English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2009
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 180, 181, 182  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 08.07.2009 16:39    Post subject: Reply with quote

Kjøp Iván Óbolo og dytt han på kanten.

Problem solved Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.07.2009 17:03    Post subject: Reply with quote

Vi har budsjettert med inntekter på rundt 20 millioner fra spillersalg ,men disse inntektene kan selvsagt hentes ved å f.eks kvalifisere seg for EL. Samtidig må en ta hensyn til at Skutle var høy når han estimerte et publikumsnitt på 20000 og der er noen millioner som må hentes inn hvis budsjettet skal i hop. Jeg syne BHR har vært frisk i landskampene som tyder på at han har et høyere nivå inne og han passer langt bedre inn i vårt system enn hva Huseklepp ville gjort som er for svak defensivt. Vi er heller ikke Brann som legger spillet vårt opptil en enkelt spiller jf. Huseklepp og Helstad. Bolanos hvis en skal tro det han har levert så langt er skapt for vår høyrekant. I sammen med Goodson eneste grunnen til at Start ikke kaver nede i nedrykkstriden.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 08.07.2009 17:17    Post subject: Reply with quote

Hvem er Iván Óbolo?
Back to top
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 08.07.2009 17:21    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Hvem er Iván Óbolo?

Fyren har spilt i Boca Juniors, han er etter min mening pissgod.

Skrytevideo: http://www.youtube.com/wa...re=related

http://www.youtube.com/wa...re=related

Haha se på 20 sek.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.07.2009 18:06    Post subject: Reply with quote

Å hva får deg til å tro at vi kan hente spillere fra Boca Juniors?
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 08.07.2009 18:13    Post subject: Reply with quote

han spiller på AIK på klippene over, hvis du gidder å se før du spør Wink
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.07.2009 18:21    Post subject: Reply with quote

Da så, jeg er ikke helt overvåken og så bare Boca Juniors.
Back to top
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 08.07.2009 18:48    Post subject: Reply with quote

Att sätta Obolo på kanten är väl som att sätta Iversen på kanten?

Fördjupning: Av det jag har sett verkar han vara en Iversen-typ, bra på att sätta upp medspelarna. Visst han slår bra inlägg när han väl kommer ut på kanten(som vi ser på videon) men han verkar inte ha den snabbheten som en kantspelare ska ha.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.07.2009 22:36    Post subject: Reply with quote

Den der lista over aktuelle spillere får meg til å konkludere med at det ikke finnes gode nok tilgjengelige høyrekanter i Tippeligaen.

Bolanos - hadde jeg tatt imot med begge hender utstrakt til en god og varm klem hvis han kunne kjøpes for en grei sum, han har alle kvalitetene vi trenger. Men ikke verdt tjue miller (millioner, ikke roy) bare fordi han spiller for Start.

Riise - har jeg vært inne på før, ikke god nok teknisk for vår Barca-stil, og heller ikke god nok totalt til å forsvare skaderisiko og pris.

Huseklepp - hadde sikkert blitt en nyttig innbytter på bortebane mot vesentlig bedre lag med tregt og dårlig forsvar (Real Madrid?). Forutsatt at vi ledet, og forutsatt at vi fikk ham for fire millioner og halverte lønna.

Leigh - tja, et halvt år på baken for et latterlig Enga, der han har sett ut til å kunne bli en bra spiller. Litt Daniel Braaten, med alt det innebærer, og det er vel neppe lurt med jojo-Olsen på motsatt ving. Dessuten er han sikkert dyr.

Storflor - altså, knert, jeg trodde du skulle slutte med det der? Helt feil for Rosenborg, passer bedre inn i Godset, der han får litt plass å løpe på. Skal vi hente tilbake Ludde også, siden han har putta for Glimt?

Kobayashi - hm. Tekniker som muligens kunne passa godt inn i stilen, men han er jo ikke noen typisk høyrekant da. Virker dessuten litt veik og feig i stilen, og er heller ikke rask.

Det er ikke vanskeligere enn å se på de to eldste norske landslagene for å oppdage at vi ikke har noen dugandes norske høyrekanter i tilgjengelig-kategorien, og skal vi først kjøpe utenlandsk, så har sikkert ST noe blankt og stilig på blokka. Forutsatt at vi får lese notatene til Stig nå da.

Eller så kan vi bare la Konan spille, og satse på at noen graver gull før kontrakten hans går ut. Han er uansett bedre enn alle på lista, unntatt muligens Bolanos.
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 09.07.2009 08:09    Post subject: Reply with quote

her er min liste over tippeligaspillere som jeg mener kan gå inn å gjøre rbk til et bedre lag (tar utg.pkt i at vi mister enten sapi, ciljan eller tettey):
- Knut Olav Rindarøy, Molde, venstreback, 24 år
- Vegard Forren, Molde, stopper, 21 år
- El-Hadji Makhtar Thioune, Molde, midtbane, 25 år
- Cristian Bolaños, Start, høyre ving, 25 år
- Mohammed Abdellaoue, Vålerenga, spiss, 24 år
- Sead Ramovic, Tromsø, keeper, 30 år
- Bjørn Helge Riise, Lillestrøm, midtbane, 26 år
- Per Verner Vågan Rønning, Bodø/Glimt, stopper, 26 år

Det er ikke jævli mange, tror vi skal fortsette å lete utenlands. Foruten Riise, Rindarøy og Rønning tror jeg resten vil bli ganske kostbare.
Back to top
Boozeman
Junior

PostPosted: 09.07.2009 08:24    Post subject: Reply with quote

Det beste hadde selvsagt vært å fått henta Bolaños, for RBK trenger høyrekant og han er faktisk veldig, veldig dyktig. Problemet er jo prislappen. RBK kan være avhengig av å selge f.eks. både Sapi og Tettey for å finansiere et slikt kjøp. Noe som hadde vært veldig synd. Men hva er alternativet? Da må det bli å hente eksternt, altså utenfor Norges grenser. Og hva er alternativene der? Derfor er det nok bare å håpe på at Start går på en kjempesmell økonomisk og vi kan kjøpe Bolaños for 2.50kr og ei eske snus.....
josinho
Veteran

PostPosted: 09.07.2009 10:59    Post subject: Reply with quote

spællåtmæ wrote:
her er min liste over tippeligaspillere som jeg mener kan gå inn å gjøre rbk til et bedre lag (tar utg.pkt i at vi mister enten sapi, ciljan eller tettey):
- Knut Olav Rindarøy, Molde, venstreback, 24 år
- Vegard Forren, Molde, stopper, 21 år
- El-Hadji Makhtar Thioune, Molde, midtbane, 25 år
- Cristian Bolaños, Start, høyre ving, 25 år
- Mohammed Abdellaoue, Vålerenga, spiss, 24 år
- Sead Ramovic, Tromsø, keeper, 30 år
- Bjørn Helge Riise, Lillestrøm, midtbane, 26 år
- Per Verner Vågan Rønning, Bodø/Glimt, stopper, 26 år

Det er ikke jævli mange, tror vi skal fortsette å lete utenlands. Foruten Riise, Rindarøy og Rønning tror jeg resten vil bli ganske kostbare.

Fin liste dette men flere av disse er vel veldig gira på å gå til en utenlandsk klubb.....
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 09.07.2009 11:02    Post subject: Reply with quote

Stusset litt på Rindarøy og Rønning, på den lista. Resten er jo i og for seg gode spillere. Ramovic er vel noe vi strengt talt ikke har behov for nå.
Back to top
rbkkid96
Junior

PostPosted: 09.07.2009 14:43    Post subject: Reply with quote

Jeg syntes vi må hente noen kvalitetspillere. Nå gikk vi nettop glipp av et storspiller i Fredheim Holm. Må heller kjøpe spillere som Vegard Braathen og Morten Moldskred i fra Nord. De ville ha hevet laget. Jeg tror at vi ville fått bank mot de litt bedre lagene i Europa med det laget vi har i dag. Vi kunne trengt noen ekstremspillere, ikke bare veldig gode spillere.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 09.07.2009 14:44    Post subject: Reply with quote

Braathen er klar for Tromsø..

- Torgeir Børven
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 09.07.2009 14:45    Post subject: Reply with quote

Vegard Braathen har vel signert for TIL ?
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 09.07.2009 15:10    Post subject: Reply with quote

Med tanke på hvordan spillere som Fredheim Holm og Moldskred har briljert på topp europeisk nivå når lagene deres har møtt storheter i europacupen, høres det ut som at disse må foretrekkes foran f. eks. Prica og Iversen, ja.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 09.07.2009 15:13    Post subject: Reply with quote

Der tror jeg nesten du gikk rett i Fellah. Om det ikke var jeg som gjorde det, da.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 09.07.2009 15:14    Post subject: Reply with quote

hehe
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 09.07.2009 16:46    Post subject: Reply with quote

spællåtmæs liste(over de som kan gjøre rbk til et bedre lag) :
- Knut Olav Rindarøy: Tvilsomt. Jeg trudde vi allerede hadde seriens beste venstreback, med traumer fra utenlandsopphold og med familie som stortrives i byen. Eller er denne fjompen blitt bedre?
- Vegard Forren, Molde, stopper, 21 år. Svært fristende. Kansje ikke den plassen vi trenger forsterkninger på akkurat i sommer, men ville slått Nordvik som 4. valg
- El-Hadji Makhtar Thioune, Molde, midtbane, 25 år. Ville vel blitt 4. valg i OMS. Maks
- Cristian Bolaños, Start, høyre ving, 25 år. Kommentert før
- Mohammed Abdellaoue, Vålerenga, spiss, 24 år. Virker svært bofasst i oslo.
- Sead Ramovic, Tromsø, keeper, 30 år Du kødder?
- Bjørn Helge Riise, Lillestrøm, midtbane, 26 år. Skal tie, jeg begynner å høres ut som knerten
- Per Verner Vågan Rønning, Bodø/Glimt, stopper, 26 år Du kødder?

spillere som skal gjøre rbk til et bedre lag sa du. Eneste som hadde vært i nærheten av førsteelleveren er Bolaños og Riise. Prøver du å påstå Moa hadde henvist Prica til benken? Eller at Ramovic ville utkonkkurert Jarstein?? Snakker vi om samme sport?

Men hey, om Fellah klarer å holde seg skadefri kunne har vært fristende.

Editene skyldes diverse småslurv i skrivinga, lemme know om dere ser flere feil
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 09.07.2009 17:13    Post subject: Reply with quote

hehe, først og fremst; min liste mine meninger.

utrolig mange, bla a du, overvuderer dorsin (tidligere omtalt som rundingsbøye i tr.heim) - store svakheter defensivt og en mot en. Rindarøy ekstremt hurtig og god innleggsfot, med skolering fra Hamren kan ha bli en klar landlagskandidat.

thioune (hvis som jeg presiserte at minst en av våre midtbanespillere blir solgt) hadde helt klart gått inn å forsterket laget. herregud man, er du den eneste i norge som ikke har registrert at han har dominert hver eneste kamp i årets tippeliga?

jeg sier ikke at vi skal kjøpe ramovic, men han er definitivt en bedre keeper en jarstein. d er jo bare å se på tabberkvoter, stabilitet, erfaring og diverse børser.

moa kan ikke sammenlignes med prica og ivers - en annen type spiss din lille forballkjenner Smile men han hadde vært ekstremt nyttig å ha som 3 spiss i en rulleringplan, istedet for zahora.

pv rønning: bedre enn lago og mer målfarlig enn lago.
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 09.07.2009 17:20    Post subject: Reply with quote

Jeg slår igjen et slag for Borges hvis Tettey skulle gå. Fredrikstad trenger penger også, som de fleste andre norske klubber. Legg 12-15 mill på bordet og vi har en midtbanespiller med fysisk pondus, men også med et kreativt register.
Back to top
kris0stby
Veteran

PostPosted: 09.07.2009 17:30    Post subject: Reply with quote

Det er dine meninger, og jeg uenig i de fleste. Jarstein er seriens beste keeper, sån er det bare. Ja, han har hatt tabber, men det har alle.

Det er ingen som gir oss bakrom slik at vi vil kune få utnyttet Moa riktig. Jeg var imot kjøpet av Zahora, vi trenger ikke mer enn 2 spisser + talent med dagens formasjon. Nei, selv ikke om vi stiller med 4-4-2 et par kamper

Borges, ja takk. Tviler vi trenger betale så mye for ham. 7 mill? Om FFK slipper ham da, de anskaffet ham nettop
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.07.2009 17:33    Post subject: Reply with quote

Celso Borges tror jeg fort kan vise seg å bli en veldig bra spiller - han ser ut til å ha den lille ekstra tilstedeværelsen. Men hadde blitt benkesliter nå, ja, og det er vel neppe ideelt.

Rindarøy får Nordvik til å se ut som et kreativt pasningsgeni. Ramovic er neppe noen bedre keeper enn Jarstein, og har et ego på størrelse med lønna. Rønning er overhodet ikke bedre enn Lago, selv om PVR er god. Thioune er neppe bedre enn de omsene vi har (de er gode), og RBK liker dessuten ikke afrikanere. Kjøpe Moa som tredjevalg som spiss: Ja, eller slenge pengene på bordet og handle Zlatan. Like realistisk.
Back to top
spællåtmæ
Veteran

PostPosted: 09.07.2009 18:34    Post subject: Reply with quote

[quote="spællåtmæ"]her er min liste over tippeligaspillere som jeg mener kan gå inn å gjøre rbk til et bedre lag (tar utg.pkt i at vi mister enten sapi, ciljan eller tettey):
quote]

nå må du roe det slække hodet ditt og lese hva som står: kan gjøre rbk til et bedre lag, ikke sagt noe om hva som er bør gjøres eller hva som er realistisk.

jarstein best i norge du liksom, hva med europa...
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 141, 142, 143 ... 180, 181, 182  Next
Page 142 of 182

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb