View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
HeXX Rutinert
|
Posted: 12.06.2009 09:31 Post subject: |
|
|
Vil vel ikke si det er barnslig sutring. Mer et tiltak for å få landslagsledelsen til å reagere. Gi de litt press.. Stusset også på uttaket av Fevang, og selv om han gjorde en ok kamp, representerer ikke han akkurat framtida. Jeg ville nok gått for en yngre spiller.
Nå ønsker de fleste at en starter oppbyggingen av et nytt, yngre landslag. At demidov er representert der, ser jeg på som en selvfølge, men problemet er at Drillo har parkert i sjefsstolen igjen, og hans fotballfilosofi har jeg etterhvert lite til overs for. _________________ mvh HeXX
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.06.2009 10:31 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal han ikke vurdere det når han ser at han ikke blir rettferdig vurdert av "idiotene" i den Norske landslagsledelsen som tar ut stoppere som ihvertfall ikke er bedre enn han og nekter å ta han ut selvom nesten alle midtstopperene på landslaget blir skadd. Det andre spørsmålet Demidov bør stille seg er om han er god nok for Russland, jeg har mine tvil. Hvis han bytter landslaget så har Norge sin landslagsledelse kun seg selv å takke. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 12.06.2009 10:42 Post subject: |
|
|
Hvorfor er det slik at RBK spillere blir tatt ut naar de er i daarlig form men ikke naar de er i god form?
F.eks Demidov var hoeyst variabel ifjor da han fikk sin landslagsdebut. Naa dermiot, naar han er i sitt livs form er han ikke engang i troppen.
Andre eksempler: Skjelbred - en av RBKs svakeste saa langt i aar men den eneste (sammen med en skadefri Ivers) som er bankers paa landslaget.
Tettey, enorm saa langt i aar men ikke med i de siste landslagstroppene (bare tatt ut etter skader paa andre spillere).
Snedig! _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 12.06.2009 10:48 Post subject: |
|
|
Alt dette har med at Drillo har sine egene favoritter , å ingen tør å kritisere han for det, fordi han kom unna med det i sin tidligere epoke som trener.
Det sier sitt når han tar ut Fevang som er 34 år, og ikke Demidov som er 22/23 år, som har vært god på et godt lag, mens Fevang har vært sitt lags beste, men hadde ikke fått pass på Rosenborg, pr i dag.
Skjønner Demidov godt, jeg... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 12.06.2009 10:57 Post subject: |
|
|
I bunn og grunn handler det nå en gang om hvilket land en føler at en hører til i. Hvis Demidov føler seg mest russisk, må han bare bytte. Ser han derimot på seg selv som mest norsk, må han bare stå på videre. En kan selvsagt ikke drive å bytte landslag fordi en føler seg forbigått i en så kort periode. Det er i så fall sutrementalitet. Demidov er uansett på et så tidlig stadium i sin karriere at han ikke har noen grunn til å tro at den norske landslagsledelsen er så veldig i mot ham, og at de kommer til å forbli det i lang tid framover. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 12.06.2009 11:15 Post subject: |
|
|
må vel sies at fevang ikke gjorde seg helt bort i kampen mot nederland. på landslaget er vel ikke det å "bygge opp et ungt lag" noe som har høy prioritet før vi eventuelt er definitivt ute, og kan begynne å se fram mot neste kvalik.
der tror jeg demi ligger i skorpen. men snittalderen på midtstoppere er generelt høyere enn angripere og midtbanespillere, de blir vel stort sett bare slått av keeper på alder. demi sier jo også sjøl at han kanskje ikke er gammel nok ennå  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.06.2009 11:20 Post subject: |
|
|
Er du god nok er du gammel nok og det er kun Hangeland som er klart bedre enn han i sist landslagstropp. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.06.2009 11:36 Post subject: |
|
|
Selv synes jeg Fevang spilte forferdelig dårlig mot Nederland, men det kan være at jeg står alene om å mene det. At Demidov ikke i det minste ble tatt ut, er bare merkelig. |
|
Back to top |
|
 |
Buran Senior
|
Posted: 12.06.2009 11:42 Post subject: |
|
|
Kanskje Demidov bare har lyst til å spille i et mesterskap? Det er vel alle fotballspillers drøm! Sjansen er vel større for at han skal komme inn på det russiske laget en gang i fremtiden enn at Norge kvalifiserer seg  |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 12.06.2009 11:44 Post subject: |
|
|
Spør du meg virker det som om Drillos gangsyn har blitt dårligere..
