte 3 mot 3(med innbyttere) på liten bane. Fullt trøkk på Lago. Men kan jo være at han har smerter i håndleddet etter armbruddet, og at det hemmer han litt i kampsituasjon.
Jøran
Junior

PostPosted: 27.09.2005 23:03    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er litt delt i denne saken. På den ene siden synes jeg innmari synd på Seb slik som det ser ut som han mistrives nå for tiden - er jo bare å se på ham før kampene nå... han ser skikkelig deppa ut selv under oppvarminga. Likevel vet jeg ikke om dette er tiden til å begynne å spille inn noen bare for å gi dem tid i Norge. Akkurat nå trenger vi sårt poeng DER OG DA, ikke å dyrke frem spillere som kan hjelpe oss om en eller to sesonger. Å stå og rope på Seb i hjemmekampene som gjenstår tror jeg slettes ikke er løsningen, men vi må likevel absolutt få frem ovenfor styre og stell - og IKKE MINST Seb selv - at vi virkelig er opptatt av denne saken. Er helt sikker på at det vil bety enormt mye for ham personlig hvis han merker at supporterne bryr seg om ham i denne tiden. Akkurat hvordan vi skal gjøre dette vet jeg ikke, men det må da gå an å få til noe. Men, det minste vi kan gjøre er å ta kontakt med noen på brakka, være seg Høgmo, Bratseth eller noen helt andre og forsikre oss 100% om at dette faktisk er noe de tenker på og er opptatt av. For å være helt ærlig har jeg etterhvert fått såpass tro på Høgmo at dette ikke er et problem han bare ignorerer - selv om det kan virke slik utenfra. Mine tanker er at han absolutt har planer for Seb, men at han vil vente til RBK ikke har kniven så til de grader på strupen. Gutten trenger tross alt litt tid til å komme inn i den norske spillestilen og jeg tror som sagt absolutt ikke at dette er tiden til å begynne å spille (det blir å - å der, sant?) inn spillere i stilen.

Er likevel helt enig at han hadde vært rett mann å sette inn på slutten mot Odd. Men, på den andre siden så har jeg svært god tro på Høgmo i saker som dette.

Men, iallefall - si ifra hvis det blir noen som helst aksjon eller liknende - i form av oppmøte eller brev (sneglepost, e-mail funker sjelden), så er jeg interessert.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 27.09.2005 23:36    Post subject: Reply with quote

Der må i hvertfald tages fat i sagen det er helt sikkert. Utrolig synd hvis vi skal miste Seb på en sådan måde, da han uden tvivl har mange gode kvaliteter.
HÃ¥ber at du Ode eller du 2mas skriver hvad i finder ud af hvis i tager kontakt med Rosenborg.

Ps. Ode skylder dig forresten stadig en pils efter Frode Johnsen scorede 2 mål mod Malmö i Royal league. Har du planer om og tage til Madrid?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Chriz
Senior

PostPosted: 28.09.2005 02:10    Post subject: Reply with quote

Helt utrolig håpløst at vi har et sånt elendig apparat til å ta imot nye spillere fra andre land. Akkurat her har vi mye å lære av Brann, de har alltid hatt sukess med å intrigere sine utlandske spillere i klubben og selve byen ! Siden så mange supportere har merket dette så må jo bare klubben og spillerne oppfattet dette også, merkelig at ingen av spillerne tar ansvar !
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.09.2005 06:27    Post subject: Reply with quote

Dette er en ideell sak for oss supportere å vise at vi har mer enn heiarop å bidra med. Håper ikke de vil se det som en klage, men heller som den støtten det faktisk er.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 28.09.2005 07:56    Post subject: Reply with quote

Quote:
Han kunne bekrefte at Seb ønsker seg tilbake til Uruguay. Seb har problemer med språk, kultur og klima, savner familie og venner og har store tilspasningsvansker. Når han da i tillegg ikke klarer å spille seg inn på laget, er situasjonen helt uholdbar. Han vil jo heller ikke bli solgt når han aldri får vist seg fram. RBK må nok anse Seb som tapt, og vi får håpe at de lar han reise tilbake til Urugay, slik at han ikke blir totalt ødelagt. Han kan jo umulig gå kontrakten ut på denne måten.

Faen, dette er trist, men ikke akkurat overraskende. Skjønner ikke at det skal være så forbanna vanskelig å få folk til å trives i RBK
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 28.09.2005 08:21    Post subject: Reply with quote

Jøran wrote:
Må si jeg er litt delt i denne saken. På den ene siden synes jeg innmari synd på Seb slik som det ser ut som han mistrives nå for tiden - er jo bare å se på ham før kampene nå... han ser skikkelig deppa ut selv under oppvarminga. Likevel vet jeg ikke om dette er tiden til å begynne å spille inn noen bare for å gi dem tid i Norge. Akkurat nå trenger vi sårt poeng DER OG DA, ikke å dyrke frem spillere som kan hjelpe oss om en eller to sesonger. Å stå og rope på Seb i hjemmekampene som gjenstår tror jeg slettes ikke er løsningen, men vi må likevel absolutt få frem ovenfor styre og stell - og IKKE MINST Seb selv - at vi virkelig er opptatt av denne saken. Er helt sikker på at det vil bety enormt mye for ham personlig hvis han merker at supporterne bryr seg om ham i denne tiden. Akkurat hvordan vi skal gjøre dette vet jeg ikke, men det må da gå an å få til noe. Men, det minste vi kan gjøre er å ta kontakt med noen på brakka, være seg Høgmo, Bratseth eller noen helt andre og forsikre oss 100% om at dette faktisk er noe de tenker på og er opptatt av. For å være helt ærlig har jeg etterhvert fått såpass tro på Høgmo at dette ikke er et problem han bare ignorerer - selv om det kan virke slik utenfra. Mine tanker er at han absolutt har planer for Seb, men at han vil vente til RBK ikke har kniven så til de grader på strupen. Gutten trenger tross alt litt tid til å komme inn i den norske spillestilen og jeg tror som sagt absolutt ikke at dette er tiden til å begynne å spille (det blir å - å der, sant?) inn spillere i stilen.

Er likevel helt enig at han hadde vært rett mann å sette inn på slutten mot Odd. Men, på den andre siden så har jeg svært god tro på Høgmo i saker som dette.

Men, iallefall - si ifra hvis det blir noen som helst aksjon eller liknende - i form av oppmøte eller brev (sneglepost, e-mail funker sjelden), så er jeg interessert.

Er enig i det meste du skriver her, Jøran. Vi skal ikke kjøre noen aksjon for å få Seb inn på laget, han er ikke god nok nå etter det han viser på trening. Var heller ikke særlig god i 2'er kampen mot Levanger, selv om han fikk spille hele kampen. Og som du sier, tror jeg nok at Høgmo vil ta tak i dette når plassen er berga.

Men det vi må gjøre er å forsikre oss om at Seb får den støtten han trenger utenfor banen. Hva gjør RBK for å hjelpe han privat nå når det er helt tydelig at han er deppa? Det må jo være noe som kan gjøres. Hva med å hente oppover et par venner og kjæreste/kone fra Uruguay, slik at han får et lite nettverk der han føler seg hjemme. RBK har råd til det i en to/tre måneder.

I tillegg kan vi supportere vise at vi støtter han, men uten at vi krever at han skal inn på laget nå.
ode
Veteran

PostPosted: 28.09.2005 08:25    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Der må i hvertfald tages fat i sagen det er helt sikkert. Utrolig synd hvis vi skal miste Seb på en sådan måde, da han uden tvivl har mange gode kvaliteter.
HÃ¥ber at du Ode eller du 2mas skriver hvad i finder ud af hvis i tager kontakt med Rosenborg.

