| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 18.07.2009 21:13 Post subject: |
|
|
| Jag har aldrig träffat på ett sånt gäng med kamreraktiga supportrar som hellre vill ha en påse med pengar än att behålla våra bästa spelare. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 18.07.2009 21:39 Post subject: |
|
|
Helt enig, Storey
Klubben har som ambisjon om å vinne serien, cupen og deltagelse i EL, og da selger du bare ikke klubbens viktigste spiller midt i sesongen.
Tettey's markedsverdi er neppe blitt mindre ved et salg neste år, snarere tvert imiot
Er heller ikke så sikker på at Tettey virkelig ønsker seg bort, allerede nå, men ser heller det taktiske ut ifra en agent/spiller's side
Kansje vil han (håper på) at Hoftun kommer på banen, og frister med en forbedring av gjeldende kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 18.07.2009 21:44 Post subject: |
|
|
Jamen Peter, vi kommer oss jo ikke til EL, og da må vi jo ha penger i kassa! Sapara kommer bare til å bli gretten og lat og begynne å røyke igjen hvis vi ikke selger ham nå, og emfysem-Marek er vel neppe verdt mer enn femten millioner.
Men seriøst: Sapara har vært veldig god for oss, og vant oss et seriemesterskap som var ren bonus, og jeg skjønner at han vil videre før han offisielt er gammel. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 18.07.2009 21:51 Post subject: |
|
|
| Jag förstår att vi av och till måste sälja bra spelare, men det är inget jag vill och absolut inte jublar över trots några miljoner i kassan. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 18.07.2009 21:54 Post subject: |
|
|
| Nei, ok, enig med deg der. Men jeg kommer nok til å sørge mer over Tetteys fravær enn Saparas. Det er nærmest å sammenligne med at en bekjent dør etter lengre tids sykdom kontra en plutselig trafikkulykke. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 18.07.2009 21:58 Post subject: |
|
|
| Det er snart bare skinnet (og den lekre dama) til Sapara som er igjen i Trondheim. Han har tankene sine et helt annet sted akkurat nå, tror jeg. Tror det gangner oss på sikt å selge han nå. Vi kan jo evt høre med stjerner og venner om de virkelig har noen venner å selge oss. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 18.07.2009 22:06 Post subject: |
|
|
| Hu lekre dama kommer jeg riktignok til å savne, hun har lyst opp flere trøtte arbeidsdager på sportsbutikken. Håper bare dama til Kris kan komme innom litt oftere, for å bøte på tapet.. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 18.07.2009 22:10 Post subject: |
|
|
| Du kanske träffar på Saparas fru i Turkiet? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 18.07.2009 22:17 Post subject: |
|
|
Haha ja, kanskje jeg skal lokke henne ombord og do the nasty, sånn at Marek nekter å sette sine ben i Tyrkia noensinne
Hvis sjansen skulle by seg, så lover jeg å prøve  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 18.07.2009 22:30 Post subject: |
|
|
| Vi kan jo sette Dario på jobben. Er visst dreven i faget også.. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 18.07.2009 22:37 Post subject: |
|
|
| Men han har varit slapp på senare tid. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 18.07.2009 22:50 Post subject: |
|
|
| Too much information... |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 18.07.2009 23:01 Post subject: |
|
|
Sånn går det altså når to RBKweb-ere sitter hjemme på pcn og drikker på en lørdagskveld...
Peter, jeg mener at alt er til salgs for rette prisen, det er bare slik verden er. Ihvertfall i en buisness som fotball.
Sapara er per dags dato overflødig for laget, vi har minst to spillere som takler rollen hans ca like bra som ham. Disse er i tillegg trøndere og har bedre moral. Sapara ønsker seg bort, det er også medvirkende til at viikke bør regne for mye med ham når vi skal bygge oss et lag for å gjenerobre Europa. Om vi selger ham til over det dobbelte av hva vi gav for en spiller som var bedre da vi fikk ham føler jeg vi har gjort en god handel på papiret.
Dessuten, det vi trenger for å komplettere troppen er en høyrekant. De pengene vi får for Sappi kan om vi kommer oss til EL brukes til denne forsterkningen.
SÃ¥ her har vi situasjonen slik jeg ser det ved salg:
-Positive tall i sluttbudsjettet
-Utelukkende positive og motiverte spillere i troppen
-Færre utlendinger i troppen enn kvota
-Arvesølvet i idealposisjonen sin
for ikke å snakke om:
-Et bedre og mer balansert lag |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 18.07.2009 23:22 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Men han har varit slapp på senare tid. |
Alltså på fotbollplan, dvs nedsatt vitalitet. Om det har påverkat hans virilitet har jag ingen förstahandskunskap om.
PS. Jag är spik nykter.
Last edited by Peter Storey on 18.07.2009 23:26; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 18.07.2009 23:24 Post subject: |
|
|
Touché, Kris, men nå skal du ikke hovere her..
Et Sapara-salg er, alt i alt, både nødvendig og fornuftig for klubben, men det innebærer, tross alt en svekkelse både av troppen og førsteelleveren på kort sikt. Vi mangler per dags dato spillere med kombinasjonen blikk/teknikk som Sapara har, det er det som har gjort ham så viktig for oss, og det er en spillertype som er viktig mot rene forsvarslag, som vi møter i minst annenhver kamp.
Sant nok, en spiller som Skjelbred bør nok heller konkurrere/alternere med Iversen på den sentrale posisjonen framfor å gjøre det beste utav det på høyre kant, men for at dette skal styrke laget, fordrer det at vi lykkes med å hente en forsterkning på høyresida, og da gjerne en som erstatter noe av det vi mister med Marek. EL er på ingen måte i banken, og Sapara er i utgangspunktet ikke planlagt erstattet.
Så med mindre vi havner i posisjon til å erstatte Saparas kvaliteter med noen andres, så er det utelukkende økonomien som har godt av en overgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 18.07.2009 23:28 Post subject: |
|
|
| Helt enig zaphi. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 18.07.2009 23:34 Post subject: |
|
|
Zaphi? Please no, altfor nært "das kleine Krokodil"...
P.S. Jeg er ikke spik nykter, på noen som helst måte.
Z out. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.07.2009 23:38 Post subject: |
|
|
| Skjelbred når han får muligheten over tid til å bære taktstokken kommer til å overgå Sapara og vi kommer til å bli et bedre lag av det. Det er ikke uten grunn at den beste fotballen vi har spillt i år har skjedd når Sapara har vært ute av laget. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 18.07.2009 23:50 Post subject: |
|
|
Jeg er faktisk enig i alt du sier Schnappi, så enig at jeg ikke føler jeg har noe å argumentere imot. Men det endrer ikke min mening om at han bør selges så snart et bud på/over 25 mill kommer inn.
Og som Keenoir sier, vi ahr spilt bedre de kampene vi ikke har hatt ham på banen. Det blir litt som Arsenal en periode. For avhengig av og sentrert rundt én spiller (Henry) |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 18.07.2009 23:57 Post subject: |
|
|
Han har et høyt høyeste nivå,men det ser vi svært skjelden noe til.
Tror nok prisen har gått noe ned,men med litt tøffe forhandlinger kanskje 17-20 mill. er oppnåelig med visse videresalgsbetingelser.
Helt ok i og med at han skal bort av egen vilje. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.07.2009 23:59 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det er fint for ham at han får gå nå, og at klubben holder løftet fra i vinter. Jeg er uenig i at vi har vært bedre i de kampene han ikke har spilt, og tror vi blir svekket. Ikke nok til at det gjør all verdens utslag på resultatet av denne sesongen, men vi bør nok tenke på en erstatter med den samme kreativiteten. Det har vi ikke per i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 19.07.2009 00:00 Post subject: |
|
|
@Keen og Kris:
Ikke uenig med noen av dere, men Sapara har utvilsomt ferdigheter, på ren fotballforståelse og åpenbart dødballer, som jeg tviler på at Skjelbred noen gang kommer til å kunne matche; sånn jeg ser det er ikke det der noe man først og fremst lærer seg i tjue-årene.
Saparas playmakeregenskaper kommer til å bli et savn, men han er på langt nær den eneste som har dem. For tjue millioner så kan vi antagelig skaffe oss de egenskapene igjen, og da muligens situert i noen som liker seg ut mot høyre? En venstrebeint Ronaldinho?
Schni schna out again. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 19.07.2009 00:02 Post subject: |
|
|
Vi har i grunnen ikke det,men ser for meg at Skjelbred kan bli god nok hvis han får beskjed om å ta mindre defensivt ansvar og tenke offensivt. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 19.07.2009 00:09 Post subject: |
|
|
Jeg tviler egentlig på det. Skjelbred har problemer nok med å løse en såpass enkel rolle som høyre kant på den siste tredelen, og en skikkelig playmaker av Saparas kaliber skal på en måte kunne vite hvordan alle de offensive spillerne bør spille for å komme fram til målsjanser.
Evnen til å se de riktige offensive rommene er en ferdighet i seg selv som ofte er undervurdert. Spillere som Ronaldo (BRA) og Zidane hadde denne ferdigheten i ekstrem grad, og det er noe man, med få unntak, enten har, eller ikke har.
Jeg tror fortsatt at Skjelbreds største potensiale er som en box-to-box med en sterk defensiv spiller ved siden av seg. Da får han utbytte for sin glimrende nærteknikk, samtidig som han kan bli spilt på fot og velge enkle løsninger. Går Tettey, så kan det hende Skjelbred får spille der jeg tror han er best. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 19.07.2009 00:18 Post subject: |
|
|
| Da har vi sett en litt forskjellig Coljan. Keenoir, set the bastard right. |
|
| Back to top |