| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedley Veteran
|
Posted: 16.07.2009 20:48 Post subject: |
|
|
Det var nok feriefylla som lå i tankene idag. Om ei uke er vi tilbake i godt slag, og vinner lett.
Vanskelig å si noe om nivået til qara, men de var godt organisert bakover. Men de skapte jo ikke en skit heller da, så ser ingen grunn til at vi skal slippe inn mål borte heller. |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 16.07.2009 20:48 Post subject: |
|
|
| Något som jag tycker är ännu värre än den taskiga inställningen spelarna har är hur enormt många dumma taktiska beslut de tar i offensiven, det finns ju inget samförstånd mellan nån av dem, ingen som går på löp när passningen kommer. Antingen springer de och så får de ingen passning eller så kommer det en passning och så vågar de inte springa. Det är dags att öva in ett spelmönster! |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 16.07.2009 21:02 Post subject: |
|
|
Heldigvis er ikke vi de eneste som driter oss ut i dag.
Aalborg - Sarajevo 0-0
Brøndby - Flora Tallin 0-1 |
|
| Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 16.07.2009 21:12 Post subject: |
|
|
hva faen var det her!!  |
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 16.07.2009 21:14 Post subject: |
|
|
Det eneste positive i dag er at vi i alle fall ikke slapp inn mål. Gir oss en bitteliten fordel i returoppgjøret - hvis vi faktisk greier å score der, da.
Og så var jo dommerteamet ganske bra. Var litt skeptisk på forhånd.
Se der - det ble jo ganske positivt på en sådan dag...  |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.07.2009 21:18 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | Heldigvis er ikke vi de eneste som driter oss ut i dag.
Aalborg - Sarajevo 0-0
Brøndby - Flora Tallin 0-1 |
Aab sin er vell ikke ille. sarajevo er et bedre lag enn det vi øtte, men hva Brøndby holdt på med må vel skrives under "Ikke tilstede" >< _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.07.2009 21:22 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Strand: - Det blir veldig trangt, så vi bestemmer oss i pausen for å slå litt mer langt. Det var jo da vi skapte sjansene i første omgang, når vi slo langt. |
Dette er jo en tankegang som er rotfestet både i norsk og svensk fotball. Allikevel trodde jeg vi var på vei mot et annet nivå, der ballkontroll og tålmodighet er medisinen mot lag som ligger veldig lavt. Skuffende av trenerteamet.
Når jeg tenker etter har jo tendensen vært der i hele år, ettersom vi har slitt mot lag som ligger likt det motstanderne gjorde i kveld. Tenker da i første rekke på cupkampene vi har spilt, men også forrige runde i E-cup hjemme på Lerkendal.
Her er det et område laget bør sette inn ressurser på å trene på fremover iallfall. Nå som vi vinner kamper i serien igjen, vil vi møte flere og flere lag på Lerkendal som legger seg bak, fordi vi har en seiersrekke. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.07.2009 21:25 Post subject: |
|
|
| Det med tålmodighet og bruke tid på å trille ball er veldig viktig poeng Brady. Det dummeste en egentlig gjør er det vi gjorde idag som var å gi vekk ballen gang på gang med en idiotisk langpassning i beste Drillo ånd. Langpassningene kan også være et syndrom på at vi mangler bevegelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.07.2009 21:26 Post subject: |
|
|
| En annen ting som er viktig for å skape sjanser mot lag som ligger veldig lavt er å ha størst mulig bredde i spillet. Da er det rart at Skjelbred får ligge så langt inne mot sentrum som han gjør, og også at backene har et såpass defensivt fokus som de hadde. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.07.2009 21:29 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: |
Aab sin er vell ikke ille. sarajevo er et bedre lag enn det vi øtte, men hva Brøndby holdt på med må vel skrives under "Ikke tilstede" >< |
Brøndby er ute av sesong. Dårlig likevel, men et godt bevis på at de gode forslagene om å snu serien i Norge ikke er så gode... |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 16.07.2009 21:37 Post subject: |
|
|
| Håller med om att det är dumt tänkt med långbollarna. Bara för att vi skapar några halvchanser med duellerna där uppe så betyder inte det att det är taktiskt rätt. Taktiskt rätt hade varit att skärpa sig och kräva mer av sig själva, då hade de skapat tre stora målchanser istället för 10 dåliga halvchanser. Qarabag hade ju som mål att ta ut Prica och Iversen i duellspelet, då är det dumt att utmana dom på det området, istället bör man komma med ett taktiskt motdrag och utmana någon annanstans så att de glömmer bort Ivers och Prica. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 16.07.2009 21:41 Post subject: |
|
|
| Nu har de största negativisterna som har varit märklig tysta en lång tid fått en riktig festafton. Men det är kanske inte så väldigt begåvat att använda den sämsta av de senaste 20 matcherna som utgångspunkt i en systemkritik av laget. Det är trots allt tippeligans suveräna ledarlag vi snackar om. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.07.2009 21:47 Post subject: |
|
|
| Jeg har nå både gitt skryt og kritikk ,men måten en spillte på idag har en med all mulig grunn til å kritisere, men alt som er kritikk mot gullguttene er jo fy fy. Du virker nesten som et medlem av "partiet". Om Hamrèn som har lagt opp planen eller om det er spillerene som ikke makter/vil følge opp planen er et annet spørsmål ,men det de er liten tvil om er at planen og utførselen idag var langt under pari. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 16.07.2009 22:00 Post subject: |
|
|
Nu kom de fram till att de största chanserna hade uppkommit efter att de slo långt i första halvlek och då är det plausibelt att försöka slå långt. Och det resulterade i flera stora chanser i början av andra halvlek.
