English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Qarabag
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.07.2009 19:57    Post subject: Reply with quote

Fy faen jeg blir forbannet og flau over hele laget. Hamrèn bør ta en Rössler med straffetrening i natt og denne innstillingen i årets viktigste kamp. Spillerene fortjener pryl og lønnstrekk etter denne kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Rocky83
Veteran

PostPosted: 16.07.2009 19:58    Post subject: Reply with quote

Det er lett å svartmale når det går dårlig etter en lang periode med suksess, men uansett hvordan jeg vrir og vender på dette, så var det flaut, elendig, begredelig, noe av det verste jeg har sett av fotball på år og dag.

Jeg vet ikke hva som gikk galt i denne kampen, jeg er fristet til å si alt sammen. At vi ikke klarer å ta de på tempo og utholdenhet er en katastrode. Var lite bang bang Barcelona her, var mere puff puff Lyndgdal spør du meg. Nå tror jeg imiderltid vi tar de på bortebane, fordi da må de faktisk angripe.

Kan likevel ikke dy meg: FY FA** SÃ… SKUFFA JEG ER!!!
Back to top
pingvin
Veteran

Bare å legge kampen bak seg. Det blir lettere å skape noe mot et lag som sannsynligvis vil legge seg høyere i banen i neste kamp. Alltid vanskeligere å skape noe, enn å ødelegge.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

Pinlig dårlig kamp, men vi kan i hvert fall å slå langt da.... Nå har vi jo sett at taktikk ikke er Hamrens styrke flere ganger tidligere, men dette tok kaka.
Back to top
Kjello
Forumsjef

Den planlagte ferien i helga bør hvertfall avlyses med engang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedley
Veteran

PostPosted: 16.07.2009 20:00    Post subject: Reply with quote

Fikk nå i hvertfall dratt frem den følelsen om hvordan det er å være skuffet.

Kan jo bli trivelig i Baku med hjemmedommere og 20.000 elleville fans med bluss og granater Rolling Eyes
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 16.07.2009 20:01    Post subject: Reply with quote

Sånn som kampen forløp seg så føltes det forresten mer ut som tortur enn en fotballkamp.
Back to top
Troilonge
Veteran

PostPosted: 16.07.2009 20:04    Post subject: Reply with quote

hjem-knækk wrote:

Kan jo bli trivelig i Baku med hjemmedommere og 20.000 elleville fans med bluss og granater Rolling Eyes

Et pluss for kampen i kveld var vel Kjernen som hørtes veldig skumle ut på slutten der. Mektig RBK
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 16.07.2009 20:06    Post subject: Reply with quote

Ja, det levrte bra de. Hadde bare laget gjort det og så. Blir ikke blid før neste seier jeg nå, så faen..
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 16.07.2009 20:10    Post subject: Reply with quote

Veldig skuffende kamp! Jeg lager min aller første spillerbørs (sensasjon!) i min frustrasjon.

Jarstein: 4 Gjør jobben sin, står der som en planke uten å care hva som skjer fordi Qabarag spiller 10-0-1 formasjon.

Lustig: 3 Spiller til tider noenlunde OK, blir altfor usynlig.

Lago: 3 Bra plassert på dødballer men klarer ikke å sette ballen on target.

Stadsgaard: 5 BB Solid som vanlig, pådrar seg et unødvending gult kort men frustrasjonen er vel forståelig.

Dorsin: 3 Svak kamp, gjør ikke stort mye.

Annan: 4+ Grei kamp, presterer på samme nivå som Kris i denne kampen.

Per: 1 Kommer seg aldri inn i kampen!

Tettey: 2 Gjorde han noe i det hele tatt?

Olsen: 4 Ikke veldig imponerende, men bedre en visse andre.

Prica: 2 Godt plassert på dødballer men sliter med det samme som Lago.

Iversen: 1- Like farlig forran mål som en bolle med spaghetti.

Konan: 4 Ok kamp, greie innlegg.

Roar: 3 Gjør ingenting

Abdou: FÃ¥r for lite spilletid.

Last edited by TrønderBob on 16.07.2009 20:18; edited 4 times in total
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 16.07.2009 20:11    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi skal svartmale så enormt etter en slik kamp når vi fortsatt har til gode å tape i år.

Greit nok det var en dårlig kamp i dag, men i løpet av en lang sesong vil man alltids få noen kamper hvor det ikke stemmer. Så kan man si at spillerne ikke yter nok og så videre, men det henger sammen med at ting ikke fungerer. Da ser det litt sånn ut.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.07.2009 20:12    Post subject: Reply with quote

Skuffet er alltfor mildt jeg er mild sagt oppgitt og forbannet.

Spillerbørs

Jarstein: 5 Godkjent

Lustig 2: Var det meningen å gi midtbanen vår nakkesleng?
Dorsin 2: Se Lustig.

