English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ditt beste og verste RBK-minne
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 12.07.2009 14:53    Post subject: Ditt beste og verste RBK-minne Reply with quote

Her kan alle dele våre beste og verste RBK-minner. Utrolig nok er ingen av mine to beste minner fra stadion. Jeg er jo forholdsvis ung ennå, så jeg har ikke opplevd alt for mye av de gode Eggen-åra i bevisst alder. Faktisk så er verken mine beste eller verste minner fra klubben fra stadion. Alle 3 er sett på teve.

Beste RBK-minner:Mirakelet på Mestalla og seriefinale 06
Vi så Valencia - RBK sammen med laget. Vi rundspilte et fantastisk fotballag på deres egen storstue, en fryktet hjemmebane, etter en turbulent sesong. Det ble faktisk ikke bedre. Jeg har aldri ropt så mye, kastet så mange stoler og konsumert så mye brus/godteri. Jeg spydde 6 ganger natta etter - men det var verdt det, for å si det mildt.

Mitt andre fantastiske minne er seriefinalen mot Brann - hele pakka der. Alsakers fortvilelse når vi tok det og beviste at vi var landets beste lag etter en utrolig høst. Det var liksom punktumet for seiersrekka - en utrolig kamp av oss, rett og slett.

Verste RBK-minne: Ydmyket på Åråsen
Var samme året som Valencia dette. Det dårligste jeg har sett av RBK noensinne uten snev av tvil en gang. Frustrasjonen var så enorm, det var så mange kallenavn (Møkka Dorsin, Astma...), så mye klikking og så mye oppgitthet at det knapt skal være mulig. Ble vel faktisk ryktet at gutta var på byen kvelden før denne skandalekampen? Måten de pisset på Tørum her var grenseløst flau.

Er godt mulig jeg har glemt noen minner her i farten. Fra i år er de to beste minnene så langt når vi snudde borte mot henholdsvis Start og Vålerengen - spesielt sistnevnte, så fortjent og så bittert for dem - perfekt!

(Mulig det finnes en annen tråd for dette, da kan vel MOD flytte)
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran

PostPosted: 12.07.2009 15:18    Post subject: Reply with quote

Beste: RBK-Lyn 2004 og rundjulingen av Valencia hjemme.

Verste: Mistet avansement i CL mot Panatihinaikos(?)

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 12.07.2009 15:41    Post subject: Reply with quote

Beste: Seriefinale 2004, og Mestalla. Uorginalt, jeg vet, men dette var fantastisk.

Verste: Igjen, noe uorginalt, med LSK-ydmykelsen i 2007, Rosenborg-Stabæk 1-6 i 2003 og Tromsø-Rosenborg 4-1 i 2004.

Skal komme med mer utfyllende seinere, men nå er det over 20 grader og sol. I Troms!! Helt sinnssykt, så kan ikke sitte så mye med PC-en.
Sølve
Rutinert

PostPosted: 12.07.2009 16:03    Post subject: Reply with quote

Seriefinalen 2004 er eitt av mine verste. Midtvegs i sesongen såg alt ut til å gå mot klart gull, men så rakna alt på slutten. Minuttene når VIF gjekk opp til 3-0 (?) og Rosenborg fortsatt sleit, var heilt jævlige. Den einaste gongen eg faktisk har fått fysisk vondt av fotball. Det gjekk bra til slutt, og gleden var stor då, men innerst inne visste me vel alle at dette var slutten på ein æra for Rosenborg.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 12.07.2009 16:54    Post subject: Reply with quote

Beste minne: Kampen på San Siro i 1996. Fulgte den på kinoskjerm i samfundet sammen med veldig mange andre. Helt vilt. Resten av kvelden ble bare helt tom.

Verste minne: Cupfinalen 1991, på plass på Ullevaal for å se RBK banke Godset - som hadde rykket ned en uke tidligere - med mange mål. Oppskriftsmessig åpning med 1-0 etter kort tid, men deretter gikk det meste galt. Utrolig lang tur hjem, og pappa fikk fartsbot også...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
espano
Junior

PostPosted: 12.07.2009 17:02    Post subject: Reply with quote

Ett av de beste minnene må være seriefinalen, da jeg var på Brann stadion i 2006. helt sykt. Noe av det morsomste jeg har vært med på.

En av de dårligste minnene jeg har, det må være da vi tapte semifinalen mot Godset, også i 2006, dette er en av de dårligste kampene jeg har sett på Lerkendal.

Men, alt unnder ett, så har jeg flere gode minner enn dårlige minner med Rosenborg, og håper det blir sånn fermover. Smile
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.07.2009 17:04    Post subject: Reply with quote

Beste: Seriefinalen mot Lyn i 2004

Verste: Muligens 2-4 mot Spartak Moskva i 1995. Vi ledet 2-0 til pause og alt var bare bra, men så raknet vi fullstendig i andre omgang. Ellers stiller 1-6 hjemme mot Stabæk svært sterkt her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
AndreasR
Veteran

PostPosted: 12.07.2009 20:59    Post subject: Reply with quote

Beste: Vanskelig men seriefinalen i 2004 er spesiell da. I tillegg til Brøndby borte i 2002. Min første bortetur i europa.

Værste: Olympiakos borte i 1997.
2mas
Sjef

PostPosted: 12.07.2009 23:17    Post subject: Reply with quote

Beste: Miraklet på San Siro. Sa faktisk til læreren min uka i forveien at vi kom til å vinne 2-1...

Verste: Cupfinalen 91, Olympiakos (b) 97 og Molde (b) 05. Sistnevnte kamp var det niende tapet på elleve seriekamper, og plutselig var det ikke langt til direkte nedrykksplass...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hercules
Proff

PostPosted: 13.07.2009 00:27    Post subject: Reply with quote

Beste: 2-1 seieren på San Siro, håpet var større enn trua.
Satt å så kampen alene på hybelen i Trondheim (skulle lese til prøve....)
Dette var den første virkelige skalpen i Europa for RBK, og som Interista smakte seieren ekstra deilig, ac bilan lå nede Smile
2-0 borte mot Valencia som en god nr. 2

Verste: cupfinalen 91` min første langtur for å se RBK. Hadde ikke tap i tankene engang! Pappa hadde skaffet billetter på en liten midlertidig tribune ved det ene hjørneflagget (dagens VG-tribune), var umulig å skaffe billetter i Japp(?)-svingen.
Husker også godt cuptapet hjemme mot bryne 2-3 (2-0) i 1987.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 13.07.2009 08:09    Post subject: Reply with quote

Beste: Sansiro, Mestalla og Westfallen. Alle fantastiske kamper!

Værste: Cupfinalen mot Stabæk, eneste cupfinalen jeg har vært på. Det som var prikken over den forferdelige i'en var at vi hadde fått feil bill fra jobben til fattern og havnet midt i Berget det Blå eller hva de kallte seg da.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 14.07.2009 01:14    Post subject: Reply with quote

Beste: Mirakelet i Milano og cupfinalen 2003 (min hittil første og eneste cupfinale (mitt første av to Ullevaal-besøk))

Verste: 1-5 eller var det 1-6 mot Stabæk i 2003. Jeg innbiller meg at jeg sto sammen Kjernen den gangen (riktignok bare i en omgang), uten at det var en spesielt hyggelig opplevelse. Men det var det nok det forsmedelige tapet som gjorde sitt til. Cupfinalen 98 var også en stor skuffelse.
Og å tape hjemme mot Bodø/Glimt i fjor, var toppen av ydmykelse.
Lavik
Proff

PostPosted: 14.07.2009 01:48    Post subject: Reply with quote

Beste: Første Valenca kampen rett og slett fordi det var totalt uventa at vi skulle klare å slå de etter den dårlige sesongen. Glad også for at Tørum fikk seier i den kampen slik at vi fikk se at laget hans dugde:)
RBK Lyn for noen år siden første og hittil eneste gang på Lerkandal, vi vant 2-0

Dårligste: Den kampen som gjorde at vi havna på kvalikkplass i 2005 og Winsnes bomma på straffe. Gikk rundt med klump i halsen resten av uka..
Eru
Veteran

PostPosted: 14.07.2009 09:15    Post subject: Reply with quote

Best og verst på samme tid
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 14.07.2009 09:57    Post subject: Reply with quote

Beste:

2-0 over Real Madrid i 97 og Valencia 07. I 97 var jeg 10 år, og fattern kjøpte CL-pakker til seg sjøl, bror min og meg. Hadde med meg en bruskasse jeg sto på i klokkesvingen. Får gåsehud over hele kroppen når jeg ser videoen idag. Det var villt.

Værste:

God til å glemme nederlag, så har ikke noe vondt minne.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2009 19:51    Post subject: Reply with quote

Her var det mange minner som fløy gjennom hodet på en gang, gitt..

Som enhver fornuftig person starter jeg med det verste først:

Fullstendig uten tvil bortekampen mot Zenit i UEFA-cupen her om året. Vi hadde faktisk litt taket på dem etter et skuffende hjemmeresultat, men så smalt E.Johnsen ballen i ryggen på en Zenit-spiller (Arshavin?), og den rulla i mål.

Da kastet jeg to sofaputer på TV-en, en i veggen, skrudde av og gikk ut i parken for å spare inventaret. Eneste gang jeg frivillig har gått fra en RBK-kamp før den var slutt.

Beste:

Masse å velge mellom: på TV-en må det bli San Siro og Westfaler. Den første på grunn av dramaet, og fordi jeg ikke hadde noen forventninger, den andre fordi jeg faktisk hadde det. Vi var sykt gode det året.

På Lerkendal må det bli 2-0 over Real Madrid, og serieavslutningen mot Lyn sammen med Kjernen. Fantastisk, og verdt sesongkortet alene.

Minnet av den kampen skjemmes forøvrig litt av at jeg ble plukka ut til å svare på spørsmål for premie på storskjermen i pausen, og spørsmålet var om resultatet i den eneste kampen jeg ikke hadde sett den sesongen. Jeg svarte feil... Crying or Very sad

Ellers har vel knapt noe som helst fylt meg med mer infam glede enn å finne ut på tekst-tv at Rosenborg hadde slått Brann 10-0 hjemme. Jeg ler ennå høyt bare jeg tenker på det. For en smerte det må ha vært Very Happy
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 14.07.2009 20:06    Post subject: Reply with quote

10-0 var ganske ekstremt ja, særlig med tanke på at vi slo dem 9-0 halvannet år tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 15.07.2009 23:47    Post subject: Reply with quote

Beste: 3-0 seieren i Dortmund i 1999, eller 5-1 over Olympiakos i 1997.
Verste: En rekke med kamper sensommeren i 2005.
Troilonge
Veteran

PostPosted: 16.07.2009 02:31    Post subject: Reply with quote

Værste for min del er definitivt hele 2005. Jeg var på ti kamper den sesongen, men så det fortapte laget mitt vinne èn jævla kamp, to uavgjorte og tape resten.

LSK (B) 1-1
Lyn (B) 2-3
VÃ¥lerenga (H) 2-3
Hønefoss (H) 1-2
Aalesund (B) 1-2
LSK (H) 1-2
Lyon (H) 0-1
HamKam (B) 3-0 (Whay)
Real Madrid (H) 0-2
Olympiacos (H) 1-1

Hadde RBK fått snusen i mine omvendte Snåsamagi hadde jeg nok aldri blitt observert på Lerkendal igjen. Presterte til og med å være tilstede på tre kamper i suverene 2003 - uten en eneste seier.

Beste minne er hjemme mot Valencia i 2007. Bare fire dager etter at jeg selv var vitne på Åråsen til årets største tap i Tippeligaen var det godt å menge seg blandt trøndere i seiersrus denne kvelden. Deilig.
Back to top
Clash
Senior

PostPosted: 17.07.2009 18:23    Post subject: Reply with quote

AC Milan på San Siro er vel utvilsomt det beste øyeblikket. Husker ikke så mye av kampen lenger, men stemningen på stadion under og etter kampen var magisk. Lyn på Lerkenda i 2004 er en god 2. plass.

Værste opplevelse er det værre med. Men må vel være en eller cupkamp i nyere tid. Ham-Kam, Sandefjord, Strindheim og Kristiansund for å nevne noen. For ikke å snakke om semifinalen mot Bryne i 1987, den svei.
Bartmainj
Senior

PostPosted: 21.07.2009 04:33    Post subject: Reply with quote

Beste minne:
Mirakelet på Mestalla og Seriefinalen 06.
Bodde på internat dette året på det glade vestland. Morsomt å se utrykkene på Bergenserne når Steffen headet inn 2-1. Vi(Trønderne) jubla så synsykt at tv'n velta og ble ødelagt når Sappi la på til 3-1. Var vel så stort borte mot Valencia, da satt vi 50 mann i en liten stue med plass til 10 stk. Syk stemning!

...og ikke fult så godt minne
Borte mot Ham-Kam en gang på 2000-tallet. Vi tapte 0-2. Drit kjedli kamp, sto på en ræva tribune full av hedmarkinger som mente selvfølgelig at RBK var den store stygge goliat. Mutanter.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.07.2009 07:14    Post subject: Reply with quote

Prikpirk, vi vant 2-0 mot Valencia.
Back to top
Bartmainj
Senior

PostPosted: 21.07.2009 08:01    Post subject: Reply with quote

Bartmainj wrote:
Beste minne:
Mirakelet på Mestalla og Seriefinalen 06.
Bodde på internat dette året på det glade vestland. Morsomt å se utrykkene på Bergenserne når Steffen headet inn 2-1. Vi(Trønderne) jubla så synsykt at tv'n velta og ble ødelagt når Sappi la på til 3-1. Var vel så stort borte mot Valencia, da satt vi 50 mann i en liten stue med plass til 10 stk. Syk stemning!

Litt tidlig på mårån, Hedon? Wink
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.07.2009 08:55    Post subject: Reply with quote

Ja, altfor tidlig. Leste rett og slett ikke "seriefinalen", og vedder på at du har editert det inn i innlegget i ettertid Wink
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 23.07.2009 19:19    Post subject: Reply with quote

værste: NÅ!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb