| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 29.04.2009 19:22 Post subject: |
|
|
Skogseid har markert seg mer negativt enn positivt. Dessverre. Folk ser potensialet; en arbeidsom, seriøs type, men dessverre ikke på det nivået som behøves av en moderne høyreback i skandinavisk toppfotball. Han kan nå dette nivået på sikt, men i hvert fall ikke ennå og neppe før sesongen er ferdig. Dette er om han fortsetter å spille fast på høyrebackposisjonen vår.
Det som derimot har gjort dette kjøpet til et dårlig kortsiktig valg er måten Skogseid ble hentet til klubben på - ikke spillerens ferdigheter. Når man kjøper en ung, uferdig spiller så bør det helst ikke skje dagen før overgangsvinduet stenger for så å kastes til ulvene med A-lagsfotball kun et par dager etter at overgangen er ferdig.
Kjøper man en U21-spiller som skal forsterke laget på et viktig punkt så skal man gjøre det med god tid før sesongstart; spilleren skal akklimatiseres og bli kjent med klubben både på og utenfor banen. Det har ikke skjedd her og nå krysser jeg fingrene for at spilleren ikke mister selvtilliten for resten av sesongen; ved å stadig tape dueller, gjøre defensive feil og bidra med null og niks offensivt.
Det som er kjipt for Skogseid er at Vegard Aanestad står rett bak ham i køen. I likhet med Skogseid er han ung og spennende, men han er også lokal og er dermed mange supporteres favoritt; mange som mener Skogseid er vårt svakeste ledd i forsvar krever å se Aanestad nå som han er tilbake fra en skade, den samme skaden jeg antar gjorde at Viking kjøpte Skogseid dagen før overgangsvinduet stenger; noe som kan ha vært et kjøp gjort i panikk. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 30.04.2009 12:03 Post subject: |
|
|
| Jeg så ham en del ganger i Adeccoligaen, både på TV og live. Der imponerte han defensivt, blant annet nøytraliserte han Bentley totalt mot Odd. Det var vel helst farten som gjorde ham mest interessant, men han manglet totalt offensivt. Jeg antok at Notodden ikke lot ham bli med fremover, men kanskje det er offensivt det skorter mest? |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 30.04.2009 12:30 Post subject: |
|
|
Jeg vet lite om Notodden FK sin taktikk, men slik jeg har forstått Jan Halvor Halvorsens filosofi så er det snakk om en klassisk 4-3-3 med innlegg fra kant og hodesterke spillere inne i boksen; Kristian Ystaas er vel omskolert til indreløper, noe som er betegnende med tanke på at headinger er hans styrke.
Nettopp derfor tror jeg det var mer Skogseids manglende ferdigheter i angrepsspill enn taktikken som førte til at Skogseid imponerte defensivt og ikke offensivt. Dette er greit for min del; et lag som Viking skal ikke være for avhengige av en posisjon for å kunne angripe, men jeg håper å se at Skogseid utvikler seg på dette området. Det er viktig at man som lag har flere spillere som kan gi farlige innlegg, både fra dødlinjen og lenger nede på banen. Dorsin og Lustig gir jo slike dimensjoner til RBK sitt angrepsspill. Hos Viking er det kun Ødegaard og Austnes som virkelig kan slå gode innlegg; selv om også Nisja og Bertelsen er i ferd med å nærme seg noe. Hadde vi hatt Skogseid med på dette så hadde Viking fungert mye bedre offensivt.
Det er helt rett som du sier: Farten hans er ok og dette er en bra egenskap å ha som back. Dette er noe som ikke kan læres vekk og kanskje nettopp derfor er han fortsatt et spennende emne for fremtiden. Teknikk, pasninger og innlegg er alle ferdigheter hvor Skogseid har en del å gå på. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 01.06.2009 23:09 Post subject: |
|
|
| Hysterisk morsomt! |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 02.06.2009 13:44 Post subject: |
|
|
| Tv2-nyhetskanalen melder om ekstraordinær møte virksomhet på Viking stadion i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.06.2009 19:40 Post subject: |
|
|
Ijeh får 25 tusen kroner per mål. Det kan jo umulig være bra for viking i disse tider? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.06.2009 19:48 Post subject: |
|
|
| å? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.06.2009 19:51 Post subject: |
|
|
Ja?
Står her blandt annet
http://msn.tv2sporten.no/...655857.ece _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.06.2009 19:53 Post subject: |
|
|
| Ja, var klar over bonusen. Men hvorfor er det lite gunstig? Tviler på at han klarer å kjøre Viking konkurs. Om han hadde scoret flere mål uten bonusen, er en annen sak. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.06.2009 19:58 Post subject: |
|
|
Viking er en av få veldrevne klubber i Norge, men så er også Viking styrt av proffesjonelle økonomiske ledere og ikke eks-spillere som er vanlig i mange andre klubber. Det største problemet til Viking for øyeblikket er Rössler som ikke virker til ha noen plan om hva, hvor og hvordan Viking skal utvikle seg. Kan det være duket for en Nordli retur for Viking.
Slik mener jeg Viking bør stille med alle skadefri.
Myhre
Austnes Horn Steenslid Bertelsen
Sokolowski
Fillo Danielsen
Bjarnasson Ijeh Ødegaard |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.06.2009 20:24 Post subject: |
|
|
| Hvem blir ny Viking trener ? Nordli? R. Nilsen? X? Hvis Røssler får sitte så tror jeg Viking skal begynne å frykte adeccoligaen til neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.06.2009 20:30 Post subject: |
|
|
Tja, det ser nå hvertfall ut som om Østenstad har full tillitt til Røsler. Spørsmålet er vel om styret i Viking har baller til å ta tak. For utviklingen de to siste åra under Røsler har vært nedadgående. Om de har adecco å frykte tror jeg ikke. De har for god stall til det.
Hørte forresten Semb og brannsaker si at Fillo hadde debutert for Tsjekkia nettopp. Snakk om bedritent landslag det har blitt, etter at iallefall jeg ble stor tilhenger under EM 04. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.08.2009 17:35 Post subject: |
|
|
Indridi Sigurdsson er solgt til Viking!
http://msn.tv2sporten.no/...841824.ece
Haha, han selges altså for at Lyn skal få råd til og sparke trenern.  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.08.2009 17:45 Post subject: |
|
|
| Dette kan vel ses på som slutten for Soma. Kan Sigurdsson spille høyreback? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.08.2009 17:47 Post subject: |
|
|
Det er vel allerede bestemt at Soma forlater klubben? Ønsket og forlate Viking i sommer, med tanke på skolegang/barnehage for ungene, men han trudde ikke at dette skjedde, og at han da forlater Viking 31 Desember. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.08.2009 17:49 Post subject: |
|
|
| Viking er nærmest eliteserieklubb iforhold til hjemstedet til Soma og konen. Alternativet blir vel kanskje en retur til Bryne og særlig om Mjelde skulle klare kunstykket å rykke opp. Det ville kanskje passe han som engang sa at han aldri skulle spille i Viking blått. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.08.2009 17:55 Post subject: |
|
|
Det jeg mente var at han ønsket at ungene skulle starte på en skole når skolestarten var, istede for og skifte klubb/skole i Januar..
Hans kontrakt utløper jo 31 Desember. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.08.2009 16:12 Post subject: |
|
|
Er vel tre hoder høyere enn Samuelsen.
Putta to i serieåpningen, men det var vel stort sett det ja. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.08.2009 20:00 Post subject: |
|
|
17/8/09: Viking  |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 17.08.2009 22:24 Post subject: |
|
|
Oooooh yes, godt kjempa av Viking og heller tafatt Molde.
Håper de går på en skikkelig formsvikt og kommer ned på jorda igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 18.08.2009 14:27 Post subject: |
|
|
Hvis Molde avgir poeng mot Aalesund også nå, så tror jeg vi har dette såpass i boks, at vi ikke trenger at de får en voldsom formsvikt. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.08.2009 14:30 Post subject: |
|
|
| Tenk hvilken hevnt det ville vært å knuse Molde på Aker stadion og å få utdelt gullet der. Alternativt å vinne gullet runden før og så la Molde spillerene stå æresvakt. |
|
| Back to top |
|
 |
|