| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.06.2009 22:50 Post subject: |
|
|
| Eguren og Konan saken har vel egentlig ikke så veldig mange likheter annet enn at begge er fremmedspråkelige spillere med et godt rykte når dem kom. Konan Ya har i det minste fått en verdig plass i troppen ,mens Høgmo ikke engang virket villig til å vurdere Eguren og Lago engang som fullverdige alternativer. Rosenborg sin håndtering av Lago og Eguren i begynnelsen er til å skjemmes over som klubb. Jeg vil heller si at situasjonen med Konan ligner mer den med Helstad hvor en ikke har greid å bruke en talenfull spiller på en best mulig måte og Konan Ya kommer med stor sannsynlighet gjøre det samme som Helstad som er å gå til en annen mindre klubb for en veldig billig sum. Jeg har også tro på at Konan kan gjøre det samme som Helstad gjorde etter han forlot Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 17.06.2009 22:57 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Eguren og Konan saken har vel egentlig ikke så veldig mange likheter annet enn at begge er fremmedspråkelige spillere med et godt rykte når dem kom. |
som senere (vekke fra rbk) skulle vise seg å holde et høyt, europeisk nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 17.06.2009 23:06 Post subject: |
|
|
| Konan är väl medansvarig till sin situation genom att bryta mot regler och inte vilja förlänga sitt kontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.06.2009 23:18 Post subject: |
|
|
| Det er grunnen til at situasjonene mellom det to spillerene ikke helt kan sammenlignes. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 17.06.2009 23:23 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Konan är väl medansvarig till sin situation genom att bryta mot regler |
Det er flere Rbk-ere som har vært mye værre på dette området, men som allikevel har blitt tilbudt ny kontrakt. Men Konan er jo mørkhudet da, det skal sies.
| Peter Storey wrote: | | och inte vilja förlänga sitt kontrakt. |
Som nevnt tidligere, dette er noe klubben bør kunne endre på. Konan sa nei til ny kontrakt på et tidspunkt hvor han sannsynligvis var mye mer attraktiv (i hvertfall i hans egne øyne) på overgangsmarkedet. Akkurat nå tviler jeg på at det er mange som vil ha ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 18.06.2009 01:42 Post subject: |
|
|
"Didi" var involvert i alle målene, unntatt 2. Olsens andre og langpasningen fra Søraunet Wangberg til Kjella.
Spilte idag i den offensive midtbanerollen, flott overblikk!
Var for øvrig også involvert i baklengsmålet, skal også sies at motstanderen idag var så som så.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Agenten Senior

|
Posted: 18.06.2009 12:07 Post subject: |
|
|
Håper inderlig Konan Ya tar en helomvending og skriver ny kontrakt med laget.Vi har fortsatt tilgode å se det beste av denne eleganten og med en ny forbedret kontrakt så håper jeg han blir å finne på lerkendal i mange år framover.Super positiv fyr selv i tider hvor han spiller mest B fotball og jeg er nesten glad for at han ikke får slippe til mer på A laget for da øker sjansen for at han selges /drar
 |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.06.2009 13:10 Post subject: |
|
|
Konan var vel nest sist eller tredje sist på tre av målene mot Strindheim, og det er ikke mer enn vi kan forvente.
Utskjelte Olsen var med slik telling involvert i de fem første, mens Sellin var involvert i fire av målene.
Synes ikke Konan var så fremtredende mot Strindheim. Jeg ser at han har en del gode kvaliteter, men etter nesten tre år så tviler jeg på at vi noen gang vil se ham få fram disse kvalitetene over tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 18.06.2009 13:37 Post subject: |
|
|
| Han har hatt gode formtopper før også, men etter en håndfull gode kamper er det Premier League, big clubs yes yes og styr med en gang. Litt som Kone som skulle skyte oss til finalen i CL alene, for å deretter gå til City som springbrett før United. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.06.2009 14:39 Post subject: |
|
|
Denne unyanserte og kanskje urealistiske ambisjonen virker å være en tanke mange som kommer direkte fra Afrika til Tippeligaen har, og de er ikke akkurat beskjedne når de snakker om det.
Eksempelvis var jo LSKs Edwin ute etter to mål mot Fredrikstad med beskjed om at han ikke trodde han ble i Lillestrøm lenge. Dette til tross for at han har vært innbytter store deler av sesongen, og at det i stor grad er skader som har gitt ham de lange innhoppene og spill fra start.
Sandefjords Malick Mane sa akkurat det samme etter sine to mål mot Brann tidlig i sesongen. Da var han fersk her på berget, men skulle allikevel ut til bedre ligaer etter èn god kamp for de blåkledde. Han har heller ikke bevist all verden etter dette, og står (om jeg husker rett) bare met ett mål i år i tillegg til de to mot Brann.
Det er nok bare noe man må venne seg til. En del utenlandske spillere virker rett og slett å ha et urealistisk bilde av egne ferdigheter og intenasjonale klubbers innkjøpspolitikk. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.06.2009 15:48 Post subject: |
|
|
Synes det innlegget til Strand var godt skrevet og poengtert, med en super dose sarkasme  |
|
| Back to top |
|
 |
ya Senior
|
Posted: 18.06.2009 17:27 Post subject: |
|
|
Bare fortsett med sarkasmer og sneversynte innlegg.
Til dere siste med innlegg med negativ omtale av Kona- kan dere ikke se det som Agenten prøver å få fram.
Hvis ikke er det verdt en sarkasme.
Konan har egenskaper, og det er utvilsomt, som laget trolig vil ha stor glede av. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 18.06.2009 21:37 Post subject: |
|
|
| Nå var det vel fakta at Kone sa han skulle først til feks. City, for å bruke det som springbrett til United. Istedet er han i Romania, hvor jeg hører at han i sist kamp fikk selskap på banen, av tilskuere som var forbannet og prøvde å hjelpe til ved å score selv, uten at jeg vet for hvilket lag det var. I følge FK fotball var det ihvertfall et godt timet løp. Og jeg tenker det må det jo ha vært, siden han timet det helt fra midt oppe på tribunen. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 19.06.2009 13:13 Post subject: |
|
|
Tja. Yssouf Kone spilte jo tross alt Champions League i fjor for et lag som antagelig betaler ham betraktelig mer i lønn, og dessuten ikke benker ham hver gang deres lokale favorittspiss klarer å gjennomføre ei trening uten pustebesvær.
Det er vel ikke akkurat Manchester City, men et steg opp, det er det jo. Og hvis han til og med får litt hjelp fra tribunen, så er vel alt som det skal være  |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 20.06.2009 09:46 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | Han har hatt gode formtopper før også, men etter en håndfull gode kamper er det Premier League, big clubs yes yes og styr med en gang. Litt som Kone som skulle skyte oss til finalen i CL alene, for å deretter gå til City som springbrett før United. |
Janteloven lever fortsatt i aller beste velgående, ser jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 20.06.2009 09:50 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | Nå var det vel fakta at Kone sa han skulle først til feks. City, for å bruke det som springbrett til United. Istedet er han i Romania, hvor jeg hører at han i sist kamp fikk selskap på banen, av tilskuere som var forbannet og prøvde å hjelpe til ved å score selv, uten at jeg vet for hvilket lag det var. I følge FK fotball var det ihvertfall et godt timet løp. Og jeg tenker det må det jo ha vært, siden han timet det helt fra midt oppe på tribunen. |
Hvis du mener at Cluj i 2009 er et fotballmessig steg tilbake fra Rosenborg, så tror jeg de svart/hvite brillene dine begynner å bli vel trange. Her skal du høre noe rart: Norge er ikke midtpunktet i verden. |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 20.06.2009 09:57 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig er det et steg opp på karrierestigen. Kone er jo ryktet til Everton i det siste, så det virker som han hadde grunn til ambisjoner om Premier League.
Men on-topic, Konan utelukker ikke forlengelse i avisa idag. Hamren sier at han personlig ønsker Konan med videre, da er vel saken biff? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.06.2009 10:36 Post subject: |
|
|
Så kjedelige svar jeg fikk på onsdag i forhold til hva Sagbakken fikk presset fram! Må lære meg knepene. 
Last edited by 2mas on 20.06.2009 10:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1566 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 20.06.2009 10:39 Post subject: |
|
|
Litt artig at "å love" er en spiller ifølge adressa da  |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 20.06.2009 12:40 Post subject: |
|
|
| Guffen wrote: |
Janteloven lever fortsatt i aller beste velgående, ser jeg. |
Jeg vil ikke kalle det jantelov, heller den sørgelige realitet. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 20.06.2009 12:42 Post subject: |
|
|
Jeg hadde faen meg rett! Her ble jeg tidligere totalslaktet når jeg skrev at det ikke er Konan det står på, men her ser dere.
Hadde jeg vært svensk hadde jeg begynt å hente frem masse gamle innlegg fra tråden for å gni det inn desto mer, men jeg skal la være. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 20.06.2009 14:06 Post subject: |
|
|
Hadde du bare hatt noe å slå deg på brystet over. Jeg skjønner ikke hva du hoier om; det foreligger overhodet ingen tvil om at Konan over lengre tid ikke har ønsket å forlenge med RBK. At han i senere tid begynner å utvikle en mer realistisk oppfatning av hvor het han er på markedet er ingen bekreftelse på din fortrinnlige innsikt i Konans ønsker. RBK > Larissa; ergo, man trenger ikke være atomfysiker for å skjønne at Konan selvsagt vil forlenge nå. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 20.06.2009 14:26 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | man trenger ikke være atomfysiker for å skjønne at Konan selvsagt vil forlenge nå. |
Jag är i vart fall säker på att Halvorsen inte är atomfysiker. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 20.06.2009 14:35 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | At han i senere tid begynner å utvikle en mer realistisk oppfatning av hvor het han er på markedet |
Det var jo nettopp dette jeg messet om at han ville gjøre. Dere bare fortsatte med det sedvanlige "intet håp!!"-preiket. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 20.06.2009 14:35 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Det er nok litt vanskelig for spillere fra Afrika å orientere seg i markedet, og å evaluere sin reelle verdi. Med ung alder og finanskrise i tillegg kan det nok tenkes at Konan revurderer ting etterhvert. I de innhoppene han har gjort i sesongoppkjøringa har han gjort en god figur. Hoftun uttaler ved siste anledning at Konan har tatt seg selv i nakken. Blir det salg av en midtbanespiller eller to til sommeren tror jeg ikke at siste ord er sagt angående Konan helt ennå. |
|
|
| Back to top |
|
 |
|