Stadsgaard 4: Idiotisk gult kort på slutten og er tydelig frustrert. Har kontroll.

Lago 5: Kontroll

Tettey 2: Trelegg og alltid upresis.
Annan 4: Gjør det han skal ,men ikke så mye mer.

Olsen 3: Kommer til enkelte avsluttninger ,men mangler fullstendig teknikk til å utfordre på annet enn fart.

Iversen 1: Tragedie, elendige avsluttninger, passninger og lite bevegelig. Bør virkelig skjemmes.

Skjelbred 1: Greide ikke å innvolvere seg iforhold til å skape sjanser i det hele tatt.

Prica 2: Forferdelige avsluttninger ,men er flink til å ihvertfall å forsøke.

Konan 2: Prøver for mye.

Strand 2: Mye vilje ,men det synes at han desverre er på hell.

Traore: For liten spilletid.

Hamrèn 1: Har vondt for å tro at Lustig og Dorsin slår polere i 90 minutter uten å ha fått beskjed om det. Makter ikke å endre et fastlåst kampbilde. Svært skuffet og får ikke håpe at han har Åge Hareide syndromet.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 16.07.2009 20:15    Post subject: Reply with quote

OK kamp på Konan synes jeg var drøy...

En kamp på det jevne og ganske dårlig. Stadsgaard kanskje vår beste ja, Annan gjør en OK kamp på midten selv om det kanskje ikke er kampen hvor han skal være mest fremtredende, og foran er Olsen muligens hakket hvassere enn de andre.

5 til Jarstein som ikke kan gjøre stort annet, 5 til Stadsgaard, 4 til Annan, Olsen og Lago, og 3 og lavere til resten...
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 16.07.2009 20:24    Post subject: Reply with quote

Laget fra Asarbadsjan er noe av det svakeste jeg har sett på Lerkendal.
Likevel viser denne kampen at RBK hverken har kreativ kraft eller har tekniske ferdigheter til å passere motstander...
Lange baller inn mot targetmen som skal stusse videre er IKKE framtidas fotball.
Dette var rett og slett svært skuffende men ikke uventet. Forskjellen på TL og EL vil bli enda større enn mange tror........
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 16.07.2009 20:28    Post subject: Reply with quote

Jarstein 5 - Gjør jobben.

Lustig/Dorsin 2 - Aldri med opp, pinlige langballer.
Stadsgaard/Lago 5 - Gjør jobben.

Annan 4 - Lite kreativ, men ikke hans jobb.
Tettey 2 - Horribel kamp, elendig med ball.

Olsen 4 - Noen få gode øyeblikk.
Iversen 1 - Prøver ikke, forferdelige avslutninger.
Skjelbred 2 - Direkte svak, evner ikke å utfordre.

Prica 1 - Rævva og lat. Skammelig.

Last edited by SunsetSalami on 16.07.2009 20:29; edited 1 time in total
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 16.07.2009 20:29    Post subject: Reply with quote

Hamrèn 1: Har vondt for å tro at Lustig og Dorsin slår polere i 90 minutter uten å ha fått beskjed om det. Makter ikke å endre et fastlåst kampbilde. Svært skuffet og får ikke håpe at han har Åge Hareide syndromet.

Enig.Det er viktig å holde 0 hjemme,men med en offensiv innstilling er det vel lettere å vinne feks. 3-1 enn at vi skal ende opp med 1-1...
På slutten tok ikke motstanderne engang overganger,ikke for dristig med å sende opp en av midtstopperne og sette innpå målscorere som Zahora/Sellin istedet for Strand/Traore.
Hadde slaktet Hamren og laget om det ikke var for de 2 femteplassene vi kommer fra.
Ror vi iland denne borte er mye glemt,men det må betraktelig heving til.
kristobal
Legende

PostPosted: 16.07.2009 20:29    Post subject: Reply with quote

Spørs hva du sammenlikner med da. I år er de vel noe av det svakeste som har vært på Lerkendal, men de er eksempelvis milevis bedre enn Astana som vi møtte for to år siden. Først og fremst taktisk, men også teknisk.

RBK sliter angrepsmessig i dag, og er litt som de var i perioder i fjor. Ble for mye langt i dag. Klart det blir tøft i returen, men det tror jeg RBK klarer. Defensivt er vi i 2009 bedre enn noen gang mens jeg har fulgt RBK, og det kommer vi til å tjene veldig på også i EL om vi kommer dit.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 16.07.2009 20:32    Post subject: Reply with quote

Det har ikke noe med forskjellen TL og EL å gjøre. Karabah hadde ikke overlevd i norsk Tippeliga. Den store akillesen til denne Rosenborg utgaven, er at de er for svake mot etablert forsvar. Amatører som Runavik, Løv-Ham og Karabah kan å få jevne resultater på Lerkendal bare ved å legge seg lavt. Det skal ikke være så enkelt, men sånn er det.