Genom renlärig teori skall man komma fram på kanterna för att slå inlägg, men nu hade Dorsin, Lustig och Skjelbred en dålig dag och Olsen är totalt oduglig. Hamrén bytte in de tre offensiva reserverna men det hjalp inte. Ibland lyckas man inte med plan, spel och energi. Så är det för alla lag även de allra bästa. Jag har sett ditt engelska favoritlag Keenoir spela några riktiga drittmatcher |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 16.07.2009 22:01 Post subject: |
|
|
Jeg ser ikke helt hva de gjør i dag som er så mye verre en det de har gjort tidligere i sesongen, bort sett fra at de ikke skårer mål. Mulig kampen så annerledes ut på TV.
Til tross for at vi har styrt spillet og hatt ballen mest i de fleste kampene i år sliter vi med å komme til de virkelig store sjansene. Å vi sliter med og sette de vi kommer til.
Jeg mener dette er en del av den måten vi spiller på. Jeg trur at viss vi skal ha mulighet med og ta de store skalpene ute i Europa igjen må vi spille på en mindre kontinental måte enn det vi gjør nå. Den stilen Hamrèn tenker fotball på er en mer avhengig av å ha bedre spillere, spiller for spiller en motstanderen enn det en ville ha vært visst en har spilt mer planlagt fotball. Altså mange samtidige løp, en spiller er mer bunnet opp mot det han har fått beskjed om å gjøre og holde posisjonene sine enn å løse ting å finne de beste mulighetene på egen hånd. Enkelt å greit, mer Eggensk.
Mulig jeg drømmer om fortid, men jeg trur ikke den måten å spille fotball på er så ferdig som en del skal ha det til. |
|
| Back to top |
|
 |
ya Senior
|
Posted: 16.07.2009 22:05 Post subject: |
|
|
Hamren kunne gjort noen grep i pausen. Vi så jo alle hvor det bar hen og svakt av Hamren.
PCS, Iversen og Olsen fortjente ikke mer spilletid og iallefall en av dem skulle blitt tatt tidlig.
Noe av det samme så vi også vår i de 5 uavgjort kampene. Ubegrenset tillit til disse og vi tapte poeng på å ikke bytte.
Hvorfor vente til 70 minutter før vi bytter? Det blir noe panisk for de som kommer inn. Konan kommer ikke inn i kampen og prøver for mye. Han skullet tatt plassen til Ivers og fått mer ball kontakt.
Han er et bedre oppspillpunkt og dermed hadde vi sluppet de endeløse lange ballene.
Strand istedet for feks Traore er en falitt og nok en skrape i lakken til Hamren i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 16.07.2009 22:07 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | moomoo wrote: |
Aab sin er vell ikke ille. sarajevo er et bedre lag enn det vi øtte, men hva Brøndby holdt på med må vel skrives under "Ikke tilstede" >< |
Brøndby er ute av sesong. Dårlig likevel, men et godt bevis på at de gode forslagene om å snu serien i Norge ikke er så gode... |
Tynt bevis spør du meg. I fjor så tok vel danskene full pott i alle de første kvalifiseringrundene.
Men for all del, jeg vil heller ikke snu serien. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.07.2009 22:11 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Nu kom de fram till att de största chanserna hade uppkommit efter att de slo långt i första halvlek och då är det plausibelt att försöka slå långt. Och det resulterade i flera stora chanser i början av andra halvlek. |
Det er klart at de største sjansene kommer når man slår langt, i de tilfellene hvor man stort sett slår mye langt. Det betyr ikke at det er riktig på noen som helst måte. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 16.07.2009 22:12 Post subject: |
|
|
| Enig med siste skriver. Og de sjansene vi hadde var heller ikke 100% sjanser, med unntak av Iversen i første. Men den var mer en tilfeldighet. |
|
| Back to top |
|
 |
ya Senior
|
Posted: 16.07.2009 22:13 Post subject: |
|
|
| Ivers erstatter dessverre ikke en Sapara i form som OMS. Han blir savnet. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.07.2009 22:15 Post subject: |
|
|
| Snorkel wrote: | Jeg ser ikke helt hva de gjør i dag som er så mye verre en det de har gjort tidligere i sesongen, bort sett fra at de ikke skårer mål. Mulig kampen så annerledes ut på TV.
Til tross for at vi har styrt spillet og hatt ballen mest i de fleste kampene i år sliter vi med å komme til de virkelig store sjansene. Å vi sliter med og sette de vi kommer til.
Jeg mener dette er en del av den måten vi spiller på. Jeg trur at viss vi skal ha mulighet med og ta de store skalpene ute i Europa igjen må vi spille på en mindre kontinental måte enn det vi gjør nå. Den stilen Hamrèn tenker fotball på er en mer avhengig av å ha bedre spillere, spiller for spiller en motstanderen enn det en ville ha vært visst en har spilt mer planlagt fotball. Altså mange samtidige løp, en spiller er mer bunnet opp mot det han har fått beskjed om å gjøre og holde posisjonene sine enn å løse ting å finne de beste mulighetene på egen hånd. Enkelt å greit, mer Eggensk.
Mulig jeg drømmer om fortid, men jeg trur ikke den måten å spille fotball på er så ferdig som en del skal ha det til. |
Idag spillte vi urnorsk med utallige langballer og kriging i feltet. Lillestrøm ville vært stolt over spillestilen vår idag. Hadde vi spillt mer "kontinentalt" fotball som jeg liker å kalle det så er jeg temmelig sikker på at vi hadde kommet til større muligheter enn hva vi gjorde. Eggen spillte europeisk som bare det med hurtig passningspill og flere løp samtidig og lærte seg også etterhvert at en trenger å hvile med ballen til tider. Når det gjelder mitt engelske lag så har dem som alle andre lag enkeltkamper hvor ingenting stemmer og da er en avhengig av at dem spillerene som har det lille ekstra skal avgjøre kampen ( Torres, Gerrard, Kuyt og Bennayoun for Liverpool sin del ). Likevel er det lenge siden jeg har sett Liverpool satse kun på langballer i samtfulle 90 minutter. Det er alikevel Rosenborg vi diskuterer og det er helt forferdelig at årsværste kom i årets viktigiste kamp så langt. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 16.07.2009 22:19 Post subject: |
|
|
| Et annet poeng, hvor mange sjanser skapte vi egentlig i 1 omgang? Jeg synes ikke vi gjorde noe annet enn å lempe i hele 1 omgang, det er ikke da rart at den ene halvsjansen vi hadde kom etter en langball. At man så i pausen bestemmer seg for å slå ENDA mer langt i 2 omgang, høres for meg helt sprøtt og meningsløst ut. De burde heller fokusert på å få bredde i spillet ved hjelp av offensive backer og større bevegelser fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 16.07.2009 22:22 Post subject: |
|
|
Den eneste virkelige store sjansen kom etter klabb og babb, tilfeldigheter. Vi skapte ingenting når vi pumpet langt, bare noen små skuddforsøk.
Man kan prøve å vinkle det som man vil, men jeg føler det blir for lettvint å være enig med at å slå langt i 2. var best fordi det var det som funket best i 1.omgang...Vi prøvde jo ikke noe annet i 1.omgang... |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 16.07.2009 22:22 Post subject: |
|
|
Keenoir:
Det jeg savner av det jeg har sett i år er en plan i angrepspillet. At spillerne går på løp inn i rom, og presser flere rom samtidig. Det er godt mulig at det er forsvarsorganiseringen som har blitt bedre jevnt over i alle ligaene i Europa. Noe jeg faktisk ikke ser på som usannsynlig, men likevel synes jeg mye av det jeg har sett under Hamren har vært planløst og basert på at enkeltspillere gjør valg på egenhånd og ikke som en del av en kollektiv plan.
Viss en ser på det som kjennetegnet de beste RBK årgangene var det nettopp det kollektive angrepspillet, en fotballtankegang jeg har tru på også kan fungere i 2009. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 16.07.2009 22:25 Post subject: |
|
|
| Du det där har vi hört för; vi har ingen plan och inget mönster. Det är fortfarande lika dumt fast vi spelade en dålig match idag. |
|
| Back to top |
|
 |
|