Utelate Tettey taler for seg selv. Mot Nederland var det først da både Tettey og Skjelbred kom på banen at vi klarte å etablere et pasningsspill. Ikke sjokkerende da basisferdighetene hos våre spillere ligger milevis over alt annet i norsk fotball.
Hadde Drillo vært tro mot stilen sin, vil han aldri hatt en posession-spiller som Gamsten på laget. Tror faktisk Trond Olsen ville vært en langt mer nyttig spiller i Drilloverdenen.
Demidovs fightingvilje og innsats denne sesongen har dessuten vært bedre enn Reggis' sin.. så hva skal man si.. Ola By og Drillo utgjør den mest konservative og kjedelige konstellasjonen som kan tenkes.
Noe nytt trengs.. Kanskje noen fra Steinerskolen! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.06.2009 12:07 Post subject: |
|
|
Et veldig godt poeng og et viktig spørsmål, for hvorfor ikke Drillo tar med seg den fremste kontringspilleren som vi har i landet i form av Olsen. Da Drillo ikke har tro på etablert spill og ser på dem som et onde istedenfor en mulighet, med et slikt syn burde Olsen passe perfekt for Drillo. |
|
Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 12.06.2009 13:00 Post subject: |
|
|
Quote: | Ifølge regelverket må en spiller ha statsborgerskapet til landet han vil skifte til allerede før han spilte sin første landskamp på ungdomsnivå, opplyser FIFA.
Konfrontert med dette, sier Demidov:
– Jeg tror ikke FIFA vet 100 prosent hvordan dette er. Jeg har som sagt russiske foreldre og mye slekt der. Da stiller det seg litt annerledes. Det jeg har hørt er at slike saker blir vurdert individuelt. |
Likefullt må han vel skaffe seg russisk statsborgerskap før han kan spille for det russiske landslaget. Og det kan vel bli vanskelig, all den tid han bor i Norge? Dessuten må han vel være villig til å gi opp sitt norske statsborgerskap, siden Norge ikke godtar dobbelt.
Hvis dette er en trussel høres den tom ut. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.06.2009 13:00 Post subject: |
|
|
Godt poeng, og Olsen er mye mer målfarlig en Bråten og Huseklepp. Over til Demi; han har neppe muligheten til å få noe særlig med landslagsspill for Russland pga den store bredden og høye nivået på russisk fotball. Når han nå har spilt for norske landslag i en rekke år er det for Norge han fortsatt bør spille. Man bytter ikke landslag som 23-åring. Jeg tror han kommer med i troppene til Drillo til høsten og om noen mnd er Drillos periode som landslagstrener heldigvis over og den nye treneren vil sikkert satse på Hangeland, Demi og Tore R som stoppere. Demi har vel ikke russisk statsborgerskap og kan vel da ikke spille for Russland, eller ta jeg feil her? |
|
Back to top |
|
 |
Ramos Junior
|
Posted: 12.06.2009 13:05 Post subject: |
|
|
Jeg regner med at Demi har dobbelt statsborgerskap.
Edit: Så nå at dette var skivebom.
Last edited by Ramos on 12.06.2009 13:33; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.06.2009 13:08 Post subject: |
|
|
Hvorfor leser dere ikke artikkelen før dere kommenterer? Der står det at han ikke har russisk statsborgerskap. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 12.06.2009 13:08 Post subject: |
|
|
Sto i Adressa idag at han ikke har russisk statsborgerskap. Det er nettopp det som kan by på problemer, hvis han skulle satse på det russiske landslaget.
Han mente selv det ikke kom til å by på problemer, siden han hadde russiske foreldre.
edit: som henning sier  |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.06.2009 13:21 Post subject: |
|
|
Enkelte land deler ut statsborgerskap rimelig kjapt viss nasjonen selv tjener på det. Med russiske foreldre vil jeg tro at de korrupte russiske myndigheter ordner opp rimelig hurtig for Demi. |
|
Back to top |
|
 |
Ramos Junior
|
Posted: 12.06.2009 13:32 Post subject: |
|
|
Lista ligger sikkert litt lavere i Russland enn i Norge for å få hosta opp et statsborgerskap ja, men tviler på at dette skjer i ei håndvending om ikke Demidov plutselig blir svært aktuell for spill på det russiske landslaget, noe jeg ikke tror skjer med det første akkurat. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.06.2009 13:37 Post subject: |
|
|
Demidov er vel født i Moskva? Han sa ihvertfall det på en grafikk foran snøkampen mot Tromsø. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 12.06.2009 13:42 Post subject: |
|
|
Pultin ordner nok statsborgerskap på dagen, om Demidov trenger det.
Drillo har selv sagt at enkelte spillere er uttatt, fordi de spillte bra under han på G-19 landslaget for en del år siden..
Dere finner sitatet hvis dere graver litt i landslagstroppene etter jul, jeg giddet ikke å lete.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.06.2009 13:52 Post subject: |
|
|
Sikkert i forbindelse med Berelsen som før i år har slitt med å danke ut 35 åringen Pereira som aldri har blitt vurdert god nok for landslaget. Jeg vet at han har et par landskamper i noen useriøse treningskamper. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 12.06.2009 14:36 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Selv synes jeg Fevang spilte forferdelig dårlig mot Nederland, men det kan være at jeg står alene om å mene det. At Demidov ikke i det minste ble tatt ut, er bare merkelig. |
Du står ikke alene om å mene det. Fevang falt gjennom som en litt gammel og tung stein på alt for dypt vann, eller noe sånt. Jeg skjønner godt at Demidov reagerer på å ikke bli tatt ut i den landslagstroppen, for det vil jo si at han faktisk ikke kan spille seg inn på landslaget gjennom prestasjoner på klubblag. Det han sier er jo at han føler seg både norsk og russisk, og at han vil vurdere det hvis Russland skulle vise ham tillit før Norge gjør det.
I det hele tatt virker Drillos utvelgelseskriterier å være noe løst definert. Det handler ikke om prestasjoner på A-landslag, det handler ikke om typer som passer inn i spillestilen, det handler i alle fall ikke om form eller prestasjoner for klubblaget. Det er veldig vanskelig å tro at det ligger noen bevisst prosess som involverer mer enn Olsens umiddelbare instinkter og preferanser bak det uttaket som ble gjort. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.06.2009 14:52 Post subject: |
|
|
jarln wrote: | Noe nytt trengs.. Kanskje noen fra Steinerskolen! |
Ivar Morten Normark? |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 12.06.2009 14:59 Post subject: |
|
|
Det motsatte skjer vel. Demidov har prøvd å snakke seg inn i landslagstroppen, og stae gamle grinebitern nekter å la seg påvirke. For da vil signaleffekten være at flere kan gjøre det samme. Setter en tier på at Demidov ikke får sjansen neste gang. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.06.2009 15:02 Post subject: |
|
|
attach wrote: | jarln wrote: | Noe nytt trengs.. Kanskje noen fra Steinerskolen! |
Ivar Morten Normark? |
Tror faktisk ikke det hadde vært noe værre, hadde ihvertfall skapt litt engasjemang og resultatene fra minoritets VM kan ingen ta fra han  |
|
Back to top |
|
 |
|