View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 25.06.2009 01:48 Post subject: |
|
|
- Jeg har ikke hørt noe om at andre klubber er interessert. Jeg spiller for laget mitt, Rosenborg, og koser meg i Trondheim. Så enkelt er det, sier han etter å ha terrorisert Stabæks venstrekant.
http://www.nettavisen.no/...654639.ece
 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 25.06.2009 09:21 Post subject: |
|
|
Synes igjen Per blir litt vel uegoistisk foran maal. Virker nesten skudd-redd. Det var en situasjon der han han var midt foran maalet forholdsvis upresset men sentret ut til Iversen som hadde en mye daarligere vinkel og var minst like hardt presset.
Hadde det bare vaert igaar hadde det vaert greit men han har en tendens til a hoppe over ballen eller sentre den videre naar han er den best plasserte RBK spilleren til aa skyte. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.06.2009 09:28 Post subject: |
|
|
Han er ihvertfall i klar bedring da han endelig har begynnt å skyte og ikke minst med sin fantastisk teknikk begynnt å utfordre mot mostanderens forsvar. Vår egen lille Iniesta. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.06.2009 11:20 Post subject: |
|
|
Veldig bra kamp i går ja. Men må prestere slik over tid før jeg blir overbevist. |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 25.06.2009 11:57 Post subject: |
|
|
Jeg var veldig glad for at Per turte å fyre av et par skudd i går. Det virker som om målet ga han selvtilliten han trengte for å kunne brenne av et par skudd. I går synes jeg han hadde en fin balanse mellom å slippe ballen og å avslutte selv, fortsetter han sånn så er jeg sikker på at det blir flere mål på han i år. |
|
Back to top |
|
 |
eirikstokke Junior
|
Posted: 25.06.2009 12:07 Post subject: |
|
|
Da spørst det hvor lenge det er til neste gang da.. _________________ London brash |
|
Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 06.08.2009 12:03 Post subject: |
|
|
Dagens supporterblogger Simon Evjen tar opp dette forumets favorittspørsmål:
Ville RBK vært et bedre lag med Per Ciljan Skjelbred i en annen posisjon? |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 06.08.2009 12:06 Post subject: |
|
|
Er ikke Simon Evjen, knerten_10? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.08.2009 12:11 Post subject: |
|
|
Det må det være kan vel ikke finnes to stykker som har så identiske meninger. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.08.2009 12:18 Post subject: |
|
|
Er meg ja. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.08.2009 12:19 Post subject: |
|
|
Uansett hvem det nå er, sier jeg meg fullstendig enig i det velskrevne innlegget hans.
Jeg krysser fingrene for at Traoré skal blomstre igjen, at Sapara blir solgt og at vi kjøper oss en knallgod høyreving. Først da tror jeg vår kjære høyrekantterrier kan få tilbake favorittposisjonen sin igjen... |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 06.08.2009 12:21 Post subject: |
|
|
Ja, bra innlegg.
Dette med Skjelbred på kant og Sapara som OMS har for meg vært et lite mysterium. Men jeg tror som deg knerten at det må være kondis og defensiv arbeidskapasitet som er grunnen. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.08.2009 12:35 Post subject: |
|
|
Håller med om att det är ett bra inlägg. Men man har liksom hört allt för - 50 gånger.
Ett mål och två assist på fem matcher är inget fantastisk facit om han var så fantastisk dominerande. Ronaldo har väl gissningsvis gjort 10 mål på fem matcher när han var i stimet. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 06.08.2009 12:45 Post subject: |
|
|
Ingen tvil om at det er best for Skjelbred å spille sentralt i banen, men timingen på innlegget synes jeg er merkelig. Nå virker det jo som man satser på Skjelbred som den mest offensive av de to dype midtbanespillerne, noe som setter ham i posisjon til både å starte angrep og å komme på løp bakfra for å sette seg selv eller andre i scoringsposisjon. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.08.2009 12:47 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Ett mål och två assist på fem matcher är inget fantastisk facit om han var så fantastisk dominerande. Ronaldo har väl gissningsvis gjort 10 mål på fem matcher när han var i stimet. |
Det er ikke tallene som gjorde PCS dominerende, men spillet hans. Han var rett og slett glimrende. Og selv om VG-børsen aldri har vært noen fasit, så sier 4 BB på 5 kamper noe i det minste. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.08.2009 12:52 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Håller med om att det är ett bra inlägg. Men man har liksom hört allt för - 50 gånger. |
Innlegget er sannsynligvis ikke først og fremst rettet mot rbkweb-brukere med flere års fartstid og mange tusen innlegg på samvittigheten - så akkurat det er vel det siste man bør innvende. |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1562 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 06.08.2009 12:57 Post subject: |
|
|
Veldig fin blogg knerten! Og er helt enig. Om Sapara hadde vært på kant kunne vi gledet oss med klasseinnlegg til våre to hodesterke spisser og om Skjelbred hadde spilt sentralt hadde pasningene ut til kantene nådd frem. At Hamrén ikke ser dette er ganske så utrolig.
RBK laget også en sak av bloggen din, artig! http://www.rbk.no/incomin...146865.ece |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.08.2009 13:18 Post subject: |
|
|
Bra, blogg og er helt enig i det du skriver. Hver gang en ser Skjelbred i den rollen så er det som en åpenbaring iforhold til alternativene Sapara og Iversen fordi det på en fasinerende måte løser opp spillet vårt og fører til at det hele flyter bedre og går i en mer naturlig rytme. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 06.08.2009 13:50 Post subject: |
|
|
På tide med nytt supportermøte for Hamrén? |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 06.08.2009 14:01 Post subject: |
|
|
Helt sikkert gjennomførbart, hvis interessen er til stede. Kanskje i puben etter en hjemmekamp i høst? |
|
Back to top |
|
 |
bjorjost Proff

|
Posted: 06.08.2009 15:28 Post subject: ciljan oms |
|
|
Korriger meg om eg tek feil, men eg synes at Sapara sine viktigaste bidrag i år og i fjor det siste er på dødball,corner og frispark. Han er kun middels farleg på skudd med ballen i beina under spel.
OBS! Avsporing coming up:
(Og sjølvsagt er det ein stor mangel på dagens RBK-lag at det er få midtbanespelarar som truar målet med skudd utanfor boksen, som vi har hatt med spelarar som Skammelsrud, Young R.Strand, Bergx2 etc.
Ciljan, Annan, ex Tettey, Demidov og til og med Ivers sine storslegger er ikkje spesielt truande for lag som ligg og forsvarar på 20meteren. Skulle like og sjå Olsen meir aktiv på skot, han både skyt og driblar som ein gamp.)
Iallefall, seier meg eining i at Sapara sin spisskompentanse i større grad er innlegg enn korte stikkpasningar. Med Ivers/Prica i boksen og løp sentralt frå Ciljan og ?Demi? eller til og med ein god Strand kan Sapara utnytte det han kan best, i tillegg til å ta dødballar. Beckhamrolla bør jo passe for den mannen, sjølv om det kjem til å bli større def. oppgåvar for Lustig enn når Ciljan spelar høgre.
Ciljan skal vere bedre 1 mot 1 enn Sapara, om han får sjansen meir sentralt bør han og få lov å utfordre fienden sin DM meir når vi har Annan og kanskje Demi bak han som ryddegutar. I tillegg veit vi at om Ciljan mister ballen i ein slik posisjon vil han bli med attende i forsvar, noko som som Sapara ofte ikkje gidd.
No må vi fan meg slå M***e... _________________ Brattbakk 1994–1997
Kampar 100
MÃ¥l 94 |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.08.2009 17:01 Post subject: Re: ciljan oms |
|
|
Ikke helt enig med deg der. Sapara har vel gått fra å være en frisparkekspert til å bli mer og mer spillende gjennom årene han har vært her.
Vi har gjennom årene hatt mer målfarlige midtbanespillere, men kanskje først og fremst gjennom løp bakfra og ikke så mye skuddfarlighet utenfor boksen.
Sapara er den mest kreative spilleren vi har. Innimellom kan løsningene bli litt vel vanskelige, men Sapara er den i laget som har best evner til å løse opp i litt fastlåste spillsekvenser.
Ciljan er nok bedre en mot en enn Sapara ja. men så lenge han mangler skuddferdigheter og gjennombruddskraft på siste tredel av banen så blir ikke forskjellen så stor i det offensive helt framme.
Skjelbred er nok hakket hvassere defensivt enn Sapara, men Saparas defensive kvaliteter har blitt enormt mye bedre i siste del av fjorårssesongen og videre inn i denne sesongen.
Skjelbred har en veldig innsats og veldig høy tenning når han tar løpene sine, men om han faktisk løper så veldig mye mer enn Sapara vet jeg ikke. Det er nok mer at Skjelbred avslutter løpene sine bakover med et taklingsforsøk som gjør at de legges mer merke til. Så vidt jeg har fått med meg på løpslengdene har ikke de vært veldig forskjellige når de har blitt presentert på storskjermen.
Vi bør slå Molde ja, men sjansene til Molde er nok betydelig bedre for å vinne søndagens cupkamp enn til å vinne serien. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.08.2009 17:51 Post subject: |
|
|
Jeg syns du skriver mye bra og fornuftig på forumet, Kristobal, men når det gjelder kvalitetene til Sapara/Skjelbred er jeg uenig med deg.
kristobal wrote: |
Sapara er den mest kreative spilleren vi har. Innimellom kan løsningene bli litt vel vanskelige, men Sapara er den i laget som har best evner til å løse opp i litt fastlåste spillsekvenser. |
Jeg syns Skjelbred er mer kreativ enn hva Sapara er. De kreative løsningene Sapara oftest lykkes med er et lurt og bra slått innlegg fra en av sidene. Det er svært sjelden at han trer ballen gjennom sentralt, hvis det ikke er i en kontringsfase (som gjør løsningen mer åpenbar og mindre kreativ).
Skjelbred kan derimot komme med flere smarte stikkere, som vil gjøre alt mye mer uforutsigbart enn slik vi har det nå. Jeg føler ofte at kreativitet sentralt har vært en stor mangel i årets RBK-utgave. Angrepene ender svært ofte opp i et innlegg, og da blir det enklere å forsvare seg enn om man er mer usikker på hva som kommer.
kristobal wrote: |
Ciljan er nok bedre en mot en enn Sapara ja. men så lenge han mangler skuddferdigheter og gjennombruddskraft på siste tredel av banen så blir ikke forskjellen så stor i det offensive helt framme. |
Skjelbred har skuddferdighetene. Jeg har sett flere gode og harde avslutninger som har vært veldig nære å gå inn fra ham i år. Sentralt vil han komme til bedre og flere skuddsjanser, som gjør at scoringene vil komme oftere og oftere. Her ligger det mye mentalt. Jeg syns heller ikke Sapara har en voldsomt god skuddfot i spillsekvensene. Det har vært mange dårlige avslutninger fra den kanten de siste årene, men med et rykte blir det ofte slik at det beholdes en god tid, uavhengig av prestasjoner.
Når det gjelder gjennombruddskraft mener jeg at Skjelbred er et nivå over Sapara. Når går egentlig Sapara på gjennombrudd? Bevegsmønsteret til Sapara er at han slipper seg litt bak når vi bygger fra forsvaret, for så å løpe litt ut mot en av kantene. Han blir altfor ofte liggende i en litt for dyp rolle når vi angriper, og gjennombruddene er ikke hans styrke. Der mangler han både fart og teknikk. Skjelbred har begge delene.
Den kanskje viktigste årsaken til at jeg vil ha Skjelbred som offensiv sentral foran Sapara/Iversen, er at laget vil fungere mye bedre. Jeg syns ikke Sapara er flink til å skape noe spill i en slik rolle. Her vil Skjelbred være mye bedre til å involvere medspillerne sine på en god måte. Vi vil også få færre ballmist og dermed en bedre angrepsrytme.
Mange tror at Skjelbred vil fungere mye bedre sentralt i den gamle Tettey-rollen. Kanskje med en bedre sentral offensiv enn Sapara, men med Sapara sentralt foran vil Skjelbred ende opp mye uten ball i angrepsfasen. Tettey fikk heller ikke utnyttet sitt potensiale 100%, da mange gode løp forble ubenyttet pga dårlig oppbygde angrep.
Derfor vil Skjelbred også være bedre i en offensiv sentral rolle for den som kommer bakfra enn hva Sapara er i dag. Det som også gjør denne rollen mer individuelt tilpasset Skjelbred enn hva den mer defensive rollen gjør, er at han får anledning til å foreta raske avdriblinger og forseringer uten å måtte springe mange meter først. Og disse avdriblingene/forseringene vil skje på et mye mer farlig område på banen, enn i en indreløper eller vingposisjon.
Se lyset, Hamrén, se Skjelbred der sola skinner sterkest. Som offensiv sentral i 4-2-3-1. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.08.2009 20:52 Post subject: |
|
|
Det största problemet med att använda Skjelbred som OMS är att vi inte får den optimala laguppställningen med de spelarna vi har nu.
Bästa laget:
Annan-Skjelbred
Strand-Iversen-Sapara
Prica
Med Skjelbred som OMS saknar vi en bra spelare i Tettey-rollen (Demidov för dålig offensivt och Traoré för dåligt tempo och matchotränad i A-laget) samt att en av de bästa spelarna Iversen hamnar på bänken.
Skjelbred som OMS:
Annan-Demidov
Strand-Skjelbred-Sapara
Prica
För att ta ett jämförande exempel. Alla vet att Rooney är bäst som spiss, men förra året fick han ofta spela ute på kanten för lagets bästas skull.
Att Hamrén vet hur man bäst skall komponera ett slagkraftigt lag visar
tabellpositionen. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 06.08.2009 21:47 Post subject: |
|
|
Vi har spillere som kan bekle rollen. Om ikke så endrer vi heller formasjonen igjen. Vi la o til 4-2-3-1 for å få brukt spillerne mest mulig riktig. Da kan vi omstille oss en gang til. Hamrén har selv sagt vi skal være i stand til å spille flere forskjellige formasjoner.
Kan evt legge om til 4-1-3-2 med annan som "mdbane-sweeper", eller tilsvarende dagens formasjon med Tettey erstattet av en spiss. Kan evt kalles å gå tilbake til diamanten, men med mer utpregede kantroller.
Annan
Sappi/Strand-Ciljan-Olsen
Ivers-Prica |
|
Back to top |
|
 |
|