Jeg er faktisk mer komfortabel med å møte litt mer kjente lag fra Europa, enn sånne amatørlag.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 16.07.2009 20:33    Post subject: Reply with quote

0-0 hjemme mot det høkkertlaget der Crying or Very sad

Skulle faen ikke vært mulig å ikke score på de der ila 90 min.

Kudos til en dyktig trener på qaravan.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 16.07.2009 20:35    Post subject: Reply with quote

Vi er får dårlig teknisk. Klarer ikke å skape situasjoner selv, drible av backen og skape rom selv. Der sliter vi mye pr idag. Også blir vi for "trange" når vi har Ciljan på kanten. Og Trond Olsen har bevist at han funker best når han spiller best på et lag som ligger lavt. Har en nærteknikk det er til å bli flau av. Her må det trenes!!!
Back to top
micke
Proff

PostPosted: 16.07.2009 20:36    Post subject: Reply with quote

At Prica får fullføre denne kampen er en skam. Olsen burde fått fullføre, og Konan skulle kommet inn for Ivers som ikke hadde dagen. Lustig og Dorsin virket late og uoppmerksomme.

Hele laget tror jeg led av nesa i sky syndromet.
toreinar
Veteran

PostPosted: 16.07.2009 20:40    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Spørs hva du sammenlikner med da. I år er de vel noe av det svakeste som har vært på Lerkendal, men de er eksempelvis milevis bedre enn Astana som vi møtte for to år siden. Først og fremst taktisk, men også teknisk.

RBK sliter angrepsmessig i dag, og er litt som de var i perioder i fjor. Ble for mye langt i dag. Klart det blir tøft i returen, men det tror jeg RBK klarer. Defensivt er vi i 2009 bedre enn noen gang mens jeg har fulgt RBK, og det kommer vi til å tjene veldig på også i EL om vi kommer dit.

Fantastiske defensivt.Men med feks Helstad og Carew på topp hadde vi vært topp 30 allerede.Det har vi ikke.Vi må risikere litt mere enn vi gjør.Må tåle at motstanderne får 3-4 sjanser,det kan jo gå bra.Med 7 defensive,inkl. keeper,kan ikke de resterende bli pålagt så mye ansvar defensivt,som feks. Skjelbred. Spiller hjemme mot et kiosk-lag 4321,mere enn 4231 som allerede er defensivt når sidebackene er så lave.
longines
Veteran

PostPosted: 16.07.2009 20:43    Post subject: Reply with quote

Strand: - Det blir veldig trangt, så vi bestemmer oss i pausen for å slå litt mer langt. Det var jo da vi skapte sjansene i første omgang, når vi slo langt.

http://www.rbk.no/incomin...145085.ece
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 16.07.2009 20:45    Post subject: Reply with quote

Som alle andre har sagt før meg, begredelige greier dette her. Utrolig svakt eller rettere sagt, total mangel på angrepspill og spillemønster. RBK må bare håpe at de klarer å komme seg videre og snart møter gode lag. Vi er dessverre avhengige av å møte lag som er sikre på at de er bedre enn oss og gir oss rom. RBK mangler spillere som er flinke til å holde på ballen og komme seg ut av pressede situasjoner når vi er i angrep.

Vi ser gang på gang at spillerne får 2 elle 3 mann på seg, det betyr jo igjen at forsvaret etterlater seg store rom og det er dette RBK må lære seg å utnytte mot lag som har alle mann i forsvar. Dessverre er nærteknikken, farten og finteferdighetene for svake og vi ender med å spille oss inn i de trangeste rommene og mister ballen.

Barcelona er et glimrende eksempel på hva som trengs for å spilles mot etablert forsvar. De drar ned tempo, spiller rolig og kontrollert seg i mellom før de plutselig eksploderer og setter i gang klikk klakk fra 20 meter og inn. I dag har RBK et lag som passer de store lagene bra men de svake lagene dårlig.

Vi skal passe oss i returkampen, scorer det andre laget først så blir det nok 10 - 0 - 1 for å holde på nullen og satse mer på kontringer siden RBK må fremover. Vi trenger minst en ving og midtbanespiller som er særdeles fintesterk. Nå skal det sies at blir dette Qarabag laget overmodiget i returmøtet og RBK scorer først så kan det fort bli 0 - 5 Smile men er slettes ikke sikker...........

Last edited by FanFraSør on 16.07.2009 20:51; edited 1 time in total
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 16.07.2009 20:47    Post subject: Reply with quote

Ja, ei grusom forestilling Mad

MÃ¥ allikevel gi motstanderen kreditt for (attytyd) en fantastisk forsvarskamp...

Det lukter undervurdering lang vei..

Last edited by skjæringen on 16.07.2009 20:48; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next
Page 9 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb