English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 166, 167, 168  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 23.06.2009 19:57    Post subject: Reply with quote

Det kan vel også være Huseklepp det er snakk om, da vel også han er blitt satt i forbindelse med Rennes.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 23.06.2009 19:59    Post subject: Reply with quote

Den nevnte forumtråden.

Nettsak fra 19. juni:

Quote:
Un milieu de terrain va signer aujourd'hui. Le Stade Rennais va faire signer aujourd'hui, « un milieu de terrain expérimenté », a confié Pierre Dréossi, qui n'a pas souhaité en donner l'identité. « Il doit d'abord passer sa visite médicale, le matin, et il signera dans l'après-midi ». Confirmé par Pierre Dréossi, il ne s'agit pas d'Alexander Tettey, le joueur de Rosenborg, supervisé à plusieurs reprises, et dont la clause de départ était fixée à 4,5 millions d'euros par le club norvégien.

Quote:
A midfielder will sign today. Stade Rennais will sign today, "an experienced midfielder," said Pierre Dréossi, who was unwilling to give identity. "He must first pass his medical examination in the morning and sign it in the afternoon." Confirmed by Pierre Dréossi, it is not Alexander Tettey, Rosenborg player, supervised several times, and where the clause was initially set at 4.5 million euros from the Norwegian club.

Stade Rennais express

Det ble altså Junichi Inamoto.

Samme dag:

Quote:
Prévue pour aujourd’hui (voir précédemment), l’arrivée d’un milieu de terrain « expérimenté » ne concernerait pas le Norvégien Alexander Tettey, dont le nom est revenu à plusieurs reprises ces dernières semaines. Rosenborg souhaiterait 4,5 millions d’euros pour le libérer.

Quote:
Scheduled for today (see above), the arrival of a mid-field "experience" does not affect Norway's Alexander Tettey, whose name has returned several times in recent weeks. Rosenborg would 4.5 million for his release.

Transferts : Dréossi précise
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.06.2009 20:13    Post subject: Reply with quote

Det er som erstatter for Mbia (atletisk defensiv midtbane), som etter det jeg forstår er på vei til Marseille for 12 millioner euro, at de ser på Tettey.
Back to top
Olivier
Junior

PostPosted: 24.06.2009 00:36    Post subject: Reply with quote

But you, in Norway you have rumors about the departure of A. Tettey? Rolling Eyes
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 24.06.2009 10:41    Post subject: Reply with quote

Kindly continue discussions in English in RBKweb's English forum. There are no rumours whatsoever regarding a possible transfer for Tettey, besides what is being written in French fora.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.06.2009 14:38    Post subject: Reply with quote

Tettey positiv til Stade Rennais

Tettey i intervju med La Redaction FM:

Quote:
Je connais un peu Rennes. Cette équipe pratique du beau jeu, et je sais que Antonetti est le nouvel entraineur. C’est bien lui n’est-ce pas ? Personnellement, je n’ai pas eu d’information comme quoi il était présent au stade. Mais s’il veut me rencontrer, alors nous discuterons ensemble avec plaisir. Rennes s’est hissé en haut du tableau de la L1 ces dernières années. C’est une équipe dans laquelle j’aimerais beaucoup évoluer si j’avais l’opportunité d’aller jouer à l’étranger. Ça fait deux ans et demi que je suis à Rosenborg. J’ai énormément de respect envers mes dirigeants qui m’ont fait confiance et m’ont permis de m’affirmer au haut niveau. Mais si un club arrive à trouver un accord avec Érik (Hotfun, directeur sportif) et que par chance, c’est en France, il faudra qu’on me libère rapidement.

Quote:
Jeg kjenner litt til Rennes. De spiller bra fotball, og jeg tror Antonetti er den nye treneren. Det er han ikke sant? For min skyld, har jeg ikke mottatt noen melding om at han var tilstede på stadion. Men hvis han vil treffe meg, tar jeg med glede en diskusjon med ham. Rennes har de siste årene gått mot toppen av tabellen. Det er et lag jeg er veldig lysten til å utvikle meg i hvis jeg hadde fått muligheten til å spille i utlandet. Jeg har spilt for Rosenborg i 2 1/2 år nå. Jeg har enormt med respekt for styre og stell i klubben som har gitt meg tillit og muligheten til å spille på høyt nivå. Men hvis en klubb klarer å komme til enighet med Erik (Hotfun, sportslig leder) og hvis det tilfeldigvis skulle dreie seg om en klubb i Frankrike, da gjelder det at jeg får dra snarlig.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.06.2009 17:04    Post subject: Reply with quote

Kjenner ikke igjen ordleggingen til Tettey i det hele tatt. I tillegg påstår han at han har vært i klubben i 2,5 år, noe som er litt rart - i og med at han debutterte for a-laget allerede i 2003. Virker som et konstruert intervju.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Erlendr
Veteran

PostPosted: 27.06.2009 17:07    Post subject: Reply with quote

Hotfun Laughing
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 27.06.2009 17:17    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Virker som et konstruert intervju.

Det är kanske du som har skrivit detta också?
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 27.06.2009 17:21    Post subject: Reply with quote

Høres ikke ut som Tettey i det hele tatt.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 27.06.2009 17:41    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Kjenner ikke igjen ordleggingen til Tettey i det hele tatt. I tillegg påstår han at han har vært i klubben i 2,5 år, noe som er litt rart - i og med at han debutterte for a-laget allerede i 2003. Virker som et konstruert intervju.

hvis man snakker om fast på laget, så er vel ikke det så fryktelig langt unna sannheten..
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 27.06.2009 18:27    Post subject: Reply with quote

Nordmenn som vert intervjua i utanlandsk presse, spesielt ikkje-engelsk, høyrest jo nesten aldri ut som seg sjølv. Mykje vert lost in translation. Og mykje nytt, som ikkje er heilt rett, kjem til.
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 28.06.2009 01:15    Post subject: Reply with quote

Ifølge det samme intervjuet sier han også:

Quote:
L’Olympiakos m’avait contacté en janvier. Ils avaient tout fait pour essayer de me prendre, mais le club a refusé les offres des dirigeants. Parfois, j’ai peur que Rosenborg mette un peu la barre trop haut pour l’indemnité de transfert. 5 M€, c’est beaucoup d’argent.

ca dette (jeg snakker fransk selv):
Quote:
Olympiakos kontaktet meg i januar. De hadde gjort alt for å prøve å få tak i meg, men klubben sa nei til tilbudet. Iblant er jeg redd for at Rosenborg legger lista litt for høyt - 5 mill euro er mye penger.

Så frittalende som i dette intervjuet pleier spillerne stort sett ikke å være, heller ikke Tettey. Journalisten, Benjamin Conte, virker å være en Bergensbasert freelancer. Kanskje han har lagt litt ord i munnen på spilleren, men da burde han ikke bruke sitattegn. Han sier forøvrig i bloggen sin (http://benjaminconte.over-blog.com/) at han lærte norsk på ett år, så intervjuet med nordmenn burde gå greit.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 28.06.2009 11:17    Post subject: Reply with quote

Jeg personlig tror dette er pisspreik. Det hørtes ikke ut som Tetteys stil i det hele tatt. Når det er sagt, så tror jeg en klubb som Rennes ville vært perfekt for Tettey å utvikle seg i.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 28.06.2009 11:34    Post subject: Reply with quote

Jag tycker Tettey har utvecklats perfekt i RBK det senaste åren. Finns det så många nordmän som har utvecklats så mycket utomlands förutom Solskjaer?
Back to top
Sølve
Rutinert

PostPosted: 28.06.2009 12:08    Post subject: Reply with quote

Eh, ja. Riise, Hangeland, Gamst, Ronny Johnsen, Tore Andre Flo, Henning Berg, lista er vel ganske lang.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.06.2009 19:24    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Det är kanske du som har skrivit detta också?

Nei, kan ikke fransk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 29.06.2009 14:26    Post subject: Reply with quote

Ble rørt av å se hvordan Tettey aldri ga opp i går. Fantastisk kamp, og han er jo vår beste dribler per dags dato.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.06.2009 14:59    Post subject: Reply with quote

Reports in France suggest Pompey are keeping tabs on Ghana-born midfielder Alexander Tettey, currently with Norwegian side Rosenborg.

Read more: Pompey linked with Norway midfielder
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran

PostPosted: 29.06.2009 15:01    Post subject: Reply with quote

Jeg er faktisk litt sjokkert over hvor ofte Tettey tør å utfordre når han kommer alene en mot en med motstanderbacken. Vi er ikke akkurat godt vant med kantspillere i sort og hvitt som tør å utfordre på vingen de siste årene.

Det er tydelig at noe har skjedd med ham mentalt ettersom han nå tør å gjøre ting ute på banen man sjelden så tidligere. Han lykkes jo også oftere enn han feiler. Innleggskvaliteten hans er også blitt kraftig forbedre fra fjoråret. Det er sjelden at Tettey slår dårlige innlegg nå.

Jeg har skjønt det slik at mange kritiserte ham for å skyte i førsteomgangen mot VIF, når Prica (og muligens Iversen) lå i feltet. Jeg syns heller det er bra at han har selvtillit nok til å prøve på et skudd når keeper står langt ute. Før eller senere lykkes det, og da blir det mål. Selvsagt skal man ikke gjøre slikt hver gang, men det må være lov å forsøke det spektakulære en gang i blant.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 29.06.2009 16:55    Post subject: Reply with quote

Enig med foregående. Tettey er nå SJEF i dobbel forstand.
LarsG
Veteran

PostPosted: 29.06.2009 19:58    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg, Brady.

Jeg blir irritert naar jeg hoerer Semb gjoere narr av Tetteys skudd - greit Tettey bommer paa en del langskudd, men om han foerst faar skuddet innenfor stengene blir det ofte farligheter av det. Han har et veldig tungt skudd, om ikke annet. Olsen scorte paa en retur fra en Tettey-retur tidligere i aar ogsa.

Herlig aa se han ta overstegsfinter og kjoere paa utpaa kanten. Idiotiske Semb og Alsaker klarte bare aa fokusere paa Singh og Moa, mens de beste ungguttene i landet i RBK - Skjelbred og Tettey, som vanlig faar lite skryt. Vaar midtbane som er komponert av to 22-aaringer, en 21-aaring og en 27-aaring, ruller over det ene TL-laget etter det andre. Singh klarer aa slaa et innlegg og faar oyeblikkelig heltestatus fra TV2, for aa ikke nevne Huseklepp. 26 aar gamle Huseklepp. Oppskrytt pakk alt sammen.

At Tettey ikke starter paa landslaget er en skam.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 30.06.2009 12:24    Post subject: Reply with quote

Rennes har fått avslått bud på 27 mill

Etter det Adresseavisen erfarer bød Rennes først tre millioner euro, (om lag 27 millioner norske kroner), som har blitt avvist. Nå har imidlertid franskmennene økt budet.
Back to top
Anno
Senior

PostPosted: 30.06.2009 12:52    Post subject: Reply with quote

Enig med de siste talende. Det er utrolig hvor anti RBK Semb og Alsaker er, og forøvrig resten av Tv2 også. Den eneste jeg syns er relativt nøytral er Bengt Eriksen.
Må bare si at Tettey ser sykt fit ut på det siste bildet fra VIF-RBK kampen. Men dette virker å være gjennomgangs melodien for RBK i år. Ære være Hamren og hans trenings og kostholdsrutiner. Jeg kjenner jeg blir dårlig når Semb og Alsaker snakker om at RBK har flaks ved å score på slutten i så mangen kamper. Effekten av riktig trening og kosthold vises tydlig på slutten av kampene. Det er ikke tilfeldig i det hele tatt at RBK scorer mange mål da.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 30.06.2009 13:02    Post subject: Reply with quote

Tror nok Tettey blir solgt nå snart. Virker som at summen klubber byr på nærmer seg de 4 mill euro som Rosenborg har satt som pris på han.

Og blir Tettey solgt så har vi vel gjort unna sommerens spiller salg?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 166, 167, 168  Next
Page 121 of 168

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb