| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 27.06.2009 11:16 Post subject: |
|
|
Ser ingen grunn til at målsnittet hans ikke skal øke utover i sesongen nå som han spiller fast midtspiss, og samspillet med resten blir bedre; tross alt bare en måned siden Iversen ble flyttet ned.
Uansett tror jeg at han og familien blomstrer i Tr.hjem etter et guffent år i England. I alle fall storkoste han seg med sønnen på (etter) treninga i dag, og jeg ser ikke bort fra at han kan gro litt fast i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Veteran
|
Posted: 27.06.2009 19:48 Post subject: |
|
|
| Det er noe unorsk (ja, jeg vet han ikke er norsk) over det Prica gjør i tilslaget. Vil ikke si han er den beste spissen, men det er deilig å se at noen vet hvordan man skal skyte. Favoritten min må være målet på Åråsen som egentlig ikke er så veldig fint, men som er et skudd som veldig mange spisser i Norge hadde bommet på. Det er ikke noe problem å treffe mål derfra, men alle skal liksom på død og liv lompe den så nær bakre stolpe som mulig. Klin til for svarte! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 27.06.2009 19:52 Post subject: |
|
|
| Favorittinvolveringen min blir det han gjorde på 1-0 mot Sandefjord. Utrolig mange spisser som ville stått igjen på bake stolpe. Istede drar han med seg begge stopperne, og frigjør rommet Olsen kommer stormende inn i, før han spiller ballen elegant inn til Trond Bjarne. |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 27.06.2009 21:24 Post subject: |
|
|
Jeg blir imponert av hvordan Rade klarer å holde ballen selv med 2 folk i ryggen, blir litt sånn Carew aktig.
Enig i at Prica har et meget godt tilslag, og han tar også gode avgjørelser. Foreksempel mot Sandefjord da han skøt på første touchen, det er ikke mange Tippeliga spisser som har gjort det. |
|
| Back to top |
|
 |
ya Senior
|
Posted: 28.06.2009 21:17 Post subject: |
|
|
| Honnør til Hamren som lot Rade spille seg i form. Han er en juvel, men det var ikke så lett å se i starten av sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 28.06.2009 21:35 Post subject: |
|
|
| Joda |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.06.2009 22:21 Post subject: |
|
|
Er mulig det bare er meg, men jeg syns fakitsk han var bedre når han, ifølge seg selv, ikke var i form. da scoret han jo i 3-4 kamper på rad og brente vel ikke fullt så mange sjanser helelr. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.06.2009 23:53 Post subject: |
|
|
Tippeligaens klart beste spiss  |
|
| Back to top |
|
 |
rbkkid96 Junior
|
Posted: 29.06.2009 00:22 Post subject: |
|
|
| fantastisk spiller. tippeligaens fjerde beste spiss etter moldskred, nannskog og huseklepp. Det som ødelegger litt med han er den forferdelige sveisen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 29.06.2009 00:24 Post subject: |
|
|
| Du mener det er bedre med langt hår med et hull på midten? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.06.2009 00:30 Post subject: |
|
|
| RBKID96, Huseklepp tippeligaens mest oppskrytte spiller, Nannskog er langt dårligere i år og har vel kun laget mål 3 - 4 kamper av 16 ikke akkurat imponerende. Moldskred haha. Den eneste spissen som kan måle seg i form er Iversen. Det vises også ved at Prica har desidert flest målpoeng og hvis en ser på Kristobal sin statistikk så viser den at Prica er sterkt innvolvert i 18 av 33 mål i året sesong alltså mer enn 50 %. Prica har mild sagt vært en åpenbaring for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
acabar Senior
|
Posted: 29.06.2009 08:07 Post subject: |
|
|
| Bæ to da Bone! wrote: | | Er mulig det bare er meg, men jeg syns fakitsk han var bedre når han, ifølge seg selv, ikke var i form. da scoret han jo i 3-4 kamper på rad og brente vel ikke fullt så mange sjanser helelr. |
Er nok bare deg. Han var definitivt ikke i kampform når han kom til oss. Ute på banen virket han rusten og manglet totalt relasjoner med resten av våre spillere. En spiss er avhengig av at alt skal sitte i nærheten av 100% for at det blir mål. Så om innlegget er 20 cm for nære mål, så bommer spissen. Dette så vi bl.a. i går.
Dessuten har vel Iversen også hatt veldig mange muligheter til å skåre mål. Problemet er bare at på alle slags innlegg og dødballer så tar dommeren og totalt ignorer sånne som Hagen. Dette bare fordi Iversen ikke slenger seg i bakken, slik som den metroseksuelle generasjonen gjør.
Jeg var mildt sagt forbanna under hele kampen. Per Ivar Staberg og hans stab var i nærheten av begredelig. De hadde noen få gode avgjørelser i løpet av kampen, mens de ellers var passive. Bl.a. ble Prica holdt i fotene av en hånd i det han vender bort en spiller, men dette er visstnok ikke sabotasje av spillet og krever intet gult kort. Holdingen på Iversen ble forøvrig gjort rett foran øya på Staberg, som trolig så alle situasjonene. Dog så blir han en passiv liten valp i fare for å gjøre VIF-publikummet sinna. _________________ Work hard, every day. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 29.06.2009 08:33 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | RBKID96, Huseklepp tippeligaens mest oppskrytte spiller, Nannskog er langt dårligere i år og har vel kun laget mål 3 - 4 kamper av 16 ikke akkurat imponerende. |
Nannskog har scoret 7, ett mindre enn Prica, med en kamp mindre spilt...
Selv om 3 av måla kom i en kamp synes jeg ikke han er langt dårligere. Det handler mer om antallet sjanser, pga en nykomponert angrepsrekke. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.06.2009 08:44 Post subject: |
|
|
| Poenget mitt var at han kun har laget mål i 4 av kampene han har spillt litt sånn Bengt Sæternes effekt for tiden. Han sløser og vekk veldig mye sjanser i år iforhold til før. Prica har skoret sine mål i 8 kamper samt at han er langt flinkere til å spille det rundt seg god han er på nivå med Stabæk sin beste spiss det senere årene i Gunnarsson. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.06.2009 13:46 Post subject: |
|
|
- Jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte å gå til Rosenborg, smilte Prica etter kampen.
- Her føler jeg at jeg har tillit, og jeg får spilletid. Det er viktig for meg.
Les mer: Fra England-flopp til scoringstopp |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.06.2009 15:40 Post subject: |
|
|
Jeg lurer for øvrig på om Prica er en sånn som egentlig fungere best når han absolutt må. Kampen i går var ikke første kamp hvor han bommer på flere store og relativt enkle sjanser, for så å score på den desidert vanskeligste sjansen han får i hele kampen, men som samtidig er den isiste han får. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 29.06.2009 15:43 Post subject: |
|
|
| Syns Prica fungerer godt stort sett hele tiden jeg. Men det er nå bare meg det da. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.06.2009 15:45 Post subject: |
|
|
| Jag tror inte att han medvetet bommer på chanser för att vänta till sista minuten. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.06.2009 16:23 Post subject: |
|
|
Neinei, selvsagt gjør han det ikke med vilje. Men det kan virke som han setter inn et ekstra gir på både konsentrasjon og vilje og alt sammen når han vet at det begynner å bli smått med tid til å få flere sjanser hvis han bommer på neste - en slags fandenivoldsk "Denne ballen SKAL i mål -uansett"-holdning som gjør at han prestere akkurat så mye bedre at han scorer på den sjansen han må score på. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.07.2009 15:02 Post subject: |
|
|
| juhuu |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1566 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 03.07.2009 13:53 Post subject: |
|
|
leser nettmøte med Rade Prica på adressa nå og ble veldig glad når jeg leste dette:
| Quote: | Hvorfor ikke Brann?
Hvorfor dro du ikke til Brann, bår du hadde tilbud fra dem? Brann har jo ambisjoner og mål mens Rosenborg bare spiller City-fotball og bare kjøper inn de beste hele tiden. Syns det må være veldig kjedelig, jeg...
Fra: Oluf Frankusson
Svar: Før att rosenborg ær den bæsta klubben i norge. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 03.07.2009 13:58 Post subject: |
|
|
| Quote: | Hei Rade!!
1. Hvordan ser du på å spille karriæren ut i RBK, Nordens flaggskip.
2. Hva syns du om Kjernen?
Fra: Svein gundersen
|
| Quote: |
Svar: Jag børjar ju bli rætt gammal. Hahahahahhaha. Nej men man vet aldrig vad som hænder. Men det ær inget jag tænker på. Jag har varit ute o provar på europa, så jag kænner ingen panik dirrekt. Det viktigaste ær att man trivs, och det gør jag nu.
2. Kjernen ær fantastisk. Det ær verkligen en ekstra spelare før oss dær ute. Det blir så mycket hæftigare o spela nær ni hejar på oss |
Haha, for en fantastisk fyr  |
|
| Back to top |
|
 |
Metallian Junior
|
Posted: 03.07.2009 14:10 Post subject: |
|
|
Han er erfaren nok til å vite hva fansen vil ha den gutten der ja
Men virker jo som en veldig fin type, og kjemefordel for RBK at han ahr et mislykket Sunderland opphold bak seg- han vil ikke hoppe på første muligheten til utenlandsfotball. _________________ A truly great man builds houses with the bricks you throw at him. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.07.2009 14:10 Post subject: |
|
|
hehe!
"Hvorfor ikke Brann?
Hvorfor dro du ikke til Brann, bår du hadde tilbud fra dem? Brann har jo ambisjoner og mål mens Rosenborg bare spiller City-fotball og bare kjøper inn de beste hele tiden. Syns det må være veldig kjedelig, jeg...
Fra: Oluf Frankusson
Svar: Før att rosenborg ær den bæsta klubben i norge. " _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1566 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 03.07.2009 14:22 Post subject: |
|
|
| hmm...hvor har jeg sett det siste innlegget før...? |