Ps. Ode skylder dig forresten stadig en pils efter Frode Johnsen scorede 2 mål mod Malmö i Royal league. Har du planer om og tage til Madrid?

Skal holde deg oppdatert, Harald. Vær du trygg på det.

Hadde helt glemt at du skylder meg en pils. Jeg skal ikke til Madrid, dessverre, men du kommer vel til Trondheim for å se en kamp snart?

Jeg tar pilsen da Very Happy
ode
Veteran

PostPosted: 28.09.2005 08:31    Post subject: Reply with quote

Chriz wrote:
Helt utrolig håpløst at vi har et sånt elendig apparat til å ta imot nye spillere fra andre land. Akkurat her har vi mye å lære av Brann, de har alltid hatt sukess med å intrigere sine utlandske spillere i klubben og selve byen ! Siden så mange supportere har merket dette så må jo bare klubben og spillerne oppfattet dette også, merkelig at ingen av spillerne tar ansvar !

Det kan jo hende at noen av spillerne har prøvd. RBKgutta er jo kjent for å være veldig inkluderende. Jeg tror ikke det står på viljen blant gutta, men det er ikke så enkelt når språket er et uovertigelig hinder.

Det er evnen til å gjøre noe fra klubben sin side, jeg etterlyser mest.
ode
Veteran

PostPosted: 28.09.2005 08:39    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Dette er en ideell sak for oss supportere å vise at vi har mer enn heiarop å bidra med. Håper ikke de vil se det som en klage, men heller som den støtten det faktisk er.

Enig med deg, attach. Vi må vise at vi engasjerer oss på en positiv måte. Vi vil jo ikke henge ut klubben, men vi vil påpeke noe som åpenbart er riv ruskende galt. Jeg syns oppriktig synd på Seb, da det er tydelig at han sliter på det menneskelige planet. Fotballspilleren Seb er god nok for RBK, det er jeg sikker på etter de gode glimtene jeg har sett av han. Men han blir aldri god før han får på plass den sosiale biten.
Bukowski
Proff

PostPosted: 28.09.2005 08:55    Post subject: Reply with quote

Hva med gamlefar Eggen? Han har da vel vært såpass lenge i Spania nå at han må da ha lært seg en del sentrale gloser? Kombiner det med det Eggenske kroppsspråket og humøret, så må da vel han kunne være en liten mentor for Seb? Særlig mye å gjøre om dagen har han vel heller ikke?
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 28.09.2005 08:58    Post subject: Reply with quote

hva med utlån til en klubb hvor han ville vært selvskreven i førsteellevern (dvs alle andre klubber i skandinavia)? der ville han nok lært "norsk" fotball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mcmort
Senior

PostPosted: 28.09.2005 09:35    Post subject: Reply with quote

Chriz wrote:

Vet at Beto har tatt med både Lage og Eguren på fisketurer o.l. Men det er vel begrenset hva bare han kan gjøre også.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 28.09.2005 09:52    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Skal holde deg oppdatert, Harald. Vær du trygg på det.

Hadde helt glemt at du skylder meg en pils. Jeg skal ikke til Madrid, dessverre, men du kommer vel til Trondheim for å se en kamp snart?

Jeg tar pilsen da Very Happy

Ja, jeg skammer mig lidt over at jeg ikke har været på en eneste RBK-kamp i år. men er fattig for tiden Neutral . Men på et eller andet tidspunkt skal jeg nok få slæbt mig derop, så giver jeg en pils på Klokkesvingen Tommel'n opp!

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 28.09.2005 10:01    Post subject: Reply with quote

det blir nok billigere å fly ode til madrid for å kjøpe en pils til ham der enn å kjøpe en pils til han i norge Wink men de har vel ikke dahls i spania.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 28.09.2005 10:16    Post subject: Reply with quote

Hvis dette er realitetene, så er jo denne saken supertrist. Her må vi supportere ta initiativet, som ode, attach, 2mas og alle dere andre skriver. Er det noe vi kan gjøre felles, eller er det best at bare en eller to tar opp denne saken med de rette personene i Rosenborg?
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 29.09.2005 12:03    Post subject: Reply with quote

Det er vel bare å ta seg en tur innom Brakka og spørre, grave og si sin mening ???

320 km for min del men det er vel noen som frekventerer gamleheimen ?
Junior

PostPosted: 30.09.2005 15:45    Post subject: Reply with quote

Ser i adressa i dag at Eguren og Lago har blitt satt sammen i coachepar. Ikke uventet, men overhodet ikke godt nytt. Ingen ny mulighet til å bli en del av spillergruppa der, altså.
Back to top
kms
Senior

PostPosted: 30.09.2005 16:49    Post subject: Reply with quote

Jøran wrote:
Ser i adressa i dag at Eguren og Lago har blitt satt sammen i coachepar. Ikke uventet, men overhodet ikke godt nytt. Ingen ny mulighet til å bli en del av spillergruppa der, altså.

Godt nytt og godt nytt -- jeg vet ikke om de hadde hatt det bedre med å være satt alene i par med folk de ikke klarte å snakke med!

Så forresten på Lyon kampen at de var frempå etter pausen med å klappe resten av laget inn på banen og gi dem en del støtte. Var jo hyggelig, gitt alt det negative som vi også hører om.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 30.09.2005 16:55    Post subject: Reply with quote

Utrulig hvor folk klarer kommunisere om du gir de en ball, selv om de ikke snakker en skit av samme språk

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 30.09.2005 19:58    Post subject: Reply with quote

Det er kjempeflott at det er folk som vil ta tak i dette. Sendte en e-post til brakka etter M**** kampen om Eguren

Hei!

Jeg og en rekke andre tilhengere av RBK registrerer både på trening og kamper at ovennevnte spiller ikke ser ut til å bli inkludert i troppen. Dette begrunner vi med at han stort sett holder seg for seg selv under oppvarming, på trening får han stort sett de enkleste oppgaver. Selv under nedjogging etter kampen i går holdt han på for seg selv.

Dette skaper bekymring blant oss, vi ser faren for at RBK her kan få en spiller, som har et enormt potensiale, som kan råtne på rot og vil vekk fra klubben i løpet av kort tid.

Det spørsmålet vi stiller oss er, hva gjøres for at han inkluderes i miljøet i RBK? Hva med norskopplæringen? Hva med det sosiale utenom trening?

Fikk følgende idiot svar av han info fyren Erling Venæs:

Norks holder han på å lære – han er en flott type og en god spiller – men jeg kan ikke svare for trenerne – håper han får sjansen utover

Ble ganske så irritert da, tror han at vi er fullstendig idioter som lar oss avspise med et sånt svar, sendte følgende svar tilbake:

Da kunne du kanskje være så vennlig å videresende min e-post til noen som kan svare litt mer utfyllende på våre spørsmål? På forhånd takk, avventer svar.

Fikk faktisk svar:

Bjørn Hansen har fått din mail – NB Seb spilte 2 div i går dette svaret var datert den 21.09, har ikke hørt noe siden. Hvis det er sendt videre til Bjørn Hansen så må trenergruppa nå være klar over dette, i alle fall må noen lamper ha begynt å lyse.

Stoler på at du håndterer dette på en saklig og reflektert måte ode, stiller gjerne opp hvis jeg er i Trondheim på etter eller annet i forbindelse med denne saken.
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 30.09.2005 20:25    Post subject: Reply with quote

Kjempeflott initiativ ace. Det er viktig at brakka, rune bratseth, bjørn hansen, og per-matias høgmo nå tar tak i dette!
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.09.2005 21:34    Post subject: Reply with quote

Kjempebra, ace! Tommel'n opp!

Smile
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 30.09.2005 23:59    Post subject: Reply with quote

Besøk Brakka !!!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 29, 30, 31  Next
Page 6 of 31

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb