| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kris0stby Veteran

|
Posted: 25.06.2009 22:28 Post subject: |
|
|
Ja, Mads har en fantasisk målteft + enkelte teatralske avslutninger. Kansje trenger man ikke mer enn målteft, om man ser på en spiller som Van Nistelrooy. NEI, IKKE START DISKUSJON PÅ HOLENDEREN. Personlig vil jeg heller ha en type ala Prica, som også kan spille frem andre
Hvor mange ganger trenger vi påpeke dette? Det er vesentlig lettere å bemerke seg for Start enn for RBK. Jeg tør faktisk påstå Aas hadde klart seg ganske greitt i Start. Det er bare snakk om å finne flyten
For å sette ting i perspektiv: Før sesongen var ikke Mads engang ansett som lagets største angrepstalent, det var Aram Kahlili. Skal ikke uttale meg så veldig om ham, men det kan være det er en holdningsproblem der, ihvertfall om han likner på storebroren (kollega av meg) |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.06.2009 23:06 Post subject: |
|
|
| Jeg ser at mange kaller Bolanos oppskrytt og det er veldig naturlig å kalle "kometer" det ,men det jeg biter meg merke i hvor mye han skaper for Start med sine fantastiske innlegg og når han itilegg er målfarlig og oppfordrene i det defansive spillet så er ihvertfall jeg voldsomt imponert. Han har også kun Prica foran seg i antall målpoeng så langt i sesongen. Mitt eneste spørsmålstegn er om det er et blaff og om han kan prestere slikt over lengre tid. Annan var stjerne og Start avslo bud fra Santander på 20 millioner kun uker før vi hentet han. I sammen med Strømstad så berget han Start sin økonomi. Hvorfor skulle ikke Bolanos passe inn hos oss, med dagens form og spill så hadde han passet perfekt på vår høyrekant. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 25.06.2009 23:53 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: |
For å sette ting i perspektiv: Før sesongen var ikke Mads engang ansett som lagets største angrepstalent, det var Aram Kahlili. Skal ikke uttale meg så veldig om ham, men det kan være det er en holdningsproblem der, ihvertfall om han likner på storebroren (kollega av meg) |
For det første, Kahlili er ett år eldere, og var "etablert" i A-stallen. Stokkelien kom som toppscorer fra 2.divisjon, og det var vel ikke iår han skulle kjempe om plass i 1. elveren. Det vil ikke si at Kahlili var regnet som et større talent, bare større forventninger ettersom han var i større grad etablert.
Jeg er trener for 2 av bestekameratene til Stokkelien, de har ikke annet en fine ord å si om gutten. Skal være jordnær til de grader.
Han sa ikke ifra til de at han var tatt opp i A-stallen, eller at han ble tatt ut til U21, han prøvde å tone det ned.
Sitater som: "Skulle bare mangle han starter, gutten trener hele dagen", "Sånne mål har jeg sett av gutten før, han har stått å putta etter trening så lenge jeg kan huske", tyder vel ikke på et holdningsproblem?
Ydmykheten og proffesjonaliteten til Kahlili er vel et større emne? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.06.2009 00:11 Post subject: |
|
|
Jeg synes vi bør hente Morten Knutsen jeg. Har imponert noe enormt for Start denne sesongen, og er akkurat den venstrekanten vi trenger nå som Mini gir seg.
Han er et ekstremt talent vi glatt kan gi 15 millioner for. Knutsen har vært suveren og er god både på innlegg og som målscorer.
Ekstremferdigheter og alder kommer til å gjøre ham heit for utenlandske klubber.
Øøøøøhh, 2009 sa du? Er vi kommet så langt ja. Og Mini slutta for mange år siden? Nei, beklager. Feil tid, feil sted på dette innlegget. Beklager igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.06.2009 00:24 Post subject: |
|
|
| Du kanske kan byta ut Morten Knudsen med Trond Olsen och Mini med Storflor så är du lite bättre uppdaterad. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 26.06.2009 00:27 Post subject: |
|
|
Hehe
Håper riktignok vi får mer glede av Olsen enn vi fikk av Knutsen. Men det er vel litt tidlig å konkludere med det.
Det beste svaret får vi ved neste års mesterligakvalifisering. Hvis Olsen scorer der så kan han karakteriseres som en flopp. For nesten alle floppene våre har scoret mål i mesterligakvalen  |
|
| Back to top |
|
 |
acabar Senior
|
Posted: 26.06.2009 11:25 Post subject: |
|
|
| Erik wrote: | | kris0stby wrote: |
Sitater som: "Skulle bare mangle han starter, gutten trener hele dagen", "Sånne mål har jeg sett av gutten før, han har stått å putta etter trening så lenge jeg kan huske", tyder vel ikke på et holdningsproblem?
Ydmykheten og proffesjonaliteten til Kahlili er vel et større emne? |
Beklager, men jeg tror krist0stby siktet til at Kahlili kan ha et holdningsproblem - ikke Mads Stokkelien. Forøvrig kjenner jeg ikke mange som prater drit til treneren om bestekameraten sin. Det å trene hele dagen betyr ikke at man er selvskreven i startelleveren til et middelmådig tippeligalag, slik som kameratene sier. _________________ Work hard, every day. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 26.06.2009 13:37 Post subject: |
|
|
| RBKI00 wrote: | Sist Start rykket opp, dengang med Tom Nordlie, hadde de også plutselig mange oppblomstrende ukjente gutter. Doffen, Strømstad, Johnsen. Alle var spådd lysende karriærer. Ingen av de har holdt nivået de dengang hadde. Var kanskje oppskrytt den gang også.
Uansett, så syns jeg både Stokkelien og Bolanos bør prestere over lengre tid i et nyopprykket lag. Vent til neste sesong, så får vi se om de holder det nivået vi ønsker oss av spillere vi henter hit. |
Johnsen: kan vel gjerne unnskyldes med et helvettes skademarerit!
han er riktignok en anelse treig til å være back, men absolutt ingen dårlig spiller. Tror nok han passer best som midstopper egentlig.
Doffen: Jo enig, men han ser virkelig ut til å være på vei tilbake for fult nå med meget bra spill for VIF i det siste.
Strømstad: En tanke overvurdert, men spilelr jo en del i frankrike så noen kvaliteter må jo fyren ha:D
Når det gjelder stokkelien så skulle det vært cool å ha han i rbk, men med dagens tropp så ville jeg nok stått over. Elelrs blir det som min CM karriere. spilletropp på 56 derav 30 er spisser og jeg spiller med 1 spiss >< _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
RBK_fan20000 Senior
|
Posted: 26.06.2009 13:45 Post subject: |
|
|
Er det noen her som har kjennskap til den rumenske spissen Gheorghe Bucur? Ser pÃ¥ Wikipedia at han spiller for FC Timişoara i Liga 1 i Romania, og er toppscorer med 17 mÃ¥l.
Link: http://en.wikipedia.org/w...rghe_Bucur
Kunne han vært noe for oss, eller blir overgangssum og lønnskrav for høy? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 26.06.2009 13:47 Post subject: |
|
|
| Sikkert en dugelig type, men det er vel ikke spisser som står øverst på lista nå.. Med Prica, Ivers, Zahora, Sellin og Aas. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 26.06.2009 13:48 Post subject: |
|
|
| kris0stby wrote: |
Hvor mange ganger trenger vi påpeke dette? Det er vesentlig lettere å bemerke seg for Start enn for RBK. Jeg tør faktisk påstå Aas hadde klart seg ganske greitt i Start. Det er bare snakk om å finne flyten
|
Merkelig retorikk.. Jeg vil si det er mer omvendt. Dårligere medspillere betyr at enkeltspillere blir lagt merke til ja, men det betyr også at de er ekstremt gode på egenånd.. dårligere medspillere skal bety at man kommer til færre sjanser, når man likevel scorer en haug med kasser som 19-åringer sier det sitt. |
|
| Back to top |
|
 |
rbkkid96 Junior
|
Posted: 29.06.2009 01:19 Post subject: |
|
|
| Mads Stokkelien er ikke en spiller for RBK. Jeg sier ikke at han ikke er en god spiller, men han er sikkert dyrt priset, og vi har nok spisser i troppen. Selv om jeg gjerne heller ville hatt en Stokkelien enn en Zahora. Skal vi få inn en ny spiss buirde vi lete i Nord hvor vi har klassespillere som Morten Moldskred og Vegard Braathen. Disse to hadde vært gode tilvekster til stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hercules Proff
|
Posted: 29.06.2009 01:31 Post subject: |
|
|
Nye spillere 2009:
Vi trenger ingen  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.06.2009 01:32 Post subject: |
|
|
| Morten Moldskred er for gammel og skadutsatt og passer i øyeblikket ikke inn i spillestilen vår. Braathen, det er spennede med unge spisser som skorer mye mål i eliteserien ,men vi har allerede Aas i den kategorien. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.06.2009 15:19 Post subject: |
|
|
Vegard Braathen er vel på vei tilbake til TIL, etter de rapportene jeg har hørt å dømme. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 29.06.2009 19:38 Post subject: |
|
|
| Sinnsykt pent maal av Huseklepp naa. Hadde han vaert 4 aar yngre ville jeg likt aa ha han i stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.06.2009 19:40 Post subject: |
|
|
| Jeg blir mer imponert over Kobayashi svært sentral i alt Stabæk skaper, minner litt om samme spillertypen som Sapara er for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 29.06.2009 19:42 Post subject: |
|
|
| Syns Hedenstad har vært frisk. Spennende unggutt. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 29.06.2009 19:48 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Jeg blir mer imponert over Kobayashi svært sentral i alt Stabæk skaper, minner litt om samme spillertypen som Sapara er for oss. |
Minner om ja, men han er en skygge av Sapara. Alt for mange feilpasninger paa fyren, tregere enn Sapara, veikere enn Sapara, daarligere innlegg og skuddfoetter.. i det hele tatt. Har de samme styrkene som Sapara, men jeg ville aldri hatt fyren paa vaart lag. Gjoer mye rart han Kobayashi. Ser ikke helt hva du og Semb ser i han under den kampen her. Men naa imponerer Huseklepp igjen! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.06.2009 19:53 Post subject: |
|
|
| Huseklepp har en av sine gode dager idag. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.06.2009 20:35 Post subject: |
|
|
| Kobayashi hadde jeg gjerne sett i Rosenborg. Han har en ro med ballen som er uvanlig i Tippeligaen, og han er meget god til å spille andre gode - i tillegg til at han er målfarlig. Billig er han også. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.06.2009 20:37 Post subject: |
|
|
| Farnerud er også en av Stabæk sine virkelig gode spillere ,men han vil koste å handle samt drifte med hans høye lønn. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.06.2009 20:50 Post subject: |
|
|
| Ja, han tjener vel nesten 5 millioner i året, mener jeg å ha lest. Bør være totalt uaktuelt for oss å legge oss på et sånt lønnsnivå nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.06.2009 20:53 Post subject: |
|
|
| Det er vel en grunn til at han spiller i småklubben Stabæk. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.06.2009 22:40 Post subject: |
|
|
Er vel ikke akkurat rart at de sliter med økonomien hvis de gir ut slike, i norsk målestokk, sinnsyke lønninger. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|