English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aalesund-Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nusso
Junior

PostPosted: 20.06.2009 19:21    Post subject: Reply with quote

Prøver meg på en børs:

Jarstein: 6. Solid kamp av landslagskeeperen vår. Trygg i feltet og en god kamp keepteknisk.

Strand: 6. Mye bedre dette av roar. Virker roligere med ball, og gjør ikke på langt nær like mange feil som mot strømsgodset.
Stadsgaard: 6. Sterk 6 av vår danske. Ro som ingen andre midtstoppere i tippeligaen. I tillegg flink og klok i duellene.
Lago: 6. Også sterk. Ryddet fint opp bak der.
Nordvik: 5. Kontant i taklingene, og hadde flere fine inngripener. Minus for lite deltakelse fremover, samt svake avleveringer ved et par anledninger.

Demidov: 6. Flink til å gå i duellene med Aarøy. Syns også han var bedre offensivt i dag.
Tettey: 7. Igjen en god kamp. Ro og dyktig med ball. Alltid flink defensivt. Morsomt å se han avslutte en del også.

Konan: 6. Målet hans er klasse. Viser at han blitt en bedre lagspiller også..
Skjelbred: BB 7. Sterk kamp, og har nesten lyst til å gi han 8. Hadde sikkert fått dersom han hadde fortsatt som OMS. Burde og hadde fortjent minst 1 assist i dag. Det er synd at både Prica og Ivers misbruker gigantsjanser. Målet hans er også tvilsomt avblåst for offside.
Olsen: 7. Det beste jeg har sett av Olsen. Teknikken hans stemmer bedre i dag. I tillegg var han presis i avleveringer også. Konge mål.

Prica: 5. Flink til å komme til sjanser, men får minus for sløsing, samt noe upresis i spillet generelt.

Ivers: 7. Ny god kamp. Klok, gode avleveringer og viser flott teknikk.
Back to top
View user's profile Send private message
acabar
Senior

PostPosted: 20.06.2009 19:22    Post subject: Reply with quote

Golden Monkey wrote:
Halvorsen87 wrote:
DET VAR FOR FAEN IKKE OFFSIDE!

Edit: ..ok da..

men Ciljan fortjente et mål i dag Smile

Var det offside? Saa ut som Prica laa bak forsvarerne. Eventuelt laa han paa linje, men er det offside da?

Offsiden som ble avblåst var på Skjelbred, og ikke Prica. Skjelbred så ut til å være onside fra den vinkelen vi ble presentert på TV2 Zebra. Iversen er ikke delaktig i spillet da han ikke er mellom ball og avslutter.

Jeg vil tro at linjedommeren ikke så hvorvidt PCS var i offside pga Iversen kanskje blokkerer synet, og dermed vinker av for å være sikker - spesielt da RBK uansett leder 3-0 og målet ikke har poengmessig betydning.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.06.2009 19:27    Post subject: Reply with quote

Spillervurdering:

Jarstein 7 - Gjør alt riktig, i en stille og rolig kamp.

Strand 5 - Veldig treg og baktung for tiden. Henger ikke med lengre.
Lago 6 - Full kontroll på alt som kommer. Utfyller Kris ypperlig.
Stadsgaard 7 - AaFK-spillerne vet ikke hva de skal finne på for å komme seg forbi. Misset en gang i første, men var ellers prikkfri.
Nordvik 6 - Veldig god defensivt. Veldig svak offensivt.

Tettey 7 - Skapende og dominerende. Styrer midtbanen på overbevisende vis.
Demidov 6 - Litt usynlig, men gjør en grei ryddejobb.
Olsen 7 - Imponerer meg i dag. Skaper mye og scorer et pent mål.
Skjelbred 8 (BB) - Endelig får Skjelbred spiller inn på banen, og han svarer med å vise hvor god han faktisk er. Meget god kamp!
Konan 7 - Scorer et herlig mål og er en konstant trussel. Forleng kontrakten!

Prica 6 - Ikke helt venn med ballen og sløser noe veldig med sjansene, men putter til slutt et mål, etter å ha kommet seg til en haug målsjanser.

Iversen 8 - Utrolig god den omgangen han fikk spille. Vinner alle dueller og strør rundt seg med geniale pasninger.
Sellin 7 - Kommer inn og gjør sin beste kamp i RBK-trøya. Flott assist.

Det herlige med denne kampen, er at det er så forbanna bunnsolid. Ingen som skiller seg veldig ut, men det er fordi samtlige ligger på et jevnt høyt nivå. Fint å tenke på at vi manglet fem faste førstelagsspillere til denne kampen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Golden Monkey
Senior

PostPosted: 20.06.2009 19:27    Post subject: Reply with quote

acabar wrote:
Golden Monkey wrote:
Halvorsen87 wrote:
DET VAR FOR FAEN IKKE OFFSIDE!

Edit: ..ok da..

men Ciljan fortjente et mål i dag Smile

Var det offside? Saa ut som Prica laa bak forsvarerne. Eventuelt laa han paa linje, men er det offside da?

Offsiden som ble avblåst var på Skjelbred, og ikke Prica. Skjelbred så ut til å være onside fra den vinkelen vi ble presentert på TV2 Zebra. Iversen er ikke delaktig i spillet da han ikke er mellom ball og avslutter.

Jeg vil tro at linjedommeren ikke så hvorvidt PCS var i offside pga Iversen kanskje blokkerer synet, og dermed vinker av for å være sikker - spesielt da RBK uansett leder 3-0 og målet ikke har poengmessig betydning.

Men passningen kom fra Prica.

Edit: Ser reprisen naa, Rade er bak forsvarerne (altsaa naermere Aalesundmaalet) naar han slaar passningen til Skjelbred. Til noed er han paa linje, men jeg regner med at det ikke er offside hvis man (passningslegger) ligger paa linje med forsvarerne.(?)

Last edited by Golden Monkey on 20.06.2009 19:36; edited 1 time in total
Back to top
germain
Proff

PostPosted: 20.06.2009 19:29    Post subject: Reply with quote

Ablativ wrote:
Tydelig god stemning i laget for tiden. For en gjeng!

Joda, fint at de kommer overens, men milde moses for en elendig jobb av tv2. Det må da gå an å få litt stringens, mål og mening med intervjuene.
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 20.06.2009 19:30    Post subject: Reply with quote

germain wrote:
Ablativ wrote:
Tydelig god stemning i laget for tiden. For en gjeng!

Joda, fint at de kommer overens, men milde moses for en elendig jobb av tv2. Det må da gå an å få litt stringens, mål og mening med intervjuene.

Hva mener du burde gjort annerledes...?

Forresten så var Ciljan dessverre i offside da han scoret. Helt korrekt av assistentdommer.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 20.06.2009 19:30    Post subject: Reply with quote

Enig i at Skjelbred spilte en av sine bedre kamper på lenge i dag. Men han hadde en grusom støttepasning som bare en våken Jarstein fikk klarert unna.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 20.06.2009 19:38    Post subject: Reply with quote

Noen som gidder å skaffe link til intervjuet senere, siden jeg var så dum å slo av TV'en etter Hamren og Rekdal intervjuet.. Tommel'n ned
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 20.06.2009 19:42    Post subject: Reply with quote

Jarstein - 7. Kan vel ikke få høyere karakter med tanke på 0 "matchavgjørende redninger", men han er 100% feilfri og spiller en kjempekamp. Bør få pluss for å være vanvittig trygg med ballen i beina, noe vi ikke er godt vant med i denne klubben.

Strand - 6. God. Gjør mange dårlige valg, egentlig, men gjør en grei jobb både offensivt og defensivt.
Stadsgaard - 8. Tippeligaens beste stopper gjør nok en fantastisk kamp. Noen ganger lurer jeg på om han kunne klart å drible vekk hele motstanderlaget hvis han gadd, han mister omtrent aldri ballen.
Lago - 8. Feilfri kamp. Nærmest en perfekt makker til Stadsgaard.
Nordvik - 6. Veldig, veldig god defensivt. Elendig offensivt.

Demidov - 6. Får litt vel mye ros synes jeg. Synes ikke han presterer all verden defensivt, men så er vi jo også godt vant med Annan.
Tettey - 7. Hva kan man si? Veldig god kamp, som vanlig. Følte jeg ga bort mange 8'ere her nå, så han får nøye seg med 7. Men veldig god kamp som sagt.

Konan - 7. Spilte ikke lenge nok til å få høyere, men NY KONTRAKT HOFTUN!
Skjelbred - 9. Hans beste kamp i år. Stortrives som OMS, og ble kanskje snytt for en scoring også? Jeg er i hvertfall ganske sikker på at målratioen hans vil øke etter hvert som han får mer spilletid i den rollen. Man of the Match forresten.
Olsen - 8. Hans beste kamp i år? Får mye rom pga at Aalesund satser mye fremover, og da trives han.

Prica - 7. Scorer mål og fikk vel en assist også? Uansett, han er tippeligaens beste spiss for øyeblikket, og jeg føler fortsatt at han har en del å gå på.

Iversen - 7. Litt skuffende i forhold til hans tidligere kamper/innhopp, faktisk. Men herregud, Ivers er kvalitet, og gjør en god kamp i dag.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 20.06.2009 19:50    Post subject: Reply with quote

Skjelbred var väldigt bra i dag. Men han var bäst i andra halvlek då han spelade till höger.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.06.2009 19:52    Post subject: Reply with quote

Skjelbred var herlig idag. Likte spesielt den avmålte stikkeren som Iversen burde scoret på. Jeg tror nok det at han har trappet ned på treningsmengdene i det siste, også begynner å slå inn.
Back to top
Ablativ
Veteran

PostPosted: 20.06.2009 19:54    Post subject: Reply with quote

Jepp, den var nydelig. Ville blitt rundens mål hos meg. Selv før runden er halvspilt.
Back to top
acabar
Senior

PostPosted: 20.06.2009 19:56    Post subject: Reply with quote

Golden Monkey wrote:

Men passningen kom fra Prica.

Edit: Ser reprisen naa, Rade er bak forsvarerne (altsaa naermere Aalesundmaalet) naar han slaar passningen til Skjelbred. Til noed er han paa linje, men jeg regner med at det ikke er offside hvis man (passningslegger) ligger paa linje med forsvarerne.(?)

Korriger meg gjerne om du kan vise til gode kilder. Da Prica er sistemann bak ballen vil han regnes som offside-linjen i det pasning blir slått til Skjelbred. Skjelbred kan i pasningøyeblikket kun være i offside ved at han er nærmere mållinjen enn Prica i det pasningen blir slått. Det er dette jeg mener Linje-/assistentdommeren vinker for, noe som er feil. Det blir ikke målt offside avhengig av nest bakerste mann til Ålesund når det er en angripende spiller som allerede har ball nærmere mållinjen, enn Ålesund sin nest bakerste spiller.

Ut i fra de tv-bildene med den vinkelen jeg fikk se så var ikke PCS nærmere mållinjen enn Prica i det pasning blir slått. Smile
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 20.06.2009 19:58    Post subject: Reply with quote

Den stora missen till Prica får även tillskrivas plasten. För att vara säker på att den skulle gå i mål sköt han bollen i marken och bolldjäveln studsade två meter rakt upp över mål. Något sådant finns inte på en riktig bana.
Back to top
RBKalle
Rutinert

PostPosted: 20.06.2009 20:01    Post subject: Reply with quote

Glimrende kamp, spesielt med hensyn til mange fravær.

MÃ¥ og takkes AaFK som spilte en tam kamp offensivt, og som var langt fra imponerende defensivt...

Ikke tilfeldig at det var en av Trond Olsen sine beste kamper for sesongen, mot et lag som lot masse rom til motstanders midtbane/angrep.
Og ikke tilfeldig at PCS spilte like bra heller...
Back to top
Golden Monkey
Senior

PostPosted: 20.06.2009 20:02    Post subject: Reply with quote

acabar wrote:
...
Da Prica er sistemann bak ballen vil han regnes som offside-linjen i det pasning blir slått til Skjelbred. Skjelbred kan i pasningøyeblikket kun være i offside ved at han er nærmere mållinjen enn Prica i det pasningen blir slått. [...]Det blir ikke målt offside avhengig av nest bakerste mann til Ålesund når det er en angripende spiller som allerede har ball nærmere mållinjen, enn Ålesund sin nest bakerste spiller.

Ok, saa om hele Aalesundlaget staar paa midtstreken og ser paa vil alle passninger som RBK gjoer (paa Aalesunds banehalvdel) framover i banen vaere offside? Merkelig regel.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.06.2009 20:06    Post subject: Reply with quote

Loki wrote:
MÃ¥ og takkes AaFK som spilte en tam kamp offensivt, og som var langt fra imponerende defensivt...

Mulig, men med referanser til en diskusjon på VGD som pågår nå, vil jeg påpeke at alle ser ut til å være begredelige mot Rosenborg. Mot de andre lagene kan Aalesund plutselig se meget gode ut igjen. Dette er en trend som gjelder de fleste og det er slettes ikke tilfeldig; vi gjør dem dårlige.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 20.06.2009 20:07    Post subject: Reply with quote

Du kan godt slå ballen fremover, men da må den du slår ballen til være bak deg når du slår pasningen.

Edit : denne var til Golden Monkey
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 20.06.2009 20:14    Post subject: Reply with quote

Fryktet denne kampen, men fy faan som gutta leverer!!
Lett, barneskirenn, "kor vart dæm av".. Dette var overbevisende av RBK! Gleder meg til fortsettelsen.
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.06.2009 20:26    Post subject: Reply with quote

Jeg ble forferdelig irritert på Frode Olsen ikke kunne gi seg etter første gangen da Skjelbred stoppet hele idiotopplegget på en elegant måte. Tettey var ihvertfall meget profesjonell i sine kommentarer til pressen og han vet nok hvis han fortsetter å prestere så kommer det til å komme andre og sannsynligvis større klubber på døren.

Last edited by Keenoir on 20.06.2009 20:32; edited 1 time in total
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 20.06.2009 20:30    Post subject: Reply with quote

Skjønner meg ikke alltid helt på Olsen. Det står vel ikke i jobbeskrivelsen hans at han er den som absolutt skal mase på dette med utenlandsrykter osv?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 20.06.2009 20:36    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
Rekdal er en klok mann, ingen tvil om det.

Question
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 20.06.2009 20:38    Post subject: Reply with quote

Er vel ikke først og fremst hans feil at forsvaret driter seg ut baki der Razz

Men joda, tenkte nok allerede da jeg skrev det at det ville vise seg å være noe jeg ville "angre" på.
Back to top
acabar
Senior

PostPosted: 20.06.2009 20:45    Post subject: Reply with quote

Golden Monkey wrote:
Ok, saa om hele Aalesundlaget staar paa midtstreken og ser paa vil alle passninger som RBK gjoer (paa Aalesunds banehalvdel) framover i banen vaere offside? Merkelig regel.

Nei, du må jo lese hva jeg skriver.

Eksempel:
RBK spillere er A og B, Ã…lesund spiller er C.

Ålesund C er nest bakerste mann (keeperen regnes som den bakerste). RBK spiller A mottar en pasning i det han er bak (lengre fra motstanderen mållinjen) enn Ålesund C, og dermed ikke i offside. Så tar han ballen med fart og fører den vidre. RBk spiller B følger opp med et løp, mens alle Ålesundspillerne faller ned på gresset som følge av heteslag og blir liggende. RBK A slår så en pasning til RBK B, i det RBK B er lengre bak mållinjen enn RBK A. Dvs at RBK A er nærmere mållinjen til Ålesund-laget enn RBK B. Da er dette ikke offside. Det var jo dette som skjedde i kampen. Linjemannen har altså ment at RBK B, som i kampen var PCS - var nærmere mållinjen enn Rade Prica i det pasningen blir slått. Ut i fra tv-bildene var kun Iversen nærmere mållinjen enn Prica, men Iversen var ikke delaktig i spillet da han ikke er mellom pasninglegger (Prica) og avslutter (PCS), og dermed ikke forstyrrer det forsvarende lag på noen måte.
Golden Monkey
Senior

PostPosted: 20.06.2009 20:55    Post subject: Reply with quote

Jada, det var slik jeg forstod deg. Litt forvirring om "fram" og "bak", men naa tror jeg jeg har skjoent regelen. Takk til deg og JohnTiger for taalmodige forklaringer.

Last edited by Golden Monkey on 20.06.2009 20:56; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Next
Page 11 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb